.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 08:54:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.8 125 Km LPG] bardzo wolne nagrzewanie silnika
PostNapisane: 21.paź.2010 07:47:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
Witam.
Wymieniłem termostat i nadal bardzo wolno się nagrzewa. Praktycznie po przejechaniu 20 km dopiero osiąga 90 C. Zwłaszcza jak jadę dość szybko lub jadę płynnie, jak co chwilę się zatrzymuję to szybciej się nagrzeje. Może być jakaś inna przyczyna, że nie dogrzewa się ? Czy ten typ tak ma. W okresie letnim znacznie szybciej się dogrzewa.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 08:05:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
niektóre samochody wcale sie nie nagrzewają do 90stopnii a do 80-stopnii jak długo się nagrzewa? możliwe, że źle Ci się wpieli w układ chłodzenia z ogrzewaniem reduktora no i sam reduktor tego ciepła troche zabiera więc temperatura silnika może być troche niższa przy jeździe na LPG, pamiętam kiedyś w innym silniku 1.8 16V miałem pdobnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 10:00:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
Ten nagrzewa się do 90 i tak trzyma, do 80 tez długo trwa, ogólnie to trzyma długo zanim wogule drgnie do 60 potem tak stoi jak jadę dopiero jak się zatrzymuję to podskakuje. Parownik raczej nie wpływa źle na to bo nawet jadać na benzynie tez wolno grzeje.
Jest to już 3 termostat, praktycznie przed każda zima zmieniam. Zaraz po zmianie to nagrzewał sie szybko, przy poprzednich to nawet z pół roku było dobrze przy tym na drugi dzień juz słabo grzeje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 10:02:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
co to za termostaty zakladasz?

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 10:29:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
parownik powinien byc wpiety w maly obieg (czyli te na nagrzewnice przy zamknietym termostacie lub w jakis inny waz malego obiegu)
Ciezko chyba to inaczej podlaczyc ale jakby ktos sie uparl to chyba moglby cos pochrzanic ?
Teoretyczna mozliwosc (ale gazownik musialby to chyba raczej specjalnie zrobic) to wpiac parownik tak w uklad chlodzenia ze z jednej strony jest maly obieg a z drugiej duzy i przez to nawet na wylaczonym LPG plyn omija termostat... ale ktos musialby sie postarac bardzo by tak zrobic
Pewnie termostat....
Nagrzej silnik tak do 50-70 stopni i raczka sprawdz czy chlodnica (lub/i waz gorny laczacy chlodnice z silmikiem ) przypadkiem ciepla nie jest
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 11:02:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
masz klimatronic to sprawdź sobie dokłądnie jaką masz temperature, u mnie w C4 troche się różni od tej którą pokazuje wskaźnik, nie wiem tylko który to kanał jest w A4, C4 ma na 51 ale wiem, że w A3 jest troche więcej kanałów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 15:51:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Mam taki sam mogel silnika , tylko bez gazu.
Po przejechaniu 8-10 Km w obecnych temperaturach płyn ma ok 90stC i tak trzyma.Na pewno wolniej się nagrzewa niż latem ale to normalne. Jak chcesz sprawdzić termostat nagrzej autko do 90 przejedź sie po trasie tak 140Km/h jeżeli temp spadnie termostat lipny

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 18:26:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Hmm, coś mi tu zalatuje zabrudzonym gniazdem samego termostatu. Trzy zmienione i nadal kwas, nawet na podróbie nie powinno byc takich wahań przy zmiennym stylu jazdy. Gniazdo termka jest zasyfione, albo jakies stare silikony zostały i popuszcza lekko na chłodnice, a w tej porze roku nie wyczujesz tak szybko po przewodach czy puszcza czy nie. Po dłuższym garowaniu, cos wyczujesz ale może to być właściwy moment puszczenia drugiego obiegu.

Drugi motyw to było latane na kranówie i kamien kraży w obiegu i bez płukanki się nie obejdzie, bo żaden termostat nie zamknie sie do końca jak ma syf pod uszczelkami. Nie piszę że Ty kranówe lałeś, może poprzedni właściciel auta był oszczędny.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 10:04:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
rookie napisał(a):
Jak chcesz sprawdzić termostat nagrzej autko do 90 przejedź sie po trasie tak 140Km/h jeżeli temp spadnie termostat lipny


Jest taki efekt, że po nagrzaniu na postoju do 90 ruszyłem i w czasie jazdy nagle dygnęło na 80 i po chwili jazdy powoli poszło na 90.

Co do czystości płynu i gniazda termostatu to jest tak jak należy, sprawdzone i czyszczone.

W sobotę sprawdzałem, na postoju grzał się do 60, potem powolutku zaczął się otwiera i już powoli do 90, ale razem z chłodnicą. Myślę, że takie badziewne termostaty robią.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 12:29:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Załóż oryginalny termostat zakupiony w ASO i skończą się kłopoty.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 16:13:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Baskecior napisał(a):
Załóż oryginalny termostat zakupiony w ASO i skończą się kłopoty.

garnek z woda na kuchenke (powiedz zonie/mamie ze zupe dla prawdziwego funa motoryzacji gotujesz :D ) i do gara termostat... jak otworzy sie w temperaturze takiej ze jestes w stanie tam lape wsadzic i policzyc do 10 to termostat jest zly
Naturalnie w zamknietym termostacie ten grzybek na sprezynce powiniem przymykac calols
Czyszczenie z wymyslonych zanieczyszczen niczego tu nie zmieni (zatkana chlodnica jest mniej wydajna i efekt mialbys przeciwny do opisanego)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 21:21:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
przemekk74 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Załóż oryginalny termostat zakupiony w ASO i skończą się kłopoty.

garnek z woda na kuchenke (powiedz zonie/mamie ze zupe dla prawdziwego funa motoryzacji gotujesz :D ) i do gara termostat... jak otworzy sie w temperaturze takiej ze jestes w stanie tam lape wsadzic i policzyc do 10 to termostat jest zly
Naturalnie w zamknietym termostacie ten grzybek na sprezynce powiniem przymykac calols
Czyszczenie z wymyslonych zanieczyszczen niczego tu nie zmieni (zatkana chlodnica jest mniej wydajna i efekt mialbys przeciwny do opisanego)
Pozdrawiam,
Przemek



Chyba nigdy płynu chłodniczego ktoś tu nie zmieniał, twierdząc o wymyślonych zabrudzeniach podpowiadając o drożności chłodnicy. No bo niby chłodnica się zapchała, no właśnie od czego :?: :D

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: