.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 19:05:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: C3 89r. 2,0TD. Twardy hebel, blokujące się koła, słabe wspo
PostNapisane: 27.wrz.2010 17:12:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam wszytskich forumowiczów! Przejżałem kilka tematów i tak do końca nie jestem pewien co i jak... Nabyłem kilka dni temu 100 C3 1989r z motorkiem 2,0TD. No i dziwi (a zarazem martwi) mnie kilka rzeczy...
1. Mianowicie pedał hamulca jest bardzo twardy! Na zgaszonym silniku pedał twardy. Po odpaleniu pedał twardy z tym że jak się go wciśnie i trzyma to pedał spada po chwili w dół ale wystarczy puścić pedał i wcisnąć na nowo i znów twardy.
2. Poza tym blokują się koła z tyłu a najbardziej prawy tył. Normalnie czuc jakby ktoś mnie trzymał!
3. Kolejna sprawa to stosunkowo ciężko chodzi kierownica...

Z tego co gdzieś wyczytałem na forum może być to wina pompy wspomagania albo maglownicy... Ale wątpliwości moje są spowodowane tym że chyba nikt nie opisuje takiego przypadku na konkretnym przykładzie mojego silnika 2,0TD. Choć może to przeoczyłem. Jeśli tak to przepraszam. Będę wdzieczny za jakieś wskazówki. Obawiam się tych objawów ponieważ kiedyś miałem MB W124 2,0D i były takie same objawy po czym silnik wyciągnął kopyto po tym jak tłoki wyszły bokiem... ;-( Wtedy mechanik powiedział że padła Vacum pompa i dlatego tak się stało... Nie jestem mechanikiem i nie mam pojęcia czy w tym silniku Audi też jest takowa Vacum pompa ale nie chciałbym stracić kolejnego auta. Pozdrawiam. maridnm

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 17:30:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
W cygarze nie ma vacuum pompy. Za to masz do wymiany pompę wspomagania, a całkiem możliwe, ze i gruszkę i serwo. Wszystkie cygara niezależnie od silnika mają taki patent ze wspomaganiem.

Resztę znajdziesz w historii forum, bo było o tym milion razy.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 17:52:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ok to już powoli wiem na czym stoję bo najgorsze (jak dla mnie) jest nie wiedzieć co może być nie tak... No to pozostaje szukać tego ustrojstwa gdzieś po necie. Ciekawe jakie ceny za te kolejne elementy będą sobie ludzie krzyczeć... Może ktoś z forumowiczów będzie miał coś takowego;) Poszukam.

Ale wielkie dzięki za nakierowanie i za odpowiedź. Pozdrawiam.

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2010 18:08:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Słuchaj. Pompę zostaw narazie w spokoju. zdejmij wężyk idący do tego górnego króćca przy korku na zbiorniczku płynu wspomagania (taki cienki na samej górze od strony pompy hamulcowej. Wsadź go do słoiczka i odpal samochód. Nie wciskaj hamulca. Zobacz czy z tego węża wypływa płyn czy nie. Jak się będzie lało to masz padnięte uszczelniacze we wspomagaczy hamulca.
Przerabiałem to u siebie. Też zacząłem od wymiany pompy i maglownicy. Nic to nie dało. Dopiero wymiana uszczelniaczy w maglownicy i regeneracja wspomagacza rozwiązały sprawę. Tylko niepotrzebnie najpierw wydałem kasę na używki. Po prostu te elementy mają już około 20 lat i w środku uszczelniacze są dawno wytarte. Tłoki puszczają płyn na druga stronę i stąd niskie ciśnienie i słabiutkie wspomagania. Właśnie wypływający płyn z węża powrotnego ze wspomagacza (a także z tego od maglownicy) wskazuje, że uszczelniacze już nie trzymają. Sprawdź czy się leje z tego wężyka i napisz.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: