Witam jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Na pewno nie jedna osoba spotkała się w swoim Avancie (kombiaku)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
z problemem spryskiwacza tylnej szyby ? a mianowicie chodzi o to że nie pryska płynem albo płyn wcieka nam do bagażnika. Najczęściej uszkodzeniu ulega rurka wewnątrz osi wycieraczki. Niestety ja spotkałem się dwa razy z tym problemem
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
szukałem na temat naprawy i jedyne co znalazłem to zestaw naprawczy na ebay ok 100 ojro
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
może są już dostępne jakieś inne bo było to jakiś czas temu, dlatego postanowiłem zabrać się za to sam tzn z tatem ;p Myślę że komuś może się przydać, sam korzystam z forum więc wniosę coś od siebie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nie jest to zbyt skomplikowane myślę że większość powinna poradzić sobie z tym sama
Oczywiście koszta nie są wielkie w porywach cena jednego piwa
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
a radość wielka
REGENERACJA SPRYSKIWACZA TYLNEJ SZYBY MA PRZYKŁADZIE A4 Avant
( taką samą operacje przeprowadziłem w A6 więc myślę że większość Koncernu VW ma tak samo )
Przed zabraniem się do regeneracji spryskiwacza należy sobie przygotować:
- Wkrętarka
- wiertło 3mm, 4mm, 4.5mm
- klucz nasadowy 13mm, 10mm
- klucz Torex T-10
- śrubokręt płaski
- metalowy wkład od długopisu
- piłka do metalu
- klej (kropelka, superglue czy coś
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
- odrobinę smaru
Czas wykonania: zależny od wprawy nam zajęło to jakieś 2 godziny.
Zaczynamy:
1) Na samym początku zdejmujemy plastikową osłonkę wycieraczki i odkręcamy śrubę zabezpieczającą klucz nasadowy 13 mm po odkręceniu powinno wyglądać tak:
2) Następnie zdejmujemy ramie wycieraczki z ośki z której uprzednio odkręciliśmy śrubkę, jeżeli wycieraczka nie będzie chciała zejść z frezów należy psiknąć jakimś środkiem penetrującym, wyciągnąć plastikową główkę spryskiwacza ciągnąć za ramię wycieraczki do góry i delikatnie przez jakąś deseczkę stuknąć w ośkę powinna zejść bez problemu, powinno wyglądać to tak:
3) Otwieramy klapę bagażnika i demontujemy plastikową osłonę ( każdy ma w innym miejscu zatrzaski więc radzę robić to delikatnie w celu uniknięci wyłamania ich, mi niestety się to nie udało ;p ) rozkład zatrzasków w A4 B5:
4) Naszym oczom powinien ukazać się silnik, odczepiamy kostkę zasilającą i wężyk od płynu spryskiwacza, bierzemy w rękę kluczyk nasadowy 10mm i odkręcamy 3 widoczne śrubki. Wygląda to tak:
5) Następnie demontujemy silnik wycieraczki:
6)
7) Teraz zaczynamy zabawę z naszym spryskiwaczem, bierzemy silnik
wycieraczki na warsztat
8) Wyciągamy dyszę spryskiwacza, jeżeli nie zrobiliśmy tego uprzednio podczas demontażu ramienia wycieraczki:
9) Bierzemy w rękę kluczyk Torex T-10 i odkręcamy śrubki którymi jest przymocowany dekielek ochronny:
10) Po zdjęciu dekielka naszym oczom ukarze się mechanizm wycieraczki, uważajmy na kapselek który znajduje się na przekładni:
11) Następnie wyciągamy element który ulega uszkodzeniu, ten pod który podłączony jest wężyk od płynu spryskiwacza, jeżeli nie zechce wyjść lekko możemy podważyć go śrubokrętem płaskim tak jak na zdjęciu poniżej:
12) Po Wyciągnięciu wygląda to tak:
13) Uszkodzeniu, ukręceniu ulega miedziana rurka widoczna na zdjęciu:
14) Po wyciągnięciu pozostaje jednak jej górny fragment wewnątrz osi wycieraczki:
15) Aby pozbyć się tego elementu rozwiercamy wiertłem: najpierw 4mm
później 4.5mm jak na zdjęciu:
16) Po przeprowadzeniu tej operacji powinniśmy mieć udrożniony otwór
wewnątrz osi wycieraczki:
17) Teraz zabieramy się za dorobienie nowej rurki, wykorzystamy do tego metalowy wkład od długopisu o średnicy ok 3mm, najlepiej jak wkład wygląda jak na zdjęciu bez takiego zaciśnięcia które trzyma sprężynkę, dostępny w księgarni ;p
18) Ucinamy starą ukręconą rurkę najlepiej piłką do metalu:
19) Najlepiej uciąć ją z fragmentem plastiku tak ok 1mm, ułatwi nam to rozwiercanie:
20) Po odcięciu powinno wyglądać to tak:
21) Następnie rozwiercamy starą rurkę która znajduje się wewnątrz plastiku na głębokość ok 10mm wiertłem 3mm po rozwierceniu wygląda to tak:
22) Przymierzamy nasz wkład czy szczelnie pasuje po rozwierceniu nakładamy na niego odrobinę kleju:
23) Sklejamy oba elementu razem:
24) Przymierzamy sklejony uprzednio element czy pasuje do naszej ośki, jeżeli wchodzi opornie należy plastikową część delikatnie przeszlifować papierem ściernym:
25) Po spasowaniu kawałek wkładu powinien wystawać poza ośkę:
26) Wystający kawałek wkładu (naszej rurki) obcinamy równo z ośką:
27) Po ucięciu powinno wyglądać to mniej więcej tak:
28) Po ucięciu możemy delikatnie poszerzyć końcówkę rurki w celu łatwiejszego montażu dyszy spryskiwacza, ja użyłem do tego szpicboru taki czworokątny punktak do drewna
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
może być odpowiedni gwóźdź
29) Sprawdzamy czy dysza pasuje:
30) Smarujemy rurkę wszystko jedno czym oby nie masłem
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
, ja użyłem zwykłego Smaru ŁT43:
31) Składamy całość do (kupy) uważajmy przy tym żeby dobrze spasować kolanko, i zamontować kapselek na mechanizmie wycieraczki był on widoczny zaraz po zdjęciu pokrywki, przykręcamy śrubki torex
32) Montujemy nasz mechanizm ponownie w klapie bagażnika
33) Ustawiamy i leciutko dobijamy dyszę ( nie koniecznie młotkiem)
34) Zamontowana dysza:
35) Test spryskiwacza i ustawianie dyszy:
36) Montaż ramienia wycieraczki dokręcenie nakrętki (8mm) klucz 13mm:
37) I wszystko śmiga aż miło
![Very Happy :D](./images/smilies/002.gif)
(oczywiście jeżeli po drodze
nie uszkodziliśmy czegoś ;p )
Gwarancja: jakiś czas powinno być ;p