.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 06:16:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2010 12:09:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
http://yfrog.com/151002493pjx
nadal ktoś jest za ngk ,ngk przebieg około2000 km
bosch nie wiem ile ktoś na nich jeżdził ja napewno więcej niż 2000km

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2010 12:12:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2010 21:12:58
Posty: 18
Lokalizacja: Sierakowo
To wytłumacz dlaczego częściej zdarzają się wystrzały w silnikach które mają świece z większą ilością elektrod. Do zapłonu mieszanki gaz - powietrze potrzeba zaledwie 8kV jeśli aparaty generują koło 20kV to przy przebiciu iskra szuka jak najkrótszej drogi przeskoku przy kilku elektrodach ma ułatwione zadanie. Wydaje mi się że na fotkach świeca NGK przejechała więcej niż ta boscha. Ten rudy ślad na końcu ceramiki to efekt dosyć długiego i intensywnego użytkowania w zetknięciu z olejem silnikowy w jakiś sposób pewnie wywalało go przez pokrywę zaworów i ściekał sobie jakoś do wybrania w którym znajduje się świeca. A po boschu widać dobry zapłon i ciut za bogatą mieszankę ale wszystko w normie.

_________________
Mobile CB: Midland ALAN 48+ Multi, Sirio Super Carbonium 27
Audio: /////ALPINE IDA-X300 , Alpine SPE 162, Clarion SRE-1021R , dopała BOSS AUDIO AMP-1000n , Sub Magnat Shockwave 1000
Navi: Garmin MobileXT + SkyTraq Venus 6


Ostatnio edytowano 06.cze.2010 12:24:23 przez Piasa-100, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2010 12:23:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Akurat tak się zgadza, że mieszanka gaz-powietrze potrzebuje trochę większego napięcia. Ponadto napięcie musi wzrosnąć jeszcze jeśli wzrośnie ciśnienie sprężania. Już kiedyś gdzieś wykresy wstawiałem.
A w przypadku świec wieloelektrodowych po prostu ludzie nie wiedzą jak zmniejszyć przerwę między elektrodami.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2010 12:33:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2010 21:12:58
Posty: 18
Lokalizacja: Sierakowo
Pomysł ze zmniejszaniem przerwy też jest nie zbyt dobry bo zmniejszamy w ten sposób pojemność układu który można porównać z kondensatorem jak już pisałem napięcia wystarczy do zapłonu z tymi 8kV lekko przesadziłem może troszkę więcej ale nie znacznie. Na kilku elektrodach przerwę można ustawić na wiertło lub coś o profilu cylindrycznym po uprzednim zmierzeniu grubości ale jest to mało praktykowane.

_________________
Mobile CB: Midland ALAN 48+ Multi, Sirio Super Carbonium 27
Audio: /////ALPINE IDA-X300 , Alpine SPE 162, Clarion SRE-1021R , dopała BOSS AUDIO AMP-1000n , Sub Magnat Shockwave 1000
Navi: Garmin MobileXT + SkyTraq Venus 6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2010 14:17:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Piasa-100 napisał(a):
To wytłumacz dlaczego częściej zdarzają się wystrzały w silnikach które mają świece z większą ilością elektrod. Do zapłonu mieszanki gaz - powietrze potrzeba zaledwie 8kV jeśli aparaty generują koło 20kV to przy przebiciu iskra szuka jak najkrótszej drogi przeskoku przy kilku elektrodach ma ułatwione zadanie. Wydaje mi się że na fotkach świeca NGK przejechała więcej niż ta boscha. Ten rudy ślad na końcu ceramiki to efekt dosyć długiego i intensywnego użytkowania w zetknięciu z olejem silnikowy w jakiś sposób pewnie wywalało go przez pokrywę zaworów i ściekał sobie jakoś do wybrania w którym znajduje się świeca. A po boschu widać dobry zapłon i ciut za bogatą mieszankę ale wszystko w normie.

świeczki były wymieniane na dzień przed wyjazdem do uk i były sprawdzone zaraz po przyjeżdzie bo auto się zaczeło mulić palilo gorzej ,nawet jeżeli to było by 7 tys km to dobra świeca nie powinna się tak kopćić ,aso sprzedaje boscha ,beru nie wiem jak z nimi ,ale dla mnie ngk to porażka , maja za mały otwór na około elektrody

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2010 14:20:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Ja również wymieniłem NGK na ASO Bosch i odrazu po wymianie znikły takie załamania obrotów na jałowym.

Te NGK miały okopcana porcelanke i po przyjrzeniu sie z bliska wygladało to jak przebice z pod korpusu świecy.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2010 16:25:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2010 14:43:32
Posty: 25
Lokalizacja: iława
ja mam u siebie BERU z czteroma elektrodami predzej byl Bosch z jedna elektroda.roznica ogromna poprostu nie ten samochod!!!

_________________
Audi 100 c4 2.3 91r Sedan AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 21:46:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Zaletą świecy wieloelektrodowej jest to, ze ma dłuzszą trwałość w stosunku do jednoelektrodowej. W zwykłych świecach przyjmuje się 10 tyś km przebiegu na jedna elektrodę, więc trzyelektrodowe wytrzymają 30 tyś. itp.
Ale !
Mieszanka gazowa jest mniej ( trudniej ) palna od mieszanki benzynowej ( płomień mieszanki LPG ma tez trochę wyższa temperaturę ) a świeca wieloelektrodowa ma większą pojemność od jednoelektrodowej a napięcie w układzie WN nam się nie zmienia, dlatego iskra łatwiej przeskakuje na jednoelektrodowej świecy niz wieloelektrodowej, więc, jak napisałem do gazu lepsza świeca 1 elektrodowa i jej częstrza wymiana.
Co do firm produkujących świece: Kiedy Bosch robił świece w RFN, to mozna je było polecić w ciemno - były po prostu dobre ale teraz przenióśł produkcje do pd. Azji i ich jakośc diabli wzięli i tak jest ze wszystkim. Dlatego polecilem świece NGK, bo te do tej pory robione są w Japoni a ci jak narazie trzymają normy jakościowe.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2011 11:14:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
koledzy odgrzewam temat z prostym pytaniem.
NGK, zrobiły już u mnie bez fochów od ostatniej wymiany ponad 80 tyś. na gazie ( jakby kots się zastanawial czy są dobrym wyborem - to są), więc robie im i silnikowi przysługe i wymieniam na nowe.
Wymieniając ostatni raz korzystalem z narzędzi z zaprzyjaźnionego warsztatu.
Teraz chciałbym zaopatrzyć się w jakiś własny komplecik do wymiany świec.
Wiem, że klucz ma był długa 16stka, z tym nie bedzie probolemu, ale nie mogę znaleźć na allegro wyjmaków do fajek, a niechciałbym urwać któregoś przewodu.
Podejdzie jakiś uniwersalny wyjmak, czy musi być dedykowany do V8?
Może ktoś zapoda jakiś link, fajnie jakby był jakiś zestaw - klucz, wyjmak do fajek, chwytak z magnesikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2011 11:40:22 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
nie ma takiej mozliwości żebyś urwał przewód - jesli nie będziesz ciągnął za niego tylko za to kątowe połączenie już na samej głowicy. Fajki w V8 mają u góry takie uszczelnienie - kilka krążków gumy - i jak chcesz koniecznie wyjmować je narzędziami to przygotuj sobie 2 śrubokręty płaskie, tępe żeby je wcisnąć pod pierwszy krążek uszczelnienia i podważyć.

klucz kup nie zwykłą nasadkę - tylko taki konkretnie do świec - one mają w środku wklejoną gumkę która utrzyma świecę w kluczu - niepotrzebne ci żadne magnesiki.

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2011 11:47:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
arthurr napisał(a):
nie ma takiej mozliwości żebyś urwał przewód - jesli nie będziesz ciągnął za niego tylko za to kątowe połączenie już na samej głowicy. Fajki w V8 mają u góry takie uszczelnienie - kilka krążków gumy - i jak chcesz koniecznie wyjmować je narzędziami to przygotuj sobie 2 śrubokręty płaskie, tępe żeby je wcisnąć pod pierwszy krążek uszczelnienia i podważyć.

klucz kup nie zwykłą nasadkę - tylko taki konkretnie do świec - one mają w środku wklejoną gumkę która utrzyma świecę w kluczu - niepotrzebne ci żadne magnesiki.

Fajki wiem jak wyglądają bo je dwa lata temu ściągałem specjalnym wyjmakiem, co bardzo ułatwiło pracę. Szczególnie te bliżej grodzi.
Magnesik/chwytak przydaje się jak świeca mimo bycia wykręconą nie chce się zaczepić o gumkę klucza.

Tak jak pisałem świece w tym aucie już samodzielnie wymieniałem, nie mam tylko teraz dostępu narzędzi, a w ramach kompletowania domowego warsztatu i urlopu chcę jakieś zanabyć i się pobawić.

Fajek nie chce podważać śrubokrętami zważywszy na fakt, że komplet nowych przewodów z fajkami to ponad 1000 zł. Pamiętam, że ostatnio (w 2009) wyciągałem je jakimiś chwytakami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2011 21:23:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
podbijam.

Wymieniłem dzisiaj świece - bez wyjmaka (magnetycznego lub chwytaka) ani rusz. Klucz (gumka) nie chciał zaczepić o świece. Musiałem sobie na poczekaniu wlasny wyjmak z nakładki nasadowejmagnetycznej i śrubokręta sklecić.
Przeowdy można palcami wyjmować bez szczypiec i podważania śrubokrętem.

Reasumując świece NGK po dwóch latach i kilkudziesięciu tysiącach kilometrów na gazie (i przepale oleju) wyglądają, że ho ho. Jak na nie popatrzyłem po wykręceniu byłem w szoku że silnik popranewnie pracował. Spopielone elektrody z nagarem i świece do połowy utaplane w zaschniętym oleum.
Przy poprzedniej wymianie były w deczko lepszym stanie.

Po wymianie praca silnika nabrała większej kultury, po 100 kilometrach spalanie spadlo o kilkanaście procent, moc mierzona dupohamownią wzrosła

hail to the NGK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2011 08:43:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
też jestem ciekaw, co do spalania i poprawy mocy po wymianie świec.
akurat jutro wymieniam na serwisowe boscha(4elektrodowe platynki), aktualnie siedzą takie same NGK lecz już mają ponad 100 tys(zaniedbanie z mojej strony) do tego gaz i przepał oleum...podczas ostatniej kontroli nie wyglądały najciekawiej-widoczne przebicia.
Po wymianie długa trasa więc będzie można coś stwierdzić i napisać

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 06:19:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Po wymianie świec jest kolosalna różnica, której nie dało by się nie zauważyć... auto zachowuje się płynniej przy ruszaniu, przyspieszaniu i jest czulsze na pedał przyspieszenia :) spalanie 5-10% mniejsze :)

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 06:59:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Zdradzisz jaki koszt za sztukę? ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 07:50:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Oczywiście :)
http://allegro.pl/oryginalne-swiece-aud ... 24445.html
świece były oczywiście nowe, zapakowane w oryginalne pudełka...na nie dostałem fakturę Vat z serwisu VW Audi.
Widocznie musiały im zalegać...albo nie robią już takich starych repów :D , bo normalna cena to ponad 70zł/szt

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 10:46:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
J@rek napisał(a):
Oczywiście :)
http://allegro.pl/oryginalne-swiece-aud ... 24445.html
świece były oczywiście nowe, zapakowane w oryginalne pudełka...na nie dostałem fakturę Vat z serwisu VW Audi.
Widocznie musiały im zalegać...albo nie robią już takich starych repów :D , bo normalna cena to ponad 70zł/szt


15 zł za sztukę - to jak w totka trafić.
Ja z NGK dałem ponad 200 zł, ale na porcelance mam napisane Made in Japan.
Pewnie elektrody mam z Fukushimy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 19:08:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
zioolko napisał(a):
podbijam.

Wymieniłem dzisiaj świece - bez wyjmaka (magnetycznego lub chwytaka) ani rusz. Klucz (gumka) nie chciał zaczepić o świece. Musiałem sobie na poczekaniu wlasny wyjmak z nakładki nasadowejmagnetycznej i śrubokręta sklecić.
Przeowdy można palcami wyjmować bez szczypiec i podważania śrubokrętem.

Reasumując świece NGK po dwóch latach i kilkudziesięciu tysiącach kilometrów na gazie (i przepale oleju) wyglądają, że ho ho. Jak na nie popatrzyłem po wykręceniu byłem w szoku że silnik popranewnie pracował. Spopielone elektrody z nagarem i świece do połowy utaplane w zaschniętym oleum.
Przy poprzedniej wymianie były w deczko lepszym stanie.

Po wymianie praca silnika nabrała większej kultury, po 100 kilometrach spalanie spadlo o kilkanaście procent, moc mierzona dupohamownią wzrosła

hail to the NGK


Z innej bajki. Ja do wyciągania świecy używam fajki od cewki :D ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2011 14:17:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 11:53:56
Posty: 61
Lokalizacja: Siedlce
zioolko napisał(a):
15 zł za sztukę - to jak w totka trafić.
Ja z NGK dałem ponad 200 zł, ale na porcelance mam napisane Made in Japan.
Pewnie elektrody mam z Fukushimy :)

a 20 zł za sztukę to już nie ?
Beru za 20 zł bez problemu http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-audi ... 11621.html
gorsze od NGK ?

_________________
'78 Granada L 2,8i V6
'80 Granada GL 2,0 V6
'81 Granada Ghia COSWORTH 2,9 V6
'81 Granada Ghia GROSVENOR 2,8 V6
'89 Audi V8 3,6 quattro
'93 Audi V8 4,2 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2011 16:27:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Nie wiem, czy gorsze czy lepsze. Wiem, że 4 elektrodowych nie wkładamy do auta, gdzie producent przewidział jednoelektrodową, bo mija to się z celem i mieszanka może być np. zbyt wcześnie zapalana.
Ja kupuje takie, jakie są zalecone przez producenta i jakie są w katlogu.
To co Tty wstawiłeś można ewentualnie pokusić się założyć do nowszych aut.
Dodatkowo dochodzi kwestia kupowania świec na allegro - wielka niewiadoma, czy na podróbkę się nie trafi i się po kilku kilometrach nie rozpadnie na kawałki.
Opis w aukcji, że pasują do Audi V8 3,7-4,2 230-280 KM świadczy, że sprzedawca nie wie co sprzedaje i do czego

:edit i zapomniałbym - cene podawałem za NGK platinum, zwykłe są tańsze.
Bosh też ma odpowiednik z platynowymi elektrodamu.
Nie wiem jak Beru bo nie wnikałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: