.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 19:00:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Xenony: zmiana HID->D2S/D2R
PostNapisane: 31.lip.2010 18:19:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Mam teraz założone HIDy z allegro H1 6000k, śmiga to już dwa lata, ale widzę, że to jednak nie to czego oczekuję.

Jakimi elementami mógłbym zastąpić zestaw HID żeby przejść bezboleśnie technicznie i finansowo na porządny jakościowo xenon? (cos porządnego)

Dzięki

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 21:42:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
Uderz do Heviego ,on ten temat ma w jednym palcu :!: Na twoim miejscu przerobił bym lampki od s2 na bi-xenon 4300k i po kłopocie :!: ;)

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 15:21:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2009 12:04:32
Posty: 8
Podepnę się pod temat,chciałbym zmienić soczewki w mojej A4 B6 z 2001r z H7 na bixenonowe D2S. Mam przetwornice,palniki i całe okablowanie potrzebne muszę tylko dokupić soczewki bixenonowe i tu moje pytanie. Czy można łatwo dobrać się do oryginalnych soczewek? Da się jakoś rozkręcić lampę żeby było łatwe dojście? Nigdy nie rozbierałem tych lamp i szczerze mówiąc nawet nie wiem czy da się je rozkręcić czy nie :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2010 05:30:26 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Bixenon zrobić, 4300K, z przesłoną, przy długich pozostaw jeszcze halogen H1, świeci tak że na kilometr widać :D
Oczywiście Hev robił.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2010 15:01:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
do B6 za kilka stówek kupisz komplet lamp bixenonowych.
Przeróbka zwykłych soczewek w tym przypadku to wyłamywanie otwartych drzwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 09:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nowa lampa nieksenonowa bedzie swiecila lepiej niz stara ksenonowa nawet jak beda tam hidy powered by ledy
Jak ma byc xenon to najmadrzej (moim zdaniem) - kupic nowe lampy (no i nowe palniki:) ) + uzywany caly osprzet (czujnik na wahacz, spryski moze przetwornice/z uzywanymi roznie tu bywa/)
Pakowanie sie w przerabiane starych lamp ori to nieporozumienie
Nie wiem jaki jest porzytek z bixenonu w polskich warunkach drogowych (nie przypominam sobie bym ostatnio mogl w pl jechac dluzej niz 3min na dlugich) - zreszta dlugie na nowych lampach (a jeszcze w polaczeniu ze swiacacym ksenonem od krotkich) to bardzo dobra jakosc oswietlenia (wiem z doswiadczenia)
Nadmiar czasu (moim zdaniem) lepiej poswiecic na zabawe z dziecmi albo tuning wlewu paliwa:) (jak ktos nie ma jeszcze dzieci)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 12:21:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Chyba nigdy nie miałeś okazji porównać lamp soczewkowych z żarówką H1 do tych samych lamp na żarnikach HiD. Różnica jest KOLOSALNA na plus.

Na zabawy z dziećmi jeszcze za wcześnie, a wlew ostatnio poprawiłem, bo mi go centralny nie blokował - kiepskie argumenty.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 14:31:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
DeS napisał(a):
Chyba nigdy nie miałeś okazji porównać lamp soczewkowych z żarówką H1 do tych samych lamp na żarnikach HiD. Różnica jest KOLOSALNA na plus.

no.. ale nadal swieca do d...?
wiem, ze zwykle lampy nowe na "zwykle" zarowki swiaca o niebo lepiej niz stare z ori ksenonani (astra nowka nie smigana z salonu kontra wtedy 8 letnie moje ksenony) - Z doswiadczenia tez wiem, ze lampy depo za 200zyla/sztuke swieca lepiej niz ori helli 10letnie (o niebo lepiej)
Z doswiadczenia tez wiem, ze szklo lampy helli po 10 latach jest porysowane z zewnatrz i brudne od srodka i to jedynie wyczyscic sie da rozklejajac lampe. Z doswiadczenia tez wiem, ze tak jak samo szklo brudny jest tez odblysnik ori helli (jak i samo szklo soczewki). Z doswiadczenia tez wiem, ze ori stary odblysnik trzyma sie juz na slowo honoru i jakakolwiek proba oczyszczenia go konczy sie jego uszkodzeniem
Nie wiem czy nowe lampy helli swieca lepiej od depo po 200zyla ale ze te pierwsze kosztowaly 4x tyle to sie nie dowiem.
Depo ma gorsze plastiki (to czuc w rekach) od helli ale nie jest to krytyczne, nie wiem jak one by wygladaly za 10 lat - ale raczej malo mnei to interesuje
Reasumujac: kombinowanie czegokolwiek na bazie starych lamp to strata kasy i czasu - jedyne co moze ma sens to regeneracja samego odblysnika (mi sie bawic w to nie chcialo - nikt tego od reki nie robi, trzeba uziemic auto)
Nie smieje sie z Ciebie czy nabijam, mozesz zlac moje doswiadczenia albo wyciagnac z tego wnioski
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 15:03:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ja mam soczewki, odbłyśnik nie jest mi do niczego potrzebny, to raz. ;)

Dałem nowe szkła do soczewek - lampy wyglądają jak nowe, to dwa.

Trzy, lampy świecą lepiej od wszystkich lamp z tradycyjnymi żarówkami jakimi jeździłem i uważałem za wzorcowe. Zaznaczam, że są ustawione prawidłowo i nie oślepiają nikogo.

:peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 18:02:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Uświadomicie mnie, o jakim aucie jest mowa :?: Czy to taka dyskusja w oderwaniu od konkretnego auta :?:

ps. w soczewce też jest odbłyśnik - pewnie o ten chodziło koledze powyżej :peace:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 21:05:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Mam teraz założone HIDy z allegro H1 6000k, śmiga to już dwa lata, ale widzę, że to jednak nie to czego oczekuję.

tak wyglada ori niekombinowany ksenon z lampy helli z passata b5 (zapewne soczewka jak w calym kramie vw z tych lat)
Obrazek
raz
Cytuj:
Ja mam soczewki, odbłyśnik nie jest mi do niczego potrzebny, to raz.

zielonym zaznaczona jest czesc odblaskowa, ktora po n latach nie blyszczy/odbija jak powinna (wystarczy wziac lampe nowa i stara do reki)
dwa
czerwonym zaznaczona jest przeslona, ktorej w soczewce nieksenonowej nie ma - bez niej nie ma mozliwosci ustawic tak mocniejszych krotkich swiatel by nie razily i jednoczesnie by oswietlaly droge przed nami a nie 3 m przed autem - normalna lampa daje swiatlo, gdzie linia swiatla konczy sie plynnie - w ksenonie jest jakby gora odcieta nozyczkami
trzy
bez regeneracji czesci odblaskowej soczewki bedzie kicha nawet jakbys mial bi-ledo-hido-ksenony. Jezeli jednak regenerowales odblysnik, ktorego nie masz przeslona moze pozwoli Ci ustawic lampy wyzej
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 23:14:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Doskonale, teorię już znamy. ;)

Teraz przekaż nam swój pomysł na zrealizowanie założeń tego tematu. :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2010 00:16:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Bez sensu gadka, każdy o swoim. :diabel:

Plastiki z paska czy innego nowego pudła się po prostu wymienia na nowe i już... picować to jest bez sensu...

Stare pudła mają wymienne szklane klosze (które jak wyżej zostało napisane, jeden Pan ze stolicy se już wymienił), a soczewki chce wyrezać w zestawie jakieś dedykowane xenonowe (obojętnie jakiego producenta aut), inne niż fabryczne H1, bo przeca xenon w tych starociach nie występował... Czyli oczekuje podpowiedzi, co wstawić zamiast taniej chińszczyzny, bo temat wykminił już pewnie niejeden cwaniak.

Kapiszi ? :D

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 15:44:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
To bedzie nie dla Was ale specjalnie dla Ciebie:)
Reg.nr.48[/quote]
ROZPORZĄDZENIA
Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń
oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej

6.2.9. napisał(a):
Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej
2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania
świateł przednich...Ponadto, w odniesieniu do odchylenia
pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.

6.2.6.2.2. napisał(a):
Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane


Czytajac to mozna dojsc do wniosku ze bez automatycznego poziomowania swiatel przy swiatlach > 2000l (czyli xenonow) nie ma mozliwosci bys legalnie dostal przeglad techniczny... jest jednka male ale
Rozporzadzenie nie dotyczy przegladow technicznych ale homologowania samochodow (znaczy Ty robisz samochod i co musisz miec by nadawal sie na drogi)
Mozna z tego tez wywnioskowac... aha - ja mam xenony dokladane wiec mnie to nie dotyczy. Dodatkowo mogles miec to zamontowane przed wyejsciem rozporzadzenia w zycie, prawda? - nie znajdziesz jednolitej wykladni - 2 diagnostow moze miec dwa rozne zdania na ten temat
Tak czy siak lampy grzebane nie maja homologacji z automatu wiec jezeli zalezy Ci na "legalnosci" potrzebujesz lamp niekombinowanych - po prostu do ksenonow przystosowanych i homologowanych
Dopytac sie mozesz na forum diagnostow http://www.norcom.com.pl
Obstawiam, ze od biedy na allegro znajdziesz tez zestawy samopoziomujace (jezeli nie masz)
Obecnie masz w pelni zaimplementowany bi-xenon (jedna z technik "na dlugie" to podnoszenie tej przeslony) ustawiony by swiecil "na dlugich" (brak przeslony) ale by nie razic skreciles lampy w dol - czyli kicha
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 19:30:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Pamiętajcie tylko o tym, że prawo nie działa wstecz, jeśli wyszło auto bez samopoziomowania i spryskiwaczy, lub bez samopoziomowania a miało xenon to jest to legalne i nie ma prawa nie dostac przegladu, czy dostac mandat, zabrac dowod etc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 16.maja.2012 20:38:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2012 17:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: WU / WGM
Auto: RS6 C5
przemekk74 napisał(a):
To bedzie nie dla Was ale specjalnie dla Ciebie:)
Reg.nr.48

ROZPORZĄDZENIA
Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń
oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej

6.2.9. napisał(a):
Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej
2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania
świateł przednich...Ponadto, w odniesieniu do odchylenia
pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.

6.2.6.2.2. napisał(a):
Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane


Czytajac to mozna dojsc do wniosku ze bez automatycznego poziomowania swiatel przy swiatlach > 2000l (czyli xenonow) nie ma mozliwosci bys legalnie dostal przeglad techniczny... jest jednka male ale
Rozporzadzenie nie dotyczy przegladow technicznych ale homologowania samochodow (znaczy Ty robisz samochod i co musisz miec by nadawal sie na drogi)
Mozna z tego tez wywnioskowac... aha - ja mam xenony dokladane wiec mnie to nie dotyczy. Dodatkowo mogles miec to zamontowane przed wyejsciem rozporzadzenia w zycie, prawda? - nie znajdziesz jednolitej wykladni - 2 diagnostow moze miec dwa rozne zdania na ten temat
Tak czy siak lampy grzebane nie maja homologacji z automatu wiec jezeli zalezy Ci na "legalnosci" potrzebujesz lamp niekombinowanych - po prostu do ksenonow przystosowanych i homologowanych
Dopytac sie mozesz na forum diagnostow http://www.norcom.com.pl
Obstawiam, ze od biedy na allegro znajdziesz tez zestawy samopoziomujace (jezeli nie masz)
Obecnie masz w pelni zaimplementowany bi-xenon (jedna z technik "na dlugie" to podnoszenie tej przeslony) ustawiony by swiecil "na dlugich" (brak przeslony) ale by nie razic skreciles lampy w dol - czyli kicha
Pozdrawiam,
Przemek[/quote]

Jadąc na przegląd nie zdemontowałem xenonów, były dokładane przez poprzednich właścicieli auta. Tak więc dotykamy kwestii braku homologacji. I co ? D..a diagnosta nie podbił przeglądu. Wyjechałem, włożyłem zwykłe H1, wróciłem i bez problemowo przeszedł przegląd. Dostałem przy okazji wykład nt. homologacji, możliwości otrzymania mandatu 500zł etc. etc.
I jestem w kropce. Nie mając układu samopoziomowania, systemu oczyszczania czy wkładać z powrotem xenony i ryzykować spotkanie z "milicją". Osobiście wolę światło z xenonów ; nie ma co porównywać strumienia świetlnego z klasycznej żarówki a lampy wyladowczej ...

_________________
Jest :
2003 RS6 C5
2022 Octavia 2.0TDi
2014 Seat Ibiza "mieszczuch"

Było :
2000 Volvo V70 T5+ MTE Performance
2003 Seat Arosa TDI powered EDC-tuning.pl
2005 Volvo V50 T5+


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Xenony: zmiana HID->D2S/D2R (coś porządnego) jakie eleme
PostNapisane: 16.maja.2012 21:19:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
A8 D2 fabrycznie nie ma samopoziomowania....

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Xenony: zmiana HID->D2S/D2R (coś porządnego) jakie eleme
PostNapisane: 17.maja.2012 08:24:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
wordeck napisał(a):
A8 D2 fabrycznie nie ma samopoziomowania....

Pozdrawiam


A6 C4 1997r. nie miało fabrycznie poziomowania, spryskiwaczy, ba nie miało nawet oznaczeń na szkle. I co? działa i musi działać bo jest to legalne rozwiązanie z 1997r. :okulary:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Xenony: zmiana HID->D2S/D2R (coś porządnego) jakie eleme
PostNapisane: 17.maja.2012 12:54:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
hehe wlasnie tak jest jakis tam wezyk na szkle i tyle :)

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Xenony: zmiana HID->D2S/D2R (coś porządnego) jakie eleme
PostNapisane: 17.maja.2012 13:03:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
DeS napisał(a):
A6 C4 1997r. nie miało fabrycznie poziomowania, spryskiwaczy, ba nie miało nawet oznaczeń na szkle. I co? działa i musi działać bo jest to legalne rozwiązanie z 1997r. :okulary:

Miało oznaczenia na szkle przynajmniej w S6/C4 Plus tak było. Jak Kliku wspomniał jest ten wężyk na szkle a obok niego numer.
Obrazek


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74878
opis oznaczeń na szkle reflektora

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: