.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 00:48:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaka jest różnica pomiędzy AAD a ABK
PostNapisane: 17.maja.2010 14:38:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2010 14:49:35
Posty: 5
Witam,jestem nowy więc witam serdecznie,mam pytanie odnośnie silników do C4 mianowicie jaka jest różnica pomiędzy silnikiem z oznaczeniem AAD a ABK,DODAM ŻE WŁASNIE PADŁ MI NA AMEN I SZUKAM DRUGIEGO NA WYMIANĘ I STĄD TE PYTANIE ,BARDZO PROSZĘ O PORADĘ ,DZIEKUJĘ I POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 14:46:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
AAD był chyba na ke-jetronicu, a ABK to już elektroniczny wtrysk

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 18:41:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2010 14:49:35
Posty: 5
OK.ale czy można zamienić łeb w łeb bo AAD mi padł a moge kupic ABK,czy mam sie szykowac na przeróbki instalacji elektrycznej?Widze że kolega obeznany więc prosze o poradę pozdro. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 16:22:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
"Słupki" jak mnie pamięć nie myli sa takie same. Kwestia osprzętu w postaci czujników i króćców w nie montowanych.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 20:01:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Tak jak koledzy piszą
AAD - mechaniczny KE III Jetronic
ABK - elektroniczny Digifant
Zostawiasz kolektor z wtryskiem i czujniki ze starego silnika, reszta będzie pasować.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 23:30:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Silniki są takie same różnią się wtryskiem. Przerabiałem taką przekładkę.
Wszystko ruszyło bez problemów.
Pamiętaj że odma jest inna i trzeba pokrywę zaworów przekręcić ze starego jak i mocowanie odmy do skrzyni korbowej.
Przekładaj bez strachu. Szukaj takiego z ciśnieniem oleju 2.0 bar na wolnych obrotach przy rozgrzanym oleju. Oraz takim że po odpaleniu szklanki nie cykają.

Najnowszy rocznik silnika ABK to 1998
http://www.audiklub.org/silniki/abk/all ... x/all.html
Ale najłatwiej znaleźć taki z 96r.rocznik masz wybity na bloku i głowicy.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 19:17:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2010 14:49:35
Posty: 5
Wiecie jak to z silnikami znalezionymi na szrocie jest...każdy zachwala że z anglika ,że auto było walone w tył itp,czasem okazuje się że to kolejny złom,w moim pękł korbowód i rozwaliło miskę blok, łącznie z głowicą,totalna masakra:( ale jestem dobrej nadziei,i w koncu wyruszę w trasę moim pięknym audiszonem,pozdrawiam i dziękuje za pomoc. ps.dam znac jak skończy się cała sprawa. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 19:43:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2010 14:49:35
Posty: 5
A co zrobic jeśli silnik jest juz wyjęty praktycznie żadnej możliwości sprawdzenia,przecież jesli już znajdę to nie będę rozdlkręcac miski żeby sprawdzić stan wału,pozostaje jedynie ufac że silnik nie jest skatowany,co zresztą nie wykluczy wymiany rozrządu gumek uszczelniających oliwy flitrów --standardzik :) jak się zmieszczę w dwóch tysiaczkach to będzie dobrze :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2010 19:03:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2010 14:49:35
Posty: 5
Witam,obiecałem że się odezwę jak naprawię silnik i podam koszty wiec jak podliczyłem wszystko to wyszło mi -silnik 800 zł ,części zamienne czyli nowy rozrząd,oliwa,płyn,gumki uszczelniające,filtry,uszczelki 200 zł,robocizna 500zł,koszty dojazdów i poszukiwań silnika około 400 zł,więc jesli zsumować wszystko to wyszło grubiej niż sądziłem na początku,teraz że mam działający silnik to wyprułem się zawodowo,wydaje mi się że silnik jest słabszy więc jutro zasuwam na regulację zapłonu,myślę że pomoże pozdrawiam :) Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to chętnie wysłucham


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: