.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 19:08:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Rozmiar felg
PostNapisane: 24.wrz.2010 23:18:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Koledzy,

mam pytanie odnosnie rozmiaru felg do A6 C5 Q.

obecnie posiadam felgi 8/18 cali et35 z oponami 225/40
widzialem fajne koleczka w rozmiarze 8,5/19 et45 i oponami 225/35

autko dodatkowo jest na sprezynach H&R -40/-40

pytanie, czy te felgi beda pasowaly? zapewne bede musial zamontowac dystans by odepchnac przednie kolo od wachacza, ale czy wtedy nie beda kola wystawac poza obrys auta?

moze ktos orietuje sie w tej sprawie? a moze ktos jezdzi na takich rozmiarach?
bede wdzieczny za podpowiedz.


pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 12:27:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
zegar napisał(a):
obecnie posiadam felgi 8/18 cali et35 z oponami 225/40
widzialem fajne koleczka w rozmiarze 8,5/19 et45 i oponami 225/35

pytanie, czy te felgi beda pasowaly? zapewne bede musial zamontowac dystans by odepchnac przednie kolo od wachacza, ale czy wtedy nie beda kola wystawac poza obrys auta?

Opona 225 na felgę 8,5" moim zdaniem trochę za wąska - będzie tzw. "naciąg"... ale rozmiarowo opony o w/w rozmiarach będą podobnej wysokości więc jest OK.

Co do ET...
przy 45 felga bardziej schowa się w nadkole... tak jak pisałeś, aby osiągnąć efekt wizualny będziesz musiał zastosować dystanse...
teoretycznie odpowiednie byłyby dystanse 10mm ale...
sprawdź dokładnie jakiej szerokości jest pierścień centrujący na piaście...
w A8/S8 jest to jakieś 12mm co wyklucza możliwość zastosowania dystansów 10mm gdyż tej szerokości nie posiadają jeszcze własnego pierścienia centrujacego a jednocześnie są na tyle szerokie że przetoczenia że felga nie opiera się na pierścieniu centrującym piasty tylko całym swoim ciężarem spoczywa wyłącznie na śrubach.

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 14:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Dzieki Foss za odpowiedz.

wiec tak, co do naciagu to zgadza sie, chodzi o to ze z przodu musi byc 225/35 by nic nie obcieralo, zeby opona byla prosta czyli jakies 235/35 to ponoc nie da rady bo w skrajnych przypadkach o cos przytrze.

nie wiem tego na 100% - to sa slowa osoby z ktora kiedys rozmiawialem.
z przodu mial 225 z tylu zas 235.

wiec zostalbym w razie czego przy oponach 225/35 a "naciag" mi nie przeszkadza.


co do et45 w tym aucie mysle ze juz sie nie zmisci poniewaz na rozmiarze 8 cali i et35 jest tyle miejsca od wachacza ze nie wejdzie nawet palec.

wiec dystans potrzebny!
co do szerokosci na piascie, to powiem Ci ze napewno nie jest to 12 mm jak w przypadku a8/s8, nie miezylem nigdy, ale jest on malutki (max 5mm na oko) a napewno jest taki maly bo zawsze przy zmianie kol mam problem z jego zamocowaniem bo ledwo sie na tym pierscieniu trzyma trzeba sobie jedna sruba pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 16:26:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kumpel miał w C5 Avusy z S8 8x18 Et48 opony 225/45/18 i nic nie przycierło, tu masz troche mniejsze ET ale ciut szersza fele więc te 235/35 spokojnie tam można wsadzić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 08:10:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
zegar napisał(a):
wiec tak, co do naciagu to zgadza sie, chodzi o to ze z przodu musi byc 225/35 by nic nie obcieralo, zeby opona byla prosta czyli jakies 235/35 to ponoc nie da rady bo w skrajnych przypadkach o cos przytrze.

Pewnie dlatego że dosyć mocno obniżony.

zegar napisał(a):
nie wiem tego na 100% - to sa slowa osoby z ktora kiedys rozmiawialem.
z przodu mial 225 z tylu zas 235.

wiec zostalbym w razie czego przy oponach 225/35 a "naciag" mi nie przeszkadza.

Rozumiem że 225 z przodu i z tyłu... bo nie polecam stosowania różnych rozmiarów na przód o tył dla napędu Q bo mogą (choć oczywiście wcale nie muszą) wariować napęd i systemy bezpieczeństwa (ABS/TC/ESP).

zegar napisał(a):
co do et45 w tym aucie mysle ze juz sie nie zmisci poniewaz na rozmiarze 8 cali i et35 jest tyle miejsca od wachacza ze nie wejdzie nawet palec.

wiec dystans potrzebny!
co do szerokosci na piascie, to powiem Ci ze napewno nie jest to 12 mm jak w przypadku a8/s8, nie miezylem nigdy, ale jest on malutki (max 5mm na oko) a napewno jest taki maly bo zawsze przy zmianie kol mam problem z jego zamocowaniem bo ledwo sie na tym pierscieniu trzyma trzeba sobie jedna sruba pomoc.

Jeżeli szerokość pierścienia centrującego na piaście masz np. 5mm to możesz zastosować dystanse 10mm ale żeby były z własnym pierścieniem centrującym - przy tym rozmiarze dystansów będziesz miał dokładnie takie samo ET co przy felgach obecnych (35)... wyglad może być troche inny ale będzie to spowodowane "naciągiem" opon... noi ubedzie Ci trochę komfortu - po pierwsze dlatego że wkładasz felgę o rozmiar większą a po drugie właśnie dlatego że będzie "naciąg".

hubos21 napisał(a):
kumpel miał w C5 Avusy z S8 8x18 Et48 opony 225/45/18 i nic nie przycierło, tu masz troche mniejsze ET ale ciut szersza fele więc te 235/35 spokojnie tam można wsadzić

Na ori zawieszeniu pewnie byłoby można ale skoro kolega ma obniżone -40 przód i tyl to jest prawdopodobne że u niego już się tam nic szerszego nie mieści... chyba że założyć szersze dystanse (zmaleje ET) to może coś szerszego wejdzie ale ciekawe jak bardzo będzie to wychodzić na zewnątrz.

W moim A8 jeden sezon letni jeździłem na trochę szerszych oponach niż ori (265 a ori rozmiary to 245/255) i od razu po założeniu kół musiałem zastosować dystanse bo bez nich z przodu na włos obcierało o zawias.
Oczywiście zastosowanie dystansów jakoś bardzo mi nie przeszkadzało bo na dalszym etapie i tak jeszcze to modyfikowałem :):

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2010 19:37:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
- Dokladnie tak, tamten samochodzik rowniez obnizony dosc mocno dlatego dowiedzialem sie ze ma wezsze opony ( byl naciag) aby nic nie przycieralo.


- jezeli bede zakladal to oczywiscie niezaleznie od rozmiaru beda cztery takie same opony - nie kombinujmy na sile tym bardziej ze to Q.

- tak jest to okolo 5 mm jednak powiem Ci ze szukalem wlasnie dystansow z wlasnym pierscieniem to nie znalazlem w rozmiarze 10 mm. od 20 mm bez problemu ale czy tak maly dysts nie ma swej piasty czy akurat nie znalazlem? nie wiem, bede szukal.



Uparlem sie na te felgi S-Line w rozmiarze 8.5/19 jednak ori wychodzily tylko na et 45, i to tak troszke niebardzo do mojej a6, inna sprawa jesli chodzi o zaminnik s-line'ow mozna przebierac w rozmiarach jak sie chce :)

chodzi mi doklandie o te felgi. mam je u siebie jeszcze na 18-stkach.
http://zegar.eu.interii.pl/audi/IMGP1405.JPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2010 20:34:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
zegar napisał(a):
(...)
- tak jest to okolo 5 mm jednak powiem Ci ze szukalem wlasnie dystansow z wlasnym pierscieniem to nie znalazlem w rozmiarze 10 mm. od 20 mm bez problemu ale czy tak maly dysts nie ma swej piasty czy akurat nie znalazlem? nie wiem, bede szukal.

To fakt że znalezienie dystansów 10mm z własnym pierścieniem centrującym graniczy chyba z cudem ale 15mm to raczej bez problemu.

Gdybyś miał kłopot z 15-tkami z pierścieniem to mogę takowe załatwić - osobiście mam komplet takich na przedniej osi...
drugi komplet identycznych 15-tek leży u mnie w garażu jako pozostałość po sprzedanym niedawno A8 (tam także były na przodzie) ale nie wiem czy chcę się ich pozbywać...
w każdym razie wiem dobrze gdzie takie kupić - dystanse są idealne (dedykowane do AUDI) z pierścieniem centrującym na A8/S8 D2 (jak mniemam w A6 C5 wymiar jest identyczny), rozstaw śrub 5x112 a jedyna ich wada to cena gdyż to nie są jakieś no-name'y wytoczone u chłopa w garażu tylko renomowanej firmy produkcji niemieckiej z certyfikatem TUV (ściągane oczywiście z Niemiec).
Jeżeli jesteś zainteresowany pisz na PW.

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 08:53:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2010 13:59:50
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Witam Wszystkich na forum:) Jeżeli chodzi o felgi typu s-line,to nie dziwie się,ze uparłeś się akurat na nie. Bardzo ładnie wyglądają ale tylko oryginały. Kumpel ma u siebie zamienniki i szczerze mówiąc widac różnicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: