.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 17:27:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 2.8 ACK] By -=nextwave=- no to się gazujemy ;)
PostNapisane: 11.cze.2010 19:35:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Ze względu na potrzebę przewożenia moich starych ;) kości w wygodnych warunkach, zakupiłem nieco obszerniejszą wersję mojej C4.
Ze względu na brak zainteresowania sportami motorowymi w postaci wyścigów na światłach wybrałem łatwy w obsłudze a zarazem bardzo ekonomiczny motor 2.8 ACK. Pomimo zakrojonych na szeroką skalę poszukiwań oraz spędzonych setek godzin w internecie niestety nie udało się znaleźć auta w stanie choć trochę przypominającym moją starą C4 widniejącą w podpisie :/ Nie mniej jednak auto funkcjonuje poprawnie i po lekkim doinwestowaniu w kosmetykę będzie mam nadzieję cieszyć. Z rzeczy wymagających szybkiej ingerencji to przede wszystkim lampy wymagające polerowania lub wymiany z powodu kilku odprysków (chętnie zakupię jak ktoś ma ładne). A oto pierwsze fotki niestety jeszcze przed myjnią ;)
Kolejne pojawią się w miarę stopniowego odchwaszczania auta.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam :)

_________________
Audi A4 B8


Ostatnio edytowano 29.sie.2010 18:51:40 przez nextwave, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 19:43:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
tak patrzę na tą pierwszą fotkę i sobie myślę, że to C4 na tej feldze wygląda prawie jak A8, ale zaraz, zaraz to jest A8 :!!:
Bardzo ładna :diabel:
ps. komfort pewnie niebo, a ziemia :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A8 D2 2.8 ACK] By -=nextwave=- no to się gazujemy ;)
PostNapisane: 29.sie.2010 18:46:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Dzięki uprzejmości i rzetelności polecanego przeze mnie wszystkim gazownika, firmy Autogaz Jankowski w Sierpcu, trochę się pozmieniało pod maską. Wymianie uległa sonda lambda z powodu uszkodzonej grzałki, filtry oleje i inne duperele, bo trzeba, no i zawitało LPG w znakomitej konfiguracji.
Komputer został solidnie "zamapowany" dzięki czemu osiągi nie uległy zmianie a zużycie gazu pozostało na rozsądnym poziomie.
Konfiguracja STAG 300 Premium została przeprowadzona do tego stopnia skrupulatnie, że przebiegi odczytywane z obydwu sond niemalże w całości pokrywają się, co owocuje niezwykłą kulturą pracy i brakiem wibracji silnika. Przyznam, że dotychczas nie spotkałem się z tak idealnie zestrojonym sterownikiem. Również montaż mechaniczny został przeprowadzony na najwyższym poziomie. Całość jest starannie i estetycznie upakowana tam gdzie powinna, nigdzie nie wiszą żadne kable. Jestem szczerze zadowolony z wyników pracy gazowników .

A oto kilka fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam Wszystkich " AudiManiaków " :piwo:

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 07:24:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
A ile Ci wciągał przed gazowaniem, bo rozumiem, że to ośka?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 11:05:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Nie dało się tych wtryskiwaczy upchać bliżej kolektora? Nie potrzeba by było tych długich wężyków i wszystko byłby ładnie poukrywane.

Z tego co widziałem jak ludzie wrzucali zdjęcia zagazowanych ACK to da się to zrobić.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 12:11:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
golob napisał(a):
Nie dało się tych wtryskiwaczy upchać bliżej kolektora? Nie potrzeba by było tych długich wężyków i wszystko byłby ładnie poukrywane.

Z tego co widziałem jak ludzie wrzucali zdjęcia zagazowanych ACK to da się to zrobić.


powinny być jak najbliżej kolektora nie tylko ze względów estetycznych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 18:14:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
hubos21 napisał(a):
golob napisał(a):
Nie dało się tych wtryskiwaczy upchać bliżej kolektora? Nie potrzeba by było tych długich wężyków i wszystko byłby ładnie poukrywane.

Z tego co widziałem jak ludzie wrzucali zdjęcia zagazowanych ACK to da się to zrobić.


powinny być jak najbliżej kolektora nie tylko ze względów estetycznych


Silnik pracuje perfekcyjnie a więc oznacza to, że jest dobrze. Była możliwość upchania wtryskiwaczy nawet pod osłoną ale po co. Tam jest i tak cholernie ciasno. Widziałem inne ACK z Magic'ami ulepionymi prawie przy samych wlotach i silnik pracował niestety jak rozklekotany traktor. Blisko nie znaczy wcale lepiej. Wszystko zależy od finalnej konfiguracji a ta została zrobiona w tym przypadku dobrze więc wszystko hula jak należy. Od założenia wylatałem już trzy zbiorniki i jestem zadowolony. Spalanie w trybie mieszanym było około 9.5 - 10l PB a w tej chwili odnotowałem średnią z trzech zbiorników około 11.5l LPG. Auto bardzo dobrze przyspiesza i ładnie wkręca się na obroty. Do tego mam odczuwalnie mniej wibracji niż w benzynie.

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 19:00:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nextwave napisał(a):
hubos21 napisał(a):
golob napisał(a):
Nie dało się tych wtryskiwaczy upchać bliżej kolektora? Nie potrzeba by było tych długich wężyków i wszystko byłby ładnie poukrywane.

Z tego co widziałem jak ludzie wrzucali zdjęcia zagazowanych ACK to da się to zrobić.


powinny być jak najbliżej kolektora nie tylko ze względów estetycznych


Silnik pracuje perfekcyjnie a więc oznacza to, że jest dobrze. Była możliwość upchania wtryskiwaczy nawet pod osłoną ale po co. Tam jest i tak cholernie ciasno. Widziałem inne ACK z Magic'ami ulepionymi prawie przy samych wlotach i silnik pracował niestety jak rozklekotany traktor. Blisko nie znaczy wcale lepiej. Wszystko zależy od finalnej konfiguracji a ta została zrobiona w tym przypadku dobrze więc wszystko hula jak należy. Od założenia wylatałem już trzy zbiorniki i jestem zadowolony. Spalanie w trybie mieszanym było około 9.5 - 10l PB a w tej chwili odnotowałem średnią z trzech zbiorników około 11.5l LPG. Auto bardzo dobrze przyspiesza i ładnie wkręca się na obroty. Do tego mam odczuwalnie mniej wibracji niż w benzynie.


to faktycznie nieźle, w A4 szwagra w takiej samej kinfiguracji 14.4l według FISa na benzynie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 21:25:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Według FIS wychodzi 12l ale wyjeździłem zbiorniki do końca, policzyłem litry ze stacji, wyjeżdżone kilometry i wyszło 11.35 l LPG.
Doliczając benzynę zużytą na odpalanie itp wyszło razem równowartość 11,8 L LPG/100km.
Uznaję ten wynik za rewelacyjny. Nie mogę doczekać się dłuższej trasy aby sprawdzić spalanie na długim dystansie :)

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 21:38:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Niech się sprawuje :)

Tylko... zrób coś z tymi felgami :diabel:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 21:42:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Z tymi z podpisu czy z tymi: Obrazek :D

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 06:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Te z podpisu chetnie odkupie :):

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 08:08:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
"Była możliwość upchania wtryskiwaczy nawet pod osłoną ale po co. Tam jest i tak cholernie ciasno. Widziałem inne ACK z Magic'ami ulepionymi prawie przy samych wlotach i silnik pracował niestety jak rozklekotany traktor. Blisko nie znaczy wcale lepiej."

Wszystko się da jeśli gazownik ma pojęcie o tym co robi. Ja w AAH mam magic'i schowane pod osłoną, są owinięte peszlem dzięki czemu złe wrażenia akustyczne są wyeliminowane. ;)

Obrazek

_________________
Obrazek
Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 19:12:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Mam duże wątpliwości czy do tego silnika był potrzebny premium bo raczej adapter nie łączy się z tym sterownikiem z powodu starego protokołu komunikacji. Także pieniądze nie potrzebnie wydane.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 20:22:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Kornel napisał(a):
Mam duże wątpliwości czy do tego silnika był potrzebny premium bo raczej adapter nie łączy się z tym sterownikiem z powodu starego protokołu komunikacji. Także pieniądze nie potrzebnie wydane.


Jest to celowe rozwiązanie ponieważ do tego silnika powinien być zastosowany Stag 300 Plus. Problem w tym, że Plus jest z powodu niepotrzebnej miniaturyzacji i zawartej niestety technologi SMD cholernie awaryjny. Dobrym odpowiednikiem Stag 300 Plus jest sterownik 4GAZ, który jest od strony aplikacyjnej wierną kopią |Stag ale zrobionym przy użyciu normalnych elementów dzięki czemu się nie "krzaczy". Niestety w chwili montażu nie był on dostępny. Dlatego wybór padł na Stag 300 Premium. Jest to sterownik zbudowany na bazie poczciwego i niezawodnego Stag 300, który ma dodatkowo "dołożone" opcje Staga 300 Plus oraz możliwość komunikacji z szyną danych CAN. Opcji szyny danych CAN nie wykorzystuję ale będę mam nadzieję za to cieszył się niezawodnością.

mastacrx napisał(a):
"Była możliwość upchania wtryskiwaczy nawet pod osłoną ale po co. Tam jest i tak cholernie ciasno. Widziałem inne ACK z Magic'ami ulepionymi prawie przy samych wlotach i silnik pracował niestety jak rozklekotany traktor. Blisko nie znaczy wcale lepiej."

Wszystko się da jeśli gazownik ma pojęcie o tym co robi. Ja w AAH mam magic'i schowane pod osłoną, są owinięte peszlem dzięki czemu złe wrażenia akustyczne są wyeliminowane. ;)

Obrazek


Gazownik, który mi montował gaz ma pojęcie o tym co robi. :jezor:
O tym, że chcę listwę taką jak mam zamiast wtrysków Magic decydowałem sam pod wpływem opinii uzyskanej w różnych miejscach m. in. u gazowników i na forach technicznych. Po prostu wychodzi na to, że listwa Valtek 34 lepiej się sprawuje w przypadku tego silnika. Druga sprawa, to po cholerę chować wtryski za wszelką cenę pod obudowę? Przecież ja się nie wstydzę, że mam LPG :peace:
W moim przypadku nie będę przynajmniej bluzgał w razie konieczności serwisowania.

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 09:13:46 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
nextwave napisał(a):
W moim przypadku nie będę przynajmniej bluzgał w razie konieczności serwisowania.


To się jeszcze okaże :diabel:

Swoim ACK zrobiłem od założenia LPG już 90kkm (przez 2 lata) i na początku też byłem przekonany o fachowości montażu gazowników (w końcu zagazowali wcześniej 8 czy 9 moich poprzednich aut). Jednak życie to zweryfikowało. Zaczęło się od przekroczonych adaptacji, słaby rozruch rano, szarpnięcia..... szkoda gadać....
W moim aucie na początku siedział sterownik Zenit z Valtekami czerwonymi. Wyegzekwowałem wymianę sterownika na Stag-300. Jakiś czas był spokój, ale adaptacje w dalszym ciągu wariowały. Ubiegłej zimy wymieniłem wtryski na Matrixy XJ544 i reduktor dostał przeróbkę dzięki czemu ciśnienie trzyma się jak należy. Jednak w przypadku mojego auta bruździł uwalony nastawnik położenia przepustnicy. Dzięki kolegom Kornel i Pawlo udało mi się ogarnąć temat i od ok.10kkm mam spokój, adaptacje stoją na "0", autko zachowuje się jak należy :peace: Jednak kupując ACK nigdy bym się nie spodziewał tylu problemów z LPG, których nie miałem jeżdżąc AAH (nie jednym zresztą) przez długi czas....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 20:06:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
nextwave napisał(a):
Problem w tym, że Plus jest z powodu niepotrzebnej miniaturyzacji i zawartej niestety technologi SMD cholernie awaryjny.


To nie jest wina "miniaturyzacji" oba sterowniki są wykonane w technologii SMD, jak byś rozebrał STAGA 300 i 300 PLUS, to różnicy w płytce byś nie zauważył. Z Premium jest to samo.

To że Plusy się paliły to prawda, ale od stycznia tego roku producent poprawił ten temat i ostatnio nie było z tym problemów, uwalał się jeden cylinder, najczęściej miało to miejsce w kompletacji z wtryskami Magic Jet, ale to już przeszłość.

nextwave napisał(a):
Dobrym odpowiednikiem Stag 300 Plus jest sterownik 4GAZ, który jest od strony aplikacyjnej wierną kopią |Stag ale zrobionym przy użyciu normalnych elementów dzięki czemu się nie "krzaczy".


4GAS był robiony dla Inter Carsu. A Premium jest następcą Plusa a nie STAG-300.


nextwave napisał(a):
O tym, że chcę listwę taką jak mam zamiast wtrysków Magic decydowałem sam pod wpływem opinii uzyskanej w różnych miejscach m. in. u gazowników i na forach technicznych. Po prostu wychodzi na to, że listwa Valtek 34 lepiej się sprawuje w przypadku tego silnika. Druga sprawa, to po cholerę chować wtryski za wszelką cenę pod obudowę? Przecież ja się nie wstydzę, że mam LPG n
W moim przypadku nie będę przynajmniej bluzgał w razie konieczności serwisowania.


Magic Jet też działa bardzo dobrze tylko trzeba stosować się do kilku ważnych spraw przy jego montażu.

O dziwo Valtek 34 jest dużo precyzyjniejszy od starego typ 30, tylko nie wiadomo na jak długo, autka nie wykręciły jeszcze dużych przebiegów. Jednak zdecydowanie dużo lepsze są wtryski Hana H2000, które biją na głowę precyzyjnością Magic Jeta, Valteka, Matrixa i MED-a. Zostaje jeszcze KEIHIN, ale cena powala. Dodatkowo nie zmieniają znacząco swojego wydatku w funkcji temperatury co jest bardzo ważnym atutem, przeciwnie do Magic Jet.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 20:25:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
Kornel napisał(a):

Magic Jet też działa bardzo dobrze tylko trzeba stosować się do kilku ważnych spraw przy jego montażu.



jakie to sprawy?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: