blok 033 - Lambda Control Sensor Voltage Lambda Control Sensor Voltage
-0.10% 0.39V +0.02% 0.41 V
blok 015, 016
pomiary 6 cylindrow misfires.
- stan pracy przekaźnika kompresora miechow (ON/OFF) - Blok wartości mierzonych 003, pozycja czwarta
- odchyłki od poziomu wyjściowego dla poszczególnych kół podane w mm - Blok 004 (jeżeli nie zostały wprowadzone nastawy podstawowe to zamiast wartości odchyłek będzie wyświetlony komunikat: Reference level not learnt - należy przeprowadzić adaptację zawieszenia)
- wysokość pomiędzy środkiem piasty a nadkolem dla poszczególnych kół podana w mm - Blok 005
- CAŁY Blok 006:
poz. 1 - Temperatura kompresora
poz. 2 - Ciśnienie w układzie
poz. 3 - Stan pracy zaworu akumulatora ciśnienia (otwarty/zamknięty)
poz. 4 - Stan zaworu kompresora w listwie (otwarty/zamknięty)
- stan zaworów dla poszczególnych kół (otwarte/zamknięte) - Blok 007
Dla chętnych zamieszczam opis wszystkich Bloków wartości mierzonych dla sterownika zawieszenia: (w języku angielskim)
http://sleev.neostrada.pl/akp/Zawieszen ... szenie.pdf
Po co mamy to wszystko obserwować? Poniżej wyjaśnienia:
Stan przekaźnika 003-4, stan pracy zaworu kompresora 006-4 oraz wzrastająca temperatura sprężarki w 006-1 powinny być analizowane łącznie, w celu jednoznacznego ustalenia kiedy kompresor działa. Niestety na logach często widać w 006-4 że zawór kompresora jest zamknięty, podczas gdy słychać sprężarkę w bagażniku i widać jej pracę w grupie 003-4 i po wzroście temperatury.
Jednak według mnie niepodważalnym dowodem na pracę sprężarki jest jej wzrastająca temperatura. Pozostałe odczyty powinny potwierdzać fakt jej pracy.
Odchyłki od stanu wyjściowego - blok 004 i całkowita wysokość - blok 005 mogą być stosowane zamiennie, ponieważ świadczą o tym samym - ewentualnym odchyleniu od poziomu (lub źle przeprowadzonej kalibracji) - poziom tworzą punkty szczytowe nadkoli dla poszczególnych kół.
Odchyłka dla jednego koła i często otwierający się jego zawór, mogą świadczyć o uszkodzonym miechu!
Obserwacja temperatury kompresora (blok 006-1) pozwala:
- określić czy kompresor w danej chwili pracuje
- sprawdzić stan kompresora - dobry kompresor nabije ciśnienie w krótkim czasie, więc nie zdąży się ostro rozgrzać i będzie miał sensowną temperaturę (przy spokojnej jeździe max 70-80*C i to w skrajnych przypadkach. Najczęściej jego temp. będzie znacznie niższa)
- jeżeli stwierdzimy, że kompresor jest dobry, a logowanie dokonywane było przy spokojnej jeździe (tzn. bez ciągłego przyspieszania/hamowania), to zbyt wysoka temperatura daje podstawy do podejrzeń, że układ jest nieszczelny i musi on pracować często, aby utrzymać odpowiednie ciśnienie.
Obserwacja ciśnienia w układzie - blok 006-2 (dane z czujnika G291) pozwala wysnuć wnioski dotyczące:
- stanu kompresora (jeżeli ciśnienie po długiej pracy kompresora nie uzyskało wartości 16barów to nasz kompresor może być zużyty)
- nie/szczelności układu
opis diagnostyki miechow by
Stamley
Bloki Powietrza 011.
Blok Turbinek 115 Nd od 3600 rpm opor.
blok 114 zawor N75
blok 026 injection pump BS.
Jak znajde wiecej to dopisze.
pozdrawiam.