.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 19:02:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2010 15:40:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
właśnie przeprowadziłem regenerację zacisków w swojej setuni...ręczny na obu zaciskach działa malinowo...do zdejmowania i zakładania pierścieni segera udało mi się wykorzystać takie wąskie szczypce do tychże pierścieni...dzięki temu cała operacja przebiegła bezproblemowo i przyjemnie.
Oczywiście fotostory w wykonaniu ArtHurO było pomocne :peace:

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 16:18:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Witam, zabrałem się za zacisk, który mi się już blokował i doszedłem dość daleko ale chwilowo stanąłem.

Pierścień segera z wnętrza już wyciągnąłem, ale ten koszyczek ze sprężyną wcale nie wychodzi sam, dalej się trzyma, co go trzyma??

Co teraz powinienem odkręcić? Czy tą śrubę na zewnątrz przy dźwigni ręcznego? (na razie ją zalałem WD bo jest zapieczona)


Ogólnie widzę że nieco różni się mój zacisk od zacisku ArtHurO. Mój zacisk to Lucas 38mm, a czy ArtHurO to nie jest ATE?


Obrazek
Obrazek

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 17:22:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Śrubę należy odkręcić - ale delikatnie i z wyczuciem. Należy obserwować zachowanie koszyczka. Po odkręceniu śruby zdecydowanie podważaj koszyczek - musi wyjść. ATE, LUCAS czy inne ustrojstwo - zasada działania i budowy ta sama.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 09:58:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2010 11:15:15
Posty: 15
Lokalizacja: Lubin
Kolego subę zaznaczoną na czerwono musisz wykręcić

Obrazek

Wiem bo walczyłem z tym wczoraj, nic mi nie wystrzeliło po rozebraniu tego więc bez obaw, a w sumie to zrobie zdjęcia i zaraz ci pokaże jak to wyglada

po odkręceniu tej śrubki musisz zsunąć tą dźwigienkę z tego frezu:

Obrazek

i pod warunkiem że wyciągnąłeś pierścień segara, powinieneś bez problemu wyciągnąć ten mechanizm

Obrazek

zacisk może trochę inny niż u ciebie ale zasada działania ta sama.

Dopiero doczytałem Mój zaciśk tez był Lucas 38


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 14:48:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Dzięki ArtHurO i tomi5. Już teraz wiem wszystko. Narazie jednak walcze ze zdjeciem dzwigienki z wieloklinu, śruba poszła ale dźwigni nie moge zdjąć. Czy można na siłę walić w oś tak aby dźwignia zeszła? Od środka pierscień jest wyciagniety. Na razie waliłem delikatnie ale ani drgnie.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 14:51:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Bij w śrubę jednak z wyczuciem- tak abyś nie spęczył końca śruby. Pobijaj najlepiej przez kawałek aluminium lub miedzi - w każdym bądź razie metal o mniejszej twardości od żelaza.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 19:04:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Udało się :) Ramię zeszło, pozostało zamontować zacisk na w aucie.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 19:06:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 19:49:55
Posty: 474
Lokalizacja: ŁUKÓW
:/ i ja nie mam ręcznego poprobuje ...zobaczymy??

_________________
WIGRY 3
FIAT 125p
POLONEZ FSO
ŁADA SAMARA
GOLF GLS
PONTIAC LEMANS
FIAT 126p
FIAT 126p
POLONEZ FSO
B4 2.8 V6
A6 2.8 V6 Quattro
MERCEDES A-klasa 1.6
A6-C5 2.4 ośka :( jest
KIA Rio 1.4---2015 :) jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 17:15:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Polecam zabawę :) Ten zacisk Lucasa jak mój (taki jak i kolegi tomi5) jest znacznie prostszy w rozebraniu. Jak już się raz to przejdzie to każdy kolejny zacisk można zrobić w 30min.

Polecam zaopatrzyć sie w takie długie 200mm szczypce do pierścieni:

http://allegro.pl/szczypce-segera-wewne ... 19921.html

- należy tylko nieco podszlifować końcówki bo są zbyt grube
- krótszymi 150mm nie ma szans się dobrać, próbowałem i tylko się namęczyłem

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 19:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
a ja mam inne pytanie , mozne uzyc tego jako referat ? ma autor cos przeciw jakies prawa autorskie ?:P

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2011 06:57:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 16:39:29
Posty: 194
Lokalizacja: Słupsk
:)

_________________
Audi A6 C7 Avant 2.0TDI CNHA
A6/C4 2,5 TDI AEL


Ostatnio edytowano 24.sie.2011 12:10:41 przez zenon407, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2011 07:05:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 16:39:29
Posty: 194
Lokalizacja: Słupsk
:D

_________________
Audi A6 C7 Avant 2.0TDI CNHA
A6/C4 2,5 TDI AEL


Ostatnio edytowano 24.sie.2011 12:10:58 przez zenon407, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2011 08:26:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 13:50:12
Posty: 365
Lokalizacja: Gdynia
Mi ręczny nie działa z jednej strony na razie linkę zdjąłem bo dźwigienka nie odbijała, trzeba będzie skorzystać z tego opisu.

_________________
Jest: Audi A6 C4 2.8 AAH Avant Quattro '95 było: Audi 80 B3 1.8 '90
Poza tym w rodzinie: Audi 80 B4 2.0E '92 , Audi A3 1.9TDI '01 , Audi A4 B5 1.8 '95 , Audi 80 B3 1.8S '89 , Audi A6 C5 2.4 '00 , VW Lupo 1.7 SDI '00


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2011 11:49:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 16:39:29
Posty: 194
Lokalizacja: Słupsk
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W audi A6 c4 nie strzela żadna spręzyna gdyż jest dobrze zamknieta.
Przyrząd służy jedynie do ,, zruszenia pierścienia Segera".
Wychodzi po paru próbach chińskim wynalazkiem do pierścieni -samymi szczypcami .

Dobrze popatrzeć gdzie jest umieszczony oring(okrągły pierścionek gumowy).

Ps.Żeby odkręcić wężyk gumowy od obudowy hamulca-trzeba go lekko odkręcić i dokręcic znowu,pozniej zdejmujesz cały uchwyt hamulcowy i NIM obracając - odkręcasz wężyk hamulcowy.

_________________
Audi A6 C7 Avant 2.0TDI CNHA
A6/C4 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 21:31:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Kolego Zenion407 - ten sposób odkręcenia przewodu elastycznego jest niezły, ale prawidłowo to odkręca się sam przewód rozkręcając łączenie w nadkolu elastyka z rurka hamulcową.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja hamulca ręcznego FOTOSTORY
PostNapisane: 21.sty.2012 17:57:12 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Bazując na opisie tydzień temu wziąłem się za zamodzielną regenerację zacisków i chciałbym uzupełnić opis ArtHurO o kilka przydatnych uwag dla potomnych, mających w planach akcję pod tytułem "zrób to sam".

ArtHurO napisał(a):
zaczepiamy o monopolowy kupując kilka piwek- człowiek nie wielbłąd i przy robocie musi się nawodnić :peace:

1. Piwo jest dobre jako napój chłodzący, ale po spożyciu nie można kierować - lepiej poczekać z otworzeniem pierwszej puszki do momentu odkecenia obu kół.
Może się Wam przytrafić, że trzeba będzie jechać po nowy klucz, bo stary złamie się przy próbie odkecania kół. Jakiś baran przykręcł mi koła kluczem pneumatycznym i musiałem jechać po nowy. Nowy też połamałem - nie wytrzymał dzwigni z dodatkową 1m metalową rurką i pojechałem wymienić na kolejny.[/quote]

ArtHurO napisał(a):
Przed rozpoczęciem roboty musisz mieć: klucz „13”, „14”, „15”, klucz-nasadkę „17” z mocowaniem ˝1/2 cala”,klucz inbus 8 mm, nowy płyn hamulcowy, zestaw naprawczy zacisku czyli zestaw nowych gumek, uszczelek.

2. Klucz "15" nie jest standardowym kluczem dostępnym w zestawach. Jeśli go nie macie, nie odkręcicie szpilek i nici z regeneracji. Dodatkowo przydaje się imadło i 2 wąskie, długie śrubokręty. Lepsze są bardzo długie szczypce do pierścienia sprężystego Segara, ale ciężko takie dostać. Miałem 2 szt, ale były za krótkie by ściśnąć sprężyny, a za szerokie na przebugie, aby zmieściły się między obudową i koszyczkiem.

ArtHurO napisał(a):
Tuż przed wypadnięciem tłoczka odkręcasz kluczem „14” zacisk od przewodu hamulcowego, przewód natychmiast czymś zatkaj (patyczek do szaszłyków jest OK.), żeby się przewód hamulcowy nie zapowietrzał

3. U mnie patyczek sie nie spisał, cały czas płyn uciekal. Skutecznym rozwiązaniem było przyczepienie do koncówki przewodu hamulcowego płaskiego magnesu, nie wyciekła ani kropla. Użyłem magnesu z koncówki narzędzia do wyciągania zaginionych śrubek. Nie wiem jak się ten sprzęt nazywa, ale chodzi o takie teleskopowe cudo z magnesem na końcu do wyciągania śrubek jak wpadną w trudno dostępne miejsca.

ArtHurO napisał(a):
Obrazek
Narzędzie do sprężyny
Obrazek

4. Nie miałem jak zmontować takiego ustojstwa i bawiłem się z kombinowaną dziwignią z dłuta i długiej nasadki 15" - strasznie niewygodne i kilka razy zgiąłem nóżki w koszyczku nim ustawiłem wszystko równo.
Przygotujcie sobie "narzędzie" wg opisu lub kupcie zestaw do zacisków/hamulcow, na allegro od 70zł. Bez tego lub pomocy drugiej osoby możecie spędzić nawet 2h mocując się z ponownym zamontowaniem tej piep***nej sprężynki.

5. Jak już się wie co i jak i ma narzędzia to cała operacja zajmie 0.5-1h na zacisk. Za pierwszym razem... przeczytaj wątek od początku dokłanie jeszcze raz, postępuj wg instrukcji i też wyrobisz się w 1h.

6. Warto jeszcze sprawdzić stan sprężyny odciągającej ręczny, po tylu latach jest już pewnie nieźle skorodowana i nie ma tej siły, aby odbić ręczny. W ASO nie ma takiej częsci do A6 C4, ale teoretycznie pasuje z Passata B5 i można ją tam kupić. Zamówiłem, za tydzień odbiorę i potwierdzę czy można ją zamienić.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja hamulca ręcznego FOTOSTORY
PostNapisane: 05.wrz.2017 18:46:32 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
Dźwigienka nie wyjdzie bez rozmontowania zacisku. Trzyma ją ten wałeczek. Całość do rozbiórki.

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: