.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 06:01:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 10.maja.2010 08:38:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Witam kolegów :)
Jako, że posiadam passata b5 v6 z tym samym silnikiem, który szedł w AUDI, a poziom wiedzy jest tu nieco wyższy niż na forum passata, pozwoliłem sobie na umieszczenie logów i prosze o analizę :)

Co powoduje moje obawy:

1. Spalanie na biegu jałowym (tirptronic) jest kosmiczne, jazda w miescie 12-17l/100km podczas gdy rok temu nie było większego problemu z 10l/100km

2. Mechanicy twierdzą, że pada pompa wtryskowa, chciałbym potwierdzić tą diagnozę, bo nie bardzo im ufam, pompa wiadomo kosztuje, a oni nie zrobili nawet logów dynamicznych.

3. Samochód na jałowym leciutko kopci (mechanicy powiedzieli, że nie powinien)

4. Pytanie z innej beczki, naczytałem się, że wywalenie KAT to same zalety, a przy obecnym pewnie i tak zaniżonym przebiegu 175tkm z pewnością i tak nie spełnia on swojej funkcji. Czy jest sens w tej jednostce zastapić KAT rurką?

5. Jaki olej zalecacie do tej jednostki? Z tego co wiem jest zalany półsyntetyk mobila 10w40 a powinien być zdaje się pełny syntetyk. Czy przy wymianie silnik nie rozszczelni się? Troche oleju mi bierze, może warto zalać dobrym półsyntetykiem np. Motula?

Link do logów http://www.dobry-katalog.info/logi2.html


LOGI z pełnym butem dopiero od 2000-2500 obr, gdyż KICKDOWN redukował.

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Ostatnio edytowano 27.maja.2010 17:03:19 przez bojownik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 11:14:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Witaj,

Olej do tych silników tylko pełny syntetyk np. Motul X-cess 8100. Rozszczelnić silnik może zapchana odma.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę i pare py
PostNapisane: 10.maja.2010 13:23:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bojownik napisał(a):
Witam kolegów :)
Jako, że posiadam passata b5 v6 z tym samym silnikiem, który szedł w AUDI, a poziom wiedzy jest tu nieco wyższy niż na forum passata, pozwoliłem sobie na umieszczenie logów i prosze o analizę :)

Co powoduje moje obawy:

1. Spalanie na biegu jałowym (tirptronic) jest kosmiczne, jazda w miescie 12-17l/100km podczas gdy rok temu nie było większego problemu z 10l/100km

2. Mechanicy twierdzą, że pada pompa wtryskowa, chciałbym potwierdzić tą diagnozę, bo nie bardzo im ufam, pompa wiadomo kosztuje, a oni nie zrobili nawet logów dynamicznych.

3. Samochód na jałowym leciutko kopci (mechanicy powiedzieli, że nie powinien)

4. Pytanie z innej beczki, naczytałem się, że wywalenie KAT to same zalety, a przy obecnym pewnie i tak zaniżonym przebiegu 175tkm z pewnością i tak nie spełnia on swojej funkcji. Czy jest sens w tej jednostce zastapić KAT rurką?

5. Jaki olej zalecacie do tej jednostki? Z tego co wiem jest zalany półsyntetyk mobila 10w40 a powinien być zdaje się pełny syntetyk. Czy przy wymianie silnik nie rozszczelni się? Troche oleju mi bierze, może warto zalać dobrym półsyntetykiem np. Motula?

Link do logów http://www.dobry-katalog.info/logi2.html


LOGI z pełnym butem dopiero od 2000-2500 obr, gdyż KICKDOWN redukował.



1. spalanie na jałowym jest obliczane wg algorytmu, który czasami nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. realne spalanie oceń na podstawie tradycyjnego pomiaru;

2. pompa wtryskowa jest jak nowa. mechanicy, z którymi miałeś do czynienia jak widać są naciągaczami/oszustami [albo debilami];

3. lekkie poddymianie spowodowane jest fatalnie mierzącym lmm [przepływomierzem], który należy wyczyścić - info w moim podpisie;

4. zanim cokolwiek zrobisz z katalizatorem, to należy poluzować wydech za T a następnie zalogować 011dN - wówczas okaże się, czy katalizator jest niedrożny. jak to zrobić? http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 1#1326211;

5. olej - tak wspomniał Przemik. może być każde 5W40/5W50 z normą 505.00.


samochód jest w dobrym stanie - pompa, brak zapowietrzenia, T.
jedyna rzecz, to brudny przepływomierz, który należy wyczyścić - jeżeli nic to nie da, to wymienić na nowy. w tej chwili, z tak brudnym lmm masz ok. 120 PS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 15:00:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Chłopaki jestem pod wrażeniem waszej wiedzy na temat v6.

1. Czy ta przepływka może mieć wpływ na wysokie spalanie?
2. Czy konieczne jest logowanie 011dN? Szczerze nie posiadam kanału, ani narzędzi, więc wycięcie kata zleciłbym komuś, jeśli to oczywiście nie zaszkodzi.


Zatem nic tylko dorwać torx25 pięciogwiazdkowy i KONTAKT SPRAY (do czyszczenia styków? obojętnie jaki?) i zabierać się za czyszczenie przepływki.

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 15:00:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wywalenie sprawnego/droznego katalizatora da moze ze 2 konie, T bedzie sie zbieralo moze odrobine szybciej ale na 100% zapewni emocje przy przegladzie technicznym oraz smrod jezeli parkujesz w garazu
co do stanu pompy: to jest automat... znaczy sie dawka na jalowym jest wyzsza niz w manualu z definicji - w manualu bylaby pewnie w okolicy 4.5 - 5.0 (co jest wartposcia w 100% w normie ale jak wiadomo niedomagania mocy sa juz przy granicy normy). Tak czy siak zaczalbym od:
1) wyczyszczenia przeplywomierza
2) podmiany na probe/zakupu nowego jezeli 1 nie pomoglo
3) odpinania wydechu jezeli 1 i 2 nie pomoglo
Co do oleju - kazdy spelniajacy 505.00 (lacznie z mineralnym lotosem - ale nie city bo ten akurat nie spelnia) teoretycznie sie nadaje ale to auto ma tak skopana hydraulike/jej smarowanie, ze lanie niesyntetyka moze sie okazac drogie na dluzsza mete
Jezeli auto wcisna olej lej tani syntetyk
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 16:46:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Witaj Przemku, to za Twoją namową założyłem ten wątek i zarejestrowałem się na tym forum, dziękuję Ci za cenne uwagi na PW.

Nie mam w dowodzie rejestracyjnym napisane KAT, więc na przeglądzie raczej czepiać się nie powinni. Z resztą, w dieslach chyba nie sprawdzają tego.
Z tego co wyczytałem na naszym passatowym forum
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16686&highlight=katalizator
, wycięcie kata to same superlatywy, no może z wyjątkiem dla środowiska, ale przy tym przebiegu i tak jest on raczej już bezużyteczny. Także co innego w benzynie a co innego w dieslu. Czytałem również, że zapchany katalizator (a moj pewnie już się nadaje na złom) może przyczynić się do wysokiego spalania.

Jak napisał nasz passatowy kolega, ale o jednostce 1,9TDI (kroolpaw napisał)

Cytuj:
Czyli przed operacją KATALIZATOR przy uprawianiu miejskiej padaki komp pokazywał średnie spalanie 7,5-8,5 a po operacji 4,8-5,5 Oczywiście nie zamierzam uprawiać padaki jeśli chodzi o spalanie-to tylko na potrzeby sprawdzenia czy wywalenie katalizatora coś dało



Patrzyłem na allegro na oleje Motul X-cess 8100 i na jednej z aukcji pisze:


Cytuj:
Norma ACEA B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i rozpuszczających oraz lepszej lepkości odpornej na powstawanie sadzy by zapewnić idealne smarowanie ostatniej generacji silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem. (Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40)


My mamy przecież pompę wtryskową, chyba że chodzi o jednoski PD.

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 17:48:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Witaj bardzo zabrudzony przeplywomierz, lub padniety jezeli czyszczenie nie pomoze, daje takie spalenie jak u Ciebie nawet do 13 i wisi stan.

specyfikacja 505.01 jak zauwazyles to do silnikow z pompowtryskami. Szukaj 505.00. pelen syntetyk.
pozdrawiam

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2010 20:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Dzięki grejf.
Przeczyściłem przepływkę zgodnie z instrukcją, nie widze zmian w zachowaniu auta ani w spalaniu. Zrobiłem nowe logi. Wg. mnie są tragiczne, ale ocencie sami. Samochód dymi na czarno jak przegazuje.

http://www.dobry-katalog.info/logi3.html

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2010 22:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
Przepływomierz padł na amen.

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 06:54:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Dzięki. Mógłby mi zatem ktoś polecić jakiś dobry zamiennik?

Może ten:
http://przeplywomierze.istore.pl/pl,product,1364124,przeplywomierz,powietrza,0,281,002,429,audi,2,5,tdi,a4,a6,a8.html

Pozdrawiam.

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Ostatnio edytowano 22.maja.2010 12:45:04 przez bojownik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 08:24:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Na zamienniku nie oszczędzaj. Poszukaj dziurki w dolocie takze profiaktycznie...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 21.maja.2010 08:30:49 przez grejf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 08:28:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
No właśnie nie wiem czy jest sens kupować oryginał, bo nie robię dużych przebiegów i nie sądzę, że będę jeździł paskiem drugie 200tkm. Na forum passata ktoś kupił zamiennik z tej strony i lata jak na razie 50tkm, ale nie do v6 2,5tdi, tylko chyba do 1,9

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 08:33:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
chyba, ze ... ;) tak czy siak czyszczenie co kilka miesiecy ... :)

ja hitashi bosha oryg. reklamowalem tydz temu :(... wiec bywa roznie.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2010 20:25:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Witam, umieszczam nowe logi po włożeniu zamiennika przepływki.
Auto wyraźnie lepiej się zbiera niż na tej czyszczonej (która defakto po czyszczeniu całkiem padła, wiec logiczne ze jest lepiej). Auto nie kopci. Jednak odnoszę wrażenie, że zachowuje się tak samo, no może trochę lepiej niż na przepływce oryginalnej przed czyszczeniem. Sam z logów widzę, że raczej też tnie, ale oceńcie sami:

http://www.dobry-katalog.info/logi4.html

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2010 21:31:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
to jest proste jak budowac cepa
W 008 masz kolumienki
"Engine speed" "IQ driver" 'IQ rpm(torque)" 'IQ MAF(smoke)"
IQ driver to w uproszczeniu stopien wcisniecia gazu przeskalowany na dawke-zalezny od obrotow (tzw "zyczenie")
IQ rpm(torque) to ogranicznik przypisany po prostu do danych obrotow (tzw "ogranicznik momentu")
IQ smoke to ogranicznik dymienia badacy przeskalowaniem odczytow z przeplywki - zalezny dodatkowo od obrotow (tzw "ogranicznik dymienia")
Dawka, ktora ECU silnika (w podszybiu) przkaze ECU pompy VP44 (pucha na pompie) to najmniejsza wartosc z tych 3 co wymienilem (widac ja tez w 001)
Z tego co widze masz 008D zrobione jedynie do 2500 obrotow zamiast do okolo 4tys - czyli odwaliles kiche
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2010 07:17:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Wiesz co nie wiem jak to sie stało, jestem pewien, że miałem zrobione do 4200 obr, potem mi sie excel posypał, coś odzyskiwał jakieś dane i to widać mi ucieło ;/

A ja myślałem że najważniejsze jeszt w logu 003 aby MAF (specified) = MAF (actual) co widać, że u mnie pow 2000 obr. już te wartości nie są sobie równe.

A czy jesteś w stanie wywnioskować coś z aktualnych logow poki nie zrobie nowych?

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2010 08:07:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
maf spec. jest do sterowania egrem... jak actual jest wiekszy to otwiera sie egr
na sybko nie widze tam niczego co wymaga biegania do mechanika.
Jezeli masz automat i polubiles logowanie to w logu 009 (ale nie silnika tylko automatycznej skrzyni) masz szacowany moment obrotowy przez skrzynie
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2010 12:52:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Ok, dzięki, a po co logować skrzynię, co nam to da? I czy to ma być log dynamiczny?

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2010 13:07:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli zlogujesz to "dzis" (zakladajac ze przeplywka nie tnie i auto wydaje sie sprawne) to jak Ci sie w przyszlosci bedzie wydawac znowu "no jakies slabsze jest" to ponowny log 009 wyjasni czy Ci sie tylko wydaje czy bryka padake zalicza (zakladajac, ze przyczyny slabniecia w logach wprost nie widac - w tym przypadku z przeplywka od razu sie zdemaskowala, podobnie trzymaj sobie "na pamiatke" logi statyczne 001, 013 i 014 bo to tez wazna informacja o kondycji)
Zeby byl sens porownywania 009 w przyszlosci to oba logi musza byc wykonane w tych samych warunkach (temp powietrza, nachylenie powierzchi drogi a najlepiej ten sam odcinek, ta sama ilosc ladunku w aucie czyli Ty, paliwo itp). Wartosci sa naprawde powtarzalne ale raczej nie trakturj jej jako hamowni bo wyniki w przypadku np mojego passata byly zawsze zawyzone (jakos pewnie ryczaltem potraktowali przy szacunkach np wage auta, kapcie itp (czyli cos co w przypadku hamowni drogowej wpisuje sie w parametrach)
Tak, jest to log dynamiczny, wynik jest na podstawie zdolnosci zwiekszania predkosci w czasie
Moc = (obroty * moment)/7022
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2010 16:27:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Dzięki Przemku, Twoja pomoc jest nieoceniona :)

Uzupełniłem logi przepływki (ten sam link co wyżej www.dobry-katalog.info/logi4.html ), zrobiłem logi skrzyni.
Jeśli możesz to upewnij mnie ze wszystko jest ok, wg mnie jest ok, jeśli chodzi o przepływke.

Jeśli chodzi o skrzynie zrobiłem logi i niestety wg wzoru nie zawyża mi wartości. w 15 sekundzie równe 150km. I teraz pytanie, co jeśli to 150KM w 15 sekundzie loga jest zawyżone? Może dalej coś niedomaga...

Pozdrawiam.

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: