.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 22:01:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 10:35:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Kliku:

Kavio_r napisał(a):
Przykład : trasa Kraków-Zakopane (...) Kumpel ma Octavie TDI 90KM i w obie strony spalił 10litrów ropy co daję kwotę 45zł.

:D

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 10:45:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
fakt moze nie doczytalem, czyli ile km zrobil na tych 10 litrach :?:

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 11:00:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2009 18:55:51
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
Trasa Kraków-Zakopane-Kraków=200km :) Czyli mój golf spalił w okolicach 7,5 na 1ookm a octavia w okolicach 5/100 :) Do Wrocławia jak jechałem to na autostradzie przy prędkościach 130km/h spalił 8,2 gazu na setkę. Nie jestem broń Boże przeciwnikiem diesla ale przy obecnych cenach paliw na LPG jest taniej. W sierpniu jedziemy na Chorwację i mając do wyboru te dwa auta jedziemy LPG bo jest po prostu taniej. W tym golfie instalacje mam dwa lata-problemów zero. W polówce lpg jest od 4 lat i wymieniam tylko filtry. W obu autach jest BRC 24 montowany w dobrym zaprzyjaźnionym zakładzie. A co do jazdy w trasie z wyższymi prędkościami jak 130 temat dla mnie nie istnieje nie licząc Niemiec :D Trochę jeżdżę a magiczne 24 punkty szybko można uzbierać :(:
A tak na rozluźnienie atmosfery moja dziewczyna ma zagazowane seicento. Do Zakopca i z powrotem do Krakowa czyli 200km fiacik spalił 11,4 litra gazu :D Czyli 5,7LPG/100km. Przejazd w obie strony kosztował nas 23zł :D Niby wyprzedzał nas kto chciał ale zaoszczędzoną kasę lepiej piwa się napić :peace:

_________________
Golf IV AQY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 11:14:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
dobra, a jak z gazem w drodze na Chorwację?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Ostatnio edytowano 25.cze.2010 11:19:12 przez emge, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 11:18:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2009 18:55:51
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
kolega jechał w tamtym roku i większego problemu nie było z tankowaniem LPG. Jedynie redukcje trzeba dokupić bo mają inne końcówki na stacjach

_________________
Golf IV AQY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 12:07:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
Kavio_r napisał(a):
kolega jechał w tamtym roku i większego problemu nie było z tankowaniem LPG. Jedynie redukcje trzeba dokupić bo mają inne końcówki na stacjach


Co do poprzednich wypowiedzi, noo faktycznie 300km na zbiorniku to powod do dumy :D musialbym co chwile Panie na stacji odwiedzac. Dodam ze na zbiorniku w dieslu 1000-1200km mozna zrobic... i to sie nazywa rzadko a nie trasa Kr-Wwa. Jeśli tylko masz czas i CI to nie przeszkadza możesz jeździć co 300km dla mnie to strata czasu, zwłaszcza jak się spiesze a na stacji (typu Bp przy ofiar Katynia :D ) zrobią numerki i kolejke :peace: 1z B4 w trasie Kr-Morze Bałtyckie i okolice (przysięga)-Kr spalił śmieszne 4,7l w 4 osoby i klimatyzacja MODE ON (predkosc do 150km/h, wiadomo rodzina na pokładzie i zero pośpiechu). Na upartego zatankowany pod korek obraca tam i z powrotem :D AFN dla przykladu w B5 w ferie zimowe i przelot w Niedzicy na Słowacje (fajne serpentyny przejeżdzając zaraz obok stoku granice :diabel: ) Spalił na dystansie 600km równe 5l a nie oszczedzalem go biorąc pod uwage że wszystko w śniegu. Choćby mi diesel wychodził 10 drozej na 100km to pojade dieslem bo małą benzyną do tego zapakowaną nie ma "czym jechać". Nie ma aż takiego "muła" przy klimie itp. Moment robi swoje.

PS. Stilo 1.4 PB nad Morze (Ustka) w 3 osoby i średnio załadowane spaliło 4,9 :P

edit jeszcze raz: Nie umiem zrobić tak aby TDI 1.9 paliło mi w trasie 10l orzy normalnej jeździe (wnioskuje po tym że jechaliście z wakacji). Tak samo jak nie umiałem zmusić 1.8d w citroenie żeby w mieście spaliło więcej niż 6. Octavia albo pluła błędami z ecu albo kierownik nie bardzo kumaty w jeźdzeniu dieslem - a z doświadzenia wiem że ludzie w dużej części tego nie potrafią (i trzeba tłumaczyc że momentu nie mamy przy 3,5k rpm)

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 12:45:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2009 18:55:51
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
A gdzie ja napisałem że diesel spalił 10 litrów na 100? Wyraźnie napisałem że tyle spalił w obie strony na dystansie 200km czyli 5litrów na 100km :!!: I faktycznie dwulitrowa benzyna to zakała dróg i nie ma czym jechać. Wiem, tylko diesle i 4.2 jedzie :) Widzę że co po niektórzy nawet jak ropa będzie kosztowała 10zł za litr i tak powiedzą że dieslem jest najtaniej. Życzę jak najrzadszych tankowań, najlepiej raz na 5tyś.km bo to jest najważniejsze :607:

_________________
Golf IV AQY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 13:26:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
Kavio_r napisał(a):
A gdzie ja napisałem że diesel spalił 10 litrów na 100? Wyraźnie napisałem że tyle spalił w obie strony na dystansie 200km czyli 5litrów na 100km :!!: I faktycznie dwulitrowa benzyna to zakała dróg i nie ma czym jechać. Wiem, tylko diesle i 4.2 jedzie :) Widzę że co po niektórzy nawet jak ropa będzie kosztowała 10zł za litr i tak powiedzą że dieslem jest najtaniej. Życzę jak najrzadszych tankowań, najlepiej raz na 5tyś.km bo to jest najważniejsze :607:


A to wybacz nie doczytałem że na 200km, jak sie ma 2.0 w benzynie do np 1.6 z LPG w a3? Jeździłem ostatnio 1.8 PB w B5, szału nie robi zwłaszcza że tyle co wysiadłem z TDI. Nie twierdze że dieslem jest najtaniej, po prostu jest wygodnie i moim skromnym zdaniem bezpieczniej niż małolitrażową benzyna z LPG. Zwłaszcza w trasie. Chyba troche nadinterpretowałeś :): A z tym mocniejszym autem to bym polemizował, zupełnie inne charakterystyki silników, moim zdaniem diesel o niebo wygodniejszy do miasta.

Podzieliłem się tylko i wyłącznie moimi odczuciami, a jeździłem sporo i dieslami (nie koniecznie TDI) i benzynami.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 14:03:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
moznaby tak pisac na 20 ston. i diesel ma swoje plusy i minusy i benzyna.
Zawsze znajda sie zwolennicy na jedno i na drugie.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 14:19:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2009 18:55:51
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
Jak się ma 2.0 do 1.6 ? Na pewno dwulitrówka jest duuzo bardziej elastyczna. Ten silnik ma nisko położony momentem obrotowy i juz od 2200 obrotów ładnie przyspiesza. Tego silnika się nie kreci tylko przy 2600-2800 wrzuca wyższy bieg dzięki temu spalanie jest prawie takie samo jak w 1.6. Mam porównanie bo brat ma Bore z 1.6. Ja świadomie kupiłem ten silnik pod gaz. Prosta niewysilona osmiozaworowa jednostka idealnie nadająca się pod lpg :) Nie będę wspominał że w 2.0 nie ma problemu z falującymi obrotami, padającymi skrzyniami biegów tak jak to jest w 1.6

_________________
Golf IV AQY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 14:30:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2009 18:55:51
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
Jeśli o porównanie tych aut Ci chodziło to Octavia TDI 90KM nie ma żadnych szans z mkIV 2.0. Sprawdzane ze startu i rolki :) Moze wrażenia z jazdy dieslem są inne bo niuton uderza gwałtownie ale benzyna i tak ucieka do przodu.

_________________
Golf IV AQY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 17:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Kavio_r napisał(a):
Jeśli o porównanie tych aut Ci chodziło to Octavia TDI 90KM nie ma żadnych szans z mkIV 2.0. Sprawdzane ze startu i rolki :) Moze wrażenia z jazdy dieslem są inne bo niuton uderza gwałtownie ale benzyna i tak ucieka do przodu.


a jeśli chodzi o octavke 110km tdi to kierownik w mk5 2.0 tdi pewny siebie ledwo co podołał skodzie...a w skodzie ja i dwóch kumpli...a w golfie on z panienką...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 18:50:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2009 06:17:17
Posty: 179
Odnośnie spalania ;-)

Rok temu dojechałem moją A4 na Chorwację na jednym baku. Spalanie wyszło mi 4.8. Zasięg na baku to ok 1100 km. Znajomi jechali skodami Roomster i Fabia II. W trasie tankowali 2 razy ;-) Oczywiście jazda była z prędkościami do 110 km/h z racji tego, że fabia II z silnikiem 1.2 przy większych prędkościach pali jak smok.

W pracy mam Skodę Fabię 1.2 z gazem. Ostatnio jechałem w trasę: Kraków -> Kęty > Kraków. Odległość ok 190 km. Wg komputera średnie spalanie auta wyszło 5.4 l/100km LPG ;-)

Ostatnio coraz więcej widzę znaków zakazu wjazdu dla pojazdów z LPG ;-)

Właśnie dlatego zastanawiam się czy Golfa brać w LPG czy DIESLU.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 19:25:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
miksell napisał(a):
Odnośnie spalania ;-)

Rok temu dojechałem moją A4 na Chorwację na jednym baku. Spalanie wyszło mi 4.8. Zasięg na baku to ok 1100 km. Znajomi jechali skodami Roomster i Fabia II. W trasie tankowali 2 razy ;-) Oczywiście jazda była z prędkościami do 110 km/h z racji tego, że fabia II z silnikiem 1.2 przy większych prędkościach pali jak smok.

W pracy mam Skodę Fabię 1.2 z gazem. Ostatnio jechałem w trasę: Kraków -> Kęty > Kraków. Odległość ok 190 km. Wg komputera średnie spalanie auta wyszło 5.4 l/100km LPG ;-)

Ostatnio coraz więcej widzę znaków zakazu wjazdu dla pojazdów z LPG ;-)

Właśnie dlatego zastanawiam się czy Golfa brać w LPG czy DIESLU.


Parkingi podziemne WSZYSTKIE maja zakaz...a to dlatego ze ulatniajace LPG zbieraloby sie przy dole i w przypadku iskry bylo by DUZE BUUUUUM :peace:

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 20:08:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
taa już widzę jak ludzie nie wjeżdżają swoimi autami na podziemne do Carrefour czy innych takich :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2010 09:48:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2009 06:17:17
Posty: 179
W którymś poście poradzono mi szukać Golfa z silnikiem ASV. Golf jest jeszcze produkowany z dieslami: ALH i AGR (90KM) oraz AVG, AHF, ASK. (110KM). Jaka jest różnica między tymi silnikami? Jak je odróżnić od siebie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2010 11:10:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
majkel1615 napisał(a):
Kavio_r napisał(a):
Jeśli o porównanie tych aut Ci chodziło to Octavia TDI 90KM nie ma żadnych szans z mkIV 2.0. Sprawdzane ze startu i rolki :) Moze wrażenia z jazdy dieslem są inne bo niuton uderza gwałtownie ale benzyna i tak ucieka do przodu.


a jeśli chodzi o octavke 110km tdi to kierownik w mk5 2.0 tdi pewny siebie ledwo co podołał skodzie...a w skodzie ja i dwóch kumpli...a w golfie on z panienką...


Czyżby octavia Ziomala ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: