Witam,
Jestem na forum pierwszy raz wiec tym bardziej serdecznie witam stalych (i nie tylko) bywalcow. Zapewne pytania ktore mnie nurtuja byly zadawane wiele razy na tym forum, ale mimo wszystko prosze o kilka opini.
Przymierzam sie do zakupu Audi jak w temacie. Do tej pory jezdzilem wieloma autami i benzynowymi i dieselkami. Osobiscie preferuje benzyne, ale niestety mam dosc duze koszty utrzymania dwuch benzynowych aut w rodzinie (Rnt Megane coupe 2.0i 147KM F7R Williams -zonowoz i Opel Astra F kombi 1.6i 100KM c16se). Oba w miesc ie podchodza pod 14 litrow benzyny przy dynamicznej jezdzie.
Poza tym ja jezdze duzo wiec moje koszta to okolo 250-400 euro/miesiecznie (PB95 -1.36, ON- 1.16euro).
Tak wiec zdrowy rozsadek przemawia na korzysc diesla.
Ponadto mieszkamy w samym srodku Masywu Centralnego, wiec wszedzie teren gorzysty do 1500m. Zima nie zawsze plugi dojada na czas, a to z koleji przemawia za opcja napedu na cztery kolka.
Prowadze mala firme budowlana, wiec do pracy woze dosc duzo narzedzi. Duzy bagaznik jest zatem wskazany, poza tym przy cztero-osobowej rodzinie -coupeta mojej malzonki nie zalatwie wszystkich potrzeb. I stad opcja Avant (obecnie mam kombi i poprzedni tez byl kombi).
No i ostatnia rzecz to tiptronic -uwazam ze jest to odrobina wygody z automatu i przyjemnosc jazdy z opcji recznej zmiany biegow.
Na koniec sam pomysl zakupu Audi wzial sie z faktu posiadania tej marki. Otoz Przygode z Audi rozpoczalem od modelu 100/C4 z silnikiem 2.3i -135KM ze skrzynia manualna. Jezdzilem tym autem okolo roku i sprzedalem z powodu wiecznych problemow z instalacja LPG(tak kupilem -bo zwolennikiem gazu nie jestem). Pozniej po wymianie kilku aut, mialem okazje (krotko) pojezdzic A8/S8 4.2i wlasnie w wersji quattro z 4-biegowym tiptroniciem. Auto bylo mojego znajomego. Silnik tuningowany w DE -rezultat z hamowni okolo 420KM.
Teraz sprawy ktore mnie nurtuja:
-opinie na temat 5-biegowego tiptronica lub (w drodze wyjatku) 6-biegowej skrzyni manualnej,
-opinie na temat silnika 2.5TDI a zwlaszcza:
** walki rozrzadu i pompy wtryskowe -czytalem o duzej awaryjnosci,
-opinie na temat ukaldu przeniesienia napedu quattro i miedzy mostowego mechanizmu roznicowego,
-opinie na temat zawieszenia i ukladu kierowniczego (w modelu 100/C4 wyczuwalna byla lekka nadsterownosc auta -przy sprawnych elementach ukl. kier),
-opinie o powtarzajacej sie awaryjnosci elementow i ewentualne koszta naprawy.
Oraz wszystko to co powinienem wiedziec/sprawdzic przed zakupem takiego auta.
Oczywiscie za wszystkie odpowiedzi z gory dziekuje i chetnie wymienie sie wiadomosciami dotyczacymi np innych marek samochodow z ktorymi milalem stycznosc, przede wszystkim Opel i Renault.
Pozdrawiam
