.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 19:08:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 AFB] 98 rok Czujnik ABS
PostNapisane: 05.lis.2010 11:53:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Witam,

Proszę o odpowiedź czy ten czujnik pasuje do tego auta (prawe przednie koło):

Wabco 441 032 721 0.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 12:33:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Jest to zamiennik m.in dla 4D0 927 803, więc powinien pasować.
Zawsze ew można pokusić się o coś takiego: http://www.a8team.pl/topics12/2355.htm#25341

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 15:37:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
dice111 napisał(a):
Jest to zamiennik m.in dla 4D0 927 803, więc powinien pasować.
Zawsze ew można pokusić się o coś takiego: http://www.a8team.pl/topics12/2355.htm#25341


Dzięki za odpowiedź, chyba jednak kupię ten zamiennik, tylko czy to długo wytrzyma?

PK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 16:46:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Nie ma co się obawiać o trwałośc, czy jakość wykonania. BOSCHowi w tym wypadku nie ustępuje.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 19:01:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
ja za pół godz lecę na podnośnik z tym samym problemem, te samo koło ;) zaopatrzyłem się w dwa czujniki z A4 i zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak nie będzie współpracować to montuję ten WABCO

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2010 09:31:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
sebos17 napisał(a):
ja za pół godz lecę na podnośnik z tym samym problemem, te samo koło ;) zaopatrzyłem się w dwa czujniki z A4 i zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak nie będzie współpracować to montuję ten WABCO


Witaj,

Napisz jak wygląda sprawa, który czujnik zamontowałeś i czy wszystko jest w porządku.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2010 10:05:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
karazim15 napisał(a):
sebos17 napisał(a):
ja za pół godz lecę na podnośnik z tym samym problemem, te samo koło ;) zaopatrzyłem się w dwa czujniki z A4 i zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak nie będzie współpracować to montuję ten WABCO


Witaj,

Napisz jak wygląda sprawa, który czujnik zamontowałeś i czy wszystko jest w porządku.

Pozdrawiam
Paweł


późno skończyłem więc już nie pisałem, sprawa wygląda tak, błąd na zegarach jest dalej, nie wiem czy trzeba skasować przez kabelek czy od razu powinno być dobrze ? czujnik wygląda praktycznie identycznie, są tylko inne wtyczki, ze starego obciąłem wtyczkę i założyłem do tego z a4. kable mają identycznie te same kolory. Na dniach sytuacja się wyjaśni i napiszę co i jak.

12.11.2010

Temat opanowany :D uszkodzony był u mnie w samochodzie kabel od ABS, mierzyłem miernikiem czy obwód się zamyka i była przerwa, dobrze że blisko wtyczki i nie trzeba było pruć wiązki. Kabel najlepiej jak można naprawiony i nie ma kontrolki ABS. Nic nie trzeba było kasować w kompie, dla formalności oczywiście podłączyłem aby sprawdzić czy nie zapisał się błąd. Zakładałem dwa czujniki i dwa działały od razu.

Dla potomnych szukających tańszego rozwiązania ;) nr z czujnika ABS z audi A4 :
8D0 927 803
340.804/75/1

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 14:36:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 22:01:56
Posty: 38
Lokalizacja: Orzysz
sebos17 napisał(a):
"...uszkodzony był u mnie w samochodzie kabel od ABS, mierzyłem miernikiem czy obwód się zamyka i była przerwa, dobrze że blisko wtyczki i nie trzeba było pruć wiązki..."


Czyli obwód musi być cały czas zamknięty i otwarcie go wywala kontrolkę na liczniku?
U mnie kontrolka zaświeciła się raptem w czasie hamowania. Kumpel sprawdził błędy VAGiem i pokazało, że przyczyną jest czujnik w lewym przednim kole.
Jak sprawdzić czy przyczyną usterki jest przerwany kabel czy uszkodzony czujnik?

_________________
BYŁO Audi 80 quattro 2.0 16V Sport Competition,
BYŁO BMW E34 525i,
BYŁ Ford Cougar 2.0 16V,
BYŁO AUDI A6 C5 Avant 1,9 TDI,
BYŁO BMW E39 520i,
BYŁO Audi A4 B6 1.8T,

JEST Audi A6 C6 2.4 V6 quattro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 17:32:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
SoundMan napisał(a):
sebos17 napisał(a):
"...uszkodzony był u mnie w samochodzie kabel od ABS, mierzyłem miernikiem czy obwód się zamyka i była przerwa, dobrze że blisko wtyczki i nie trzeba było pruć wiązki..."


Czyli obwód musi być cały czas zamknięty i otwarcie go wywala kontrolkę na liczniku?
U mnie kontrolka zaświeciła się raptem w czasie hamowania. Kumpel sprawdził błędy VAGiem i pokazało, że przyczyną jest czujnik w lewym przednim kole.
Jak sprawdzić czy przyczyną usterki jest przerwany kabel czy uszkodzony czujnik?


jeżeli VAG wywala konkretny błąd czujnika to musi to by czujnik. U mnie nie było żadnej komunikacji z czujnikiem, wcześniej pamiętam można było wykasowac błąd i za nim się nie ruszyło to nie było tego błędu na zegarach. Teraz poroblem objawiał się tym, że kasowanie nie dawało rezultatu, błąd świcił się non stop, dlatego znajomy elektryk szukał usterki w kablach.

Pisząc przerwa zastosowałem skrót myślowy a chodziło mi o to, że elektryk pomierzył co i jak i powiedział że jest przerwa na kablach, nie wiem czy obwód się zamyka, czy jakieś inne pomiary wychodzą, mam nadzieję że teraz lepiej wytłumaczyłem.

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 21:20:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Oj chłopaki . Czujnik to zwykły czujnik indukcyjny i ma 2 typy usterki:
1. Kontrolka nie gaśnie, albo zapala się zaraz po zgaśnięciu - nie ma połączenia z czujnikiem (kabel) albo przerwa w obwodzie samego czujnika(czujnik).
2. Kontrolka prawidłowo gaśnie w teście, ale zapala się podczas pierwszych chwil jazdy - za "słaby" sygnał z czujnika(zabrudzenie, braki w "uzębieniu" impulsatora, korozja na impulsatorze(większa przerwa między czujnikiem a impulsatorem), wysunięty czujnik(docisnąć - wbić - lekkie uderzenie w"w łeb" nic czujnikowi nie zrobi, natomiast sama obudowa jest dość delikatna). Czujniki przykręcane śrubką to inna bajka (w odróżnieniu od tego wciskanego badziewia (badziewia, bo wyjęcie go bez demolki to... dla cierpliwych :).
A ha sprawny czujnik - rezystancja jest(nie pamiętam ile, ale to duuużo zwojów cienkiego drutu).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: