bojownik napisał(a):
Witam kolegów

Jako, że posiadam passata b5 v6 z tym samym silnikiem, który szedł w AUDI, a poziom wiedzy jest tu nieco wyższy niż na forum passata, pozwoliłem sobie na umieszczenie logów i prosze o analizę

Co powoduje moje obawy:
1. Spalanie na biegu jałowym (tirptronic) jest kosmiczne, jazda w miescie 12-17l/100km podczas gdy rok temu nie było większego problemu z 10l/100km
2. Mechanicy twierdzą, że pada pompa wtryskowa, chciałbym potwierdzić tą diagnozę, bo nie bardzo im ufam, pompa wiadomo kosztuje, a oni nie zrobili nawet logów dynamicznych.
3. Samochód na jałowym leciutko kopci (mechanicy powiedzieli, że nie powinien)
4. Pytanie z innej beczki, naczytałem się, że wywalenie KAT to same zalety, a przy obecnym pewnie i tak zaniżonym przebiegu 175tkm z pewnością i tak nie spełnia on swojej funkcji. Czy jest sens w tej jednostce zastapić KAT rurką?
5. Jaki olej zalecacie do tej jednostki? Z tego co wiem jest zalany półsyntetyk mobila 10w40 a powinien być zdaje się pełny syntetyk. Czy przy wymianie silnik nie rozszczelni się? Troche oleju mi bierze, może warto zalać dobrym półsyntetykiem np. Motula?
Link do logów
http://www.dobry-katalog.info/logi2.htmlLOGI z pełnym butem dopiero od 2000-2500 obr, gdyż KICKDOWN redukował.
1. spalanie na jałowym jest obliczane wg algorytmu, który czasami nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. realne spalanie oceń na podstawie tradycyjnego pomiaru;
2. pompa wtryskowa jest jak nowa. mechanicy, z którymi miałeś do czynienia jak widać są naciągaczami/oszustami [albo debilami];
3. lekkie poddymianie spowodowane jest fatalnie mierzącym lmm [przepływomierzem], który należy wyczyścić - info w moim podpisie;
4. zanim cokolwiek zrobisz z katalizatorem, to należy poluzować wydech za T a następnie zalogować 011dN - wówczas okaże się, czy katalizator jest niedrożny. jak to zrobić?
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 1#1326211;
5. olej - tak wspomniał Przemik. może być każde 5W40/5W50 z normą 505.00.
samochód jest w dobrym stanie - pompa, brak zapowietrzenia, T.
jedyna rzecz, to brudny przepływomierz, który należy wyczyścić - jeżeli nic to nie da, to wymienić na nowy. w tej chwili, z tak brudnym lmm masz ok. 120 PS.