.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 04:50:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 09:31:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
weż no miernik i zmierz prąd jaki masz na silniku a jaki masz na budzie i napisz wyniki ,dokonaj pomiaru gdy auto pracuje i jest zimne i dokonaj go w momencie gdy sie przegrzewa

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 09:39:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
znalazłem termostat od audi z silnikiem 4.2 na 82 stopnie. budowa ta sama.
Czy ktoś może to potwierdzić: 077121113C Wahler 4274.82D, orginalnie montowany w 2,6 078121113C Wahler 4274.87D. Według rysunków i wymiarów to samo, inny punkt otwarcia

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 09:47:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mariuszj0808 napisał(a):
weż no miernik i zmierz prąd jaki masz na silniku a jaki masz na budzie i napisz wyniki ,dokonaj pomiaru gdy auto pracuje i jest zimne i dokonaj go w momencie gdy sie przegrzewa

chyba mówisz o napieciu. Do czego dążysz? Co sugerujesz?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 14:30:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
a to sugeruję http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ght=grzeje jak nie ma się do czego przyczepić w ukladzie chlodzenia

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 06:19:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mariuszj0808 napisał(a):
a to sugeruję http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ght=grzeje jak nie ma się do czego przyczepić w ukladzie chlodzenia

Sprubuje: Zobacze. Czy między masami jest jakiś potencjał.
Ale moge powiedzieć co po wczorajszych testach po wyciągnięciu termostatu:
Rano 15st: trasa - 55st, miasto - 65, postój - ok 80
Wczorajsze popołudnie 25st: trasa - 88st, miasto - 90st, postój - 93st.

Nie może to być przekłamanie zegarów. Czy raczej brak masy. Sprawdzałem termometrem profesjonalnym temperaturę płynu. Z termostatem kiedy miałem na blacie 103st, temperatura płynu 98st.
Wczoraj kupiłem termostat od silnika 4,2 z temepraturą otwarcia 82 st. Sprawdzilem w wodzie otwiera się wczesniej niż termostat co ma byc w tym silniku.

Jeszcze jedno. Jak wygląda pierwszy bieg wentylatorów: powinny się kręcić szybko czy wolno? Bo miałem tak że kręcą się od razu szybko, jak przełącznik bimetaliczny chłodnicy zewrze na I biegu. Kiedy zamienię kable I z II biegiem przy I biegu wentylatory kręcą się wolniej. A jak powinno być?
Dla mnie logiczne: I wolne II szybkie - chyba że się mylę. Bo gdy jest na odwrót to od razu są szybkie i wolnych nie ma wogóle. Bo czujnik bimetaliczny pierwszego biegu nadal jest zwarty. Biorę pod uwage że zostały zamienione kable na rezystorze wentylatorów. Bo we wtyczce się nie da

PS. Spróbuje twojej sugestii

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 16:28:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
termostatu jeszcze nie włozyłem, ale mierzyłem temperature silnika w róznych miejscach markowym pirometrem Optris (miernik temperatury bezdotykowy)
temperatura na blacie ok 99st inne miejsca w tym czasie:
głowice 105, rura idąca do termostatu 105, miejsca gdzie są wkręcone czujniki 2pin i 3pin 103st. Wszystko w okolicach 100-105st. Temperatury mierzone na postoju przy temperaurze otoczenia 20st. i bez termostatu.
Sugestię kolegi odnośnie mas sprawdzone - są poprawne.
Chyba założę tylko termostat 82st i dam sobie spokój. Chyba ze jeszcze jakieś pomysły!!! :peace:

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 23:51:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Do ABC są dwa rodzaje pomp, do któregoś numeru silnika występuje inna wystarczy że masz inną średnice kółka i już wszystko się zmieni. W twoim wypadku może być tylko uszkodzona (nie taka) pompa, zapchana, zakamieniona chłodnica , lub walnięty (nie taki) termostat.Cudów nie ma.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 06:17:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mały v8 napisał(a):
Do ABC są dwa rodzaje pomp, do któregoś numeru silnika występuje inna wystarczy że masz inną średnice kółka i już wszystko się zmieni. W twoim wypadku może być tylko uszkodzona (nie taka) pompa, zapchana, zakamieniona chłodnica , lub walnięty (nie taki) termostat.Cudów nie ma.


Pompy się różniły też wyglądem więc by nie pasowała nie tylko pod względem wirnika ale i budowy to samo rozrząd. Chłodnica nowa orginalna. Termostat nowy z ASO sprawdzony w garnku (+ termometr) z Wahlerem który był zamontowany w samochodzie. Obecnie dla testow jeżdze 3 dzień bez termostatu. Dziś rano 12st na trasie samochód nie przekroczył 60st.

Co myślicie o tym że parownik od gazu i nagrzewnica są spięte razem równolegle. Może lepszym rozwiązaniem było by spiąć je szeregowo?
Dla mnie nie ma dobrego obiegu płynu.

Sąsiad mówił mi że jakiś mechanik miał taką usterkę przegrzewającego się silnika - wina była w niewymienionych świecach. Możliwe?

Dziś wkładam termostat z silnika 4.2 otwrcie na 82st. I spinam w szereg parownik i nagrzewnicę. Zobaczymy?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 21:36:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
ruszyło coś w temacie

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 06:05:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mariuszj0808 napisał(a):
ruszyło coś w temacie

Nie mialem czasu. Dziś włożę termostat i nagrzewnicę.
Rano 08-07-10 włozyłem tekture przed chłodnicę na trasie ok 65st na zegarach. Wczoraj przy temp 26st trasa - 85st, postój ok 5min - 102st

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 18:10:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dziś zauważyłem 2 rzeczy.
I. 30st temp. zewnętrzna załączam klime (wciskam auto), komputer stwierdza że nie ma gazu więc nie załącza kompresora ale wentylatory działają non stop. W korku temperatura na zegarach ok 90st trasa 80st. To jest rozwiązanie.

II chciałem założyć termostat i sobie myślę sprawdzę drożność rury widocznej na zdjęciu opisane 1 i 2. Ku zdziwieniu wkładając rurkę gumową w miejscu 1 pod koniec tej rurki (2) czuję opór jak bym w coś uderzał ruchomego. Czy występuje tam jakiś zawór lub coś podobnego. Jakby coś tam było.
zdjęcie poglądowe znalezione w necie:
Obrazek

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 20:20:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
To raczej łączenie i spaw tych rurek. Założyłem termostat na 82st. temperatura zachowuje się podobnie jak przy termostacie na 87st. z ASO. Jak włączę klimę i wentylator non stop temperatura na postoju ok 96st. Bez wentylatorów non stop tylko jak czujnik zadziała 102st. Na obrotach 2500 - 98st. W trasie zobaczę jutro.

PS. termostat z ASO do sprzedania razem z uszczelką

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2010 20:24:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
trasa ok 88-92st zależna od prędkości 60-100km przy temperaturze zewnętrznej 28st. Chyba daję za wygraną.


Jeszcze raz napiszesz posta pod postem a dostaniesz kartkę!

Gustav

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2010 20:37:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Cóż Panowie/Panie chyba nie ma co robić już hałasu. Dziś nabiłem klimę. W czasie działającej klimatyzacji (wentylatory non stop), na zegarach 90-92st w trasie przy 32st w dn dzisiejszym. W temperaturach 20-25st OK - temperatura ok 90st. Postój, miejski ruch ok 94-98st przy upałach 32st. Ale jak co roku zauważyłem że przy takich upałach wyje sprężarka klimatyzacji i bardzo obciążka silnik, ale jest już tak 3 rok. Więc się tym nie przejmuje aż nie stanie bo chłodzi super.

Więc to co wywalczyłem w moim Audi to: Nowa orginalna chłodnica, termostat od innego silnika na temepraturę otwarcia 82st, przepłukany układ, używany czujnik bimetaliczny załączania wentylatorów od Peugota na niższe temperatury załączania.

To co mówiłem o słabym obiegu płynu może leży w przytkanych kanałach w głowicach, ale cóż nie ma tragedi. Ile wywalczyłem tyle jest, czego nie - daje za wygraną. Narazie jazda w 33st nie sprawia większego problemu

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 06:28:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Moderator zwraca Ci uwagę a ty dalej nawijasz sam do siebie waląc post pod postem :D , cieszymy się również że już masz dobrą temperaturę.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 07:01:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mały v8 napisał(a):
Moderator zwraca Ci uwagę a ty dalej nawijasz sam do siebie waląc post pod postem :D , cieszymy się również że już masz dobrą temperaturę.

OK rozumiem. Ale opisywaniem nie tylko informuje o postępach ale i może problemy z którymi ktoś się spotka będzie mógł sastosować sugestie. Ciekawe dlaczego jak ktoś się o coś pyta to inni mu odpowiadają użyj "szukajki". Proponuje wykasowac mój temat przecież się nikomu nie przyda!!! ;) :/ :D
Czasami nie rozumiem wypowiedzi userów

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 07:24:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
sebco napisał(a):
Czasami nie rozumiem wypowiedzi userów


Ciebie też ciężko zrozumieć, jesteś cztery lata na forum, a nie umiesz edytować swoich postów :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2010 12:37:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Walnę z innej beczki - od kiedy pojawił Ci się problem - może po instalacji gazu ? Mi gazownik zakłócił obieg robiąc nielogiczne wpięcie - obieg był zakłócony/utrudniony - dopiero zwiększenie obrotów/wydajności pompy uruchamiało cały obieg. Poprawiłem wpięcie węża od parownika gazu (założyłem ucisk lekko zmniejszając przepływ do parownika) i problem zniknął.
Zarówno gaz pracuje idealnie (nie potrzebował aż takiego obiegu cieczy), jak i układ odzyskał swój obieg.
Mi to doskwierało zimą, gdy na wolnych obrotach nagrzewnica powietrza nie grzała się całkowicie - musiałem na postojach wciskać gaz żeby dobrze auto zagrzać wewnątrz.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2010 12:46:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Vanderlei napisał(a):
Walnę z innej beczki - od kiedy pojawił Ci się problem - może po instalacji gazu ? Mi gazownik zakłócił obieg robiąc nielogiczne wpięcie - obieg był zakłócony/utrudniony - dopiero zwiększenie obrotów/wydajności pompy uruchamiało cały obieg. Poprawiłem wpięcie węża od parownika gazu (założyłem ucisk lekko zmniejszając przepływ do parownika) i problem zniknął.
Zarówno gaz pracuje idealnie (nie potrzebował aż takiego obiegu cieczy), jak i układ odzyskał swój obieg.
Mi to doskwierało zimą, gdy na wolnych obrotach nagrzewnica powietrza nie grzała się całkowicie - musiałem na postojach wciskać gaz żeby dobrze auto zagrzać wewnątrz.

tzn teraz mam tak że przy 33st jest w miarę OK włacze klimę wentylatory pracują temperatura utrzymuje się od 88-95st. Ale coś w tym obiegu może faktycznie, mam parownk wpięty równolegle do nagrzewnicy ale nagrzewnica grzeje idealnie. Narazie zostawiam, zobacze w zimie

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2010 09:54:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2008 14:16:50
Posty: 22
Lokalizacja: Zduńska Wola
Auto: A4 B5 1,9 AFN
Na Twoim miejscu zrobiłbym jeszcze testy jeżdżąc tylko na PB. Źle wyregulowana instalacja LPG może powodować znaczy wzrost temp. z którą układ chłodzenia sobie nie poradzi.

_________________
B5 1.9 AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: