.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 18:57:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.8 ACK] Parchy - rdza, robić przed zimą czy nie?
PostNapisane: 22.wrz.2010 15:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Witam,
zdjęcia poglądowe myślę że widać tyle ile potrzeba, chciałbym się Was poradzić, czy szpachlować i malować te miejsca skorodowane, czy wymieniać element, czego nie chciałbym zrobić i czy zrobić to już teraz, czy po zimie (zakładając że trzeba je wymienić). Drzwi prawe wyglądają na do odratowania chyba nie przeżarło do wewnętrznej blachy, tylne (pasek - rysa) raczej są to dość początkowe objawy, błotnik raczej bym zmienił.
Fotki: http://radoslawbrus.pl/Inne/audi.rar

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 16:05:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Ratuj co sie da byle przed zimą bo jak to jeszcze sól poprawi to będzie gorzej.

Robiłem podobną akcje na wiosnę i dało rady. Przede wszystkim:

- papier ścierny i czyścimy do gołej blachy co najmniej 0,5 cm od miejsca rdzy
- cortanin f
- szpachla
- podkład antykorozyjny
- na koniec lakier

Ja użyłem kątówki i szczotki drucianej.
Czasochłonne, pracochłonne ale efekty są.

U mnie wyglądało to gorzej i udało się uratować.

P.s. Ja u siebie ściągałem listwy nie wiem na ile łatwo zrobić to w c4 ale pod listwami też był Sajgon. a jak tego nie zrobisz to i tak podejdzie znowu.

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 16:15:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Sam raczej za to się nie wezmę, brak czasu i zdolności, a chcę żeby dobrze to było zrobione mam błotnik ugadany za 150zl jeden gość rozłożył audi na części jutro sprawdzę jaki jest jego stan, za resztę lakiernik wyliczył 750zł, nie jest źle wydaje mi się policzył za elementy, plus zderzak i przednie paski zrobi w cenie, jak zrobię wszystko razem. Myślę tez o jakieś konserwacji co można zrobić?
PS. listwy wszystko odchodzą, pewnie robi się tam syf, raczej nie wyrobie na ich zmiane, bym je pokleił, chyba że jest tam źle, to co usunąć je? Ewent. jakoś może silikonem i sklejem ogarnąć je?

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 19:37:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Olej tą robote przed zimą.A może ktoś wjedzie w twoje parchy i robota będzie darmowa.
Ja bym nie robił :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 19:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
rafala6 napisał(a):
Olej tą robote przed zimą.A może ktoś wjedzie w twoje parchy i robota będzie darmowa.
Ja bym nie robił :):
toś mu doradził. Pokłony za dobre rady

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 20:20:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Te purchle na błotniku zostaw i wymień element (teraz lub na wiosnę).
Resztę możesz zabezpieczyć i na wiosnę się za to zabrać.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 17:13:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
A jak zabezpieczyć taki parchy (oraz listwy), żeby na wiosnę się za to wziąć,
może to nie takie głupie...

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 17:32:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
emge napisał(a):
Te purchle na błotniku zostaw i wymień element (teraz lub na wiosnę).
Resztę możesz zabezpieczyć i na wiosnę się za to zabrać.



Z błotnikami do C4 robi się teraz tragedia, ciężko dostać, szukałem długo i te co są na allegro to bardzo często zżarte są od środka, że rdza wyjdzie w ciągu miesiąca a sprzedający wciskają że super stan, sam się tak naciąłem. Czasem handlarze którzy rozbierają C4 mówią zgodnie z prawdą że błotniki są tragiczne i ich nawet nie sprzedają.


Swoją drogą to zupełnie tego nie rozumiem dlaczego te błotniki są takie słabe choć niby ocynk podwójny....

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 17:47:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
golob napisał(a):
Swoją drogą to zupełnie tego nie rozumiem dlaczego te błotniki są takie słabe choć niby ocynk podwójny....


Otóż dlatego, że elementy nadwozia mają już 15 lat. Każdy inny kawałek metalu po takim czasie bez namysłu nazwalibyśmy złomem ;)

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 18:09:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Ale nie odpowiedzieliście mi panowie jak to zakonserwować na zimę, smarować jakimś tłustym smarem (przezroczystym) czy silikonem lekko dać, tak żeby to się bardzo w oczy nie rzucało ? Listy i te elementy?

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 18:29:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Najlepiej smarować olejem, zeby przez zimę cały czas było tłuste ale lepiej tego nie konserwować na zimę tylko to zrobić porządnie, najlepiej jeszcze przed zimą.
Jak ?
Odpowiedz padła w I poscie.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 19:01:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Monster napisał(a):

Otóż dlatego, że elementy nadwozia mają już 15 lat. Każdy inny kawałek metalu po takim czasie bez namysłu nazwalibyśmy złomem ;)


Tu się nie zgodzę, ja wiem że mają 15 lat, ale te błotniki gniją na potęgę, nie wiem od czego to zależy, prawy miałem i mam idealny, ale lewy gnił strasznie a nie był bity w niego ani nic takiego. Natomiast podejrzewam że to jakiś błąd technologiczny lub coś w tym stylu, bo gnicie zawsze zaczyna się od wewnątrz od rantu i powyżej niego, dopiero po czasie wyłazi na wierzch. Być może od jakiegoś drobnego odprysku zaczyna się to dziać i później już leci momentalnie.

Coś na rzeczy na pewno jest, bo jak pisałem wcześniej, bez przesady powiem że wykonałem z 50 telefonów w ciągu miesiąca szukając zdrowego błotnika i nie jeden handlarz czy szrot powtarzał że z błotnikami do C4 jest bardzo ciężko, a jak są dobre sztuki to rozchodzą się momentalnie.


Wiele różnych aut niższej klasy czy marki, nie szczycących się podwójnym ocynkiem nie ma takich zjedzonych błotników przy 15 latach. Także tylko dlatego mnie to wkurza, bo że auto ma 15 lat doskonale wiem i zdaję sobie sprawę że ma prawo coś korodować.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 21:12:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Błotniki rdzewieją od środka na rancie z powodu tarcia nadkola które przez lata drży(rusza się) i ściera lakier oraz warstwę ocynku.
W tym miejscu zbiera się wilgoć i powstaje rdza.
Oto rozwiązanie zagadki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 17:44:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
ernieball napisał(a):
Błotniki rdzewieją od środka na rancie z powodu tarcia nadkola które przez lata drży(rusza się) i ściera lakier oraz warstwę ocynku.
W tym miejscu zbiera się wilgoć i powstaje rdza.
Oto rozwiązanie zagadki.


To ma sens rzeczywiście. Do tego nadkola często dobrze się nie trzymają bo w coś się w jedzie, są czasem pęknięte itp itd.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: