.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 19:54:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2] Delikatnie buja tyłem auta
PostNapisane: 16.kwi.2010 16:55:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Koledzy, mam drobny problem, po założeniu opon letnich Pirelli P Zero 245/45/18 mam uczucie jak by auto delikatnie co jakiś czas tyłkiem to w lewo to w prawo bujnęło. Na początku obstawiłem słaby stan dróg i szeroki kapeć. Jednak przejechałem tak już z tysiąc kilometrów i zauważyłem, że nie ma różnicy, czy jadę bardzo złą drogą, czy po praktycznie nowiutkim asfalcie na dwupasmówce. Czuję to w mieście przy prędkości 60 km/h oraz przy 120 km/h na trasie. Byłem dwa razy w różnych warsztatach wulkanizacyjnych (porządne serwisy), folgi są równe (AVUS II), opony nie są wyząbkowane, jednak nowe też nie są, w następnym roku planuję zmienić. Byłem na szarpakach – nic nie znaleziono, sprawdzane były amortyzatory – wszystkie po między 50-60 %. Pojechałem do znajomego mechanika i sprawdzaliśmy łyżką montażową czy są jakieś luzy w zawieszeniu. Z przodu nic nie znaleźliśmy (zimą wymieniałem poszczególne wahacze). Z tyłu sam nie wiem, są trochę (nie wiem czy dobrze nazywam elementy) sparciałe gumy w obejmach od stabilizatora, oraz delikatny, dosłownie w oczach luz na elementach zaznaczonych poniżej na wydruku :

Obrazek

Chciałem wymienić te elementy z miejsca, jednak okazało się, że występują tylko w ASO i koszt szt. To około 80zł ! Trzeba na dwie strony 8 szt. i ładna suma się zbiera.

Nie chcę niepotrzebnie wydawać pieniędzy na coś, czego nie jestem pewien, że jest przyczyną problemu. Jeżeli ktoś miał podobne objawy i uporał się z nimi to proszę o info co i jak. Jeżeli okaże się, że to co napisałem dobrze zostało zdiagnozowane, to cóż, trzeba to zrobić i tyle ;)

Z góry dziękuję za sugestie!

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2010 19:22:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
kiedyś miałem podobny problem w fordzie escorcie, a rozwiązaniem okazało się ustawienie kątów kół...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2010 19:30:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
metyoo napisał(a):
kiedyś miałem podobny problem w fordzie escorcie, a rozwiązaniem okazało się ustawienie kątów kół...


zapomniałem napisać, po zimowych wymianach wahaczy oraz końcówek drążków kierowniczych zbieżność została ustawiona poprawnie

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2010 21:57:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
czy opony są równo zużyte?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2010 06:07:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Mauzer napisał(a):
czy opony są równo zużyte?


wizualnie tak, bieżnik jest już niski, jednak równy na całej szerokości opony. Opony poszczególne jak stoją 4 obok siebie również nie widać, aby któraś była bardziej zużyta. Tak samo twierdzą ludzie w zakładzie wulkanizacyjnym (oczywiście mówią również, że można by spróbować kupić nowe opony - jednak jak wydam 3 tys zł i okaże się, że to nie rozwiąże problemu to będą niepotrzebnie wydane pieniądze).

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2010 18:44:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Sprawdź luzy na łożyskach kół, z za dużym potrafi bujać.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2010 19:10:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
ja bym się dokładnie przyjrzał tym tulejkom stabilizatora

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2010 15:09:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2007 23:22:59
Posty: 113
Lokalizacja: RMI
Miałem podobnie, do wymiany poszły łączniki wahaczy i łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, drążki reakcyjne i zewnętrzne tuleje (oznaczone na schemacie 6a) - siedzi sztywno i ucichły stuki. Ceny mało przyjazne, odniosłem wrażenie że przednie zawieszenie to pikuś w porównaniu z tyłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2010 16:11:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
kusi napisał(a):
Miałem podobnie, do wymiany poszły łączniki wahaczy i łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, drążki reakcyjne i zewnętrzne tuleje (oznaczone na schemacie 6a) - siedzi sztywno i ucichły stuki. Ceny mało przyjazne, odniosłem wrażenie że przednie zawieszenie to pikuś w porównaniu z tyłem.


dzięki kolego, zrobiłem już zimą drążki reakcyjne, ale widzę, że trzeba trochę więcej rzeczy wymienić. Masz rację, ceny nie są przystępne w porównaniu do przodu... łącznik stabilizatora znalazłem, ale o jaki łacznik wahacza Tobie chodzi? masz może jakieś foto albo nr części?

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 21:22:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2007 23:22:59
Posty: 113
Lokalizacja: RMI
Są po dwa na stronę, łącznik stabilizatora to ten większy (do stabilizatora) na innym wydruku z ETKI oznaczony numerem 5 a drugi mniejszy widoczny od tyłu jak zaglądniesz pod auto to łącznik wahacza łączący ten duży wahacz z piastą i drążkiem reakcyjnym (numer 7). Nie znam niestety numeru części bo mam do dyspozycji tylko klika stron wydrukowanych z ETKI (numer tego konkretnego rysunku o którym piszę to 501-20).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 06:17:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
kusi napisał(a):
Są po dwa na stronę, łącznik stabilizatora to ten większy (do stabilizatora) na innym wydruku z ETKI oznaczony numerem 5 a drugi mniejszy widoczny od tyłu jak zaglądniesz pod auto to łącznik wahacza łączący ten duży wahacz z piastą i drążkiem reakcyjnym (numer 7). Nie znam niestety numeru części bo mam do dyspozycji tylko klika stron wydrukowanych z ETKI (numer tego konkretnego rysunku o którym piszę to 501-20).


dzięki, powinienem już dojść co i jak sprawdzić jeszcze

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 11:07:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Ja już się nauczyłem, że jak chcesz mieć dobrze to zrób to dobrze.
Powymieniaj wszystkie gumy na nowe i dobre, jak nie ma innych to z ASO.
Wymienisz i nie będziesz żałował. Wydanie kilka setek na gumy/poduchy to żadna strata. Najlepiej zrobić wszystko po całości wtedy wszystkie elementy zużywają się równomiernie. Oszczędzanie w tej kwestii jest nie wskazane, nie zadowoli Cię to i będziesz miał żal wydanych pieniędzy.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 14:25:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2007 23:22:59
Posty: 113
Lokalizacja: RMI
Zgadzam się z przedmówcą, jednak wymiana wszystkich gum, tulei, wahaczy i łącznikiów to koszt przypuszczam ok. kilka kzł (przy zestawieniu tego z cenami aut na rynku porównanie to nie wypada najlepiej). Przyznam ze wystraszyła mnie ta cena i zmieniłem tylko to co było "wyhukane" no i ze 2 kzł poszło choć pewne części trafiłem po naprawde okazyjnych cenach. Z końcowego efektu jestem zadowolony. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 17:53:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
kusi napisał(a):
Zgadzam się z przedmówcą, jednak wymiana wszystkich gum, tulei, wahaczy i łącznikiów to koszt przypuszczam ok. kilka kzł (przy zestawieniu tego z cenami aut na rynku porównanie to nie wypada najlepiej). Przyznam ze wystraszyła mnie ta cena i zmieniłem tylko to co było "wyhukane" no i ze 2 kzł poszło choć pewne części trafiłem po naprawde okazyjnych cenach. Z końcowego efektu jestem zadowolony. Pozdrawiam.


Dokładnie tak jak piszesz, wolę wymienić to co trzeba a nie wszystko. W przednim zawieszeniu koszt nie duży można wszystkie wahacze za raz, jednak tył jest drogi względem wartości rynkowej samochodu. Dodatkowo, gdybym planował jeździć autem przez 5 lat to można sobie przygotować, a tak na rok, max dwa nie będę wymieniał tego co nie jest konieczne.

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 20:01:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2005 18:54:49
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Rzeszowa ;) a dokładniej ŁAŃCUT
makaon napisał(a):
Sprawdź luzy na łożyskach kół, z za dużym potrafi bujać.

Święte słowa .... Przeżyłem taki przypadek...za duży luz i "nosiło tyłem"...
A koszt naprawy / sprawdzenia niewielki.

_________________
OOOO 80 B-2 ; R-5 1,9 WN Dzięki pozdrawiam.....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: