.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 12:49:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2010 12:46:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
przy całkiem zimnym będzie sterował kąt, musisz poczekać aż zniknie sterowanie przyspieszonego wtrysku (chyba ~2min na wolnych powinno wystarczyć). W 04 grupie w 4-tym okienku masz prąd sterujący musi spaść poniżej 5%.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2010 19:40:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Zrobiłem tak 01-Engine > 04 Basic Settings pomyliłem sie wiem ze miało być 08 ale może coś z tego wyczytacie zrobiłem na zimnym i ciepłym motorze jak radziłeś
zalogowana grupa to 004
NA ZIMNYM
Obrazek
NA CIEPŁYM
Obrazek

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2010 12:10:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Pompa nie najgorsza, aczkolwiek szkoda że nie na wolnych - im mniejsze obroty tym wyraźniejszy wpływ przecieków (basic setongs podnosi obroty na 1000 i wpływ przecieków jest mniejszy).
Szukaj gdzie się zapowietrza system. Niewielkie zapowietrzenie daje takie efekty. U mnie problem był w obrębie wspornika/podstawy filtra paliwa - cały zastąpiłem takim na wężyki bez podgrzewacza (przelew spięty na krótko) dzięki temu wykluczyłem większość punktów nieszczelności i pomogło.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2010 14:23:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Dzięki za cenne uwagi Panowie . Dziś miałem chwilę czasu i ściągnąłem ta plastikową osłonę z silnika i co zaobserwowałem . Pompa jest spocona a pod pompą na osłonie silnika zebrała się ropa a patrząc od przodu auta po lewej stronie z pompy wychodzi czarny wężyk z takiej czarnej plastikowej paczki on tez był mokry . Jak wygląda sprawa gdybym chciał uszczelnić pompę ?

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 06:22:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Najczęściej do wymiany jest tylko uszczelka pod pokrywą górną (łatwa do wymiany) i uszczelka pod nastawnikiem (trudniejsza do wymiany). Trzeba użyć sprawdzonych uszczelek bo często lubią ciec nowe...

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 06:58:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Czy takie nieszczelności mogą wpływać na zimowy rozruch przy minusowych temperaturach ? Czyli ze tak powiem trzeba kupić i wymienić zestaw uszczelek i powinno pomóc tak ? Ile coś takiego może kosztować u pompiarza ?

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 07:13:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Każdy wyciek to nieszczelność, każda nieszczelność to potencjalne zapowietrzenie pompy i utrudniony rozruch. Co do cen musisz popytać u jakiegoś "pewnego" pompiarza który używa komputera do doregulowania dawki "po naprawie".

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 02:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Wytrzyj pompę do sucha, odpal silnik i zaobserwuj gdzie się poci - miałem podobne problemy z zapalaniem i w sporej mierze przyczyną były przecieki w pompie, sprawdź też wężyki powrotów, lubią pękać ze starości i ciec.

Za samą uszczelkę spod dekla z wymianą płaciłem 30pln więc koszt nie jest wysoki.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 12:13:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Sorki za odgrzewanie kotleta ale przez przypadek znalazłem stary post.
Dla potomnych piszę - rozwiązaniem był wyrobiony klin na dolnym kole rozrządu :) Po wymianie koła (ASO- 70pln), zmontowaniu rozrządu i poustawianiu - wszystko jest ok.
Co do uszczelek pompy VP37 - dobre zamienniki dostępne są w FOCIE - koszt około 30pln, lub oryginał BOSCH - 70pln. Ja osobiście preferuję te drugie.

Przed zimą warto pousuwać wszelkie nieszczelności z ukłądu paliwowego. Wg moich doświadczeń najczęściej są to:
1. podgrzewacz paliwa na filtrze - wywalić tak jak pisze Tomek, najlepiej założyć w to miejsce filtr od Forda 1.8TD wywalając wcześniej wspornik - taki filtr ma tylko dwa króćce
2. uszczelki pompy wtryskowej - nastawnik i dekielek - wymiana jest banalnie prosta, należy tylko uważać przy zakładaniu nastawnika aby trafić końcówką rotora nastawnika w pierścień przelewowy w pompie i ustawić dawkę VAGiem
3. przelewy - oczywista oczywistość
4. końcówki przelewów przy wtryskiwaczach - podkładki miedziane

Objawy zapowietrzania mogą nasilić również mocno zużyte końcówki wtrysków, przez które - w wyniku nieszczelności pomiędzy szpilką a gładzią końcówki przedostaje się powietrze z cylindra.

To takie tam wywody :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: