Dajcie juz spokoj z tymi instrukcjami i spalaniem oleju. Jesli silnik pali 0,6 na 1000 to znaczy ze na 15 000 spala 15x0.6 = 9L
Rachunek oznacza ze nie ma sensu wymieniac w takim aucie oleju wcale bo jest wymieniany w trakcie eksploatacji. Wystarczy wymieniac tylko filtr oleju
Dane tego nieszcesliwego litra na 1000 dotycza wysokich predkosci i skrajnyh sytuacji. Jesli ayto pali 0,6 i wiecej to znaczy ze albi jest eksploatowane przy wysokich predkosciach albo pali bo jest zuzyte.
Silniki V8 dziela sie na stare i nowe. Stary typ silnikow jest trwalszy i sa to silniki produkowane do 99 , powyzej 99 sa to silniki 40 zaworowe i znacznei slabsze. Najczestrzym ich problemem jest zuzycie prowadnic zaworowych ktorych srednica to tylko 6 mm , zawory pochylone pod katem wycieraja prowadnice i przy 200 000 a czasem wczesniej to norma ze pali olej bo jest wytarte.
Na tym forum nie ma sie co czarowac wiekszosc silnikow ma takie przebiegi i wiekszosc ma zuzyte prowadnice co jest glowna przyczyna zuzycia tego oleju. Przyzwyczailem sie ze wiekszosc z was krzyczy ze to norma ale jest to norma dla podjechanego motoru.
Uwazam ze silnik tego kolegi ktory zalozyl ten post to jednostka 40 zaworowa i sa ta wyrazne poczatki konca opisanego przezemnie problemu. Nastepny etap to bedzie kopcenie na bialo na wolnbych obrotach. To przy zalozeniu ze to auto nie jezdzi po 160 km/h i wiecej non stop.
Moze to byc tez slaby olej tak sie zdarza ale V8 40 V to slabe glowice bo zawory sa cienkie , maja zaledwie 6 milimetrow i leza pod katem wiec sama grawitacja je zabija nie mowiac juz o tym ze sie grzeja jak i V6 benzyny w ktorych uszczelki i rurki krusza sie jak zlezale wafelki
