przemekk74 napisał(a):
To bedzie nie dla Was ale specjalnie dla Ciebie:)
Reg.nr.48 ROZPORZĄDZENIA
Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń
oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej6.2.9. napisał(a):
Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej
2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania
świateł przednich...Ponadto, w odniesieniu do odchylenia
pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.
6.2.6.2.2. napisał(a):
Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane
Czytajac to mozna dojsc do wniosku ze bez automatycznego poziomowania swiatel przy swiatlach > 2000l (czyli xenonow) nie ma mozliwosci bys legalnie dostal przeglad techniczny... jest jednka male ale
Rozporzadzenie nie dotyczy przegladow technicznych ale homologowania samochodow (znaczy Ty robisz samochod i co musisz miec by nadawal sie na drogi)
Mozna z tego tez wywnioskowac... aha - ja mam xenony dokladane wiec mnie to nie dotyczy. Dodatkowo mogles miec to zamontowane przed wyejsciem rozporzadzenia w zycie, prawda? - nie znajdziesz jednolitej wykladni - 2 diagnostow moze miec dwa rozne zdania na ten temat
Tak czy siak lampy grzebane nie maja homologacji z automatu wiec jezeli zalezy Ci na "legalnosci" potrzebujesz lamp niekombinowanych - po prostu do ksenonow przystosowanych
i homologowanychDopytac sie mozesz na forum diagnostow
http://www.norcom.com.plObstawiam, ze od biedy na allegro znajdziesz tez zestawy samopoziomujace (jezeli nie masz)
Obecnie masz w pelni zaimplementowany bi-xenon (jedna z technik "na dlugie" to podnoszenie tej przeslony) ustawiony by swiecil "na dlugich" (brak przeslony) ale by nie razic skreciles lampy w dol - czyli kicha
Pozdrawiam,
Przemek[/quote]
Jadąc na przegląd nie zdemontowałem xenonów, były dokładane przez poprzednich właścicieli auta. Tak więc dotykamy kwestii braku homologacji. I co ? D..a diagnosta nie podbił przeglądu. Wyjechałem, włożyłem zwykłe H1, wróciłem i bez problemowo przeszedł przegląd. Dostałem przy okazji wykład nt. homologacji, możliwości otrzymania mandatu 500zł etc. etc.
I jestem w kropce. Nie mając układu samopoziomowania, systemu oczyszczania czy wkładać z powrotem xenony i ryzykować spotkanie z "milicją". Osobiście wolę światło z xenonów ; nie ma co porównywać strumienia świetlnego z klasycznej żarówki a lampy wyladowczej ...