.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 11:17:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.6 ADP] Przestawiony rozrząd. Ustawienie zapłonu.
PostNapisane: 04.lis.2010 21:53:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2010 06:27:13
Posty: 36
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Witam miałem sporo kłopotów z silnikiem (ciężkie odpalanie, szarpanie przerywanie,falowanie obrotów).
Nie wiedziałem jak sprawdzić 3 koło rozrządu bez ponownego rozbierania przodu. Po pół roku problemowego jeżdżenia doczytałem się, że można sprawdzić na kole zamachowym w okienku koło aparatu zapłonowego. Problem jest taki że "0" w okienku pokazuje się po przestawieniu na kole pasowym o jeden ząb poza pokrycie znaku. Gdy znaki na kole pasowym i wałku rozrządu pokrywają się to nie ma "0" w okienku na kole zamachowym. Mechanik mówił że to koło napędza tylko aparat zapłonowy i można to wyregulować ustawiając zapłon. Próbował mi to zrobić ale nie wiedział, że trzeba VAGiem włączyć nastawy podstawowe i kręcąc aparatem i widząc, że nic się nie zmienia zostawił tak jak było.
Jako, że on nie potrafi, postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce.
Posiadam laptopa z interfejsem diagnostycznym, lampę stroboskopową z regulowanym kątem.
Proszę o pomoc jak mam ustawić ten zapłon i jaki kąt mam ustawić na lampie stroboskopowej .
Będę podświetlał znaki na kole pasowym mimo tego że w "Sam naprawiam" pisze by podświetlać znak na kole zamachowym w okienku ale jeśli zapłon jest przestawiony to nie moge ustawiać wg. niego.
Takie wartości pokazuje Autodata:
Obrazek
Wiem, że na VAG trzeba właczyć nastawy podstawowe a na lampie stroboskopowej ile ustawić ?
Oczywiście jest jeszcze problem że ciężko tam rękę wsadzić by tym aparatem pokręcić
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 00:05:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
U Ciebie zapłon ustawić trzeba na 3st przed GMP , 12st to testowe ustawienie. Najlepiej na znak na kole zamachowym.
W tym aucie vag nie pokaże zmiany zapłonu możesz kręcić a on i tak pokaże 12st. , ustawia sie go na lampę.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Ostatnio edytowano 05.lis.2010 00:13:00 przez rookie, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 00:11:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2010 06:27:13
Posty: 36
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Na 3 stopnie przed GMP, czyli na -3 na lampie stroboskopowej i kręcić aparatem aż znaki na kole pasowym się pokryją ?

No na kole zamachowym jest przestawione więc jak będę ustawiać wg. tego to chyba nie będzie dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 00:16:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Ustaw na koło zamachowe, jak będziesz miał o 3 st cofnięte na lampie, to jak dobrze ustawisz to ci sie pokryje znacznik z koła zamachowego ze znacznikiem na obudowie.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 19:11:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2010 06:27:13
Posty: 36
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Użyłem VAGa 3.11 i nie było tam opcji on/off w nastawach podstawowych więc wybrałem 001 nie wiem czy dobrze zrobiłem bo lampa nie pokazywała żadnych zmian a w grupie 001 pokazywało cały czas 12 stopni . Co prawda jak za mocno przekręciłem to silnik zaczął przygasać.

Wcześniej jeździłem na odłaczonym czujniku Halla w aparacie zapłonowym ( ok 1500 km.) Vag pokazywał jego błąd i po wymianie na nowy dalej był błąd. Wczoraj go podłączyłem i po skasowaniu błędu i pokręceniu aparatem, chociaż nie wiem czy jest dobrze ustawiony to błąd nie wyskakuje. Mogę już jeździć ze stałą prędkością bez szarpań i reakcja po puszczeniu pedału gazu jest niemal płynna (wcześniej po puszczeniu i wciśnięciu gazu było szarpnięcie).
Myślę, że gdybym jednak ustawił ten zapłon idealnie to byłoby jeszcze lepiej.

Nie ma innej możliwości ustawienia zapłonu bez blokowania sterownika VAGiem ?
Może odłączenie jakiegoś czujnika ułatwiłoby mi regulację ?

_________________
A4 B5 1.6 ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2010 00:35:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Bierzesz kanał 17 robisz basic settings i ustawiasz zapłon na 3 st BTDC

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.6 ADP] Przestawiony rozrząd. Ustawienie zapłonu
PostNapisane: 12.sty.2014 23:14:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2014 22:53:39
Posty: 5
Lokalizacja: Lublin
Auto: Audi A4 B5 1.6 ADP
Odświeżam temat.
1.Żeby ustawić zapłon potrzebna jest lampa z regulacją kąta? Czy znak z koła zamachowego i obudowy nie określa 3 st?
2. Jeśli musi być z regulacją kąta, to blokuję komputer przechodząc do nastaw podstawowych, ustawiam na lampie stroboskopowej 3 st i obracam aż znak z koła zamachowego pokryje mi się ze znakiem z obudowy?
3. A na lampie bez regulacji nie wystarczy zablokować kompa i ustawić na znaki z koła zamachowego i obudowy (czy wtedy nie będzie też 3 st) ? Pytam bo lampę bez regulacji posiadam, a z regulacją nie.
Z góry dzięki za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.6 ADP] Przestawiony rozrząd. Ustawienie zapłonu
PostNapisane: 13.sty.2014 17:43:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
1 i 2 prawdziwe.
Co do punktu 3, jak nie ustawisz zapłonu, silnik nie będzie osiągał optymalnych parametrów mimo dynamicznej regulacji KWZ przez sterownik.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.6 ADP] Przestawiony rozrząd. Ustawienie zapłonu
PostNapisane: 13.sty.2014 18:59:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2014 22:53:39
Posty: 5
Lokalizacja: Lublin
Auto: Audi A4 B5 1.6 ADP
Dzięki za odpowiedź, na allegro na szczęście aż tak wiele lampa z regulacją nie kosztuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.6 ADP] Przestawiony rozrząd. Ustawienie zapłonu
PostNapisane: 19.sty.2014 15:05:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2014 22:53:39
Posty: 5
Lokalizacja: Lublin
Auto: Audi A4 B5 1.6 ADP
Jestem po próbie ustawienia zapłonu, niestety nie udanej. A wygląda to tak:
na kole zamachowym jest tylko jeden znak "0" i na ten znak ustawiamy tak?
Po uzyskaniu temperatury przez silnik, włączyłem na vagu 311.2 kanał 017 no i basic setting i sterownik powinien być zablokowany.Lampa ustawiona na 3 st, poluzowałem rozdzielacz i kręcąc nim znak się nie przesuwał, tak jakby dalej komp korygował wyprzedzenie zapłonu. i jeszcze jedna sprawa na biegu jałowym punkt delikatnie skakał na kole zamachowym dopiero przy wyższych obrotach stabilizował się i stał w miejscu, zapłon powinno się ustawiać na biegu jałowym? Czekam na podpowiedzi, narazie jest ustawiony tak jak był bo przed kręceniem, zaznaczyłem sobie. A i jeszcze gdzieś znalałem na innym forum że powinien być ustawiony na 10 st. Ale instrukcje podają 3 st.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: