.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 07:16:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4, B6, 2002 Quattro, 2.5 TDI, AKE] Prośba o ocenę Logów
PostNapisane: 11.kwi.2010 00:26:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Witam, jestem nowo zarejestrowanym użytkownikiem AKP, choć z racji posiadanie tego Typa śledzę forum i szukam informacji od jakiegoś czasu.
Historia w skrócie: Auto kupione od teścia jesienią ubiegłego roku (teściowa też namawiała abym kupił :< ) po wymianie rozrządu. Początek tego roku, urwane 2 zawory które potem tłok wprasował w głowicę. Ogólnie generalny remont silnika i problemy. Na początek był żle ustawiony kąt wtrysku 5.5 stopnia przed, po dojściu do temp roboczych silnik od razu przełączał się w tryb awaryjny . Dzięki informacjom z AKP sam zvagowałem Typka i kazałem mechanikowi przestawić kąt tak jak powinno być. Sukces częściowy, auto odzyskało wigor, tryb awaryjny przestał się załączać, ale niestety mam teraz o wiele większe zużycie paliwa, średnio o ok. 40%, i problemy z porannym zapalaniem + trochę siwego dymu. Błędy już nie wyskakują, ale przy robieniu logów dynamicznych (co w nich widać) nie mogłem wkręcić silnika wyżej niż 3500-3800, co więcej przy 3500 pojawiły się dziwne drgania :?: Proszę więc o analizę logów i pomoc osób znających się na temacie.
BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5da ... 24669.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/37b ... 7c37c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f99 ... 4c824.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/961 ... 35359.html
Statyczne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c16 ... ac245e.htm
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/983 ... 822c0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/669 ... ddaa9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d3 ... 503bd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/41a ... 9bb2d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb9 ... 3259f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/858 ... 41504.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d95 ... ae9bb.html
Dynamiczne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf8 ... c0015.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e8 ... d1b3c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85 ... d894e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da3 ... d029c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/536 ... 031a2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8c ... 0aaa2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/148 ... 596a2.html

Z góry dzięki za pomoc. :peace:

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, B6, 2002 Quattro, 2.5 TDI, AKE] Prośba o ocenę Logó
PostNapisane: 11.kwi.2010 13:31:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
turbina nie osiaga zadengo ladowania (011D - roznica actual vs spec)
pompa jesr prawdopodobnie padakowata (001S - w naglowku "qty costa value" masz zakres wartosci poprawnych a w kolumnie wartosci poza tym przedzialem)

T moze nie osiagac zadanego ladowania bo np.
- dolot nieszczelny
- uszkodzona T/sterowanie T
- zapchany wydech
- pompa to padaka i malo koksu daje (raczej do zweryfikowania jak zabraknie juz pomyslow)

Podpisuj linki by bylo wiadomo w co sie klika

mjerzym napisał(a):
Auto kupione od teścia jesienią ubiegłego roku (teściowa też namawiała abym kupił :< ) po wymianie rozrządu.

W temat "jak bardzo kochamy swoja tesciowa" nie wchodze :)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 13:41:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
podczas jazdy wygląda na to, że prawie w ogóle nie działa VTG.

masz do sprawdzenia układ podciśnienia:
- poprawność podłączenia [na zaworach, na EGR, na T, etc];
- N75 [szary] ma być podłączone do T;
- N18 [czarny] ma być podłączone do EGR;
- sprawdzasz każdy wężyk podciśnienia pod kątem przetarcia/pęknięcia;
- dla pewności zdejmujesz wężyki i osadzasz ponownie sprawdzając, czy nie są czymkolwiek przytkane;
- możesz przedmuchać kompresorem N18 i N75;
- szczególnie dokładnie sprawdź połączenia tam gdzie były rozłączane elementy - osadzenie EGR/T [i uszczelnienie], przewody podciśnienia;
- po tym wszystkim logujesz 011dN - jeżeli będzie nadal tak samo, to podmieniasz N75 na inny [sprawny - nie kupuj, tylko pożycz od kogoś].

schematy:
Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A4, B6, 2002 quattro 180 KM] Ocena Logów c.d.
PostNapisane: 11.kwi.2010 18:36:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Witam, dzięki za szybkie odpowiedzi na mojego posta. Szczerze mówiąc ze względu na okoliczności nie spodziewałem się :peace:
Oczywiście posprawdzam wszystko po kolei i spróbuję przedmuchać przewody i zawory. Na szybko otworzyłem dziś maskę i rzuciłem na szybko okiem i zauważyłem coś takiego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61b ... cf987.html

Na grubym przewodzie doprowadzającym powietrze od filtra do silnika, przed blokiem silnika od strony ściany czołowej podłączony jest przewód na którym widać ewidentne rozdarcie :?: :<

Może to być ta potencjalna nieszczelność?


Odnośnie pompy, mój 'super mechanik' który nie bardzo potrafił sobie poradzić z kątem wtrysku, wspominał coś, że pompa miała za duże wydatki i ją przeprogramował :?: :/

Jeszcze jedno pytanie odnośnie kąta wtrysku. Wyczytałem kiedyś na AKP że silnik AKE powinien mieć w grupie Statyczne 004 0,2 stopnia przed, a w moich logach jest zdecydowanie po. Czy powinienem skorygować jeszcze kąt wtrysku na ' - ' ?
W BS 004 jest ok 3 stopnie za, więc potęcjajnie jest z czego.

Pozdrawiam. :peace:

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, B6, 2002 quattro 180 KM] Ocena Logów c.d.
PostNapisane: 11.kwi.2010 22:53:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mjerzym napisał(a):
Witam, dzięki za szybkie odpowiedzi na mojego posta. Szczerze mówiąc ze względu na okoliczności nie spodziewałem się :peace:
Oczywiście posprawdzam wszystko po kolei i spróbuję przedmuchać przewody i zawory. Na szybko otworzyłem dziś maskę i rzuciłem na szybko okiem i zauważyłem coś takiego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61b ... cf987.html

Na grubym przewodzie doprowadzającym powietrze od filtra do silnika, przed blokiem silnika od strony ściany czołowej podłączony jest przewód na którym widać ewidentne rozdarcie :?: :<

Może to być ta potencjalna nieszczelność?


Odnośnie pompy, mój 'super mechanik' który nie bardzo potrafił sobie poradzić z kątem wtrysku, wspominał coś, że pompa miała za duże wydatki i ją przeprogramował :?: :/

Jeszcze jedno pytanie odnośnie kąta wtrysku. Wyczytałem kiedyś na AKP że silnik AKE powinien mieć w grupie Statyczne 004 0,2 stopnia przed, a w moich logach jest zdecydowanie po. Czy powinienem skorygować jeszcze kąt wtrysku na ' - ' ?
W BS 004 jest ok 3 stopnie za, więc potęcjajnie jest z czego.

Pozdrawiam. :peace:



usuń nieszczelność [zaklej/wymień wąż] i zaloguj 011dN.

co do kąta wtrysku, to ma być on w zakresie 0* do 4*ATDC na 004.3BS na Late. u Ciebie jest 3*ATDC, czyli prawidłowo.
mechanik sprzedał Ci kit - pompę VP44 można modyfikować w zakresie zmiany oprogramowania [maksymalnie trzykrotnie] przy użyciu stołu probierczego Bosch EPS 815 - serwisy, które to robią w PL można policzyć na palcach jednej ręki.
kalibracja pompy także wymaga stołu Bosch EPS 815.
jedynie dawkę rozruchową i biegu jałowego można modyfikować za pomocą VAG/VAS/VC.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A4, B6, 2002 quattro 180 KM] Ocena Logów c.d.
PostNapisane: 14.kwi.2010 21:21:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Witam.
Sprawdziłem wąż dolotowy do turbiny, i się wk.....wiłem.
Nie tylko boczny dolot jest pęknięty, ale praktycznie cały obszar w miejscu gdzie jest opaska zaciskowa na turbinie jest popękany. Co więcej na drugim wężu wylotowym z turbiny, jedna opaska nie zaciśnięta , a wąż też popękany. Przecież mechanik składając silnik musiał to widzieć. Brak mi słów.
Mam prośbę do osób posiadających dostęp do ETKI.
Numer części węża dolotowego spisałem, a potrzebuję nr części węża wylotowego z turbiny.
Na razie tylko uszczelniłem wąż dolotowy silikonem i taśmą, posprawdzałem węzyki do zaworków N18, N75. Logi zrobię po wymianie węży przy turbinie.

Witam ponownie.
Zmieniłem przewody ciśnieniowe doprowadzające powietrze do turbiny i z turbiny. Na pewno poprawiło się na tyle, że daje się silnik wkręcić powyżej 4 tys. obr. Przy ruszaniu niestety dalej duża turbodziura. Z logów chyba wynika za małe ciśnienie doładowania w zakresie mniejszych obrotów . Niestety nie miałem możliwości podmiany zaworów N75 w celu sprawdzenia. Proszę o sprawdzenie również przeplywki.
Wstawiam do oceny logi i z góry dziękują za pomoc.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/591 ... 7bf55.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/386 ... 2b510.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4d ... 33392.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d3c ... 8a9a2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e32 ... ab5a2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5e7 ... ba013.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/880 ... 89c43.html

Pozdr. :peace:

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Ostatnio edytowano 02.maja.2010 16:09:52 przez mjerzym, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ocena logów [A4 2.5 TDI quattro] c.d.
PostNapisane: 09.maja.2010 16:07:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Ma ktoś jakiś pomysł, co to może być ?

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 12:17:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
zamien zaworki, po 2. zmien fitr paliwa do odpowiednim odpowietrzeniem ukl. wtrys. przeplywomierz norma.

A w jakim stanie byly walki & hyrdaulika, lub skad. Przebieg, co wymieniales. Kiedy sprzeglo... opowiedz historie. Co przy jakim przebiegu tesciu robil ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ocena logów [A4 2.5 TDI quattro] c.d.
PostNapisane: 14.maja.2010 14:05:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Witam
Historia auta wyglda nastepujco, auto zsciagniete z Litwy ale pochodzi z Wloch. Rozrzad z cala hydraulika i napinaczami wymieniony przy 150 tkm, teraz na liczniku 155 (nie potwierdzone). Ok 2tys po wymianie rozrzadu urwane 2 zawory w 1 cylindrze, masakra glowicy - ogolnie remont silnika. :/
Po remoncie, zle ustawiony kat wtrysku, auto wpada w tryb serwisowy nie jedzie. Przy remoncie silnika, mechanik wspomnial, ze 2 wtryski sa bardzo kiepskie, leja, w tym 1 to sterujacy. Kupiony komplet na allegro, uzywki ale sprawdzilem w Boschu i okazaly sie bardzo ok.
Ponowna moja wizyta u mechanika, wymiana wtryskow, ustawienie kata wtrysku, auto zaczyna jechac bez wpadania w tryb serwisowy, ale obserwuje wieksze zuzycie paliwa i objaw zamulenia na niskich obrotach, trudniej rowniez startuje rano. Wtedy pojawia sie moj post na forum odnosnie logow. Za rada meszruma przejrzalem uklad dolotowy, przeczyscilem przeplywke, wymienilem waz dolotowy do turbiny(byl porozrywany), przejrzylem wezyki cisnieniowe. Poprawa znaczna, wczesniej auto nie rozpedzalo sie powyzej 3700 obr, teraz od ok 2500 czuc, ze jedzie. Widac jednak na poziomie 2000 obr jest niedoladowane.
Nie mam mozliwosci podmiany N75 ani N18 do sprawdzemia , no i chyba pozostaje mozliwosc zakitowanego katalizatora, ale raczej w Krakowie nie moge odpiac wydechu :diabel:
Uklad wtryskowy chyba nie jest zapowietrzony, nigdy nie zaobserwowalem pecherzykow powierza.
Filtr paliwa zmieniony przy remoncie silnika.

Pytanie.
Czy ma sens zamiana N75 i N18 i zrobienie logow, bo rodzaj pracy tych zaworow chyba jest rozny? Co mozemy zaobserwowac?
Czy nie warto przestawic jeszcze kata wtrysku w ok 0°, jak wspominalem wczesniej mialem kat poza zakresem, tj. 5,5 BTDC w BS i dlatego wpadalo w tryb serwisowy, ale zapalalo od strzala (pompa juz nie jest najlepsza CF 26.5)

Dzieki zgory za jakiekolwiek wskazowki
Sorry za brak polskich liter - pisze z roboty :peace:

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 17:32:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Wtrysk masz ust. prawidlowo...
011 Wyglada nie ciekawie. Niedoladowanie do okolo 2,3rpm... Ten samochod ma pewno 3x 150tkm, albo 200tkm piłowania i wymiany oleju co 50tkm. Przed kupnem 2,5 TDi trzeba zawsze robic kpl. diagnostyki. Nie martw sie, bo 5% mechanikow umie robic 2,5 V6. Tym bardziej ze jest to auto pewno pochodzenia od jakis handlarzy...a tesciowa z calym szacunkiem Ci je zrzucila na glowe.

Poszukaj warsztatu z turbinami, ktore sa po regeneracji [wywazane laserowo] na podmiane jesli mozna za grosze, da skutek zmieniaj/kupuj. Od 1,5rpm powinno miec wigor ;) Lecz pamietaj ze nie jezdzi sie na opor gazie z dolu jak przy logach.

poczytaj podobny przypadek http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=94711&postdays=0&postorder=asc&start=60 rozwiazanie przytkany kat.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 18:53:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mjerzym,

zrób proszę fotografię sztangi przy T w taki sposób, by widać było farbę na sztandze. sterowanie VTG nadal nie działa prawidłowo - w chwili obecnej wygląda jakby ktoś rozregulował sztangę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ocena logów [A4 2.5 TDI quattro] c.d.
PostNapisane: 23.maja.2010 21:17:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Po czasie opadów witam ponownie.
Oto link do fotografii sztangi:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a74 ... ee654.html
Przy włączonym silniku sztanga jest podciągana do góry przez podciśnienie. Rozumiem, że przy zwiększonych obrotach opada przestawiając (Zamykając) łopatki. Puszka szczelna, sprawdzałem zaciągając powietrze (widać ruch sztangi)
Przez ten czas wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia.
Diagnozowałem zawór N75 wg. opisu znalezionego na innym forum. WIELCY tego forum nich ocenią czy jest z sensem.


" na odpiętym zasilaniu od N75 przytykamy palcem wlot dolnego króćca (króciec jest oznaczony na elektrozaworze jako OUT i połączony wężykiem z gruchą przy turbinie) zaciągamy ustami powietrze z górnego króćca (oznaczonego jako VAC połączonym z wężykiem dochodzącym do pompy vacuum) -przy sprawnym N75 powietrza nie uda nam się zassać ale jeśli tylko odsuniemy palec od dolnego króćca OUT to wtedy zassiemy powietrze górnym bo udrożnimy wtedy przepływ podciśnienia pomiędzy kanałami OUT a VAC,
przy podłączonym zasilaniu przytykamy palcem wlot króćca po przeciwnej stronie N75 (króciec jest oznaczony jako ATMO i połączony jest wężykiem z obudową filtra powietrza) i zaciągamy ustami powietrze z króćca VAC - przy sprawnym N75 powietrza nie uda się nam zaciągnąć a jeśli odsuniemy palec odtykając króciec ATMO to powietrze zaciągniemy.
Powyższe sprawdzenie - jeśli jego wynik będzie zgodny z opisem to N75 jest całkowicie sprawny, jeśli zaś daje się zaciągnąć tylko i wyłącznie powietrze z króćca VAC przez króciec OUT przy podpiętym zasilaniu do elektrozaworu to oznacza to, że spalona jest cewka wewnątrz N75 lub jest zatarty, jeśli przy podpiętym zasilaniu nie daje się zaciągnąć powietrza króćcem VAC ani z króćca OUT ani króćca ATMO to oznacza, że zaworek wewnątrz jest zabrudzony."


U mnie przy odłączonym zasilaniu raz przepuszczał powietrze raz nie, został rozebrany i przeczyszczony.
Zauważyłem jednak inną rzecz. Korzystając z chwilowego braku opadów jechałem z otworzonymi szybami. Od ok 1700 obr słychać głośny syk.Zauważyłem też trochę oleju przy wlocie do 1 Intercoolera.
Jak przypuszczam jest to nieszczelność układu za turbiną. Czy są jakieś typowe miejsca w których te nieszczelności się zdarzają?
Potrzebny jest do tego kanał?
Czy można taką nieszczelność jakoś zdiagnozować (badając ciśnienie)?

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi
:D

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 12:45:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Sztanga idzie w górę [całowicie] po okolo 4 tyś rpm - ECU odcina doładowanie wówczas :!:... na wolnych obrotach powinna pójść w dół. Z tego co napisałeś jest inaczej. Takze Meszrum tu wychwycił...

Kanał zawsze przydatny.

Ja tez kiedys mialem japończyka nawet 3, myślałem ze sa najlepsze, a sa najbardziej zagmatwane ;). Nie pisze o nowych turkach ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Temat postu: Ocena logów [A4 2.5 TDI quattro] c.d.
PostNapisane: 24.maja.2010 19:08:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Czyli, an wolnych obrotach sztanga powinna być w dolnym położeniu, dopiero powyżej 2 tys powinna się podnosić stopniowo odcinając dopływ. :?:
Innymi słowami, jeżeli u mnie po uruchomieniu sztanga jest w górnym położeniu na skutek podciśnienia, to odłączając wężyk od puszki sterującej sztangą pozostanie w dolnej pozycji (nie zostanie podniesiona do góry przez podciśnienie i sytuacja z niedoładowaniem w dolnym zakresie powinna się polepszyć. Czy tok mojego rozumowania jest prawidłowy? :/

Co do Japsa, miałem mazdę 323 F, 10 lat użytkowania, ponad 200 tys przejechałem, na części zamienne nie licząc eksploatacyjnych wydałem przez ten czas może 1500 zł. Dlatego Audik to dla mnie drobny szok :diabel:

EDIT:
Właśnie odłączyłem przewód od gruszki sterującej sztangą jest jeszcze gorzej, mul kompletny :(

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2010 10:02:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Tak, na wolnych obr sztanga ku dołowi [max dół], motor osiąga max doładowanie [sztanga max do góry] w granicach wyższych obr.
Najprostszy sposób - wchodzi ktos za fajere motor 90C, strzela gazem max 3x pod 4 rpm i obserwujesz ruch sztangi. Na moje "oko" to albo fizycznie zmienna geometria VTG mówi baybay, ALBO n75...

Zrób dla siebie BasicSettings (BS) loguj i obserwuj prace sztangi czy ECU odcina doladowanie.

Select > Engine > Mass block > 011 > BasicSettings > lecisz pod mache i obserwujesz sztange, cykliczna zmiana zworu upustowego...
Slyszysz gwizd w dranicach 1,7 rpm, taki "świst", powinieneś słyszeć chwilowo jak się sztanga podnosi i odcina doladowanie.

BTW: ja miałem 2x GF626 1,8Bp i 2,0DITD... szczerze przyznam to byly dobre auta lecz po 250tkm je trafia szlak i wartosć auta do remontu i komfortu samego jest nie oplacalna. Ja 3 lata temu kupując 2,5 też miałem lekki "przemarsz wojsk" odrobisz prace domową bedziesz latał i latał... bez wzgledu na stan licznika (wiadome doglądajac tu i ówdzie)

pozdrawiam.

edit: Przecież Baskecior robil film instruktażowy ;)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=64806

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ocena logów [A4 2.5 TDI quattro] c.d.
PostNapisane: 30.maja.2010 00:09:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Witam,
Przyznam, że jestem w kropce. :!: Co więcej, to co piszesz, nie zgadza się z informacjami z topiku zamieszczonego przez meszruma. http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... o&start=40
Kolega pabloniss miał podobny problem, z niedoładowaniem na niskich obrotach. Przeprowadzał próbę z podwiązaniem sztangi wciągniętej przez gruchę. Meszrum stwierdził zresztą że próby te mogą doprowadzić do przeładowania. Oznacza to, ze blokując ruch sztangi do dołu powodujemy nadciśnienie
Przyznam, że jestem skołowany,ale może ktoś jeszcze zabierze głos w tej sprawie.
Chyba będę musiał poszukać warsztatu który mi sprawdzi szczelność okładu dolotowego mierząc ciśnienie i odpiąć wydech.
W każdym razie dzięki za zainteresowanie sprawą. :peace:

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2010 13:13:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Matko sorry rzeczywiscie sie pomylilem tak ma isc do gory max po odpaleniu, nie na dol.. bo bys mial przeladowanie... jeszcze raz sorry.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 13:01:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mjerzym,


odepnij wydech za T i zaloguj 011dN.
[jak to zrobić znajdziesz w topiku pabloniss'a o błędzie 553].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ocena logów cd.
PostNapisane: 08.cze.2010 21:15:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Witam
Mały postęp , bylem w warsztacie który odnalazł nieszczelność- pęknięty litercooler. Praktycznie totalny brak szczelności. Niestety był długi weekend i nie miałem możliwości kupienia innego. Pozostała mi jedynie możliwość jakiegoś uszczelnienia, co też uczyniłem. Nie jest to 100% rozwiązanie, ale na pewno lepsze niż stan dotychczasowy. Wydaje mi się, że autko lepiej się zbiera, czuć to już od 2000 obr (wcześniej ok 2500). Jak tylko zrobię logi dynamiczne zamieszczę na forum.
Interesuje mnie jeszcze jedna kwestia - katalizator. Ponieważ jest to silnik AKE, mam Katalizator wstępny zaraz za turbo. Pomimo zapuszczania penetratora, nie udało mi się odkręcić wszystkich nakrętek, a nie chcę urwać szpilek. Znalazłem na internecie inną metodę, bezinwazyjną oceny drożności katalizatora, i proszę WIELKICH o parę słów czy ma to sens.
Metoda polega na wywierceniu otworu przed siatką kata , ewentualnie drugiego za siatką i zmierzeniu ciśnienia pod obciążeniem. Wg opisu o ile pamiętam Mastersa, ciśnienie przed siatką powinno być mniejsze niż 0,3 bara (zależnie od silnika, jakie dla AKE ??). Mój pomysł polega na wykonaniu tych otworków, zanitowanie nitonakrętek, dokonaniu pomiarów cienienia. W zależności od wartości różnicy ciśnienia, albo wywalenie kata: jeśli ok, można łatwo zaślepić to śrubami, otworki przydadzą się za 30 tys. km. do ponownego sprawdzenia kata. :D
Proszę o opinę
Pozdrawiam :peace:

EDIT:
Nowe logi dynamiczne 08,010, 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e6b ... dba55.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f27 ... 84777.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/30e ... 94bd5.html

No i chyba dalej Dupa :/

Edit:
Po czyszczeniu przepływki 008, 010, 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ec ... 97a46.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5bb ... 03ba5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ce ... 97e16.html
Chyba lepiej :?:

PS. Mam pytanie odnośnie numeracji Cylindrów w VAG w grupie 13,14
Po rozgrzaniu silnika statycznym mam korekcje na cylindrze 5 - ok -1: i na cyl
6 - -1,4, ale np. po próbie dynamicznej są ok o 0,5 większe
Wydaje mi się , że na 2 wtryskach nieszczelne są przelewy i z nich cieknie, czy to ma wpływ na korekcje?

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2010 14:36:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
no i chyba przepływka skopana


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron