.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 14:23:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 06:00:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Pawlo napisał(a):
Znam osobiście jedna S6 C5 co łyka oliwke w okolicach 0,8- do 1/1000 i zero jakiego kolwiek dymka ba nawet rurki nie przykopcone. Ten typ tak ma i tak ma być :):

"z ust mi to wyjąłeś"...i dokładnie tak jest, wcale tego nie ukrywam.
Spalanie oleju nie zależnie od stylu jazdy...już dawno przestałem sobie rwać włosy z głowy z tego powodu :D

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 10:41:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Moje ABH (204 tys km) bierze 1 ltr na tysiąc (i mniej robiąc trasę 1000 km). Czy jest sens wymieniać uszczelniacze?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 13:22:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
też sobie zadaje to pytanie...raz nawet zauważyłem dymienie na postoju bezpośrednio po dolewce oleju...może właśnie sobie spływał po usmażonych uszczelniaczach

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 14:40:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
mi przy wymianie zlalo sie prawie 8 litrow - od kupna do wymiany minelo 10kkm wiec w miare obiektywnie. obecnie po kolejnych 5kkm nic nie dolewalem i nie zauwazylem zeby cos ubylo.
powyzej 4000 obr. kazdy motor zacznie "palic" olej ale jak sie jezdzi ponizej to chyba nie powinno. no chyba ze taka uroda tych motorow. tylko pytanie wtedy jaki jest zmiany oleju co 10-15kkm skoro i tak wymianiacie caly przynajmniej 2 razy w trakcie uzytkowania.
pozdrawiam

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2010 18:34:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Ja ewidentnie widzę korelację zużycia oleju i stylu jazdy (w szczególności obroty).

W miarę spokojna jazda po mieście to 1l/2-3 tys km.
Szybkie przeloty autostradowe (powyżej 4 tys obr, przeciąganie do czerwonego pola) robią wynik spokojnie na poziomie 1l/1000 km.

Bez żadnego (zauważalnego) dymienia czy plam pod autem.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2010 18:44:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Dajcie juz spokoj z tymi instrukcjami i spalaniem oleju. Jesli silnik pali 0,6 na 1000 to znaczy ze na 15 000 spala 15x0.6 = 9L

Rachunek oznacza ze nie ma sensu wymieniac w takim aucie oleju wcale bo jest wymieniany w trakcie eksploatacji. Wystarczy wymieniac tylko filtr oleju :)

Dane tego nieszcesliwego litra na 1000 dotycza wysokich predkosci i skrajnyh sytuacji. Jesli ayto pali 0,6 i wiecej to znaczy ze albi jest eksploatowane przy wysokich predkosciach albo pali bo jest zuzyte.

Silniki V8 dziela sie na stare i nowe. Stary typ silnikow jest trwalszy i sa to silniki produkowane do 99 , powyzej 99 sa to silniki 40 zaworowe i znacznei slabsze. Najczestrzym ich problemem jest zuzycie prowadnic zaworowych ktorych srednica to tylko 6 mm , zawory pochylone pod katem wycieraja prowadnice i przy 200 000 a czasem wczesniej to norma ze pali olej bo jest wytarte.

Na tym forum nie ma sie co czarowac wiekszosc silnikow ma takie przebiegi i wiekszosc ma zuzyte prowadnice co jest glowna przyczyna zuzycia tego oleju. Przyzwyczailem sie ze wiekszosc z was krzyczy ze to norma ale jest to norma dla podjechanego motoru.

Uwazam ze silnik tego kolegi ktory zalozyl ten post to jednostka 40 zaworowa i sa ta wyrazne poczatki konca opisanego przezemnie problemu. Nastepny etap to bedzie kopcenie na bialo na wolnbych obrotach. To przy zalozeniu ze to auto nie jezdzi po 160 km/h i wiecej non stop.

Moze to byc tez slaby olej tak sie zdarza ale V8 40 V to slabe glowice bo zawory sa cienkie , maja zaledwie 6 milimetrow i leza pod katem wiec sama grawitacja je zabija nie mowiac juz o tym ze sie grzeja jak i V6 benzyny w ktorych uszczelki i rurki krusza sie jak zlezale wafelki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 05:02:15 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8328
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ja jednak wymieniam olej, tak wychodzi między wymianiami (10000-12000km) zę dolewam bańkę oleju.
Kupuję na wymianę 3 bańki 4L oleju = 12L. Wlewam 7.5 pozostałe 4.5 starcza do kolejnej wymiany, taka u mnie norma.... owszem często jeżdżę na bardzo wysokich obrotach, zblokowanej "3" na skrzyni, z pedałem w podłodze do 6100 RPM itd...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 12:04:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ale masz silnik ABZ :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 12:42:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Zaraz wyjdzie, ze najlepszy motór 4.2 to AEC

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 13:17:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Lotus już kiedyś prawiłeś swoje teorie na ten temat i zaciekle ich broniłeś. Nijak ma się to jednak w praktyce. Nie wiem jak wytłumaczyć sobie przypadki (a znam takie dwa) gdzie A8 z 2008 i S6 5200cm3 o przebiegach niespełna 100 000km biorą po 06, i 04l/ 1000km. Pewnie znów powiesz że nie znasz tych aut i każde trzeba rozpatrywać indywidualnie.
Mój przy spokojnej jeździe wchłania 0,2l ale przy kręceniu potrafi i 0,5l wychlać nie dymiąc na biało, żółto czy niebiesko a przebieg zbliża się do 200tkm i silnik mam ten bardzo słaby i wadliwy 40V. ;)
Jakiś czas temu po przeczytaniu Twoich teorii przeglądałem jakiś wątek na motor-talk.de i 90% userów pisało o braniu sporej ilości oleju przez silniki 40V a ich auta nie były tak wylatane jak biednych Polaków którzy kupują odpady po Niemcach. ;)
Być może to co piszesz jest prawdą ale trzeba byłoby skorygować teorie że nie tylko stare i wylatane silniki 40V mają zużyte prowadnice zaworowe ale też i te dużo nowsze i niewylatane.

_________________
AUDI S8 D2 4.2 360KM QUATTRO MANUAL po FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 13:35:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jedno jest pewne , trzeba zmienić na 1,9 tdi najlepiej AFN , te nie biorą oleju. nie palą paliwa, a po ćipie spokojnie kiluja każde V8 :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 13:43:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
mały v8 napisał(a):
Jedno jest pewne , trzeba zmienić na 1,9 tdi najlepiej AFN , te nie biorą oleju. nie palą paliwa, a po ćipie spokojnie kiluja każde V8 :peace:


mały, ale zapomniałeś o jednym. Tylko szukać w manualu. Bo jak wiadomo, automat nie jedzie :diabel:

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 13:52:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
...i...zaś się zaczyna :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 14:53:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Lotus napisał(a):
Dajcie juz spokoj z tymi instrukcjami i spalaniem oleju. Jesli silnik pali 0,6 na 1000 to znaczy ze na 15 000 spala 15x0.6 = 9L

Rachunek oznacza ze nie ma sensu wymieniac w takim aucie oleju wcale bo jest wymieniany w trakcie eksploatacji. Wystarczy wymieniac tylko filtr oleju :)

Dane tego nieszcesliwego litra na 1000 dotycza wysokich predkosci i skrajnyh sytuacji. Jesli ayto pali 0,6 i wiecej to znaczy ze albi jest eksploatowane przy wysokich predkosciach albo pali bo jest zuzyte.

Silniki V8 dziela sie na stare i nowe. Stary typ silnikow jest trwalszy i sa to silniki produkowane do 99 , powyzej 99 sa to silniki 40 zaworowe i znacznei slabsze. Najczestrzym ich problemem jest zuzycie prowadnic zaworowych ktorych srednica to tylko 6 mm , zawory pochylone pod katem wycieraja prowadnice i przy 200 000 a czasem wczesniej to norma ze pali olej bo jest wytarte.

Na tym forum nie ma sie co czarowac wiekszosc silnikow ma takie przebiegi i wiekszosc ma zuzyte prowadnice co jest glowna przyczyna zuzycia tego oleju. Przyzwyczailem sie ze wiekszosc z was krzyczy ze to norma ale jest to norma dla podjechanego motoru.

Uwazam ze silnik tego kolegi ktory zalozyl ten post to jednostka 40 zaworowa i sa ta wyrazne poczatki konca opisanego przezemnie problemu. Nastepny etap to bedzie kopcenie na bialo na wolnbych obrotach. To przy zalozeniu ze to auto nie jezdzi po 160 km/h i wiecej non stop.

Moze to byc tez slaby olej tak sie zdarza ale V8 40 V to slabe glowice bo zawory sa cienkie , maja zaledwie 6 milimetrow i leza pod katem wiec sama grawitacja je zabija nie mowiac juz o tym ze sie grzeja jak i V6 benzyny w ktorych uszczelki i rurki krusza sie jak zlezale wafelki :)


Do tego dodam nie obracające się zawory podczas pracy w przeciwieństwie to starszych konstrukcji co uważam za dużą wadę.

Niestety dobre motory skończyły się na 1Z, AFN, AEL, AAH i AKH, AEC :(

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 18:34:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Czyli nie ma się co spinać aby kupić 40V?? Super, bo właśnie rozglądam się w temacie 4.2... Tylko, że jakiś czas temu TUTAJ (AKP) czytałem, że to jednak 40V piją mniej benzyny i przede wszystkim oleju. Jak to więc jest ostatecznie, w tym pojedynku 32 vs 40 zaworków?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Ostatnio edytowano 29.paź.2010 06:04:36 przez mroova81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 21:19:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Kornel napisał(a):
Lotus napisał(a):
Dajcie juz spokoj z tymi instrukcjami i spalaniem oleju. Jesli silnik pali 0,6 na 1000 to znaczy ze na 15 000 spala 15x0.6 = 9L

Rachunek oznacza ze nie ma sensu wymieniac w takim aucie oleju wcale bo jest wymieniany w trakcie eksploatacji. Wystarczy wymieniac tylko filtr oleju :)

Dane tego nieszcesliwego litra na 1000 dotycza wysokich predkosci i skrajnyh sytuacji. Jesli ayto pali 0,6 i wiecej to znaczy ze albi jest eksploatowane przy wysokich predkosciach albo pali bo jest zuzyte.

Silniki V8 dziela sie na stare i nowe. Stary typ silnikow jest trwalszy i sa to silniki produkowane do 99 , powyzej 99 sa to silniki 40 zaworowe i znacznei slabsze. Najczestrzym ich problemem jest zuzycie prowadnic zaworowych ktorych srednica to tylko 6 mm , zawory pochylone pod katem wycieraja prowadnice i przy 200 000 a czasem wczesniej to norma ze pali olej bo jest wytarte.

Na tym forum nie ma sie co czarowac wiekszosc silnikow ma takie przebiegi i wiekszosc ma zuzyte prowadnice co jest glowna przyczyna zuzycia tego oleju. Przyzwyczailem sie ze wiekszosc z was krzyczy ze to norma ale jest to norma dla podjechanego motoru.

Uwazam ze silnik tego kolegi ktory zalozyl ten post to jednostka 40 zaworowa i sa ta wyrazne poczatki konca opisanego przezemnie problemu. Nastepny etap to bedzie kopcenie na bialo na wolnbych obrotach. To przy zalozeniu ze to auto nie jezdzi po 160 km/h i wiecej non stop.

Moze to byc tez slaby olej tak sie zdarza ale V8 40 V to slabe glowice bo zawory sa cienkie , maja zaledwie 6 milimetrow i leza pod katem wiec sama grawitacja je zabija nie mowiac juz o tym ze sie grzeja jak i V6 benzyny w ktorych uszczelki i rurki krusza sie jak zlezale wafelki :)


Do tego dodam nie obracające się zawory podczas pracy w przeciwieństwie to starszych konstrukcji co uważam za dużą wadę.

Niestety dobre motory skończyły się na 1Z, AFN, AEL, AAH i AKH, AEC :(


Zaraz się dowiem że mój motór ma pierścienie z porcelany a tłoki dębowe mocne. ;)
Obojętnie z czego jest to przez trzy lata i prawie 200tkm na karku jeszcze się nie zająknął, a że wypić lubi...

_________________
AUDI S8 D2 4.2 360KM QUATTRO MANUAL po FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2010 07:41:11 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8328
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Podobno 40V lekko mniej palą, co do zużycia oleju to brak danych mnie

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2010 11:32:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
mroova81 napisał(a):
Czyli nie ma się co spinać aby kupić 40V?? Super, bo właśnie rozglądam się w temacie 4.2... Tylko, że jakiś czas temu TUTAJ (AKP) czytałem, że to jednak 40V piją mniej benzyny i przede wszystkim oleju. Jak to więc jest ostatecznie, w tym pojedynku 32 vs 40 zaworków?

Wynika to zapewne z tego, że np taki ABZ jest starszy od AQF, więc w większości przypadków taki samochód będzie miał więcej nalatane.
Wg mnie jednak gdyby zrobić remont hydrauliki zarowno w ABZ i AQF to ten drugi łyknie sobie więcej.
ABZ i AZC są nie do zajechania (z tym, że w tym drugim akurat problemem nie jest sama jednostka, a czesto nawet nie osprzęt czy sterowanie, ale masa czujników, a diagnostyka przypomina np ta z BMW (nie mówiac już o wyciaganiu silnika prawie za każdym razem, bo do nieczego nie ma dostepu, ze względu na jego konstrukcje, wymiary - brak miejsca


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2010 13:14:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam wszystkich... prawde powiedziawszy V8 mam od ledwo tygodnia ale tez juz mnie zaniepokoilo to ze w momencie kupna bylo 3/4 stanu a po kilku dniach i jakis 600km moze odrobine wiecej zrobila sie 1/3 stanu oleju... zaniepokojony dzwonie do kolegi od ktorego auto zakupilem a ten informuje mnie ze to normalka i ze 3 jego poprzednie V-ki palily olej, jego kolegi A8 1998r tez 4,2 pali olej, teraz czytam co piszecie i jestem spokojniejszy. Koledze wierze ale zawsze inaczej wszystko dociera do czlowieka jak sie slyszy z kilku zrodel to samo. Dziwna rzecz z tym paleniem oleju ktora troszke mi sie nie podoba ale coz... Skoro ten typ tak ma... Mialem kiedys 80 B2 1.8 B+G i wierzcie lub nie ale od wymiany do wymiany nie dolewalem ani grama oleju a jak sie spojrzalo tak po ok 8000 km to olej jeszcze nie byl czarny! W pasku B3 1.9TD dolewam max 1l po ok 7500-8500 km w zaleznosci ile trasy ile miasta! A tu trzeba co tysiac na pewno dooliwic motor :| Ale nikt nie mowil ze bedzie latwo :D Pozdrowionka!

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 10:25:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lip.2010 22:21:46
Posty: 186
Lokalizacja: Bielsko-Biała
kończąc temat.....
panom, którzy twierdzą ,że zużycie oleju na poziomie 1 l/1000 km jest oznaką zajechanego silnika sugeruję przeglądnąć jeszcze raz wszystkie posty posiadaczy v8.
Czy to oznacza, że wszyscy mamy zarżnięte motory?
Znajdźcie choć jedno v8 audi co nie bierze @!!!!#$@

_________________
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM)
A4 b5 1,8T (180 KM)
A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM)
A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM)
S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=104330
A6 C5 1,8T (150 KM) http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=113093
A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM) viewtopic.php?f=33&t=117116


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron