.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 10:35:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all lpg] wolne obroty
PostNapisane: 07.sie.2010 13:14:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
Witam,
Mam u siebie problem z lekko falującymi obrotami na biegu jałowym przy zasilaniu lpg. Panowie z gazowni twierdzą że to winna auta, ale na benzynie silnik pracuje poprawnie :/ Drugi problem jest taki, że po odpaleniu auta jeśli nie przejadę powiedzmy pół kilometra bez zatrzymywania się, przy pierwszym wrzuceniu luzu auto gaśnie. Jeżeli po odpaleniu przejadę większy dystans po zatrzymaniu się obroty są stabilne (poza lekkim falowaniem). Ma ktoś pomysł co to może być?

Instalka ma niecały rok - IGS landi renzo, w zeszłym tygodniu auto miało okresowy przegląd instalacji, wszystko wyregulowane, filtr zmieniony.
Auto jest świeżo po remoncie silnika (nowe pierścienie, uszczelniacze, uszczelki itd.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2010 15:34:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2008 14:53:24
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa / WWL
Auto: Szkodnik Octavian IIFL CFHC
Ja miałem podobnie, moim zdaniem to kwestia niedogrzanego silnika. Pojeździj chwilę na Pb do 90`C i przełącz na LPG sprawdź czy objaw pojawia się dalej. Można w instalce zmienić ustawienia przy jakiej temp silnika ma przechodzić na LPG można trochę podkręcić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2010 12:38:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
niestety to nie to :/ u mnie po uzyskaniu temp 90 st.C, wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem pozostaje. Wymieniałem u siebie niedawno świece, kable mają pół roku, nie wymieniałem cewki, kopułki ani palucha. Dodatkowo jeśli auto postoi na deszczu dłużej szarpie nim na gazie. Chyba zacznę od wymiany kopułki i palca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2010 16:00:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lis.2008 22:23:44
Posty: 57
Lokalizacja: Augustów
na III generacji sie nie znam za bardzo, ale może chodzi o to ze jest za bogata mieszanka i jak siniik jest zimny nie da rady tego przepalic i gasnie po wcisnieciu sprzegla, moze trzeba lekko zmniejszyc dawke od wolnych obrotów gdzies w instalacji lpg ( bo nie wiem co czym i gdzie tam sie reguluje- odpowiednik srubki na reduktorze w I i II gen.) a poprostu podkrecic obroty na kolektorze ssącym.

U mnie wlasnie przy I gen tak bylo ze auto po wcisnieciu sprzegla gasło bo je zalewało, lekko zakrecilem srubke od wolnych obrotów w reduktorze, podregulowalem przy kolektorze i teraz jest dobrze.

_________________
1986 Audi 100 c3 2.2 KU BLOS- moja ex Audi
Obrazek

1996 Audi A6 c4 2.5 TDI Ael
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2010 20:07:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
Danex napisał(a):
na III generacji sie nie znam za bardzo, ale może chodzi o to ze jest za bogata mieszanka i jak siniik jest zimny nie da rady tego przepalic i gasnie po wcisnieciu sprzegla, moze trzeba lekko zmniejszyc dawke od wolnych obrotów gdzies w instalacji lpg ( bo nie wiem co czym i gdzie tam sie reguluje- odpowiednik srubki na reduktorze w I i II gen.) a poprostu podkrecic obroty na kolektorze ssącym.

U mnie wlasnie przy I gen tak bylo ze auto po wcisnieciu sprzegla gasło bo je zalewało, lekko zakrecilem srubke od wolnych obrotów w reduktorze, podregulowalem przy kolektorze i teraz jest dobrze.


to nie to, tak jak napisałem wyżej - temp. silnika nie ma znaczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2010 18:59:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
falujące obroty i gasncy silnik po wciśnięciu sprzęgła to typwe objawy awarii slniczka krokowego...
ale skoro na benzynce jest noralnie, to nie wiem...
być może gaziory źle skalibrowali instalację...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 17:47:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
a nie miales ostatnio jakiegos wystrzalu ?

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 21:56:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
piter_dh napisał(a):
a nie miales ostatnio jakiegos wystrzalu ?
Na wtrysku strzały - no coś Ty ! :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 00:19:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2010 19:06:55
Posty: 75
Lokalizacja: WaWa/S-ki
Kable niby pół roku hmm...
u mnie było cosik podobnego jedynie z falowaniem obrotów no i szarpaniu przy wciśnięciu pedału gazu do oporu
wymiana przewodów (przebicia na 2 garach) i świec jak za sprawą czarodziejskiej różdżki pomogło przy STAGu300 w ABC
aczkolwiek na PB było to "prawie" nie odczuwalne

_________________
100 C4 [ABC] `94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 01:18:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
Byłem z tym u diagnosty. Oprócz regulacji znalazł nieszczelność na końcu dwóch wtryskiwaczy. Prawdopodobnie gumki się rozsypały i dostawał lewego powietrza. Z tego co się dowiedziałem to układ KE III jetronic jest wrażliwy na takie historie a więc niebawem zrobię z tym porządek i zobaczę co się będzie działo dalej.
Ostatnio wymieniłem kopułkę z palcem i po raz n-ty przeczyściłem zawór biegu jałowego (tu nie ma żadnego silniczka krokowego) i przestał gasnąć. Niskie obroty czasami falują, a czasami nie. Lubią się też zawiesić na 1200obr/min.
Dam znać co się będzie działo po wyeliminowaniu nieszczelności.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 14:43:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
ZiPi moj k-jet strzelal i to ostro a tez wtrysk niby :P

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 22:34:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
piter_dh napisał(a):
ZiPi moj k-jet strzelal i to ostro a tez wtrysk niby :P


III generacja to wtrysk gazu... i o to chodzi - tu nie ma mowy o żadnym kichnięciu i strzale w dolot.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 22:43:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
ArtHurO napisał(a):
piter_dh napisał(a):
ZiPi moj k-jet strzelal i to ostro a tez wtrysk niby :P


III generacja to wtrysk gazu... i o to chodzi - tu nie ma mowy o żadnym kichnięciu i strzale w dolot.

Wszystko się zgadza panowie ! Moja poprzednia wypowiedz była troche ironiczna, stąd niezrozumienie ( specjalinie zostawiłem emotikona na końcu )
Na wtrysku nie powinien strzelać i w normalnym przypadku nie strzela, bo nie ma w kolektorze mieszanki a w I i II generacji cały kolektor wypełniony jest palną mieszanką.
Są jednak sytuacje ze przy wtrysku tez strzeli i to porządnie, nawet na benzynie, np. przy uszkodzeniu ( przestawieniu ) zapłonu albo przy lejących wtryskach, kiedy paliwo nagromadzi się i odparuje w kolektorze.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2010 21:15:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
lepiej późno niż wcale ;P a więc: po wymianie gumek na wtryskiwaczach sytuacja się poprawiła. Gumki rozsypały się po remoncie silnika. Koszt naprawy niewielki.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 14:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2010 14:35:30
Posty: 3
Ja miałem podobnie przy zawalonym filterku...

_________________
...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: