.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 10:01:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 3,6 FSI - instalacja LPG ???
PostNapisane: 14.wrz.2010 20:52:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2010 13:35:38
Posty: 26
Witam, od niedawna jestem posiadaczem Q7 z 3,6FSI. Zastanawiam się nad instalacją LPG. Ciśnienia nie mam, bo nawet nie pali tak dużo (mniej niż Touareg 3,2 znajomego) ale chciałbym poznać możliwości i wszystkie za i przeciw jeśli o chodzi o ten silnik (ogólnie o gazie to znam)

Czytałem już wątek na forum apropo silnika 2.0TFSI - czy z silnikiem FSI tak samo będzie jazda z przerywanym wtryskiem benzyny dla chłodzenia wtryskiwaczy? Czy skoro dla 2.0 cena to około 6600 to czy dla V6 taka instalacja wyjdzie koło 8000?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2010 13:09:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jak chcesz aby gazownicy uczyli się i eksperymentowali na Twoim aucie, to zakładaj LPG, Twój wybór.
W FSI wtryskiwacze lubią się zapiekać bez LPG, więc instalacja dodatkowo pogorszy sprawę.
ps.
8 tyś za LPG :?: no coz nowości są w cenie :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2010 16:29:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Poczekaj jeszcze z tym troszkę instalki te są można powiedzieć w fazie testów.

Oglądałem w Lutym na targach LPG Passata FSI który pracował w całym zakresie obciążeń na LPG.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2010 11:25:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2010 13:35:38
Posty: 26
Znajomy już rozmawiał w moim imieniu w zaprzyjaźnionym warsztacie - na mniejsze silniki FSI i TFSI już zakładali, an 3,6 przyznali uczciwie że jeszcze nie i się zorientują w kosztach i doradzą czy się opłaca czy nie.

Swojego czasu jako jedni z pierwszych w Polsce gazowali silniki 1.8Turbo, które na hamowni pokazywały większa moc na gazie niż na benzynie, robili instalacje BMW M3, Porsche, do silników V12 i bardzo różnych wynalazków. Podobno jak do czegoś lepiej nie zakładać albo się nie kalkuluje to uczciwie to mówią. Do jutro mają się określić co z 3,6 FSI.

_________________
Jest:
Q7 - 3,6 FSI - MY2007
A3 - 2.0TDI 170KM DSG- MY2007
(w rodzinie) A8 - 4.0TDI ABT - MY2003

Były:
A3 - 2.0TFSI, S-line, S-tronic - MY2008
A4 - 2,5TDi 180KM, Quattro, S-line - MY2004


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2010 11:29:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Z 3.6FSI będzie tak samo jak z 2.0TFSI jeśli chodzi o tryb pracy lpg.
Moim zdaniem póki co nie warto.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2010 20:29:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Witam..

Panowie bardzo mi się podoba na wszystkich forach motoryzacyjnych dyskusja o FSI i LPG przypomina to kropka w kropkę dyskusje z przed 10 lat jak zupełna nowością i totalnym hitem były instalacje sekwencyjne wówczas również wszyscy mówili że to nigdy nie będzie dobrze działać i tego się nie da zrobić...

FSI na LPG będzie działać i to pewnie jeszcze lepiej niż obecnie gaz w zwykłych wielopunktowych tylko dajcie magikom troszkę czasu żeby to opanowali przecież przemysł zatrudniający kilka milionów ludzi na świecie i generujący miliardowe zyski nie zniknie z powodu wprowadzenia FSI na rynek..:)

Zgodzę się z tym iż trzeba troszkę poczekać ale raczej trzymałbym rękę na pulsie bo całkiem możliwe że na wiosnę będzie już szło gazować większość grupy VW z FSI..:).

Jak będziesz wiedzieć coś więcej daj znać też jestem żywo zainteresowany tematem tylko w pojemności 4.2 lub 5.2..

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2010 20:37:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Esperak napisał(a):
Witam..

Panowie bardzo mi się podoba na wszystkich forach motoryzacyjnych dyskusja o FSI i LPG przypomina to kropka w kropkę dyskusje z przed 10 lat jak zupełna nowością i totalnym hitem były instalacje sekwencyjne wówczas również wszyscy mówili że to nigdy nie będzie dobrze działać i tego się nie da zrobić...

Ale nikt tu nie mówi że sie nie da. Da sie jak najbardziej, problemem jest opłacalność instalacji która wymaga pracy wspólnie z wtryskiem benzyny.
O ile nie pomieszałem to na 4 tryski gazu przypada wtrysk benzyny w celu chłodzenia wtrysku.
Przez wysoki koszt instalacji ewentualna oszczędność jest po znacznie większym czasie.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2010 20:40:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
No, takie A8, S8, czy R8 - w dwóch pierwszych przypadkach jak za 10 lat będzie ludzi stać na ich zakup tak jak teraz na D2 to pewnie wsadzą tam elpidżi
Z tego co wiem już się da - ale:
1. koszta instalacji - to zapewne się zmieni na przestrzeni lat
2. opłacalnośc pod względem spalania, skoro dziś i tak musi częsciowo spalać benzyne, ciekaw jestem, czy wymyślą coś nowego, ja nie mam pomysłu jakby to miało działać, jeśi tak jak dziś - to ktoś musiałby robić naprawde kosmiczne przebiegi by się to opłacało


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 05:23:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Nie do końca tak jest. Sporo zależy od proporcji pomiędzy LPG a Pb, jakie mają miejsce podczas pracy silnika. Jeśli powiem, że będący w końcowej fazie testów sterownika Stag do wtrysku bezpośredniego, który już walidacyjnie montujemy końcowemu Klientowi do silników 4 cyl (wyzsze w przygotowaniu) spala nie więcej niż 5% Pb i dzieje się tak w całym zakresie obrotów i obciążeń - podtrzymasz zdanie? Owszem znana mi konkurencja spala na wolnych obrotach i na max bucie wyłącznie Pb, co obniża opłacalność, ale przy 5% sytuacja wyda się być całkiem sensowna. Zwłaszcza że póki co - obowiązuje promocyjna cena za taka instalkę... :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: