.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 16:01:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All VW grup] Regeneracja spryskiwacza tylnej szyby :)
PostNapisane: 12.lis.2010 17:25:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
Witam jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość ;) Na pewno nie jedna osoba spotkała się w swoim Avancie (kombiaku) ;) z problemem spryskiwacza tylnej szyby ? a mianowicie chodzi o to że nie pryska płynem albo płyn wcieka nam do bagażnika. Najczęściej uszkodzeniu ulega rurka wewnątrz osi wycieraczki. Niestety ja spotkałem się dwa razy z tym problemem ;) szukałem na temat naprawy i jedyne co znalazłem to zestaw naprawczy na ebay ok 100 ojro ;) może są już dostępne jakieś inne bo było to jakiś czas temu, dlatego postanowiłem zabrać się za to sam tzn z tatem ;p Myślę że komuś może się przydać, sam korzystam z forum więc wniosę coś od siebie ;) Nie jest to zbyt skomplikowane myślę że większość powinna poradzić sobie z tym sama :)

Oczywiście koszta nie są wielkie w porywach cena jednego piwa ;) a radość wielka ;)


REGENERACJA SPRYSKIWACZA TYLNEJ SZYBY MA PRZYKŁADZIE A4 Avant
( taką samą operacje przeprowadziłem w A6 więc myślę że większość Koncernu VW ma tak samo )

Przed zabraniem się do regeneracji spryskiwacza należy sobie przygotować:

- Wkrętarka
- wiertło 3mm, 4mm, 4.5mm
- klucz nasadowy 13mm, 10mm
- klucz Torex T-10
- śrubokręt płaski
- metalowy wkład od długopisu
- piłka do metalu
- klej (kropelka, superglue czy coś ;) )
- odrobinę smaru

Czas wykonania: zależny od wprawy nam zajęło to jakieś 2 godziny.


Zaczynamy:

1) Na samym początku zdejmujemy plastikową osłonkę wycieraczki i odkręcamy śrubę zabezpieczającą klucz nasadowy 13 mm po odkręceniu powinno wyglądać tak:

Obrazek



2) Następnie zdejmujemy ramie wycieraczki z ośki z której uprzednio odkręciliśmy śrubkę, jeżeli wycieraczka nie będzie chciała zejść z frezów należy psiknąć jakimś środkiem penetrującym, wyciągnąć plastikową główkę spryskiwacza ciągnąć za ramię wycieraczki do góry i delikatnie przez jakąś deseczkę stuknąć w ośkę powinna zejść bez problemu, powinno wyglądać to tak:

Obrazek



3) Otwieramy klapę bagażnika i demontujemy plastikową osłonę ( każdy ma w innym miejscu zatrzaski więc radzę robić to delikatnie w celu uniknięci wyłamania ich, mi niestety się to nie udało ;p ) rozkład zatrzasków w A4 B5:

Obrazek



4) Naszym oczom powinien ukazać się silnik, odczepiamy kostkę zasilającą i wężyk od płynu spryskiwacza, bierzemy w rękę kluczyk nasadowy 10mm i odkręcamy 3 widoczne śrubki. Wygląda to tak:

Obrazek



5) Następnie demontujemy silnik wycieraczki:

Obrazek


6)

Obrazek



7) Teraz zaczynamy zabawę z naszym spryskiwaczem, bierzemy silnik

wycieraczki na warsztat ;)
Obrazek



8) Wyciągamy dyszę spryskiwacza, jeżeli nie zrobiliśmy tego uprzednio podczas demontażu ramienia wycieraczki:

Obrazek



9) Bierzemy w rękę kluczyk Torex T-10 i odkręcamy śrubki którymi jest przymocowany dekielek ochronny:

Obrazek



10) Po zdjęciu dekielka naszym oczom ukarze się mechanizm wycieraczki, uważajmy na kapselek który znajduje się na przekładni:

Obrazek



11) Następnie wyciągamy element który ulega uszkodzeniu, ten pod który podłączony jest wężyk od płynu spryskiwacza, jeżeli nie zechce wyjść lekko możemy podważyć go śrubokrętem płaskim tak jak na zdjęciu poniżej:

Obrazek


12) Po Wyciągnięciu wygląda to tak:

Obrazek



13) Uszkodzeniu, ukręceniu ulega miedziana rurka widoczna na zdjęciu:

Obrazek


14) Po wyciągnięciu pozostaje jednak jej górny fragment wewnątrz osi wycieraczki:

Obrazek


15) Aby pozbyć się tego elementu rozwiercamy wiertłem: najpierw 4mm
później 4.5mm jak na zdjęciu:

Obrazek

16) Po przeprowadzeniu tej operacji powinniśmy mieć udrożniony otwór
wewnątrz osi wycieraczki:

Obrazek


17) Teraz zabieramy się za dorobienie nowej rurki, wykorzystamy do tego metalowy wkład od długopisu o średnicy ok 3mm, najlepiej jak wkład wygląda jak na zdjęciu bez takiego zaciśnięcia które trzyma sprężynkę, dostępny w księgarni ;p

Obrazek



18) Ucinamy starą ukręconą rurkę najlepiej piłką do metalu:

Obrazek



19) Najlepiej uciąć ją z fragmentem plastiku tak ok 1mm, ułatwi nam to rozwiercanie:
Obrazek



20) Po odcięciu powinno wyglądać to tak:


Obrazek




21) Następnie rozwiercamy starą rurkę która znajduje się wewnątrz plastiku na głębokość ok 10mm wiertłem 3mm po rozwierceniu wygląda to tak:

Obrazek


22) Przymierzamy nasz wkład czy szczelnie pasuje po rozwierceniu nakładamy na niego odrobinę kleju:

Obrazek


23) Sklejamy oba elementu razem:

Obrazek



24) Przymierzamy sklejony uprzednio element czy pasuje do naszej ośki, jeżeli wchodzi opornie należy plastikową część delikatnie przeszlifować papierem ściernym:

Obrazek



25) Po spasowaniu kawałek wkładu powinien wystawać poza ośkę:

Obrazek

26) Wystający kawałek wkładu (naszej rurki) obcinamy równo z ośką:

Obrazek

27) Po ucięciu powinno wyglądać to mniej więcej tak:

Obrazek


28) Po ucięciu możemy delikatnie poszerzyć końcówkę rurki w celu łatwiejszego montażu dyszy spryskiwacza, ja użyłem do tego szpicboru taki czworokątny punktak do drewna ;) może być odpowiedni gwóźdź ;)

Obrazek


29) Sprawdzamy czy dysza pasuje:

Obrazek



30) Smarujemy rurkę wszystko jedno czym oby nie masłem ;), ja użyłem zwykłego Smaru ŁT43:
Obrazek



31) Składamy całość do (kupy) uważajmy przy tym żeby dobrze spasować kolanko, i zamontować kapselek na mechanizmie wycieraczki był on widoczny zaraz po zdjęciu pokrywki, przykręcamy śrubki torex ;)

Obrazek



32) Montujemy nasz mechanizm ponownie w klapie bagażnika :)

Obrazek


33) Ustawiamy i leciutko dobijamy dyszę ( nie koniecznie młotkiem) ;)

Obrazek



34) Zamontowana dysza:

Obrazek


35) Test spryskiwacza i ustawianie dyszy:
Obrazek



36) Montaż ramienia wycieraczki dokręcenie nakrętki (8mm) klucz 13mm:
Obrazek



37) I wszystko śmiga aż miło :D :D :D (oczywiście jeżeli po drodze

nie uszkodziliśmy czegoś ;p )

Obrazek


Gwarancja: jakiś czas powinno być ;p

_________________
Nie ważne kto jakie Audi ma, ale jak o nie dba ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 20:08:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
do a6 c4 dostępne są te dysze w serwisie cena coś około 50 zł,nie wiem jak do reszty , w c4 nie trzeba wszystkiego demontować ,co jak co ale fotostory porządne :peace:

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 20:26:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
Chciałem pomóc ;) a co do ceny to naprawdę nie wiem :(

_________________
Nie ważne kto jakie Audi ma, ale jak o nie dba ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 12:55:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
napewno twoja praca przyda się ludziom :peace:

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 13:08:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Brawo za chęci i za porządne i szczegółowe foto-story. Oby więcej takich opisów! :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 13:44:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Opis spoko - ja tylko dodam od siebie sposób na zapieczone ramię wycieraczki na trzpieniu - niby problem banalny się wydaje ale czasem jest tak zapieczone (jak u mnie) że żadne WD-40 ani inne penetratory nic nie dawały, nawet zostawiane na wiele godzin, pomogło dopiero delikatne obstukiwanie wycieraczki młoteczkiem z każdej strony w okolicy trzpienia osi.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2011 09:08:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
orientuje się ktoś gdzie można kupić zestaw do regeneracji spryskiwacza tylnej szyby? na allegro pusto :(

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2011 09:56:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
W servisie Audi znajdziesz bez problemu ;) POZDRAWIAM

_________________
Nie ważne kto jakie Audi ma, ale jak o nie dba ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: