Sorki za odgrzewanie kotleta ale przez przypadek znalazłem stary post.
Dla potomnych piszę - rozwiązaniem był wyrobiony klin na dolnym kole rozrządu
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Po wymianie koła (ASO- 70pln), zmontowaniu rozrządu i poustawianiu - wszystko jest ok.
Co do uszczelek pompy VP37 - dobre zamienniki dostępne są w FOCIE - koszt około 30pln, lub oryginał BOSCH - 70pln. Ja osobiście preferuję te drugie.
Przed zimą warto pousuwać wszelkie nieszczelności z ukłądu paliwowego. Wg moich doświadczeń najczęściej są to:
1. podgrzewacz paliwa na filtrze - wywalić tak jak pisze Tomek, najlepiej założyć w to miejsce filtr od Forda 1.8TD wywalając wcześniej wspornik - taki filtr ma tylko dwa króćce
2. uszczelki pompy wtryskowej - nastawnik i dekielek - wymiana jest banalnie prosta, należy tylko uważać przy zakładaniu nastawnika aby trafić końcówką rotora nastawnika w pierścień przelewowy w pompie i ustawić dawkę VAGiem
3. przelewy - oczywista oczywistość
4. końcówki przelewów przy wtryskiwaczach - podkładki miedziane
Objawy zapowietrzania mogą nasilić również mocno zużyte końcówki wtrysków, przez które - w wyniku nieszczelności pomiędzy szpilką a gładzią końcówki przedostaje się powietrze z cylindra.
To takie tam wywody
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)