.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:00:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] Czy to N109 ?
PostNapisane: 17.kwi.2010 15:33:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
B4 1.9 TDI 1Z 94r.
1. Rano nie chciał zapalić.
2. Podłączyłem VAGA wykazał błąd N109.
3. Sprawdzam czy podaje prąd na zawór.
4. Okazuje się że po przekręceniu stacyjki nie ma napięcia na N109.
5. Sprawdziłem bezpieczniki były ok.
6. Zauważyłem że był przepalony bezpiecznik w komorze silnika zamontowany w czarnej plastikowej obudowie luźno wiszącej, biegnący od klemy + akumulatora gdzieś dalej.
7. Przy zmianie bezpiecznika poprawiałem jeszcze biegnący do niego przewód, który był troszkę uszkodzony.
8. Przy naprawianiu przewodu zdejmowałem klemę z aku.
9. Założyłem nowy bezpiecznik i odpalił ale po 30 sek zgasł. i dalej nie chciał odpalić.
10. Zdjąłem znowu klemę z akumulatora i z powrotem założyłem, co powodowało że napięcie na zworze N109 się pojawiło no i silnik odpalił, pochodził chwilę i zgasł.
11. Czy to wina zaworu czy przekaźnika a może kompa.
12. Gdzie znajduje się ten przekaźnik od zaworu odcięcia paliwa?

Z góry dziękuje i liczę na pomoc.

Simpson: 111 postów i jeszcze sie nie nauczyłeś tematów nazywać? :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2010 21:41:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1. Czy teraz jest napiecie na zaworze?
2. Czy blad dotyczacy N109 daje sie skasowac ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2010 09:27:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
1. Napięcie na zaworze pojawia się tylko po odłączeniu i ponownym podłączeniu klemy akumulatora. Odpala i następnie po 30 sek. gaśnie. Potem napięcia już nie ma, aż do następnego odłączenia aku.
2. Błąd N109 zaraz po wykasowaniu wraca po dwóch sekundach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2010 16:44:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Zrobione. To była wina modułu centralnego zamka i alarmu przy pompce. Nie robiłem tego osobiście wiec nie wiem co konkretnie padło. Wymiana całej czarnej puszki w bagażniku załatwiło sprawę. Zamykam temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2010 17:15:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Kto by sie spodziewał... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 23:04:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Ja się nie spodziewałem tej awarii :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: