.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 18:19:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] 1.9TDI - w mrozy siwy dym+nierówna praca (odpalanie)
PostNapisane: 19.wrz.2010 21:28:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 13:02:04
Posty: 113
Witam. Temperatura powoli spada, zaczynam więc myśleć o odpalaniu. Ub. roku przy temp. poniżej 0 auto kiepsko odpalało. Tzn po odpaleniu przez kilka-naście sekund silnik pracował nierówno (jakby nie na wszystkie gary), w tym czasie z rury wydobywał się siwo-niebieski dym. Po tych kilku/kilkunastu sek. silnik zaczynał chodzić normalnie i niepokojące kopcenie ustawało.

Wymieniono kpl. świec, przeczyszczono wtryski ale nie zauważyłem jakiejś faktycznej poprawy.

W cieplejsze dni jest ok. Auto lata na półsyntetyku 10W40, oleju/płynu praktycznie nie bierze, jak na 90km w C4 wydaje się być poprawne dynamicznie.

Może chodzi o ust. kata wtrysku? Co jeszcze brać pod uwagę? A może wina leży po stronie aku tj. nie powiem, żeby rozrusznik kręcił jakoś nadwyraz energicznie...

_________________
kiedyś...Audi A6 C4 1.9TDI 1Z '96
teraz...Audi A6 C5 Avant 2,4 V6 ARJ '99
Renault Clio II '03 1.2i D7F '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 21:42:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
sprawdz ustawienie statycznego kata wtrysku ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 15:31:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Mam to samo auto i ten sam problem, rano odpalam to nierówno pracuje i kopci na bialo, w miare nagrzewania sie silnika objawy ustepuja ,a na pelnym nagrzaniu nie kopci wogole.

Tez wymienialem swiece i wtryskiwacze na nowki, niestety to nic nie dalo, kat wtrysku tez mialem ustawiany i tez nic nie dalo wiec to nie to.

W dodatku mialem tak, ze raz odpalam dobrze, a raz zle, dziwne.

Zauwazylem ,ze jak leje mixol do ropy to objawy znikaja,tzn pali i nie szarpie silnikiem, od czasu do czasu mu sie zdarzy.

Ale od jakiegos tygodnia pomimo wlania mixolu pali mi zle i kopci, wiec zdecydowalem sie w koncu cos z tym zrobic, pojechalem do mechanika i stwierdzil, ze albo pekniety tlok albo cos z pierscieniami na jednym cylindrze i ze remont albo wymiana silnika.Remont 5000pln, nieciekawie, dlatego mysle nad innym silnikiem.Z tym ze u mnie bierze olej i z pod miarki oleju oraz korka wlewu ma spore przedmuchy i leci dymek, wiec wszystko wskazuje na to ze mechanik mogl miec racje.

Z drugiej strony zastanowilo mnie,ze masz dokladnie te same objawy przy zdrowym silniku, skoro ci oleju nie bierze.Hmm, moze wiec mechanik sie mylil i jest inna przyczyna i nie bede musial myslec nad silnikiem.

A z ciekawosci, sprawdz Vagina korekty zaraz po odpaleniu i na nagrzanym silniku.
U mnie na zimnym oscyluja w granicy -2,5 do -2,8 a na cieplym wszystkie sa w granicach -1,8 do -2,0, jak jest u ciebie?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 15:34:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
datar napisał(a):
Mam to samo auto i ten sam problem, rano odpalam to nierówno pracuje i kopci na bialo, w miare nagrzewania sie silnika objawy ustepuja ,a na pelnym nagrzaniu nie kopci wogole.

Tez wymienialem swiece i wtryskiwacze na nowki, niestety to nic nie dalo, kat wtrysku tez mialem ustawiany i tez nic nie dalo wiec to nie to.

W dodatku mialem tak, ze raz odpalam dobrze, a raz zle, dziwne.

Zauwazylem ,ze jak leje mixol do ropy to objawy znikaja,tzn pali i nie szarpie silnikiem, od czasu do czasu mu sie zdarzy.

Ale od jakiegos tygodnia pomimo wlania mixolu pali mi zle i kopci, wiec zdecydowalem sie w koncu cos z tym zrobic, pojechalem do mechanika i stwierdzil, ze albo pekniety tlok albo cos z pierscieniami na jednym cylindrze i ze remont albo wymiana silnika.Remont 5000pln, nieciekawie, dlatego mysle nad innym silnikiem.Z tym ze u mnie bierze olej i z pod miarki oleju oraz korka wlewu ma spore przedmuchy i leci dymek, wiec wszystko wskazuje na to ze mechanik mogl miec racje.

Z drugiej strony zastanowilo mnie,ze masz dokladnie te same objawy przy zdrowym silniku, skoro ci oleju nie bierze.Hmm, moze wiec mechanik sie mylil i jest inna przyczyna i nie bede musial myslec nad silnikiem.

A z ciekawosci, sprawdz Vagina korekty zaraz po odpaleniu i na nagrzanym silniku.
U mnie na zimnym oscyluja w granicy -2,5 do -2,8 a na cieplym wszystkie sa w granicach -1,8 do -2,0, jak jest u ciebie?

Przy takich korektach szybciutko zainteresowałbym się ilością oleju przedostającą się do cylindrów ...

Co do ustawiania kąta wtrysku poprawiałem już auta po takich magikach że głowa boli a objawy , które opisuje założyciel tematu książkowo pasują do źle ustawionego statycznego kąta wtrysku ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 15:45:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
No wlasnie dlatego ciekaw jestem jakie kolega ma korekty przy tych samych objawach, bo jesli lepsze to ok, ale jesli takie same, to albo jest inna przyczyna, albo ma koniec silnika jak u mnie prawdopodobnie.

Statyczny kat wtrysku to ten w basic settings drugi blok i powinien wynosic okolo 52 czy cos w tym stylu bo juz nie pamietam?? i reguluje sie go przesuwajac pompe w lewo lub prawo, jesli tak, to u mnie bylo to ustawiane i sprawdzane i niestety kat jest dobrze ,a problem z silnikiem dalej jest.


Chyba ze i zly kat i koniec silnika daje takie same objawy, to mozliwe
?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 18:33:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 13:02:04
Posty: 113
Niestety w najbliższych dniach u siebie vag'iem nie sprawdzę. Swojego jeszcze nie posiadam, a żeby do kogoś jechać - czasu brak...

Może za ok tydzień będę miał swój, to po zapoznaniu z obsługą zrobię jakieś odczyty...

_________________
kiedyś...Audi A6 C4 1.9TDI 1Z '96
teraz...Audi A6 C5 Avant 2,4 V6 ARJ '99
Renault Clio II '03 1.2i D7F '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 19:39:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
datar napisał(a):
No wlasnie dlatego ciekaw jestem jakie kolega ma korekty przy tych samych objawach, bo jesli lepsze to ok, ale jesli takie same, to albo jest inna przyczyna, albo ma koniec silnika jak u mnie prawdopodobnie.

Statyczny kat wtrysku to ten w basic settings drugi blok i powinien wynosic okolo 52 czy cos w tym stylu bo juz nie pamietam?? i reguluje sie go przesuwajac pompe w lewo lub prawo, jesli tak, to u mnie bylo to ustawiane i sprawdzane i niestety kat jest dobrze ,a problem z silnikiem dalej jest.


Chyba ze i zly kat i koniec silnika daje takie same objawy, to mozliwe
?

Korekty korektami a regulacja kąta swoją szosą ...
Silnik mocno nagarowany lub przepuszczający duże ilości oleju skutkuje dużymi minusami w 013, ale niekoniecznie tylko tutaj musi leżeć problem.
Cały motor do zvagowania ze szczególnym zwróceniem uwagi na zachowanie pompy wtryskowej (001,008,013).
Czy pojawiły się jakieś błędy w sterowniku silnika ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 08:42:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Silnik mocno nagarowany lub przepuszczający duże ilości oleju skutkuje dużymi minusami w 013, ale niekoniecznie tylko tutaj musi leżeć problem.


Chyba plusami... ;)

Baskecior napisał(a):
Cały motor do zvagowania ze szczególnym zwróceniem uwagi na zachowanie pompy wtryskowej (001,008,013).


Zwracam niesmiało uwage, iż zachowanie się pompy wtryskowej obserwujemy w 004 stat, 004 dyn i 004 Basic Settings.

Pozdrawiam serdecznie

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 09:53:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Silnik mocno nagarowany lub przepuszczający duże ilości oleju skutkuje dużymi minusami w 013, ale niekoniecznie tylko tutaj musi leżeć problem.


Chyba plusami... ;)

Baskecior napisał(a):
Cały motor do zvagowania ze szczególnym zwróceniem uwagi na zachowanie pompy wtryskowej (001,008,013).


Zwracam niesmiało uwage, iż zachowanie się pompy wtryskowej obserwujemy w 004 stat, 004 dyn i 004 Basic Settings.

Pozdrawiam serdecznie

Oczywiście że minusami, co do 004 - zgoda , chodziło mnie o układ wtryskowy ogólnie :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 09:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Czyli odsuwajac poki co najgorszą mozliwosc zuzytego silnika i wiedzac ze:

1.wtryski sa nowki
2.kat wtrysku jest ustawiony prawidlowo
3.brak bledow VAG

co jeszcze mozna sprawdzic i gdzie moze lezec przyczyna takiego zachowania silnika zanim zostanie juz tylko ta najgorsza,

-czujniki temperatury?
-pompa, jakie w koncu logi zrobic zeby miec pewnosc i ja wykluczyc?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 10:28:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Oczywiście że minusami


Przemo

Silnik "nagarowany lub przepuszczający duze ilosci oleju" to dla Ciebie motor
o zbyt niskiej kompresji na cylindrach czy mieszczącej sie w normie. ??

datar napisał(a):
pompa, jakie w koncu logi zrobic zeby miec pewnosc i ja wykluczyc?


Nie sądze zeby diagnoza VAG iem dała pełny obraz co do stanu pompy wtryskowej w tym silniku. Trzeba sprawdzic pompe w serwisie Bosch.
Wtedy bedziesz mial pewnosc.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 10:36:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Oczywiście że minusami


Przemo

Silnik "nagarowany lub przepuszczający duze ilosci oleju" to dla Ciebie motor
o zbyt niskiej kompresji na cylindrach czy mieszczącej sie w normie. ??

datar napisał(a):
pompa, jakie w koncu logi zrobic zeby miec pewnosc i ja wykluczyc?


Nie sądze zeby diagnoza VAG iem dała pełny obraz co do stanu pompy wtryskowej w tym silniku. Trzeba sprawdzic pompe w serwisie Bosch.
Wtedy bedziesz mial pewnosc.

Oczywiście że motor lejący olejem będzie miał nadwyżkę mocy na jednym lub kilku cylindrach i będzie zdejmował dawkę.
Ostatnio trafiło do mnie AHU , gdzie na zimnym motorze na 3 cylindrach było po 30 barów a na 4-tym ... 39 ...
Powtórka pomiaru na gorącym silniku niewiele zmieniła ... Zgadnij jakie były korekcje ? ;)
od -1 do -2 ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 10:43:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Twoj wywód co do związku kompresji, a dawkami w 013 jest dla mnie jasny
i zrozumialy.
Mozesz jednak wyjasnic co rozumiesz przez "motor lejący olejem" ?.
Jesli taki, ktory poprzez zwalone pierscienie olejowe przepuszcza olej z kompry korbowej do komory spalania... to jak tlumaczyc tą wysoką kompresje vide ujemne dawki w 013.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 11:52:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Twoj wywód co do związku kompresji, a dawkami w 013 jest dla mnie jasny
i zrozumialy.
Mozesz jednak wyjasnic co rozumiesz przez "motor lejący olejem" ?.
Jesli taki, ktory poprzez zwalone pierscienie olejowe przepuszcza olej z kompry korbowej do komory spalania... to jak tlumaczyc tą wysoką kompresje vide ujemne dawki w 013.

Miałem Golfa 1Z, który przewalał łożyskiem turbiny ogromne ilości oleju.
Na zimnym silniku przygazowanie do 3000 rpm kończyło się korekcjami po -3,1 i pracą silnika na granicy wybuchu.
W czasie jazdy po rozgrzaniu czuć było zapach oleju, a do tego korekcje nadal w minusie, choć nie tak wysokie.
TDI na gorącym przepali wszystko. Jeśli chcesz się dowiedzieć czy motor przerzuca olej - zmierz kompresję na zimnym i ciepłym. Odmienny od normy pomiar in plus skutkuje koniecznością zdjęcia dawki przez pompę w czasie pracy tak aby wyrównać obroty poszczególnych cylindrów na biegu jałowym. Stąd jednostka zdejmuje dawkę i mamy "duże" minusy w 013.
Druga sprawa to puszczanie oleju przez pierścień olejowy (najczęściej na 4 cylindrze). Efekty są podobne lub identyczne.
Olej mocno doszczelnia cylinder a dodatkowo jako "niesprężalny" (jeśli wolno mi użyć takiego neologizmu) gwałtownie zwiększa moc danego cylindra. Skutek w 013 widoczny gołym okiem ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 22.wrz.2010 17:19:07 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 13:07:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
No tak niby racja ,ale analogicznie, dolewanie mixolu powoduje wzrost kompresji to wszyscy wiedza, a u mnie po dodaniu mixolu korekty z -2 robia sie blizsze zeru np -1,5, a w/g tego co piszesz powinno zwiekszyc kompresje czyli korekty powinny byc jeszcze bardziej na minus ,a jest odwrotnie..hmm...

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 17:18:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Poczytajcie na czym polega mechanizm stabilizacji obrotów biegu jałowego ...
Napisałem wyraźnie że najczęściej obrywa 4-ty cylinder, a pompa próbując wyrównać obroty zdejmuje dawki z pozostałych trzech.

Wklej swoje logi to wyjaśnię Ci co się dzieje w twoim 1Z i dlaczego Mixol sprawia że spada arytmetyczna średnia w 013 ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 13:57:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Kolego u mnie mechnicy zdiagnozowali jakies podobno pekniecie glowicy przy zaworze ssacym, z tego ten dym rano ponoc jest i ponoc to czeste zdarzenie w tych silnikach.Inni mowia o peknietym tloku lub cos z pierscieniami.. kolejny baran zrobil mi probke na zawartosc co2 w plynie chlodzacym, podobno, chociaz ja mam watpliwosci czy to zrobil, a na pytanie czy zmierzyl kompresje tak jak go prosilem odpowiedzial ,ze po co mi to badanie kompresji skoro ono nic mi nie da...no po prostu z baranami sie nie da...mozna naprawde qrwi..y dostac z polskimi warsztatami.

Z wymiana silnika to samo, kazdy mowi ze pasuje AHU od passata i A4 do A6 C4, ale jak juz mowie, ze przyjade niech wymienią,z tym ze nie chce niespodzianek i opoznien z tytulu, ze cos jednak nie pasuje, to sie zaczynaja schody...W tym kraju nie ma ani jednego porzadnego,solidnego warsztatu.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 20:03:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mwazmc napisał(a):
witam, mam podobny problem co autor postu, również znalazłem gościa co miał podobny problem żę z rana nie odpala,nierówno chodzi. mówił że jedyne co zrobił to sprawdził czy napięcie dochodzi do świec, twierdził że z rana nie dochodziło a jak już odpalił to z kolejnymi odpaleniami nie było problemu możliwe że wilgoć mogła zaburzyć przwodnictwo.
Ja jeszcze tego nie robiłem także sie nie wypowiem,

Ja u siebie sprawdzałem kąt wtrysku, jeden mechanik mi ustawiał według wskazań autodaty i mówił że jest ustawiony wzorowo, a dalej źle odpala ale jak byłem u kumpla na Vagu to powiedział mi że jest dalej troszke za wczesny. i teraz nie wiem komu wierzyć :)

Nierówna praca po uruchomieniu silnika to najczęściej problem z ustawieniem kąta wtrysku.
W drugiej kolejności świece lub wszystko na raz.
1Z`tki i pochodne to kochane silniki, ale trzeba je po prostu perfekcyjnie ustawić i kontrolować od czasu do czasu. NIe ma tutaj magii.
Wszystko stoi w 10 przykazaniach. Przestrzegać i nie będzie problemu.

Co do teorii o przewodnictwie ... nie do końca się zgadzam zważywszy na obciążenie jakie generują świece żarowe. Przy łącznym obciążeniu rzędu 12V x 8A x 4 świece = 384 Watów (32 A) niestety przy słabym styku nici z przewodnictwa. ;) Albo działają albo wcale.

Co do poprawności regulacji kąta - wklej logi z 000 basic settings i wszystko będzie czarno na białym.

@ Datar: Sam słupek 1Z i AHU są identyczne. Diabeł tkwi w szczegółach, ale oczywiście swap jest możliwy bez większych ceregieli. W końcu to Audi , czyli kocki Lego plug & play ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 08:36:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 13:02:04
Posty: 113
Wklejam swoje 000 basic:

GRUPA 000
Obrazek

_________________
kiedyś...Audi A6 C4 1.9TDI 1Z '96
teraz...Audi A6 C5 Avant 2,4 V6 ARJ '99
Renault Clio II '03 1.2i D7F '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 17:37:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kąt wtrysku do korekty. Potrzebny będzie VAG-COM, klucz 13 w wersji nasadowej i oczkowej i trochę siły ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: