.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 20:07:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C5 AFN ] Słabe hamulce
PostNapisane: 05.kwi.2010 08:42:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 18:30:00
Posty: 46
Lokalizacja: Bielsko-Biala, Żywiec
Witam. Problem z hamulcami mam już od 3 lat. 2 lata temu wymieniałem tarcze (komplet)
od tego czasu klocki hamulcowe wymieniałem już 3 razy i to nie z powodu starcia lecz z tego jak widać na zdjęciu poniżej.Klocek hamuje jedynie połową swojej powierzchni. Robi się to na obu przednich kołach. Klocki które mam obecnie, mają może pół roku i są marki TRW. Dodam że gdy zakładał mi je mechanik to przeszlifował tarcze tak że były równe, lecz klocki były założone pod kątem ( nie przylegały całą powierzchnią do tarczy ) po pół roku eksploatacji widok tarcz jest taki jak widać na zdjęciu poniżej. Skutki są takie że nawet na suchym asfalcie przy gwałtownych hamowaniu włącza się abs

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2fc301ca72ee7f1e.html

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110KM '97r. - obecnie
Suzuki Swift 1.3 75KM '92r - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2010 09:20:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2008 08:56:12
Posty: 17
Lokalizacja: Zwoleń
czy razem z tarczami wymieniałeś także klocki na nowe ?

_________________
BYŁO limo - B5 AHU JEST limo - C5 AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2010 09:57:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 18:30:00
Posty: 46
Lokalizacja: Bielsko-Biala, Żywiec
tak, wymieniałem komplet. Zauważyłem też że po zimie ciężko było mi zdjąć stalowe felgi, musiałem użyć młota 5 kg. Tarcze są całe zardzewiałe, być może mechanik założył kiepskiej jakości tarcze. rdza odchodzi z tarczy za pomocą śrubokręta

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110KM '97r. - obecnie
Suzuki Swift 1.3 75KM '92r - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2010 09:58:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A czy ktoś kiedykolwiek czyścił i smarował prowadniki zacisków w twoim samochodzie?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2010 10:17:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 18:30:00
Posty: 46
Lokalizacja: Bielsko-Biala, Żywiec
Tego to ja nie wiem :/
Sprawdzał jedynie czy tłoczki dobrze dociskają klocek, nie było z tym problemu.

Tarcze są jeszcze dość grube, może wystarczy je przetoczyć, klocki też są prawie nowe. Z jednej strony szkoda mi wyrzucać te tarcze i klocki a z drugiej nie chce żeby po przetoczeniu problem znów sie pojawił

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110KM '97r. - obecnie
Suzuki Swift 1.3 75KM '92r - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2010 10:26:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wygląda jakby klocki nie były przeznaczone do tego modelu :-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 08:09:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2008 08:56:12
Posty: 17
Lokalizacja: Zwoleń
przetocz tarcze, wymień klocki na nowe np na ATE, nasmaruj prowadnice zacisków, możesz też wymienić płyn hamulcowy w układzie.

_________________
BYŁO limo - B5 AHU JEST limo - C5 AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2010 20:26:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 13:44:09
Posty: 39
Lokalizacja: Przeworsk
Wymień klocki i nasmaruj prowadnice!!!
Miałem taki sam przypadek w Meśku. Mechanik nie czyścił prowadnic a to włąsnie rezultat :|

_________________
A4 2.5 TDI AFB QUATTRO> było> sentyment pozostał
A4 1.9 TDI AFN >jest OK;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2010 21:26:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
spartaczona robota zmien mechanika, inni dobrze prawia. Przesmaruj wszyzstko. Sprawdzic klocki itp. i powinno byc ok, bo teraz klocek nie bierze na calej tarczy.
Jakiej firmy tarcze i klocki (klocki rozumiem ze TRW) wymieniales :?:

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C5 AFN ] Słabe hamulce
PostNapisane: 09.kwi.2010 10:37:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 00:27:08
Posty: 104
Lokalizacja: Szczecin
hendel napisał(a):
Witam. Problem z hamulcami mam już od 3 lat. 2 lata temu wymieniałem tarcze (komplet)
od tego czasu klocki hamulcowe wymieniałem już 3 razy i to nie z powodu starcia lecz z tego jak widać na zdjęciu poniżej.Klocek hamuje jedynie połową swojej powierzchni. Robi się to na obu przednich kołach. Klocki które mam obecnie, mają może pół roku i są marki TRW. Dodam że gdy zakładał mi je mechanik to przeszlifował tarcze tak że były równe, lecz klocki były założone pod kątem ( nie przylegały całą powierzchnią do tarczy ) po pół roku eksploatacji widok tarcz jest taki jak widać na zdjęciu poniżej. Skutki są takie że nawet na suchym asfalcie przy gwałtownych hamowaniu włącza się abs



Według zdjęcia tarcze wyglądają jakby zostały przegrzane + kontakt z wodą przy wysokiej temperaturze + tarcze prawdopodobnie są pokrzywione, założę się że masz też bicia przy hamowaniu, dlatego trzeba dać je do toczenia a nie do jakiegoś "szlifowania" ,liczy się precyzja ,(jeśli się jeszcze nadają) z uwzględnieniem że mają bicia. Musisz się skontaktować z jakimś tokarzem on będzie wiedział co robić. Taka operacja myślę że nie powinna kosztować więcej jak 50 zł za 2 tarcze. Po tej operacji oczywiście klocki nowe.
U mnie z takimi tarczami nie przeszedłbyś przeglądu
Nie grzały Ci się nigdy felgi ?
Sprawdzić tłoczki + osłony gumowe, prowadzenia nasmarować i sprawdzić osłony gumowe prowadzeń, jeśli uszkodzone wymienić bo dostaje się tam wtedy woda i po zawodach, nasmarować smarem grafitowym i zrobić test :peace: .
To że było Ci ciężko zdjąć felgi to może świadczyć o przegrzaniu :!!:
:!!: Jeśli tarcze faktycznie zostały przegrzane to niestety ich skuteczność będzie mniejsza oraz będą Ci rdzewiały.

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 09:57:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 18:30:00
Posty: 46
Lokalizacja: Bielsko-Biala, Żywiec
Po dokładniejszym obejrzeniu tarcz, stwierdzam że szczelina która powstała pomiędzy tarczą a klockiem spowodowana jest właśnie z powodu nierówno wytartej tarczy. poprzednie klocki wytarły tak mocno tarcze że powstał w środkowej części rowek o głębokości mniej więcej 2mm, Nowe klocki próbują pozbyć się tej różnicy i jak na razie ścierają tylko częścią wewnętrzną i zewnętrzną tarczy ( dlatego mam słabe hamulce ) Szczelina robi się coraz mniejsza. Teraz pytanie, czy warto je przetaczać czy po prostu jeździć tak i czekać aż klocek sam wyrówna powierzchnię tarczy. Przypomnę że klocki mam z firmy TRW więc myślę że jego twardość jest wystarczająca żeby podołać tak zmasakrowanym tarczom.

Jeśli chodzi o bicie na kierownicy to nie odczuwam tego. Jakiś rok temu były lecz ustąpiły po jakimś czasie.

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110KM '97r. - obecnie
Suzuki Swift 1.3 75KM '92r - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 16:12:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 00:27:08
Posty: 104
Lokalizacja: Szczecin
Bicie sprawdza się najlepiej przy prędkość powyżej 100 km/h - tylko jedź sam i nie rób tego z kobietą :D , hamulec w podłogę na prostej nawierzchni i będziesz wiedział. Pamiętaj że to klocki ścierają się szybciej i to one się równają do tarczy a nie tarcza do nich, dlatego zaczną Ci się ścierać pod kątem / lub \ . Za toczenie nie powinieneś zapłacić więcej jak 50 zł bo wiadomo że powyżej to już jest nieopłacalne. Decyzja należy do Ciebie.

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 18:26:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 18:30:00
Posty: 46
Lokalizacja: Bielsko-Biala, Żywiec
Tarcze zostały wymienione na nowe, wybór padł na ATE PD. Klocki zostały te same. Po przejechaniu ok 100 km muszę stwierdzić że nadal jest coś nie tak. Na nowych tarczach widać miejsca których nie sciera klocek ( nadal nie scieraja na całej powierzchni )
Nie było by w tym nic dziwnego ( w końcu założyłem stare klocki ) tylko skoro klocki dopasowały się do poprzednich tarcz to na nowych powinny scierac miejscami odwrotnymi w stosunku to starych tarcz, czyli teraz powinny scierać wewnętrzną i zewnętrzna stroną.

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110KM '97r. - obecnie
Suzuki Swift 1.3 75KM '92r - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 19:50:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Nigdy więcej nie zakładaj starych klocków do nowych tarcz !! Nigdy. Przesmarowałeś prowadnice jak koledzy radzili ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: