.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2025 19:09:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 13:57:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
ja mam kompakta i zgadzam sie ze zdaniem Basketa, upychajac butle LPG na 3/4 bagażnika (do tego w A3 gdzie silnik jest wzdlużnie, duzo mniej miejsca z przodu i w bagazniku) majac do tego silnik "wiertarki" i mus lania LPG I Pb... (przeglady i dogladanie instalacji) Co do TDI mi pali miasto 6,3 totalnie się nic nie dzieję...

Meritum jest: czy kupisz zdrowego TDI (przebieg moze miec nawet 300-400tkm) bedzie jezdzil... chyba, ze masz nature kierowcy samochodu benzynowego, to zmienia postac rzeczy, bo nie kazdemu pasuje jazda TDI jak i nie rozumie jej do konca. [to uwali nawet 1Z'a)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 15:08:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
A3 ma silnik poprzecznie ułożony.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 15:16:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
grejf napisał(a):
ja mam kompakta i zgadzam sie ze zdaniem Basketa, upychajac butle LPG na 3/4 bagażnika (do tego w A3 gdzie silnik jest wzdlużnie, duzo mniej miejsca z przodu i w bagazniku) majac do tego silnik "wiertarki" i mus lania LPG I Pb... (przeglady i dogladanie instalacji) Co do TDI mi pali miasto 6,3 totalnie się nic nie dzieję...

Meritum jest: czy kupisz zdrowego TDI (przebieg moze miec nawet 300-400tkm) bedzie jezdzil... chyba, ze masz nature kierowcy samochodu benzynowego, to zmienia postac rzeczy, bo nie kazdemu pasuje jazda TDI jak i nie rozumie jej do konca. [to uwali nawet 1Z'a)

1Z jest wieczysty, o ile poprzednikiem nie był idiota. Co do jazdy benzyniakiem vs TDI w mieście ... dieselek z racji górki momentu jest odpowiedniejszy. Niemniej - wolnoć Tomku etc ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 16:01:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2009 06:17:17
Posty: 179
Mieszkam w Krakowie. Większość kilometrów jeżdżę po mieście i są to dojazdy do pracy - o 20 km dziennie. Jak jadę w trasę to mam służbowego diesla.
Lubię diesle z racji tego ze ciągną od dołu, ale po mieście chyba lpg wychodzi taniej, zwłaszcza ze cena litra gazu to ok 2.2 zł z ON podchodzi już pod 5 zł :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 06:00:33 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
1Z owszem wieczysty jest, ale to kondon. 130 Koni to juz bez rzeżby się nie obejdzie....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 10:16:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
miksell napisał(a):
Mieszkam w Krakowie. Większość kilometrów jeżdżę po mieście i są to dojazdy do pracy - o 20 km dziennie. Jak jadę w trasę to mam służbowego diesla.
Lubię diesle z racji tego ze ciągną od dołu, ale po mieście chyba lpg wychodzi taniej, zwłaszcza ze cena litra gazu to ok 2.2 zł z ON podchodzi już pod 5 zł :-)

ON kosztuje 4,52.
Bio na Bliskiej kosztuje 3,52 / litr. Spalanie w Golfie III to ok 6l./100 km: 3,52 x 6 = 21,12 zł/100 km ...
Bez Amiki , bez kłopotu, taniej, ekologicznie ...

@ Morgoth: kondon nie kondon - po prostu jeździ. Obliczony na 1 mln km.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 10:26:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
dorzuc jeszcze do tego paliwo, ktore za kazdym razem spalisz do rozgrzania silnika. Bo niekiedy nie da sie jechac na zimnim na LPG (moze zgasnac).
Wiec do kosztow LPG nalezy doliczyc PB, chocby dlatego ze musi byc coby pompy paliwa nie spalic.
Patrzac na temat juz szukalbym jakiegos turbognojka :)

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 10:49:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Tak jak pisze Kliku, kalkulacja nie uwzględniająca kosztów benzyny spalanej od rozruchu do przełączenia na gaz jest niepoprawna.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 11:30:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
w/g mnie do korków ON jest optymalnym rozwiązaniem, PB czy gaz na trasie jeszcze można przyoszczędzić, ale w zatłoczonym mieście spalanie drastycznie wzrasta, co chwila dmuchawa i nici z taniego LPG.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 11:45:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2739
Lokalizacja: Kr
A ja dodam od siebie ze jestem z Krakowa, jezdziliśmy z dziewczyną 1.4 PB -> po pol roku zaczely chodzic po glowie mysli o zalożeniu gazu, skończyło sie na afnie w b5, bezproblemowo, bez serwisów, ograniczonego miejsca w bagażniku i smrodu gazu. 1.4 w wyjazdach poza miasto np góry, morze traciło jakiekolwiek przyspieszenie i bezpieczeństwo wyprzedzania, więc z gazem nawet sobie tego nie wyobrażam zwłaszcza że w mieście też brakowało czasami :):

Od zakupu AFNa wskazówka od paliwa nie opada od razu po wyjeździe ze stacji :peace: Jestem leniwy i nie chciałoby mi się jeździć co chwilę po gaz :diabel:

PS. STATOIL obok mojego m-ca zamieszkania ON 4,28 do wczoraj, dzisiaj 4,4 :P

edit kolejny raz, w czasach 1.4 też dojazdy do pracy zabierały 20-25km dziennie.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 11:52:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
No właśnie taki AFN-ik fajna sprawa poza kulturą pracy prawie same plusy :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 12:11:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2739
Lokalizacja: Kr
emge napisał(a):
No właśnie taki AFN-ik fajna sprawa poza kulturą pracy prawie same plusy :)


wiertarka 1.4 brzmiala prawie identycznie kręcona na obroty :D

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 12:55:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
emge napisał(a):
No właśnie taki AFN-ik fajna sprawa poza kulturą pracy prawie same plusy :)

Co Wy z tą kultura pracy ? Albo tanio albo kulturalnie. Chcesz kultury , kup W12 lub 4,2 TDI i po ptakach. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 14:29:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2739
Lokalizacja: Kr
Baskecior napisał(a):
emge napisał(a):
No właśnie taki AFN-ik fajna sprawa poza kulturą pracy prawie same plusy :)

Co Wy z tą kultura pracy ? Albo tanio albo kulturalnie. Chcesz kultury , kup W12 lub 4,2 TDI i po ptakach. ;)


swięte słowa, zwłaszcza że juz stary afn nie robi tragedii a do tego buda w audi jest dobrze wyciszona. Już zapomnieli o starych kondonach na komorach wstępnych :):

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 16:01:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ja nic nie mówię, wiem, że to jego urok i jest tanio i bezawaryjnie. Przesiadłem się z V6 (ABC) na AFN-a to zwłaszcza doznania odsłuchowe mnie trochę męczyły, w AEL-u dzwięk był już o wiele przyjemniejszy.
Teraz znowu powróciłem do benzynowej 6-stki i odzyskałem spokój, ale wiem, że jeśli miał bym znowu ochotę taniuśko śmigać to AFN-ik jak najbardziej. Dwie trasy w góry nim zrobiłem i zimą spalanie wyszło 5.3, a latem z klimą i dość wysokie prędkości wyszło 5.7 więc więc jazda pół darmo, zwłaszcza, że w mieście też palił kole 6l.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 17:13:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Ja - zwolennik Pb w LPG napiszę - starcza Ci auto 90-110 koników w VAG Group :?: - nie baw się w LPG, wg mnie wszelkie mutacje 1Z'tów i AFN'ów są w tym przedziale bezkonkurencyjne praktycznie w każdym względzie :peace:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 09:05:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2009 18:55:51
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
Mam golfa IV 2.0 z gazem. Przykład : trasa Kraków-Zakopane i z powrotem. Jadąc bardzo spokojnie w obie strony spaliłem 15litrów gazu. Przy obecnej cenie LPG daje to kwotę 33zł. Kumpel ma Octavie TDI 90KM i w obie strony spalił 10litrów ropy co daję kwotę 45zł. Ten sam styl jazdy, jechaliśmy na dwa auta. Czym jest taniej jeździć ? :D Już pomijam fakt że mam mocniejsze auto. I nie piszcie o droższych przeglądach o te 70zł rocznie bo ja taką kwotę w tydzień zaoszczędzam dzięki jeździe na LPG :D Auto na gazie chodzi praktycznie tak samo jak na benzynie. W zakorkowanym mieście Kraków na butli przejeżdżam 370-380km co daje 10,5/100 gazu + miesięcznie benzyny za 50zł. Nie ma bata by dieslem jeździć taniej. Panowie, czysta matematyka. A argumenty że trzeba często tankować mnie rozśmieszają. Też mi powód by nie jeździć taniej. Często jeżdżę do Warszawy i jak zatankuje w Krakowie to dojeżdżam do stolicy, jeżdżę trochę po niej i w drodze powrotnej dopiero mi się gaz kończy. Faktycznie tragedia :D Mój rekord w trasie na butli gdzie wchodzi 39 litrów to 487km :D

_________________
Golf IV AQY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 09:38:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Widzisz, Twoje argumenty są niby za Pb+LPG, ale właściwie wychodzi jednak na diesel'a - czemu?:
- w tej trasie różnica wyszła ok. 6.5PLN/100;
- jak sam napisałeś - spokojna jazda. Przy "niespokojnej" relacje na korzyść Pb/LPG byłyby już sporo gorsze;
- niektórzy wolą mieć jednak fabryczny silnik i mało kto zakłada LPG bo kocha zapach LPG ;) ;
- lepiej mieć koło zapasowe w miejscu przeznaczonym na koło zapasowe;
- instalację LPG trzeba założyć - nie chcę mi się liczyć, ile trzebaby pojeździć, aby się ten koszt zbilansował w korzyściach z tańszego paliwa, ale raczej sporo;
-ryzyko, że instalacja LPG nie będzie jednak taka bezproblemowa/bezkosztowa, szczególnie jak się sami nie znamy i musimy zaufać specowi :): od LPG.

Oczywiście wszystkie ww. punkty każdy musi przekalkulować w swoim sumieniu ;) - moje w takim przypadku po prostu kalkuluje, że użytkowanie LPG kontra diesel w 1Z/AFN się po prostu nie opłaca :peace:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 10:15:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
jak mialem A3-ke 1.9 tdi 103 KM, to zrobilem trase 1200 km na jednym baku, srednie spalanie 4.8 L. Moze kilka aut mnie wyprzedilo, jechalem roznie 130 km/h, 200 km/h. Wiec spalanie chya smieszne. Auto praktycznie bezopslugowe.
Moze Twoj koega mial obladowana ta octavie, bo 10 litrow to naprawde musial cisnac, wystarczy jechac plynnie i spalanie by mial na bank 8L.
Moj kumpel ma octavie 101 km i na trasie w gorach (zima) w 5 osob spalila nam 7.8 L na 100 przy normalnej jezdzie. Wiec cos ma z ta octavka nie tak ze mu 10 bierze.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 10:22:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Kavio_r napisał(a):
A argumenty że trzeba często tankować mnie rozśmieszają. Też mi powód by nie jeździć taniej. Często jeżdżę do Warszawy i jak zatankuje w Krakowie to dojeżdżam do stolicy, jeżdżę trochę po niej i w drodze powrotnej dopiero mi się gaz kończy

jednak rzadsze tankowanie to jest jakiś argument za Dieslem.
Zimą swoim 2.5TDI quattro wyjechałem z Gdańska do Częstochowy na zlot, tam jeździłem po torze, po czym po 2 dniach wróciłem do Gdańska i postawiłem na parkingu, a rezerwa dopiero się zaczęła :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: