.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:21:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c-5 2.8 quattro]pytanie do znawców quattro
PostNapisane: 26.kwi.2010 20:36:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
czy torsen za skrzynią biegów jest smarowany centralnie ze skrzyni biegów .a możę to odzielna obudowa z oddzielnym smarowaniem.jeśli tak jest to gdzie znajduje się korek kontrolny oleju?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 20:48:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
torsen jest w tym samym ukladzie smarowania co skrzynia biegow i obsluga torsena jest polaczona z obsluga skrzyni bo to jest jeden z mechanizmow skrzyni.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 20:52:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
a torsen w polaczeniu ze skrzynia automatyczna jest smarowany osobno innym olejem :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Ostatnio edytowano 26.kwi.2010 20:55:07 przez mariusz888, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 20:54:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
dzięki hans .
a jak jest w automatach?
tu pytam z ciekawości ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 21:03:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
i jeszcze jedno czy normalne jest żę zmiany biegów w quattro nie są tak płynne i miękkie jak w ośce .chodzi mi o delikatne szarpnięcia bez odgłosów.
które można wyeliminować umiejętnym operowaniem szprzęgłem i gazem?.
opony oczywiście 4 jednakowe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 21:09:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
raczej nie są normalne, choć to zalezy co to znaczy normalne ;)
luzy luzy jeszcze raz luzy. Ich likwidacja to czasochłonne i kosztowne zajęcie, dlatego ludzie to odpuszczają, aż nie będzie za późno (jak w mojej 90tce....)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 21:10:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
tez tak mam ;) oczywiscie w niczym mi to nie przeszkadza :D
to moze nie szarpniecia ale cos w tym rodzaju(cos w rodzaju krotkie sprzeglo) :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 21:20:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
luzów brak a podobną pracę sprzęgła i układu napędowego zaobserwowałem w 2 nowych vw t-4 synchro.
1 o przebiegu 4000km drugi 15.000km bliżniacze objawy .coś takiego istnieje też w subaru . być możę to jest normalne i wynika z napędu na 4 koła.
ale który z mechanizmów jest za to odpowiedzialny?

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 00:39:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Ja jeździłem Imprezą z przebiegiem 100kkm i wszystko było sztywne, żadnych luzów które bym zauważył.
U mnie też jest taki "luz" a właściwie dwa "luzy".
Trzeba coś z tym zrobić... :/ :?:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 06:50:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Główne luzy tworzą się na mech.różnicowym...kumaty mechanik, który ma trochę pojęcia na temat skrzyń biegów sobie z tym poradzi.Przeprowadzałem ostatnio taką operację u siebie i jest malinowo.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 06:52:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
quattrowentylator opowiedz o swojej 90-tce.

Moim zdaniem, żeby wyeliminować wszelkie luzy to do części wymiennych trzeba doliczyć skrzynię i dyfer. A i po tym nie wiadomo jaki będzie efekt, bo nikt jeszcze nie wymieniał tych zespołów na nowe z fabryki. Wszyscy wymieniali poduszki, przeguby, rzadko kto krzyżak na wale ( o ile ktokolwiek ).

Powymieniaj przeguby i dalej umiejętnie obsługuj pedał przyspieszania i sprzęgła.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 07:14:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Oczywiście, że jest to suma luzów, które tworzą się na przegubach, skrzyni, tylnym moście i wale i nikt nie będzie tu zmieniał wszystkiego na nowe, ale chodzi tu o wyeliminowanie tych największych, które powodują np.takie stukania przy zmianie biegów...mi się to udało, napęd w aucie jest o wiele sztywniejszy.Ale niestety tego nie ogarnie każdy mechanik ;) gdyż tam są istotne ułamki milimetra...nadmierne skasowanie luzów doprowadzi do zbędnych naprężeń, uszkodzeń łożysk itd. po czym skrzynce biegów możemy zrobić papa

_________________
stary dobry góral


Ostatnio edytowano 27.kwi.2010 07:20:08 przez J@rek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 07:18:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
J@rek napisał(a):
Główne luzy tworzą się na mech.różnicowym...kumaty mechanik, który ma trochę pojęcia na temat skrzyń biegów sobie z tym poradzi.Przeprowadzałem ostatnio taką operację u siebie i jest malinowo.


to prawda, w serwisie są dostępne podkładki kasujące luzy (jest ich chyba 15 rozmiarów , w zależności od luzów) i są dostępne zarówno do dyfra jak i do przedniego mech. różnicowego. Kosztują grosze, dlatego całkowity koszt to praktycznie robocizna.

zserty napisał(a):
quattrowentylator opowiedz o swojej 90-tce.

Moim zdaniem, żeby wyeliminować wszelkie luzy to do części wymiennych trzeba doliczyć skrzynię i dyfer. A i po tym nie wiadomo jaki będzie efekt, bo nikt jeszcze nie wymieniał tych zespołów na nowe z fabryki. Wszyscy wymieniali poduszki, przeguby, rzadko kto krzyżak na wale ( o ile ktokolwiek ).


prawda. Dlatego stosuje się podkładki kasujące luzy. Ja wymieniłem gumy tylnego wózka, drążki reakcyjne i gumy stabilizatorów, centralną podporę mostu na Poliuretan, zostawiłem jedynie gumy do łap mostu (prawa i lewa) i to był chyba błąd. Zlikwidowałem wprawdzie ŁUP ŁUP przy ruszaniu, ale luz pozostał, choć już nie jest tak gwałtowny.
Pozostaje reszta, czyli poduchy skrzyni biegów, i te łapy tylu.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Ostatnio edytowano 27.kwi.2010 07:24:46 przez Leo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 07:23:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Zakupiłem prawie wszystkie rozmiary tych podkładek...są one różnych grubości.Dobieramy je w zależności jakie potrzebujemy.
I są one takie same w większości skrzyń quattro.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 08:31:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
J@rek napisał(a):
Główne luzy tworzą się na mech.różnicowym...kumaty mechanik, który ma trochę pojęcia na temat skrzyń biegów sobie z tym poradzi.Przeprowadzałem ostatnio taką operację u siebie i jest malinowo.

A możesz zdradzić jak taka operacja powinna wyglądać. W moich samochodach po kupnie nie miałem luzów ale teraz czuję, że coś się zaczyna tworzyć, szczególnie w automacie na niskich biegach i wyższych obrotach w trybie manualnym (dodanie i odpuszczenie gazu).
Chyba spóźniłem się z postem ale informacje przydatne, dzięki.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 09:12:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
J@rek nie zdradzaj co i jak tylko bierz się za robotę.
Skoro Ci się udało to jestem pod wrażeniem. Mało kto ogarnia przekładnie hipoidalne. O tych podkładkach wiem i z premedytacją mówiłem o nowych zespołach, bo sam bym się nie brał za wymianę tych podkładek i nie dałbym do samozwańczego magika od przekładni zanim bym nie zobaczył efektów jego prac, nie piję tu do Ciebie w żadnym wypadku.

Ja u siebie wymieniłem wszystkie gumy, poduchy, podporę wału, wszystko co było możliwe i wydawało mi się konieczne w celu wyeliminowania stuków.
Pozostała mi wymiana przegubów, ale nie spieszę się z tym, bo stuki są i to najbardziej z tyłu. Podejrzewam luz między wałkiem atakującym a kołem zębatym.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 09:12:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Mój mechanik od razu po zobaczeniu koła talerzowego mechanizmu różnicowego stwierdził, że jest za duży luz między nim a wałkiem atakującym i trzeba jak to powiedział dać je "bardziej w pracę", czyli zbliżyć do wałka...stwierdził to to śladach, które powstają przy współpracy obu tych kół zębatych(zęby mech. różnicowego mają kształt stożkowy więc zbliżenie ich do siebie kasuje luz...nie byłem przy obliczaniu tego luzu, gdyż cała robota była przy browarku i udałem się po zakup następnego.
Cały mechanizm różnicowy zamontowany jest w skrzyni biegów na dwóch łożyskach stożkowych i jest pasowany za pomocą takich podkładek(w etce jest to ładnie rozrysowane i wiadomo o co chodzi).
U mnie wyszło, że w celu skasowania luzu, cały mechanizm trzeba zbliżyć do wałka atakującego o jakieś 0,3mm...trochę to dziwne może się wydawać ale taki luz między tymi zazębiającymi się kołami już powoduje duży luz na kołach i się przyczynia do tzw. stukania przy zmianie biegów.
W celu zbliżenia obu kół jedna z podkładek była zmniejszona z 0,95(była taka fabrycznie)na 0,65...(podkładki są umieszczone między obudową skrzyni a łożyskiem po obu stronach mechanizmu).
Obudowa drugiego łożyska została cofnięta(odsunięta od obudowy skrzyni) i cały mechanizm został włożony, jego dekiel dokręcony w celu zweryfikowania jaką należy zastosować podkładkę pod drugie łożysko.
Po ponownym rozebraniu i pomiarach, fabryczna podkładka 1,2mm została zastąpiona dwoma nowymi o łącznej grubości 1,6mm.
Czyli cała operacja polegała na dosunięciu całego mechanizmu do wałka atakującego o 0,3mm i skasowaniu luzów na łożyskach o 0,1 mm.
Cała robota nie jest trudna i czasochłonna lecz należy zwrócić szczególną uwagę na obliczenie tych luzów.
Dlatego też nie każdy fachman podejmie się takiej roboty...znam taki przypadek jak mechanik z długoletnim stażem do skrzyni biegów chciał dolewać olej przez przewody centralne bo nie wiedział że jest korek wlewowy a co mówić dopiero o takiej robocie.
Sam byłem przekonany, że kasowanie tych luzów polega na dokładaniu podkładek rzędu 1-3 mm...a nie że jest to zabawa w jego ułamki. :)
Też ta robota nie miała na celu skasowania luzu na mechanizmie, a zlikwidowanie innej usterki z którą borykam się od pewnego czasu i nie mogę sobie poradzić...jest to drganie auta przy prędkościach 120-140 km/h i właśnie stawiałem na nadmierny luz na łożyskach mechanizmu i jego wirowanie.A że wyszło przy tym co innego więc jestem z tego zadowolony

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 12:49:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
dzięki za rozwinięcie tematu tylko że u mnie nie ma stuków .
przy puszczaniu i dodawaniu gazu nie ma szarpnięć.jedyne na co zwróciłem uwagę to dziwna praca sprzęgła nie tak miękka jak w ośce ale jeżdząć nowymi t-4 synchro było podobnie .czyli wygląda żę 4x4 tak ma

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 18:56:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
No właśnie myślałem o szarpnięciach a napisałem o stukaniach podczas zmiany biegów...a kolega właśnie o nich pisał.W ośce nie ma dyfra więc i luzów mniej

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 20:02:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
w ośce nie ma tylnich przgubów ,tylniej przekładni.tylniego mech różnicowego,przegubów na wale napędowym, torsena- międzyosiowego mech.różnicowego.
trochę się tego nazbierało.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: