.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 19:59:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B7] Sciaganie auta zaleznie od pochylosci drogi
PostNapisane: 13.paź.2010 13:41:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2010 13:22:20
Posty: 8
Witam,
mam nastepujacy problem ze swoja A4 B7 2.0 rocznik 2005, przebieg 110 tys.
Autko sciaga zaleznie od pochylosci drogi w prawo lub lewo.
Wymienilem i sprawdzilem
- zbieznosc
- wielokrotnie geometrie
- kilka kompletow kol
- hamulce
- wymienione lozyska
- wymienione koncowki drazkow
- posprawdzane wielokrotnie zawieszenie na szarpakach itp, tuleje belki, wszystko ok
- wymieniony plyn do wspomagania

Nic sie nie zmienia, auto nadal sciaga. Mechanik mowi ze moze jeszcze przekladnia bo ma lekki luz. Do tego juz w kiepskim stanie jest rolka i pasek w ukladzie wspomagania. Nie wiem czy dawac to do wymiany bo wydalem juz 2 tys zl. i mam powoli dosyc. Ma ktos jakis pomysl co to moze byc ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2010 17:09:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Możesz sprecyzować jak ściąga i na którą stronę? ? logika mówi, że zawsze ściąga, w dół... Czyli jeśli NA PROSTEJ DRODZE masz prawą stronę auta wyzej niż lewą, to auto ciagnie w lewo, tak? Hmm grawitacja? Bo jeśli było by to na wyprofilowanym łuku, wtedy siła odśrodkowa wypychałaby Cię na zewnątrz.
Moze kwestia fizyki ? Nie wiem, no wg tego, co piszesz, wymieniłeś wszystko co istotne, a auto nadal sciaga. :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2010 17:19:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2010 13:22:20
Posty: 8
Autko sciaga w prawo jak jade prawym pasem, jesli jade lewym pasem pod prad to sciaga w lewo. Czyli sciaga w dol, tak jak piszesz. Mowie o prostej drodze, na zakretach nie testowalem zachowania auta.

Jezdze glownie autostradami ktore sa zawsze pochylone i strasznie mnie to denerwuje bo musze trzymac kierownice troche skrecona zeby skontrowac te sciaganie.

Jesli trzymam kierownice troszke w lewo jadac prawa strona to auto jedzie prosto. Wskazywaloby to na podwozie czy moze jednak uklad kierowniczy ? Sam juz nie wiem gdzie szukac :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2010 17:30:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Być może faktycznie luz w układzie kierowniczym. Pochyłość drogi stara się "zmusić" koła, do ustawienia się w kierunku pochyłości, a układ kierowniczy jako, ze ma luz, "zezwala" na to... Logika mi tak podpowiada, mogę się mylić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2010 19:55:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
maglownica!
mam podobny objaw w setce i wiem na 100% ze to ona.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2010 20:05:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
też mam w 100tce to samo, cały zawias zrobiony i nic, teraz wiem, że to pewnie maglownica, chociaż u mnie nie jest to tak bardzo odczuwalne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2010 22:05:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2010 13:22:20
Posty: 8
Ok dzieki za info. Czy to nie jest dziwne ze auto po 100 tys km ma zjechana maglownice ? Jak myslicie,lepiej regenerowac czy kupic uzywana z gwarancja ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 08:23:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
W zasadzie, zależy co wyjdzie taniej. A nóż Twoja maglownica ma dość i regeneracja jej nie pomoże ? Z drugiej strony, czy masz pewnosć, że używana maglownica pomimo gwarancji, będzie bez luzów ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 09:47:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
zuzyte magle zdarzają sie czesto w nowych autach. Znajomy wymienial w X5 po 70kkm. W serwisie zaspiewali 6tyz zl za nowke, zregenerowal za 700zl w zakladzie ktorych jest teraz mnostwo i chodzi bez zarzutu. Zrobil na niej kolejne 70kkm.
Regeneracja, ale zeby Cie nie obuli przy tym :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 10:02:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2010 13:22:20
Posty: 8
dziekuje, wlasnie chodzilo mi o takie info z doswiadczenia/praktyki. Nie zrozumialem tylko ostatniego zdania "Regeneracja, ale zeby Cie nie obuli przy tym". Co to znaczy obuli ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 10:29:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
być może nie zrozumiałem skali ściągania na daną stronę, ale miałem kilka samochodów i wszystkie zachowywały się dokładnie w ten sposób [ściąganie było nieznaczne, ale wymagało kontrowania kierownicą].

to, czy samochód ściąga sprawdzasz w ten sposób, że na równej drodze puszczasz kierownicę [powinien jechać prosto], po czym zdecydowanie hamujesz [powinien dalej jechać prosto].

na nawierzchniach opadających w jedną ze stron KAŻDY samochód będzie ściągać w stronę spadku - wystarczy obejrzeć sobie zawody NASCAR, gdzie cała zabawa kierowcy na prostych pochyłych polega na permanentnej kontrze.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 10:40:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
koła standardowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 10:53:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2010 13:22:20
Posty: 8
Kazdy samochod sciaga na wiekszych pochyleniach ale nie na lekko pochylych ulicach. Generalnie to jest tak ze puszczam kierownice na prosciutkiej autostradzie i po sekundzie auto zaczyna zjezdzac , po 3-4 sekundach mam je na drugim pasie. Szybkosc tego sciagania i kierunek jest uzalezniona jeszcze od stopnia pochylosci drogi.

Jezdzilem po tej samej drodze innym autem, puszczalem kierownice i moglem tak kilometrami jechac bez najmniejszego sciagania, wiec jestem pewien ze cos jest nie tak.

Kola sa orginalne audi, jak mowilem mam 3 komplety kol i na wszystkich jest to samo wiec wykluczam opony i kola.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 16:25:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie pozostaje Ci nic innego, aniżeli przejechanie tego samego odcinka innym B6/B7. napisz skąd jesteś, to może któryś z kolegów spotka się z Tobą i sprawdzisz zachowanie się innego Audi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 16:45:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2010 13:22:20
Posty: 8
Mieszkam w berlinie, na weekendy bywam w zielonej gorze. Jesli ktos bylby z tych okolic to chetnie zobacze jak sie zachowuje inna A4 b6/b7.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: