.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 20:54:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI 90KM AHU] prośba o analizę LOG-problem z ciśnieniem
PostNapisane: 12.sie.2010 08:02:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
Witam ponownie Baskecior’a, przemik’a , Gustav’a, ich z nick'ów ponieważ ostatnio mi pomogli mam prośbę o ponowną pomoc coś jest nie tak w moim Audi A4 1.9 TDI AHU 90KM - chyba że ktoś inny może udzielić mi pomocy

Wyskakuje błąd 575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
różnica doregulowania - BŁĄD SPORADYCZNY

No i dzieje się tak jak zamieściłem to na logach brak mocy - czasami się tak dzieje czasami nie

Link do logów w formacie .doc

http://w561.wrzuta.pl/plik/0kPwojiPiYq/logi_porownanie

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2010 08:51:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zrob logi VAG iem.... tego co zamiesciles czytac sie nie da... latwo o bład... aczkolwiek swoj typ juz mam...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2010 09:03:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
przemik znowu masz ten sam problem co tutaj

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=


po prostu jechałem na 3 biegu co widać i potem zredukowałem na 4 co też widać (gaz do oporu na 3 i 4 co też widać) widać że w grupie 11 Ciśnienie doładowania (rzeczywiste) jest na poziomie 1500 ostatni wykres. Jaki masz ten typ tylko nie mów ze turbina a jak tak to powiedz od razu gdzie najlepiej ją naprawić chyba że to może N75, sprawdzę jeszcze dzisiaj przewody.
Mów jaki masz typ.

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2010 09:07:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Problem to Ty masz :) ze swoim autem.

Zwyczajowo do diagnozowania aut z grupy VAG uzywamy oprogramowania dedykowanego dla grupy VAG.
Zwyczajowo 99% osob z tego forum umieszcza swoje logi wykonane tym wlasnie oprogramowaniem.

Podmien N75 z innego auta.

Tyle ode mnie.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2010 09:18:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
tym to robiłem VAGCOM 208.1 - tylko obrobiłem w celu polepszenia analizy bo ten Vag zapisuje w formacie .csv

link (oczywiście też 3 i 4 bieg)

http://w763.wrzuta.pl/plik/aYXktL6cJFh/ ... 12.08.2010

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2010 09:36:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
rbs2360 napisał(a):
tym to robiłem VAGCOM 208.1 - tylko obrobiłem w celu polepszenia analizy bo ten Vag zapisuje w formacie .csv

link (oczywiście też 3 i 4 bieg)

http://w763.wrzuta.pl/plik/aYXktL6cJFh/ ... 12.08.2010


do konwersji logów z vaga... .csv na .jpg służy CSVConv. W razie co pisz na PW.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2010 13:42:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
rbs2360 napisał(a):
tym to robiłem VAGCOM 208.1 - tylko obrobiłem w celu polepszenia analizy bo ten Vag zapisuje w formacie .csv

link (oczywiście też 3 i 4 bieg)

http://w763.wrzuta.pl/plik/aYXktL6cJFh/ ... 12.08.2010


Juz lepiej... no widac jakby bajpas byl zrobiony.
Podmien N75 z innego 1Z/AHU i zapraszam ponownie z logami VC w formacie jak wyzej.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2010 13:56:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
przemik napisał(a):
rbs2360 napisał(a):
tym to robiłem VAGCOM 208.1 - tylko obrobiłem w celu polepszenia analizy bo ten Vag zapisuje w formacie .csv

link (oczywiście też 3 i 4 bieg)

http://w763.wrzuta.pl/plik/aYXktL6cJFh/ ... 12.08.2010


Juz lepiej... no widac jakby bajpas byl zrobiony.
Podmien N75 z innego 1Z/AHU i zapraszam ponownie z logami VC w formacie jak wyzej.



co to jest bajpas ?

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2010 18:53:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Kod:
co to jest bajpas ?
heheh, przeszczep sztucznej żyly do miensnia sercowego, aby "dzialalo".

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2010 08:49:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bajpass

"omijasz n 75 podłączając wężyk idący z turbiny orginalnie czerwony ,do gruchy WG , wtedy wykluczasz winę n75 ,nieszczelnych wężyków tudzież ich nieprawidłowego podłączenia .Jak po tym dalej będzie to samo ,to albo masz nieszczelny dolot po ciśnieniowej stronie albo ktoś rozregulował cięgło od WG i jest cały czas otwarte"

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2010 09:26:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
To co opisywałem wyżej zdarzyło się dwa razy także przypuszczam również że to N75 nie załącza za każdym razem jak by to było cięgno to by działo się tak cały czas. N75 można jeszcze sprawdzić po przez podłączanie do niego +12V i będzie słychać czy załącza i tak kilkakrotnie powinien się włączać cały czas. Jak się czasem nie włączy to znaczy że tu jest problem.

Ale dzisiaj rano inny problem wystąpił.
Zapaliłem zaczęły obroty szaleć - i zdechł.

Podłączyłem laptopa i mam:

błąd 1268 nastawnik granica górna - zablokowana
błąd 1268 nastawnik granica dolna - zablokowana

Ale nie mogę powiedzieć złego słowa na moją maszynę bo ma już zrobione ponad 300 tyś (w tym 100 tyś na opale (na 40 litrów opału 20 dolewałem ropy) po 2.2zł kupuje - także liczby wskazują same nawet jak to pompa to się opłacało).

Ale pewne jest że nastawnik nie padł od opału bo od opału padał by pompa.

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2010 12:58:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
rbs2360 napisał(a):
błąd 1268 nastawnik granica górna - zablokowana
błąd 1268 nastawnik granica dolna - zablokowana


Wychodzi mu bokiem jazda na red bulu...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2010 07:37:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
rbs2360 napisał(a):
błąd 1268 nastawnik granica górna - zablokowana
błąd 1268 nastawnik granica dolna - zablokowana


Wychodzi mu bokiem jazda na red bulu...

Od jazdy na red bull`u na pewno nie pojawiły sie problemy z nastawnikiem ;)
Raczej słabe ropsko jest przyczyną ;)

Co do przeładowania - leży N75 lub jak napisał przemik wykonano obejście zaworu N75.
Jeśli wężyki są prawidłowo umiesczone na zaworze N75 - leży sam zawór (typowa usterka dla 1Z i AHU).

Powodzenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI 90KM AHU] prośba o analizę LOG-problem z ciśnie
PostNapisane: 27.lis.2013 22:14:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2013 21:21:19
Posty: 57
Lokalizacja: PODHALE
Auto: Audi A4 B5 1.9 TDI AHU
witam serdecznie mam podobny problem co w tym temacie tylko ze u mnie zawór n75 już został wymieniony bo w pierwszej kolejności podejrzewałem właśnie jego ale niestety to za bardzo nie pomogło , w moim przypadku jest problem tej natury ze autko od początku jechało jakby ospale a stwierdzam to z racji tej ze posiadałem już 90 tke tylko w Seacie Leonie i chodziło to znacznie lepiej. autko z trudnością ciągnie do 4 tyś na 4 biegu a nie mowie już na 5 biegu max speed to 170 i to trzeba kawał prostej, druga sprawa jest tego typu ze od momentu wymiany n75 auto łapie kompletnego muła zazwyczaj przy przeciąganiu obrotów do 4 tys lub na autostradzie na 5 biegu, potem auto wystarczy zgasić odpalić ponownie i tak do następnego razu :) kolejna rzecz to taka ze zakupiłem vaga (PolskiVag) gdzie chyba nie mam mozliwości zrobić logów dynamicznych tak jak to robi 99% forumowiczów na innym programie tylko jest możliwość podglądu na bieżąco co się dzieje czyli zakładane ciśnienie doładowania i aktualne, wyświetla się to formie wykresów rysowanych przez około minute a potem znikają nie wiadomo gdzie i rysowane są na nowo. a wiec rysuje mi tak ze przy max wciśniętym pedale gazu na 3 biegu turbo pompuje 1.6 bara, zaś gdy jadę z stała prędkością na 3 biegu przy trzech tysiącach zakładane ciśnienie jest 1.45...... to aktualne mam 1.7 , a najzabawniejsze w tym wszystkim jest to ze gdy przejadę tak około 300 metrów ( na 3 biegu z ta stała prędkością obrotową 3 tyś) i wcisnę pedał do dechy to ciśnienie wzrasta do 2.2 !!! i auto idzie jak by miało afn pod maska i tak do 4.2tys a potem łapie muła i tak sie dzieje tylko na 3 biegu na zadnym innym. jak ktoś będzie miał chwile niech pochyli sie nad problemem
P.s motor to ahu a4 b5 1996rok

_________________
było Seat Leon 1.9 TDI
Fiat Stilo 1.9 JTD
A6 C4 Limo 2.5 TDI AEL
A3 8L 3d 1.9 TDI AHF
A4 B5 Limo 1.9TDI AFN Quattro

Jest A4 B5 Limo 1.9TDI AHU/0.216 +femic+ wałek sdi+gt1549
A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF Quattro seria a nawet jej brak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI 90KM AHU] prośba o analizę LOG-problem z ciśnie
PostNapisane: 28.lis.2013 09:36:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Typowy problem ze sterowaniem cisnieniem doladowania.

- albo N75 wywalony
- albo zawór upustowy nie pracuje poprawnie - na moje oko caly czas jest zamkniety

Poszukaj w necie VAG 3.11 i zrob logi bo bedziesz bładzi po omacku...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI 90KM AHU] prośba o analizę LOG-problem z ciśnie
PostNapisane: 28.lis.2013 21:50:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2013 21:21:19
Posty: 57
Lokalizacja: PODHALE
Auto: Audi A4 B5 1.9 TDI AHU
ściagłem dzis vaga i jutro postaram zrobic logi. tylko w jakiej grupie?? chciałbym tez zwrocic uwage na to ze n75 jest nowy i takie objawy sa od poczatku

_________________
było Seat Leon 1.9 TDI
Fiat Stilo 1.9 JTD
A6 C4 Limo 2.5 TDI AEL
A3 8L 3d 1.9 TDI AHF
A4 B5 Limo 1.9TDI AFN Quattro

Jest A4 B5 Limo 1.9TDI AHU/0.216 +femic+ wałek sdi+gt1549
A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF Quattro seria a nawet jej brak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI 90KM AHU] prośba o analizę LOG-problem z ciśnie
PostNapisane: 29.lis.2013 20:34:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2013 21:21:19
Posty: 57
Lokalizacja: PODHALE
Auto: Audi A4 B5 1.9 TDI AHU
niestety mam problem z sciagnietym vagiem ....nie chce sie mi połączyć z autkiem. moze to wina tego kabla co mam do polskiego vaga 2.5 ??

_________________
było Seat Leon 1.9 TDI
Fiat Stilo 1.9 JTD
A6 C4 Limo 2.5 TDI AEL
A3 8L 3d 1.9 TDI AHF
A4 B5 Limo 1.9TDI AFN Quattro

Jest A4 B5 Limo 1.9TDI AHU/0.216 +femic+ wałek sdi+gt1549
A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF Quattro seria a nawet jej brak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI 90KM AHU] prośba o analizę LOG-problem z ciśnie
PostNapisane: 30.lis.2013 14:51:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No i .... co dalej ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI 90KM AHU] prośba o analizę LOG-problem z ciśnie
PostNapisane: 03.gru.2013 21:16:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2013 21:21:19
Posty: 57
Lokalizacja: PODHALE
Auto: Audi A4 B5 1.9 TDI AHU
po wielkich bojach i problemach z fejsem w końcu udało się mi to skonfigurować i zrobić logi dynamiczne grupy 011 http://chomikuj.pl/chomikMaciej2013/Dok ... ogi+a4+ahu

_________________
było Seat Leon 1.9 TDI
Fiat Stilo 1.9 JTD
A6 C4 Limo 2.5 TDI AEL
A3 8L 3d 1.9 TDI AHF
A4 B5 Limo 1.9TDI AFN Quattro

Jest A4 B5 Limo 1.9TDI AHU/0.216 +femic+ wałek sdi+gt1549
A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF Quattro seria a nawet jej brak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI 90KM AHU] prośba o analizę LOG-problem z ciśnie
PostNapisane: 03.gru.2013 21:38:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2013 21:21:19
Posty: 57
Lokalizacja: PODHALE
Auto: Audi A4 B5 1.9 TDI AHU
http://vaglog.rtnet.pl/biuro_151724.html

_________________
było Seat Leon 1.9 TDI
Fiat Stilo 1.9 JTD
A6 C4 Limo 2.5 TDI AEL
A3 8L 3d 1.9 TDI AHF
A4 B5 Limo 1.9TDI AFN Quattro

Jest A4 B5 Limo 1.9TDI AHU/0.216 +femic+ wałek sdi+gt1549
A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF Quattro seria a nawet jej brak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: