datar napisał(a):
Mam to samo auto i ten sam problem, rano odpalam to nierówno pracuje i kopci na bialo, w miare nagrzewania sie silnika objawy ustepuja ,a na pelnym nagrzaniu nie kopci wogole.
Tez wymienialem swiece i wtryskiwacze na nowki, niestety to nic nie dalo, kat wtrysku tez mialem ustawiany i tez nic nie dalo wiec to nie to.
W dodatku mialem tak, ze raz odpalam dobrze, a raz zle, dziwne.
Zauwazylem ,ze jak leje mixol do ropy to objawy znikaja,tzn pali i nie szarpie silnikiem, od czasu do czasu mu sie zdarzy.
Ale od jakiegos tygodnia pomimo wlania mixolu pali mi zle i kopci, wiec zdecydowalem sie w koncu cos z tym zrobic, pojechalem do mechanika i stwierdzil, ze albo pekniety tlok albo cos z pierscieniami na jednym cylindrze i ze remont albo wymiana silnika.Remont 5000pln, nieciekawie, dlatego mysle nad innym silnikiem.Z tym ze u mnie bierze olej i z pod miarki oleju oraz korka wlewu ma spore przedmuchy i leci dymek, wiec wszystko wskazuje na to ze mechanik mogl miec racje.
Z drugiej strony zastanowilo mnie,ze masz dokladnie te same objawy przy zdrowym silniku, skoro ci oleju nie bierze.Hmm, moze wiec mechanik sie mylil i jest inna przyczyna i nie bede musial myslec nad silnikiem.
A z ciekawosci, sprawdz Vagina korekty zaraz po odpaleniu i na nagrzanym silniku.
U mnie na zimnym oscyluja w granicy -2,5 do -2,8 a na cieplym wszystkie sa w granicach -1,8 do -2,0, jak jest u ciebie?
Przy takich korektach szybciutko zainteresowałbym się ilością oleju przedostającą się do cylindrów ...
Co do ustawiania kąta wtrysku poprawiałem już auta po takich magikach że głowa boli a objawy , które opisuje założyciel tematu książkowo pasują do źle ustawionego statycznego kąta wtrysku ...