.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 06:51:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Allroad 2002 2.7T] Jak wykonac logi dla benzyniaka ??
PostNapisane: 02.cze.2010 18:13:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
Witam po długiej przerwie.
Mam wielka prośbę do znawców tematu. Mianowicie jestem po wymianie rozrządu ( pasek, rolki, termostat i pompa wody ), wymieniałem sam bez blokad. Wszystko gra i kreci super – a przynajmniej tak mi się wydaje.
Pytanie to jak sprawdzić za pomocą Vag-a czy sekwencje rozrządu (timing) sa OK.? Na które parametry musze patrzeć i jakie powinny być wartości prawidłowe.

Dzieki

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Ostatnio edytowano 25.sie.2010 12:27:21 przez danshi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2010 20:06:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
Witam ponownie.

Wiem ze to forum jest glownie poswiecone TDi i wszystkie opisy diagnostyczne sa do tego typu silnika. Duzo parametrow z Vag-a się nie zgadza z tymi co sa w opisach tu na forum. Czy ktos może mi wskazac które bloki powinienem mierzyć za pomoca Vag-a aby sprawdzic silnik? Chciałbym sprawdzic czy ustawienie rozrządu jest prawidłowe i czy turbiny dobrze działają.
Mój Allroad ma silnik benzynowy 2.7, skrzynie manual.
Wiem jak wykonywac logi ale nie wiem które parametry sprawdzac.

Dzieki za pomoc

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 11:04:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Nie sprawdzisz w tym samochodzie rozrządu komputerem.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 13:08:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Troche odwrotnie zrobiles, chcialo Ci sie bez blokad [co w V6 to nie dopuszczalne] a teraz robic pomiary... nie sprawdzisz rozrzadu, czy Ci stoi wszystko na 100% dobrze.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 13:36:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ale moze/powinien sprawdzic kąt wyprzedzenia zapłonu co sie wprost przeklada na poprawnosc zlozenia rozrządu.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2010 20:27:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
sorrki ze z opoznieniem, tak wymieniany rozrzad bez blokad ale wszystko robilem na "zabki z paska" i na znaczniki. na 90% wydaje mi sie ze wszystkio zlozylem dobrze.
Przemik jak sprawdzic ten kat zaplonu w benzyniaku i w tym modelu silnika?
Jak sprawdzic czy rozrzad jest 100% dobrze zlozony?

no i moje WIELKIE pytanie.
Jest to bezyniak wiec jak zrobic do niego prawidlowe logi ststycznie i dynamiczne ktore bloki zczytywac bo nie stety ale roznia sie od TDi??

Zaznacze ze samochodem strasznie czesie ( nie felgi) i chcialbym wykluczyc ew. silnik abym mogl zaczac grzebac w zawieszeniu. No i dowiedziec sie o stanie wtryskow, turbin i ogolnie silnika.

Dzieki

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2010 16:35:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
ponawiam prozbe

Ktore bloki mierzyc dla statycznego i dynamicznego pomiaru - silnik benzynowy 2.7T ??

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 13:43:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
blok 033 - Lambda Control Sensor Voltage Lambda Control Sensor Voltage

-0.10% 0.39V +0.02% 0.41 V

blok 015, 016

pomiary 6 cylindrow misfires.


- stan pracy przekaźnika kompresora miechow (ON/OFF) - Blok wartości mierzonych 003, pozycja czwarta

- odchyłki od poziomu wyjściowego dla poszczególnych kół podane w mm - Blok 004 (jeżeli nie zostały wprowadzone nastawy podstawowe to zamiast wartości odchyłek będzie wyświetlony komunikat: Reference level not learnt - należy przeprowadzić adaptację zawieszenia)

- wysokość pomiędzy środkiem piasty a nadkolem dla poszczególnych kół podana w mm - Blok 005

- CAŁY Blok 006:
poz. 1 - Temperatura kompresora
poz. 2 - Ciśnienie w układzie
poz. 3 - Stan pracy zaworu akumulatora ciśnienia (otwarty/zamknięty)
poz. 4 - Stan zaworu kompresora w listwie (otwarty/zamknięty)

- stan zaworów dla poszczególnych kół (otwarte/zamknięte) - Blok 007

Dla chętnych zamieszczam opis wszystkich Bloków wartości mierzonych dla sterownika zawieszenia: (w języku angielskim)
http://sleev.neostrada.pl/akp/Zawieszen ... szenie.pdf


Po co mamy to wszystko obserwować? Poniżej wyjaśnienia:

Stan przekaźnika 003-4, stan pracy zaworu kompresora 006-4 oraz wzrastająca temperatura sprężarki w 006-1 powinny być analizowane łącznie, w celu jednoznacznego ustalenia kiedy kompresor działa. Niestety na logach często widać w 006-4 że zawór kompresora jest zamknięty, podczas gdy słychać sprężarkę w bagażniku i widać jej pracę w grupie 003-4 i po wzroście temperatury.
Jednak według mnie niepodważalnym dowodem na pracę sprężarki jest jej wzrastająca temperatura. Pozostałe odczyty powinny potwierdzać fakt jej pracy.

Odchyłki od stanu wyjściowego - blok 004 i całkowita wysokość - blok 005 mogą być stosowane zamiennie, ponieważ świadczą o tym samym - ewentualnym odchyleniu od poziomu (lub źle przeprowadzonej kalibracji) - poziom tworzą punkty szczytowe nadkoli dla poszczególnych kół.
Odchyłka dla jednego koła i często otwierający się jego zawór, mogą świadczyć o uszkodzonym miechu!

Obserwacja temperatury kompresora (blok 006-1) pozwala:
- określić czy kompresor w danej chwili pracuje
- sprawdzić stan kompresora - dobry kompresor nabije ciśnienie w krótkim czasie, więc nie zdąży się ostro rozgrzać i będzie miał sensowną temperaturę (przy spokojnej jeździe max 70-80*C i to w skrajnych przypadkach. Najczęściej jego temp. będzie znacznie niższa)
- jeżeli stwierdzimy, że kompresor jest dobry, a logowanie dokonywane było przy spokojnej jeździe (tzn. bez ciągłego przyspieszania/hamowania), to zbyt wysoka temperatura daje podstawy do podejrzeń, że układ jest nieszczelny i musi on pracować często, aby utrzymać odpowiednie ciśnienie.

Obserwacja ciśnienia w układzie - blok 006-2 (dane z czujnika G291) pozwala wysnuć wnioski dotyczące:
- stanu kompresora (jeżeli ciśnienie po długiej pracy kompresora nie uzyskało wartości 16barów to nasz kompresor może być zużyty)
- nie/szczelności układu

opis diagnostyki miechow by Stamley

Bloki Powietrza 011.

Blok Turbinek 115 Nd od 3600 rpm opor.
blok 114 zawor N75
blok 026 injection pump BS.
Jak znajde wiecej to dopisze.
pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: