.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 22:00:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 C5 2,5 TDI - pomoc przy wyborze kupna
PostNapisane: 06.cze.2010 13:25:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2010 13:06:19
Posty: 3
Witam.
Wiem, wiem, że 2,5 to jest syf wśród tych silników, ale są wyjątki - jak to w każdej regule.
Zastanawiam się nad 2,5 AYM, albo któryś z 1,9 i wrąbać do niego jakiegoś chipa, jeżeli to nie będzie silnik 131 KM, bo 110 to muł...
Tylko własnie... 1,9 jest ich bardzo mało, a jak się jakiś trafi to jest ubogo wyposażony, albo kolor nie taki jak ja chcę. Natomiast jeżeli chodzi o 2,5 to właśnie sporo jest na sprzedaż takich jak ja chcę i co najważniejsze zdarzają się wersje quattro. Wiem również, że można dorwać jakiś egzemplarz ze starszych roczników, ale za to zadbany, ale nie chcę mieć po jakimś czasie problemów z nimi. Czytałem że AYM nie psuje się tak jak inne wersje z serii "A..". Nie chodzi mi o to, że szukam jakiejś idealnej jednostki co się w ogóle nie będzie psuła, tylko jestem przygotowany na to że i one się będą psuły, ale nie w takim stopniu jak te początkowe wersje "A..". Benzyniaka nie chcę.
Wypatrzyłem jeden egzemplarz całkiem ciekawy, chciałbym usłyszeć co myślicie o tym modelu, a może już ktoś był "na oględzinach"?
Kod:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13531284

Za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2,5 TDI - pomoc przy wyborze kupna
PostNapisane: 06.cze.2010 19:02:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
cimek757 napisał(a):
(...) Tylko własnie... 1,9 jest ich bardzo mało, a jak się jakiś trafi to jest ubogo wyposażony, albo kolor nie taki jak ja chcę. Natomiast jeżeli chodzi o 2,5 to właśnie sporo jest na sprzedaż takich jak ja chcę i co najważniejsze zdarzają się wersje quattro. (...)

I to jest swego rodzaju odpowiedź na pytanie czy warto wybierać 2,5TDI...
jest ich na rynku dużo bo nie ma na nie chętnych - większość kupuje 1,9TDI i dlatego tak ciężko znaleźć jakiś fajny egzemplarz.

cimek757 napisał(a):
(...) Wypatrzyłem jeden egzemplarz całkiem ciekawy, chciałbym usłyszeć co myślicie o tym modelu, a może już ktoś był "na oględzinach"?

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13531284

Niestety tego ogłoszenia już nie ma.

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2010 19:46:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
Ale 1,9 TDI faktycznie nie zachwyca, aż dziw że tyle jest na niego chętnych. Ja miałem 1,9 i wiem, że już nigdy takiego silnika w takiej budzie nie chce. Założycielowi proponuje 2,4 lub 2,8 + LPG :)

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2010 22:51:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2010 13:06:19
Posty: 3
cimek757 napisał(a):
(...) Wypatrzyłem jeden egzemplarz całkiem ciekawy, chciałbym usłyszeć co myślicie o tym modelu, a może już ktoś był "na oględzinach"?

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13531284

Niestety tego ogłoszenia już nie ma.[/quote]

O cholerka, faktycznie... dopiero co ktoś to wystawił a już usunął, czyli musiał go chyba dzisiaj sprzedać.

Janek512 napisał(a):
Ale 1,9 TDI faktycznie nie zachwyca, aż dziw że tyle jest na niego chętnych. Ja miałem 1,9 i wiem, że już nigdy takiego silnika w takiej budzie nie chce. Założycielowi proponuje 2,4 lub 2,8 + LPG :)

A co do LPG - nie psuje się to w tych silnikach? I nie idzie to potem w stan silnika? Jakoś nigdy mnie nie przekonywał gaz...
To zaraz ktoś powie - to kup sobie w samej benzynie! - no właśnie też nie bardzo, jakoś strach przed wielkim spalaniem mnie odstrasza :D A diesel to zawsze wyjdzie te parę dyszek mniej z całego baku na spalaniu (zaraz powiedzą "oszczędny się znalazł" :P).
Prosiłbym o jakieś krótkie i zwięzłe info na temat tych benzyniaków i też coś o gazie w nich chciałbym usłyszeć, jeśli można :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 00:42:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
Janek512 napisał(a):
Ale 1,9 TDI faktycznie nie zachwyca, aż dziw że tyle jest na niego chętnych. Ja miałem 1,9 i wiem, że już nigdy takiego silnika w takiej budzie nie chce. ...

Ale chętnych jest tylu bo po prostu 2,5TDI ma taką a nie inną niechlubną opinię a 1,9TDI jest jednocześnie uważany za taki który ciężko zajeździć.

Ja kiedyś także myślałem o A6 C5 2,5TDI ale jak pogadałem ze znajomymi z branży to szybko się z niego wyleczyłem...
poszukiwania przeniosłem na A6 C5 4,2V8 a ponieważ tych też jest niezbyt wiele na rynku to poszukiwania przerzuciłem na S6 C5 4,2V8...
a w efekcie końcowym mam A8/S8 4,2V8 :P

cimek757 napisał(a):
A co do LPG - nie psuje się to w tych silnikach? I nie idzie to potem w stan silnika? Jakoś nigdy mnie nie przekonywał gaz...

Ja LPG miałem/mam w kilku samochodach i najeździłem już kilkaset kkm...
mam jedną i podstawową radę przy LPG: nie szukać "głupich" oszczędności przy jej zakupie, montażu i serwisie... i wtedy będzie wszystko OK ;)

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 09:12:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2007 20:20:45
Posty: 95
Lokalizacja: Oleśnica
Jeśli szukasz C5 2.5 TDI
to jest pewna ciekawa oferta http://zdrowa-ziemia.pl/ogloszenia/page ... 25/adid/42


Auto było przywiezione z uwaloną skrzynią z Niemiec. Skrzynia została naprawiona i jeździ świetnie do dzisiaj.
Z tego co wiem, miał też zrobione te "słynne" wałki oraz turbo. Generalnie sporo rzeczy zrobione i auto dość mocno doinwestowane.
Przebieg teraz jest już większy bo auto non-stop jeździ.
Wszystko w aucie działa i naprawdę jeździ się nim przyjemnie.

W letnim setupie auto stoi na ładnych felgach 17" albo 18"

To tyle co wiem. Resztę musiałbyś ew. omówić z właścicielem.

Z tego co wiem, jedynym powodem sprzedaży jest chęć nabycia 6-7 osobowego vana, ze względu na liczebność rodziny.

_________________
Audi 100 C3 NF '88 Avant - Było
Audi 100 C3 KU '87 Avant - Było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 13:20:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
Ja też nie mam zastrzeżeń co do ekonomii i bezawaryjności 1,9. Jednak ma brzydki dźwięk przy przyspieszaniu i nie daje przyjemności z jazdy. 2,5 to też jakiś demon prędkości nie jest, ale jeździ się już znacznie lepiej

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 13:33:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Do założyciela tematu: jeśli szukasz kompromisu rozejrzyj się za autkiem z silnikiem 1,9 TDI (PD) AWX lub AVF. 130 KM i odpowiednio 295 lub 310 Nm w serii. Inwestując w chipsa dostaniesz > 160 KM i ok 400 Nm. To już wystarczy aby popchnąć tą budę żwawo do przodu.
Bez koszmarnego spalania i przeszkadzającej butli w bagażniku tudzież tankowania co chwila ...
2,5 TDI V6 odradzamy bez względu na model ... szkoda nerwów.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 13:53:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Baskecior napisał(a):
Do założyciela tematu: jeśli szukasz kompromisu rozejrzyj się za autkiem z silnikiem 1,9 TDI (PD) AWX lub AVF. 130 KM i odpowiednio 295 lub 310 Nm w serii. Inwestując w chipsa dostaniesz > 160 KM i ok 400 Nm. To już wystarczy aby popchnąć tą budę żwawo do przodu.
Bez koszmarnego spalania i przeszkadzającej butli w bagażniku tudzież tankowania co chwila ...
2,5 TDI V6 odradzamy bez względu na model ... szkoda nerwów.
tu nie chodzi o kompromis.... ale ostatnio każdy szuka C5 z sinikiem 2.5 TDI bo cena samochodu czyni cuda :d

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 15:12:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2010 13:06:19
Posty: 3
Ale w sumie to ja jakichś wielgaśnych przebiegów nie robię, max 10-15kkm rocznie. Tak sobie myślałem, że nawet jakbym dorwał jakiś model, w którym całkiem niedawno wymieniane były owe wałeczki, oraz inne podzespoły to bym miał spokój przez parędziesiąt kkm, jak myślicie? Ja jazdę raczej traktuję jako rekreację, a nie jako główne narzędzie codziennej pracy, czerpię dużo tej "radości z jazdy" ale zarazem nie katuję silników. Pewnie ktoś zaraz napisze, że diesle to są dla tych co cisną rocznie kilkadziesiąt kkm, ale ok, też tak uważam :)
Wczoraj widziałem jedną ofertę, bodaj z Olkusza, z tyłu na tylnej klapie było logo audi a6 klubu, więc może akurat to ktoś z tego forum. Miał 2,4 benzynkę z gazem. Całkiem ciekawa oferta moim zdaniem, ale cena to była nieco ponad 23k za rok 97 chyba, więc trochę mnie to niepokoi, że za parę lat to to już będzie prawie pełnoletnie auto...
Co do wypowiedzi kolegi MichaŁ to niestety, ale kombi mi nie jest w ogóle potrzebne, sedan jest wystarczająco wielki jak dla mnie, więc jeszcze większy jest mi nie potrzebny. Ale oferta ciekawa bardzo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: