No wiec silnik jest rozebrany ale roboty niestety troche jest, mechanicy wina za to obarczaja zle zrobiony chip tuning..., faktem jest ze auto go mialo, na szczescie zostal zachowany wczesniejszy, oryginalny soft i po naprawie zostanie on przywrocony.
Dobra wiadmosc to ta ze walki sa OK nic ich nie zablokowalo. Urwalo sie kolo napedu pompy, w miejscach ktore widac na zdjeciu, jest tam troche wybranego materialu wiec moze bylo ono juz nadlamane i chodzilo jakos krzywo i obcieralo o srube od obudowy, na zdjeciu widac taka zjechana srube o ktora tarlo to kolo.
Czy ta sruba mogla byc niedokrecona..?
Uploaded with
ImageShack.us
Po urwaniu przestawil sie rozrzad i cos tam przy okazji sie polamalo (dzwigienki 9 sztuk i mam wymienic wszystkie popychacze). Po sciagnieciu glowicy okazalo sie ze tloki prawej Valki sa do wymiany bo zawory wybily w nich dziury widac na zdjeciu
i to zdaniem mechanikow spowodowal tuning (mam wymienic te trzy tloki i zawory wydechowe na tej prawej valce). Czy jest jakas roznica miedzy tlokami z silnika 2.5 TDI 150 KM a 180 KM, bo chce kupic uzywane tloki a tych 150 KM jest duzo ofert natomiast 180 KM nie, moj motor to AKE...?
Dodatkowo okazalo sie ze turbina jest do regeneracji, widac zjechane lopatki na zdjeciu, co moglo to spowodowac...? Filtr byl wymieniany regularnie nie ma uszkodzonej siatki w przeplywomierzu, czy tam moglo cos wpasc od odmy..?
Uploaded with
ImageShack.us
Przy okazji wymienie odme, wyczyszcze EGR i miski olejowe.
PS.
Przestrzegam wszystkich niezorientowanych przed chipowaniem auta u felczerow, jesli chcecie to robic to tylko u prawdziwych fachowcow!!!!