.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.gru.2024 00:38:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2005 21:29:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
@lukanio

czy twoje zegary są na allegro ? pytam bo piszesz jeszcze o tarczach a ja chętnie bym te tarcze od Ciebie zapodał do drugich zegarów od s2 bo mam tylko są w opłakanym stanie wyślij mi na maila zdjęcia bardziej szczegółowe. coraz bardziej dobra pogoda i czas zabrać się do roboty i skrecić wreszcie auto do kupy atakze dla chetnych zakończyc howto :) ale to dla chcących :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2005 10:48:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Z 3 w jednym zrobiło się trochę więcej 4in1, 5in1 może więcej 7in1 czyli ful wypass :) do zamierzonego celu czyli popodpinania AC z Mc, BC, zegarów od s2 doszły mi zegary dodatkowe od s2 trochę inaczej się je podłącza niż w b4, wskaźnik temperatury zewnętrzenej już wykonany, elektryka szyb - komplet już zakończona, oraz klimatyzacja opis klimy się już ukazał w części pierwszej. ale jak ponownie rozgrzebałem samochód doszczętnie cały środek to postanowiłem zrobić opis całej rzeźby w aucie, łącznie z przejściem z manualnej klimy na klimatronik :) pojawiły się perspektywy, więc pewnie do końca maja pokaże się opis. Czy zdąże z klimatronikiem tego nie wiem ale chłodziwo musi być na gorące dni. Poszczególne części robionych opisów wolną chwilą pokazywać się będą w dziale technikalia. AC już jest wyposażone w pompkę z czujnikiem stanu wody spryskiacza podpięte i działa - problem ze znalezieniem tej pompki (4 m-ce). Opłaciło się czekać kupiłem za 30 zł.
Jak kolega Hans wspomniał potrzebne są jednak 2 przekażniki do sprawdzania świateł i stopu, nie jak ja to chciałem zrobić, na jednym nie dizłało, więc ukłony w stronę Hansa. Drugi przekaźnik wpina się w wiązkę idącą do tyłu wzdłuż tunelu i tam się ją rozpruwa i dokłada przekaźnik oraz 3 przewody które idą aż do samego AC. Jestem właśnie w tym miejscu. Sprawdzanie świateł przednich jest ok więc to już chyba końcówka budowy AC. Problem jedyny to brak drugiego przekaźnika ale perspektywy są w ciągu 2 tygodni się rozstrzygnie czy mam 2 przekaźnik czy też nie. BC prosty temat napiszę jak wykonać własny przewód z niepotzrebnego już złącza do minichecka :) - działa jak już podkreślałem. Długo się zchodzi, bo trzeba skompletować wszystkie klocki, a z tym jest różnie. Opisy też nie powstają tak same z siebie jak wezmę pożyczę aparat to coś się wykluwa, ale zawsze nie mam go w garażu więc się zchodzi.
Pozdrawiam wszystkich którzy zainteresowani są tematem i proszę jeszcze o chwilkę cierpliwości nie jest to temat, który umarł śmiercią naturalną - gość zrobił i nic nie napisał, albo napisał, a nic nie zrobił, lub też zrobił ale nie chce mu się napisać.
Nie w tym rzecz, opisy powstały jeszcze trzeba je zkorygować po tym jak do wiązki doplątało się kupa przewodów niektóre tego samego koloru - bo używałem ze starych wiązek zakupionych gdzieś na szrotach.
Kochani ogólnie już kończę bo przez ten czas mogłem już przygotować opis :), ale moja uwaga do tego co tutaj wypisuje - mianowicie

1 gra jest warta świeczki,
2 bajery są wyśmienite,
3 ale niewspółmierne do wkładu czasu i poszukiwań części
4 ceny niskie (większość podzespołów miałem)
5 dni i noce zarwane w poszukiwaniu schematów, opisów i tłumaczeń z
niemieckiego ( translatory są dobre do zabawy )
6 i co chyba najważniejsze satysfakcja gwarantowana !!!!!!!!!!!!

Rada dla tych którzy chcą takie rzeczy wykonywać:

Jeszcze chwilę poczekać i pokarze się opis - bo bez niego robota po omacku kupa godzin w poszukiwaniu późniejszych zwarć (2 torebki spalonych bezpieczników :) )

Przepis wkrótce.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 09:54:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Dokupiłem graty do klimatronika i dalej będzie zabawa :) dokupiłem także fotele ogrzewane i sterowane elektrycznie i dostałem do tego wiązkę do centralnego ze sterowaniem w podczerwieni ale nie jestem do końca zadowolony bo mi się nie udało dostać wszystkich przekaźników większość już zamontowane poskręcane i czeka na przekaźniki tylko.
teraz zajmuje się zmianą z ręcznej klimy na klimatronik. nie ma dużej roboty tylko mam mały problem z wiązką wentylatora ponieważ nie jest kompletna tzn jest po wypadku i jej kawałek brakuje tej części z pod maski i tu pytanie do Hansa czy ty już zrobiłeś może tę część klimatronika spod maski bo ja mam wiązkę od manuala ale jest innaniż klimatronika choć jest duże podobieństwo ale nie ma np. czujnika prędkości w sprężarce i jak to połączyć wiązkę jedną z drugą? oraz jak połączyć wiązkę adaptera klimy z wiązką silnika.
muszę się chwilę z tym pogrzebać będzie coś nowego to napiszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 21:14:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
2 torby bezpiecznikow? zartujesz?
Ja montowalem klime, full elktryke, zegary A4/A6 i pare innych pierdol i zadnego nie zmienilem. Troche zabardzo naslodziles.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 21:35:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
zmieniałeś może klimę z manuala na klimatronika - chodzi mi o wiązkę wentylatora tą z przewodami do czujnika prędkości oraz sprzęgła elektromagnetycznego - ja mam bez czujnika prędkości i nie wiem jak podpiąć ten czujnik w sprężarce


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 00:56:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
sprezarka musi miec przewod z czujnikem predkosci obrotowej. Chyba bedziesz misial zmienic sprezarke, albo zamontowac na kole sprezarki maly magnesik a na sprezarce halotron.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 13:11:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
no tak w mojej sprężarce jest dołek (miejsce) na taki czujnik czy można taki czujnik dołożyć czy już zostaje zmiana sprężarki bo jeszcze jednej nie skończyłem zabrałem się za zmiane na klimatronik a tu taki zonk i szukanie dobrej sprężarki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 14:36:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Podlacz tam sygnal z obrotomierza, czyli zrob mostek na zlaczu klimatronika, bo i tak bedziesz musial podlaczyc obroty do klimatronika.
To taki moj pantent.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 14:44:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie bedzie musial ... zarowno u mnie jak i w Coupecie gdzie zmienialem klime sprezarka niema czujnika obrotu a chodzi ... tzn nie wiem czy w Coupecie chodzi bo jeszcze nie napelnilem ale w C4 wszystko chodzi i na kanale 29 pokazuje wartosc 0 czyli obroty sprezarki

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 15:19:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Hans, a czy w taki razie będzie pasować wiązka wentylatora i sprężarki od klimy sterowanej manualnie do klimatronika? Mam jeszcze takie pytanie adapter klimy czyli kawałek wiązki do wiązki głównej posiada czerwoną kostkę na 5 pin czyli wtyczkę, którą trzeba podłączyć pod wiązkę silnika, z tego co się dowiedziałem trzy konkretnie przewody tylko nie wiem gdzie, czarno szary , czarno żólty i biało niebieski. Mam jeszce takie pytanie czy można zdiagnozować i w jaki sposób sterowanie podgrzewania foteli - kupiłem elektrycznie sterowane fotele z podgrzewaniem i z wiązkami - sterowanie działa podgrzewanie nie, myślę że te regulatory, które kupiłem na giełdzie nie działają bo reszta wyciągnięta z rozbitka ale regulatory już ktoś wymontował.
Mam jeszcze takie pytanie do czego służy servotronic- to mam komplet, mam jeszce wiązkę do centralnego ze sterowaniem na podczerwień ale nie ma sterownika i nadajników czyli pilota, odbiorniki posiadam czy jest to do dostania - czy będzie z tym ciężko. Mam pytanie jeszcze takie gdzie ja mogę dostać przekaźnik, a raczej kostkę z dwoma wyjściami do sprawdzania świateł tylnych oraz hamulców, mam problem bo wykonałem już instalację pod tego AC i nie mam tylko sprawdzania hamulca i problem bo AC żeby działać w całości potrzebuje wszystkie sygnały - dodam że podstawowe czyli olej i temperatura i paliwo działają, reszta dopiero po wykluczeniu błędów czyli po podpięciu wszystkiego, a u mnie świeci się (mryga) cały czas bremse light.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 15:24:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Jeszcze jedno pytanie, mianowicie Hans jakie w coupe idą do klimatronika przekaźniki bo z gratami do klimatronika czyli sterowanie niestety przekaźniki były powyjmowane przez kogoś wcześniej mi zostały się graty do klimatronika i wiązki elektryczne z czego ta do wentylatora jest niekompletna bo obcięta z blachą w tym miejscu DZWON i gdzieś w rowie pewnie zostałą. Jeszcze takie pytanie z wiązką wentylatora zostało kawałek przewodów do podpięcia czujnika temp. zew. czy w klimatroniku jest on podłączony jako czujnik klimy także?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 16:07:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
jasper...a nie mialbys wiecej satysfakcji jak bys wziol schematy, usiadl do furki i sam doszedl do tego wszystkiego...jak ja, hans i pewni inni...tylko tak sie wypytujecie o wszystko. Generalnie to jak bys podjechal do jakiegos zakladu to chyba bys troche zostawil skorki z portwela po takim szkoleniu, albo przeklenstw jak jakis tempak by ci dodatkowo cos zepsul...i powedzil "tak juz bylo".

To jest reznako, a nie naprawa, wiec co za duzo to nie zdrowo. :peace:

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 16:21:16 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ufff , rozumiem ze to jest zadanie domowe na dlugi łikend ? :D ...

a tak po kolei co pamietam
wiazka sprezarki i wentylatora powinna byc taka sama o ile nie liczysz ze w tej samej wiazce idzie czujnik temepratury zewnetrzej (ktorego w klimie manualnej moglo nie byc) itp ..
przekaniki do klimy to glownie przekanik wentylatora , jest inny i przekaznik sprezarki i to wsio , przekaznik wentylatora to gniazdo nr 6 a sprezarki chyba 11 ale na schmacie wszystko jest ;)

co do siedzien to nic prostrzego , sprawdzasz czy jest napiecie na wyjsciu z regulatora i czy reguluje , pozniej czy to napiecie dochodzi do siedenia , jezeli dochodzi to znaczy ze grzalki w siedzeniu masz uszkodzone

servotronic to regulacja sily wspomagania w zaleznosci od predkosci , cala instalacja to kilka przewodow do przekladni i kilka do zasilania i liucznika , reguluje od zaworkami w przekladni , sam modul jest przykrecony do lewego przedniego slupka , przynajmniej w C4

ukladu roznicowego do sprawdzania swietel musisz szukac uwaznie po szrotach i gieldach... chyba ze ktos z foruymowiczow ma to daj ogloszenie iw dziale wyzej i sie dowiesz

co do przewodzikow w tej kostce to wybacz , wiem o co chodzi , tam o ile dobrze pamietam sa sygnaly ze zlaczki C klimatronica ale schemat prawde Ci powie a ja takowego nie mam pod reka

a poza tym , tak jak Mariusz napisal , naum sie korzystac ze schematow bo to mocno ulatwia i przyspieszza robote a tam wszystko jest o co pytasz jak byk czarno na bialym

a tu masz te legendarne juz schematy :P http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/Audi/ ... naum sie tego adresu na pamiec i jak bedziez czesto na forum zagladal to bedziesz przekazywal ten adres kazdemu kto bedzie pytal o schematy , tak jak to wlasnie ja robie po raz enty :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 17:45:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
dzięki za podpowiedzi, schematów miałem mało do tego co już zrobiłem, opisów od zarąbania ale wszystko w językach obcych część zrobiłem intuicyjnie ale jak sie tak robi palą się bezpieczniki postaram się tam zajrzeć i zobaczyć ale czy dam radę nie wiem w razie co to jeszcze będę pytał jutro dalszy ciąg wymienie wiązki adapterów klimy z jednej na drugą poskręcam i zostania mi wiącha wentylatora jest dokładnie ta sama liczba przewodów a więc do pełni będzie mi potrzeba tylko dołorzyć do wiązki kompa 3 przewody i przekaźniki. :)
powinno zadziałać.
zerkne także z miernikiem co wychodzi na fotele jeśli z regulatora nie wychodzi nic znaczy regulator, maty sprawdzałem na krótko grzeją, a jeszcze jedno czy bezpiecznik przeciążeniowy to zwykły bezpiecznik czy jakiś specjalny bo być może on jest dziabnięty i dlatego nie grzeje.
chciałbym wreszcie załorzyć tapicerkę ale zawsze coś nowego ostatnimi czasy dochodzi, wziąłem sobie do serca ten AC a teraz mam już full opcję tyle że wellur nie skóra i bez quattro, ale to podobno też da się zrobić tylko graty trza mieć wszystkie.
ale na razie muszę to skończyć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 17:57:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
@MariuszD o większość rzezcy niepytałem, ale teraz pojawił się problem i dlatego pytam ludzi co już to przeżyli, u mnie w okolicy nie ma ludzi którzy to zrobić by chcieli pytałem i zawsze otrzymywałem odpowiedź nie do jednego servisu mam 40 km do drugiego 85 km więc zaczółem samemu i skończe samemu, kto pyta nie błądzi, otrzymując choćby najmniejszą podpowiedź wykorzystam z podziękowaniem - jak mawiają co dwie głowy to nie jedna i dlategoteż każda wskazówka podpowiedziana przez Was jest dla mnie cenna.
Czasami nie wiem co mam zrobić i nic więcej nie wymyśle zadam pytanie dostanę podpowiedź i ona zazwyczaj bardzo dużo daje.
Dlatego za wszystkie podpowiedzi bardzo serdecznie dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2005 23:49:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Mam pytanie dotyczące podciśnienia, a mianowicie w jaki sposób powinno być podpięte podciśnienie w klimatroniku - ponieważ klikając na ikonkę samochodu ze strzałką słychać delikatne tyk i nic nie słychać aby klapa się zamykała ta pod przeciwpyłkowym oraz ta od nawiewu z wewnątrz.
Mam oryginalną wiązkę wentylatora do manuala i do klimatronika tyle że w klimatroniku mam poobcinane przewody ze złączkami obie wiązki się różnią czy da radę z dwóch zrobić jedną jakiś schemat te które dostałem w linku niestety nie mają takich rzeczy jak schemat do klimatronika - zaadoptowałem od 2,6 do 2,3 działa ale zimno jeszcze nie leci nie wiem jak je ugryżć bo znacząco się różnią, najlepiej by było aby zadziałało na wiązce od manuala, ale boję się to zapiąć bo w kostkach są różne kolory przewodów, w manualu jest dioda w klimatroniku nie ma, co z tym zrobić? stoję z robotą jakieś sugestie, rozwiązania.
Klimatronik steruje nawiewami zwalnia i przyspiesza wentylator, reguluje temp. nie włącza się tylko freeze, ale to jak się domyślam związane jest raczej z tymiwiązkami oraz sprężarką. Co panowie na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2005 07:44:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no to jeszcze cala robota przed Toba z tego co widze .... to ze CI cos tam tyka to dobrze , ale brakuje Ci podcisnienia ... elektrozawor sterujacy silownikiem klapy pracuje ale nie dochodzi do niego podcisnienie ktore dalej idzie do silownika , dlatego to nie dziala ale zeby bylo podciesnienie to najpierw musisz odpalic auto a kabelki w bedzeo trzeba poprzekladac bo miedzy manualem a klimatronickiem jest duza roznica w ilosci czujnikow , fakt ze wiekszosc rzeczy w klimatronicu jest wewnatrz ten wiazki przy samym tunelu i podlaczajac tylko ta bezowa okragla wtyczke ( zasilanie ) uruchamiasz juz caly sterownik klimatronica i sterowanie nawiewami , natomiast bedzie brakowalo Ci wtedy komunikacji z czujnikami , z przekaznikem wentylatorow , przekaznikiem sprezarki , z szyna danych do komunikacji z VAG , oraz takie sygnaly jak podtrzymanie pamieci , obroty silnika i predkosc pojazdu . z moich doswiadczen powiem Ci tyle zebys uwaznie sprawdzal polaczenia z czujnikami bo samo doporowadzenie sygnalu nie daje pewnosci ze to zadziala , musisz jeszcze sprawdzic jak jest masa doprowadzona do czujnika bo jezelijest inaczej niz na schemacie od klimatronica to mozesz miec jaja z funkcjonowaniem klimy , mi na poczatku klima przy 15 st na zewnatrz grzala bo brakjednej masy powodowal ze po wlaczeniu zaplonu na jednym z czyujnikow braknelo masy i sterownik odczytywal to jako -46 st C

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2005 08:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
dzięki serdeczne za natychmiastową odpowiedź, ale klimatronika robie bez żadnego schematu - poprostu go nie mam. jakieś namiary albo mailem jakbyś takowy posiadał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2005 08:34:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
teraz to juz sobie nie rob jaj ... OK ? ... dokladnie w poprzednim moim poscie podalem Ci adres do schematow wiec albo nie czytasz tego co sie do Ciebie pisze albo sobie jaja robisz

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2005 20:32:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
bardzo przepraszam, niestety nie mogłem otworzyć stron z AC więc dlatego napisałem, że nie mam - teraz już mam otworzyło się i zapisałem.
Ja mam łącze kiepskie bo isdn - niedługo będzie umnie możliwość kablówki lub radiówki więc jeszcze chwile może coś mi się nie otwierać tak jak kiedyś elcats.ru u innych chodziło u mnie qpa. bardzo jeszce raz przepraszam i nie gniewaj się na mnie bo jaj se nie robie.
a tak przy okazji zauważyłem że mój klimatronik ma jakiś problem ponieważ po przyciśnięciu klawisza strzałka w dól nic się nie dzieje trza go albo trzymać bardzo długo albo mocno wciskać, tak samo nie mogę w manualu zdjąć obroty wiatraka i wyłączyć nawiewów. No ateraz ciekawostka czasami działa poprawnie - ale krótko :) co to może być?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: