.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 13:35:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C4 2,5 TDi AEL]Czy można od góry wymontować intercooler?
PostNapisane: 17.sie.2010 09:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Mam taki dylemat. Autko straciło chyba na mocy więc postanowiłem posprawdzać gumowe rury między intercoolerem a turbawką ku mojemu zaskoczeniu dolny przewód gumowy łączący intercooler z turbo jest cały w oleju. Niestety nie mam kanału, a osłony silnika nie chcę demontować bo standardowo jest na opaski ;)

Pytanie mam takie. Czy mogę zdemontować intercooler od góry? tj. od strony filtra powietrza. Chciałbym się przyjrzeć tej rurce, myślę, że skoro kapie tam gęsty i czarny olej to raczej jest dziura i tutaj upatrywałbym spadku mocy niuni.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2010 14:02:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Tak gdybam, (bo nie wyjmowałem) i wygląda mi że jak wyjmiesz filtr i lmm to może może..Ale po co Ci wyjmować cooler, skoro mokry jest przewód? Guma pewnie do wymiany. Ja ostatnio z 2 pękniętych gum , kawałka rury tłumikowej i 2 opasek zmontowałem niezłą rurę.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2010 14:59:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Ja kilka dni temu łatałem dziurę w dolnym przewodzie z IC do turbiny, połóż sobie pieniek, pustak na to grubą dechę pod jedną stronę, kładziesz się pod spód i odkręcasz bez problemu, jak nie masz osłony pod silnikiem.

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 12:03:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Ok. Mały "the end". Prawą stronę samochodu położyłem na trzech betonowych bloczkach. Zdemontowałem osłonę silnika. Następnie zacząłem "studiować" rurę.

Co się okazało? Opaska na turbinie była luźna, a rurą mogłem obracać w lewo i w prawo bez nadmiernego skręcania samej rurki. W górnej części rurki, zaraz przy turbo były spore nacieki z oleju i kurzu. Wymontowałem obejrzałem, wymyłem w benzynie, pozginałem szukając dziurki. Rura okazała się cała. Zmontowałem wszystko do kupy, a następnie przejechałem się. Raczej szok, silnik ciszej pracuje, dźwięk zrobił się miękki. Super.

Przez ostatni czas zastanawiałem się co się działo z silnikiem, nawet delikatnie ruszając widziałem dym w lusterku, a przy pełnym ogniu nie widziałem świateł jadących za mną samochodów. Zmieniałem paliwo, olej, filtry, adaptację dawki, kąt wtrysku...pieprzona opaska.

Autko ciągnęło mniej więcej do 3 tys, potem od 3 do 4 tys to była wieczność. Na trzecim biegu od 40-100 jechał ok 11 s. Na autostradzie maks 180 km/h :diabel:

Już nie dymi, a przynajmniej nie widzę niczego w lusterku. Warto jednak posprawdzać te wszystkie rurki. Adrenalina wróciła :D

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 13:08:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
U mnie jak pękła ta dolna guma IC-turbina było to samo, pęknięcie było długosci 2cm, załatałem, teraz jest ok, zamontowałem sobie tez wskaźnik doładowania teraz będę wiedział od razu jak nie będzie ładował, polecam zamontować sobie każdemu taki wskaźnik, nie duży koszt (100zł) , instalacja prosta, każdy sam powinien założyć,:D

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 18:40:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
malcik441 napisał(a):
U mnie jak pękła ta dolna guma IC-turbina było to samo, pęknięcie było długosci 2cm, załatałem, teraz jest ok, zamontowałem sobie tez wskaźnik doładowania teraz będę wiedział od razu jak nie będzie ładował, polecam zamontować sobie każdemu taki wskaźnik, nie duży koszt (100zł) , instalacja prosta, każdy sam powinien założyć,:D


ile powinien pokazywać przy szczelnym dolocie :?:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 20:51:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Jakiegoś linka z aukcją, jak to wygląda itd pls :) Też chętnie założę.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 21:35:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
adiaudi napisał(a):
Jakiegoś linka z aukcją, jak to wygląda itd pls :) Też chętnie założę.


Nie wiem po kiego... jakby to bylo niezbedne to by w fabryce zamontowali.
Masz wolną 100 - przyjedz przepijemy ;)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 07:11:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
przemik napisał(a):
adiaudi napisał(a):
Jakiegoś linka z aukcją, jak to wygląda itd pls :) Też chętnie założę.


Nie wiem po kiego... jakby to bylo niezbedne to by w fabryce zamontowali.
Masz wolną 100 - przyjedz przepijemy ;)

Pozdrawiam


Słowo na niedzielę!!! :D
Masz rację Przemek.Pozdrawiam!

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 07:39:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
przemik napisał(a):
adiaudi napisał(a):
Jakiegoś linka z aukcją, jak to wygląda itd pls :) Też chętnie założę.


Nie wiem po kiego... jakby to bylo niezbedne to by w fabryce zamontowali.
Masz wolną 100 - przyjedz przepijemy ;)

Pozdrawiam


LOL :D

Ja bym coś takiego w schowku zamontował aby nie szpecić deski rozdzielczej ;) Tym niemniej sporo samochodów ma podobne usterki bo spada ciśnienie doładowania.

Względne ciśnienie wynosi około 1 bara. VAG i ten czujnik o ile się nie mylę pokazuje wartość bezwzględną czyli lekko ponad 2 bary.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 09:23:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
przemik napisał(a):
Nie wiem po kiego... jakby to bylo niezbedne to by w fabryce zamontowali.


A chociażby po to, aby od razu stwierdzić, że coś zaczyna siadać...

mając odniesienie do zegara, wiedziałbym, że trzeba pogrzebać w dolocie i usunąć ewentualną usterkę...

W mojej poprzedniej S6 2.2T, miałem tą opcję w wyświetlaczu komputera i nie był mi dodatkowy potrzebny :peace:

Pozdro ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 18:50:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
U mnie tak to wygląda,

Obrazek

Obrazek

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6/C4 2,5 TDi AEL]Czy można od góry wymontować intercoo
PostNapisane: 26.sty.2012 14:28:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Witam.

Mam pytanie:

Gdzie można przeprowadzić przewód od kolektora do zegara ciśnienia doładowania ?

Nie chce wiercić i przebijać. Może jest gdzieś jakaś serwisowa zaślepka ?

Muszę podciągnać przewód podciśnieniowy który będzie podłączony pod ciśnieniomierz.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: