.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 22:11:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6/C5 2.5TDI Avant quattro tiptronic -kilka pytan
PostNapisane: 07.cze.2010 13:55:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2010 13:20:18
Posty: 5
Lokalizacja: FR
Witam,
Jestem na forum pierwszy raz wiec tym bardziej serdecznie witam stalych (i nie tylko) bywalcow. Zapewne pytania ktore mnie nurtuja byly zadawane wiele razy na tym forum, ale mimo wszystko prosze o kilka opini.
Przymierzam sie do zakupu Audi jak w temacie. Do tej pory jezdzilem wieloma autami i benzynowymi i dieselkami. Osobiscie preferuje benzyne, ale niestety mam dosc duze koszty utrzymania dwuch benzynowych aut w rodzinie (Rnt Megane coupe 2.0i 147KM F7R Williams -zonowoz i Opel Astra F kombi 1.6i 100KM c16se). Oba w miesc ie podchodza pod 14 litrow benzyny przy dynamicznej jezdzie.
Poza tym ja jezdze duzo wiec moje koszta to okolo 250-400 euro/miesiecznie (PB95 -1.36, ON- 1.16euro).
Tak wiec zdrowy rozsadek przemawia na korzysc diesla.
Ponadto mieszkamy w samym srodku Masywu Centralnego, wiec wszedzie teren gorzysty do 1500m. Zima nie zawsze plugi dojada na czas, a to z koleji przemawia za opcja napedu na cztery kolka.
Prowadze mala firme budowlana, wiec do pracy woze dosc duzo narzedzi. Duzy bagaznik jest zatem wskazany, poza tym przy cztero-osobowej rodzinie -coupeta mojej malzonki nie zalatwie wszystkich potrzeb. I stad opcja Avant (obecnie mam kombi i poprzedni tez byl kombi).
No i ostatnia rzecz to tiptronic -uwazam ze jest to odrobina wygody z automatu i przyjemnosc jazdy z opcji recznej zmiany biegow.
Na koniec sam pomysl zakupu Audi wzial sie z faktu posiadania tej marki. Otoz Przygode z Audi rozpoczalem od modelu 100/C4 z silnikiem 2.3i -135KM ze skrzynia manualna. Jezdzilem tym autem okolo roku i sprzedalem z powodu wiecznych problemow z instalacja LPG(tak kupilem -bo zwolennikiem gazu nie jestem). Pozniej po wymianie kilku aut, mialem okazje (krotko) pojezdzic A8/S8 4.2i wlasnie w wersji quattro z 4-biegowym tiptroniciem. Auto bylo mojego znajomego. Silnik tuningowany w DE -rezultat z hamowni okolo 420KM.

Teraz sprawy ktore mnie nurtuja:
-opinie na temat 5-biegowego tiptronica lub (w drodze wyjatku) 6-biegowej skrzyni manualnej,
-opinie na temat silnika 2.5TDI a zwlaszcza:
** walki rozrzadu i pompy wtryskowe -czytalem o duzej awaryjnosci,
-opinie na temat ukaldu przeniesienia napedu quattro i miedzy mostowego mechanizmu roznicowego,
-opinie na temat zawieszenia i ukladu kierowniczego (w modelu 100/C4 wyczuwalna byla lekka nadsterownosc auta -przy sprawnych elementach ukl. kier),
-opinie o powtarzajacej sie awaryjnosci elementow i ewentualne koszta naprawy.
Oraz wszystko to co powinienem wiedziec/sprawdzic przed zakupem takiego auta.
Oczywiscie za wszystkie odpowiedzi z gory dziekuje i chetnie wymienie sie wiadomosciami dotyczacymi np innych marek samochodow z ktorymi milalem stycznosc, przede wszystkim Opel i Renault.
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 14:26:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Przeczytalem
PostNapisane: 07.cze.2010 19:08:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2010 13:20:18
Posty: 5
Lokalizacja: FR
i to tylko utwierdza mnie w tym co juz czytalem na temat wadliwych walkow. Czy zatem istnieje rozwiazanie alternatywne, polegajace na dorobieniu walkow ktore by zastapily oryginalne? Sa przeciez firmy, ktore dorabiaja walki rozrzadu do indywidualnych potrzeb klienta...
Druga sprawa ktora mnie wyjatkowo interesuje to awarie pomp wtryskowych i wtryskiwaczy, czytalem o tym ze zjawisko jest nagminne dla tych silnikow...
No i trzecia sprawa jest oczywiscie zwiazana z ewentualna awaryjnoscia skrzyn automatycznych z opcja tip...

Dziekuje rowniez za opinie na te tematy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 20:45:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
W zasadzie przeczytaj swoje słowa i dojdziesz do wniosku że sam sobie udzielasz odpowiedzi... ;)

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 20:51:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
adiaudi napisał(a):
W zasadzie przeczytaj swoje słowa i dojdziesz do wniosku że sam sobie udzielasz odpowiedzi... ;)


dokładnie

a pisząc:
-rodzina
-potrzeba miejsca/kombi - przestrzeń bagażnikowa
-znośne spalanie
-mała awaryjność
-quattro


to nie pozostaje Ci nic innego jak Passat Kombi B5/FL PD 4Motion

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 21:14:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
solaris napisał(a):
to nie pozostaje Ci nic innego jak Passat Kombi B5/FL PD 4Motion

zgadzam się w 100% :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2010 21:15:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2010 13:20:18
Posty: 5
Lokalizacja: FR
Moze i ktos powie ze to to samo: Lada i Fiat, Zuk i Nysa, Mitsubishi i Hunday no i Vw i Audi, ale jakos nie pociaga mnie Passat.

A wracajac do tematu, to ile przecietnie kosztuje wymiana rozrzadu wraz z walkami? Czytalem, ze zalecana wymiana rozrzadu powinna byc dokonana co 120tkm (nie to co moj Opel -co 60tkm), a czestotliwosc uszkodzenia krzywek walkow wystepuje przewaznie w autach z przebiegiem 200-300tkm. Zatem rozsadne rozumowanie sprowadza sie do wymiany rozrzadu wraz z walkami przy przebiegu 240tkm. Auto ktore mnie interesuje, bedzie w okolicach rocznika 1999-2001, wiec jego przebieg bedzie zblizony wlasnie do okolo 240tkm. No chyba ze trafie na super okazje od niemieckiego ksiedza lub lekarza, ktory owego auta nie uzytkowal w oczekiwaniu na przyjazd polskiego laweciarza -to wowczas moge smialo liczyc na okolo 160tkm :)

Mam jeszcze takie pytanie -ide na latwizne, ale przyznam szczerze ze nie mam byt czasu na poszukiwania, praca mnie przytlacza, wiec licze na odpowiedz i wyrozumialosc- a wiec jaka jest roznica w silnikach 2.5tdi, miedzy 150 a 180KM? Czy to jest ten sam silnik z uzdatnionym rozrzadem i wtryskiem, czy zupelnie inna konstrukcja?

Dzieki wszystkim za udzial w moim temacie. Nadal oczekuje na porady zwiazane z glownym nurtem tego tematu, czyli tiptronic, zawieczenie, awaryjnosc podzespolow silnika, naped 4x4...

Serdeczne pozdrowienia z poludnia Francji... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2010 21:21:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
ija-francja napisał(a):
tematu, czyli tiptronic, zawieczenie, awaryjnosc podzespolow silnika, naped 4x4...

Serdeczne pozdrowienia z poludnia Francji... ;)



dziękujemy za pozdrowienia, przesyłamy z Polski

P.S jedyna zaje****ość którą wymieniłeś to 4x4,

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2010 21:27:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
przeczytaj to i wystarczy http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 39&start=0
Znajdziesz wszystkie interesujące Cię koszta.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2010 21:30:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2010 13:20:18
Posty: 5
Lokalizacja: FR
A przy okazji poszukalem danych dla jednostki 150 i 180KM, (AKN i AKE), konstrukcyjnie ten sam silnik wiec gdzie tkwi roznica?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2010 21:57:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
ija-francja napisał(a):
A przy okazji poszukalem danych dla jednostki 150 i 180KM, (AKN i AKE), konstrukcyjnie ten sam silnik wiec gdzie tkwi roznica?


Studiujac watki dotyczace V6 autorstwa glownie Piotrusia i Meszruma, wydaje mi sie, ze AKE vs AKN i AFB, ma mniej awaryjna elektronike pompy, natomiast reszta bolaczek pozostaje bez zmian.

Ps. Pozdrowienia z Port Camargue ;)

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2010 21:59:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 18:52:44
Posty: 64
Skrzynie tiptronic 5 biegowe potrafia padac. Nie trudno ja zajezdzic , czesto pada wsteczny lub po wrzuceniu wstecznego dajac gaz auto nie ma mocy i sie "toczy " do tyłu a powinno wsytrzelic jak w procy. Co innego w 4 biegowym tiptroniku oznaczenie 4HP, bardzo mocna skrzynia i bez problemowa. Tylko nie wiem czy w a6 one wystepowały - chyba nie......

_________________
Audi 80 B3 Diesel - osiołek :-)
Audi 80 B3 Coupe Quattro 2.3 20V 7A - cudo
Audi 100 C4 S4 2.2T AAN - porażka :-(
Audi A6 C5 2.8 Quattro AQD - było
Audi A8 D2 4.2 Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 09:15:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
solaris napisał(a):
adiaudi napisał(a):
W zasadzie przeczytaj swoje słowa i dojdziesz do wniosku że sam sobie udzielasz odpowiedzi... ;)


dokładnie

a pisząc:
-rodzina
-potrzeba miejsca/kombi - przestrzeń bagażnikowa
-znośne spalanie
-mała awaryjność
-quattro


to nie pozostaje Ci nic innego jak Passat Kombi B5/FL PD 4Motion

Dorzucam AEL`a quattro avanta.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 10:33:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
rossi20 napisał(a):
Co innego w 4 biegowym tiptroniku oznaczenie 4HP, bardzo mocna skrzynia i bez problemowa. Tylko nie wiem czy w a6 one wystepowały - chyba nie......


Nie występowały.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 17:43:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2010 13:20:18
Posty: 5
Lokalizacja: FR
Witam,

Poczytalem jeszcze raz to co mi podaliscie oraz to co sam znalazlem na forum. Z kazdym postem moje przerazenie rosnie. Silnik o ktory pytalem jest wysoce awaryjny. Koszt naprawy -w drogim warsztacie, jest porownywalny z kosztem zakupu tanszego egzemplarza tego auta...
Rownierz osprzed -wedlug Waszych opini -a zwlaszcza pompa wtryskowa, pozostawia wiele do zyczenia.
Znalazlem rownierz jeden czy dwa watki dotyczace problemow z 5-cio biegowym automatem.
Jedyna pozytywna rzecz to brak problemow z napedem 4x4.
Niestety jest to raczej zbyt maly + w porownaniu do ilosci ----minusow------ jakie posiada to auto...
Co stalo sie z niemiecka doskonaloscia?

Uzytkuje obecnie kolejnego Opla -jakby nie bylo auto produkcji DE. Moze nie jest to najwyzsza pulka, ale awaryjnosc i wytrzymalosc na poziomie mozliwym do przyjecia.
Jestem mechanikiem, (mimo ze nie pracuje od dawna w zawodzie) i staram sie we wlasnym zakresie naprawiac samochody w rodzinie. Przyznam ze moj Opel nie widzial ani warsztatu ani ASO od dnia zakupu przez mnie, od 4 lat. Chociaz do ASO czasem zajerzdzam, jak zalezy mi na oryginalnych czesciach (a tych w aucie jest sporo) no i od reki. Wszelkie naprawy sa na tyle banalne ze podstawowy zestaw narzedzi i przydomowy garaz zalatwiaja sprawe. Ostatnia powazniejsza naprawa to uszczelka pod glowica -choc na rozrzad i tak juz byl czas...
Nie moge pojac wiec dlaczego ten model Audi jest tak wysoce .... zepsuty ??

Dzieki raz jeszcze za zainteresowanie moim tematem. Nie mniej jednak musze zweryfikowac docelowa marke pojazdu....

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 19:27:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Baskecior napisał(a):
solaris napisał(a):
adiaudi napisał(a):
W zasadzie przeczytaj swoje słowa i dojdziesz do wniosku że sam sobie udzielasz odpowiedzi... ;)


dokładnie

a pisząc:
-rodzina
-potrzeba miejsca/kombi - przestrzeń bagażnikowa
-znośne spalanie
-mała awaryjność
-quattro


to nie pozostaje Ci nic innego jak Passat Kombi B5/FL PD 4Motion

Dorzucam AEL`a quattro avanta.


.....ta tylko co będzie droższe, stary kondon, czy ubezpieczenie i inne podatki za niego :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: