.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 16:40:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup A6 C5 2.5tdi BAU , tiptronic , proszę o radę
PostNapisane: 16.lis.2010 22:11:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2005 11:10:09
Posty: 8
Lokalizacja: Starogard Gdański
Witam.
Przyszedł czas na zmianę auta i ze starej poczciwej C4 AEL chciałbym się przesiąść na C5 2.5tdi BAU w kwocie 25-30 tys zl.. Wiem jak złą sławą cieszą się silniki 2.5 jednak wiele osób mówi że ten właśnie model silnika został poprawiony i można go porównać w bezawaryjnością do 1.9 . Proszę o pomoc znających temat bo nie chciałbym marnować zdrowia i pieniędzy na jakiś niewypał. W ostateczności zdecyduję się na 1.9 w tym modelu ale nie ukrywam że 2.5 bardziej by mi pasowało. I jeszcze jedno , czy w silniku BAU występowała skrzynia tiptronic bo gdzieś słyszałem że był tylko multitronic którego strasznie bym nie chciał. Jeśli ktoś zna się na temacie to proszę o radę . Pozdrawiam

_________________
A6 2.5 TDI AEL Avant '96 - jest
A4 99 1.9 110 lift - było
A3 00 1.8T - było
A4 97 1.8 AVANT -było
B4 94 2.0 AVANT - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 C5 2.5tdi BAU , tiptronic , proszę o radę
PostNapisane: 16.lis.2010 22:27:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
ISZAR napisał(a):
I jeszcze jedno , czy w silniku BAU występowała skrzynia tiptronic bo gdzieś słyszałem że był tylko multitronic którego strasznie bym nie chciał. Jeśli ktoś zna się na temacie to proszę o radę . Pozdrawiam


To nie tak. multitronic był w ośkach, a w quattro był tiptronic. Niezależnie od silnika.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 09:43:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Witam,

Być może jestem wyjątkiem od tej złej reguły, ale jeżdżę takim autem od 2006 roku i nie mogę narzekać. Samochód kupiony przy przebiegu 189 tys., teraz ma 298 tys. jeździ bezproblemowo od wymianu oleju do wymiany i nie puszcza najmniejszych "stefanów". Wymieniony jeden wałek (przy okazji cała hydraulika, bardziej profilaktycznie niż z prawdziwej potrzeby), ale nie z powodu przypadłości motoru a z zaniedbania/niedopatrzenia poprzedniego właściciela. Ja to auto mogę śmiało polecić.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 09:47:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Nie jesteś wyjątkiem, masz już inny silnik niż te okryte złą sławą.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 10:00:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Ja to wiem, ale jak widać kolega nie. Inna sprawa, że wałki w BAU zamiast się wytrzeć potrafią pęknąć. O te silniki trzeba dbać, po prostu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 12:32:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
Ogólnie 2,5 TDI z literką B na początku są pozbawione większości wad. Ja mam BCZ (163ps) już 1,5 roku trochę już tysięcy przejeździłem i śmiga aż miło do 1,9 już na pewno bym nie wrócił.

Multitronic cieszy się niestety nie najlepszą opinią. Jednak ten nowszy 7-biegowy wcale nie jest taki zły. Nie wiem, czy w C5 był on wrzucany pod koniec produkcji ale w C6 już tak i sprawuje się całkiem nieźle - u mnie w firmie śmiga taka z silnikiem 2,0 TDI 2007 r i po 3 latach i przebiegu 220 tyś nie było jeszcze awarii.

U Ciebie przeszkodą może być cena. 25-30 tyś za C5 po lifcie (bo tylko tam znajdziesz BAU) wydaje się być oczywistym pakowaniem w minę...myślę, że te 35 tyś trzeba mieć na dobry egzemplarz. Do tego dojdzie ci ponad 2 tyś na wymianę rozrządu. Oczywiście na allegro pełno jest promocji nawet po 24 tyś. Ostatnio byłem na giełdzie w Bydgoszczy i obejrzałem kilka takich rodzynków, zapewne wielu z nich byś nawet na swoją C4 nie zamienił :)

Powodzenia w szukaniu

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 13:07:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Jako użytkownik AKE 265tkm i majacy troche pojecia na temat tego motoru napisze, ze BAU poza poprawiona pompa VP44 miewa takie same balaczki...przy [niewlasciwym traktowaniu i opiece]
Z tym, ze jezeli sie dba o silnik, a dba to nie oznacza mechanik z ASO, lub u Zdziska, ktory nie potrafi znalezc przyczyny uciekajacej mocy i belkocze ze te silniki tak maja sa fee... to tylko oznacza ze sie na nich kompletnie nie zna. Wystarczy wiedza, to nie rzedowka i jeden walek...To ze sa drozsze w utrzymaniu to nie nowosc, ani nic nadzwyczajnego inna klasa motoru.
Cze.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 23:35:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Jako użytkownik BDH z 2004r mogę powiedzieć, że silnik sprawuje się super - i podobnie jak Janek512 (w tym samym czasie przesiadaliśmy się z AFN na 2,5 TDI w C5 po lifcie) również nie wróciłbym do 1.9 TDI.

Polecam znakomite kompedium wiedzy o 2,5 TDI:

http://www.a6klub.pl/a6-c5-silniki-25td ... t13669.htm

Zgadzam się również z Jankiem, że kwota może nie wystarczyć na zadbany model po lifcie. Warto rozważyć dołożenie kilka groszy do budżetu :)

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 00:10:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
SonY_Milk napisał(a):
Zgadzam się również z Jankiem, że kwota może nie wystarczyć na zadbany model po lifcie. Warto rozważyć dołożenie kilka groszy do budżetu :)


i pomyśleć, że jeszcze wcale nie tak dawno płaciliśmy za nasze autka ponad 50 tyś ... :): :peace:

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 12:38:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Janek512 napisał(a):
SonY_Milk napisał(a):
Zgadzam się również z Jankiem, że kwota może nie wystarczyć na zadbany model po lifcie. Warto rozważyć dołożenie kilka groszy do budżetu :)


i pomyśleć, że jeszcze wcale nie tak dawno płaciliśmy za nasze autka ponad 50 tyś ... :): :peace:


Fakt, niestety za zdrowy 2,5 bez wzgledu generalnie na przebieg trzeba wydać odpowiednio... Nie ma tanich dobrych :!!:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 22:31:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
grejf napisał(a):
Janek512 napisał(a):
SonY_Milk napisał(a):
Zgadzam się również z Jankiem, że kwota może nie wystarczyć na zadbany model po lifcie. Warto rozważyć dołożenie kilka groszy do budżetu :)


i pomyśleć, że jeszcze wcale nie tak dawno płaciliśmy za nasze autka ponad 50 tyś ... :): :peace:


Fakt, niestety za zdrowy 2,5 bez wzgledu generalnie na przebieg trzeba wydać odpowiednio... Nie ma tanich dobrych :!!:


Wraz z Jankiem wydaliśmy ponad 100 tyś zł w ubiegłym roku za nasze 2,5 TDI (oczywiście łącznie :): ).

Całkowicie świadomie mogę powiedzieć bardzo dobre słowo o 2,5 TDI, gdyż zdrowe, zadbane egzemplarze z końca produkcji mogą naprawdę dostarczać więcej frajdy z jazdy a niżeli zmartwień :)

Przejechałem 40 tyś km i poza standardowymi terminowymi wymianami oleju oraz filtrów wymieniłem jedynie:
- świece żarowe (50zł/szt),
- regeneracja alternatora (chyba jakieś 300zł)

Silnik sprawuje się super - chodzi równo, pali średnio 8l/100km

Kolego ISZAR - ja wraz z Jankiem512 (podejrzewam, że może znaleźć się więcej takich osób na forum) jesteśmy dowodami na to, że jak ustrzelisz zadbany 2,5 TDI to będziesz jedynie cieszył się miłym pomrukiem fał szóstki z pod maski :)

Podtrzymuję jednak stwierdzenie Kolegi grejf, że porządne 2,5 TDI będą trzymały cenę nawet bez większego względu na przebieg :)

PS. Ciekawe czy ktoś będzie w stanie docenić zdrowe egzemplarze pośród tylu pozornych "okazji" za 30 tyś zł za wypasione C5 po lifcie :?: :?:

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 22:49:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
No ja moim zrobiłem 38 tyś, wymieniałem tylko świece żarowe i kompletny rozrząd po zakupie. Poza tym nic :) Ostatnio znajomy sprawdzał mi logi i wszystko jest idealnie.

Tyle, że tak jak czytałem na Audi A6 klub dopiero egzemplarze z roku modelowego 2004 mają wszystko dopracowane jak należy

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 19:53:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2005 11:10:09
Posty: 8
Lokalizacja: Starogard Gdański
No powiem wam że coraz bardziej przekonuję się do silnika BAU tym bardziej że występował ze skrzynią tiptronic. Przeanalizowałem też kompendium wiedzy o silnikach 2.5 i w związku z tym wszystkim mam jeszcze jedną prośbę. Znam się troszkę na autach,potrafię ocenić auto od strony blacharsko lakierniczej jednak nie wiem za bardzo jak sprawdzić silnik. Na co zwrócić uwagę podczas oględzin,jak powinien zachowywać się motor zdrowy a jak powiedzmy nie za dobry. Mam jeszcze pytanko : ile może kosztować kompletny rozrząd do silnika BAU , chodzi mi o same części bez robocizny. Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi Ps. Postaram się uzbierać jeszcze parę zł do mojej kwoty.

_________________
A6 2.5 TDI AEL Avant '96 - jest
A4 99 1.9 110 lift - było
A3 00 1.8T - było
A4 97 1.8 AVANT -było
B4 94 2.0 AVANT - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 22:44:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:58:58
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Panowie co do A6 to wiadomo ze BAU i BDH byly pozbawione wad i w których rocznikach były montowane. A co z A4 b6? Tam też występowały silniki 163 KM oraz 180 KM. Jakie miały kody silników?

Pozdrawiam

_________________
a6 2,7 230 KM quattro tip


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 23:33:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
waski napisał(a):
Panowie co do A6 to wiadomo ze BAU i BDH byly pozbawione wad i w których rocznikach były montowane. A co z A4 b6? Tam też występowały silniki 163 KM oraz 180 KM. Jakie miały kody silników?

Pozdrawiam


pozbawione wszelkich wad były BAU (180ps) i BCZ (163ps)

"Oczywiście pod względem mechanicznym BDG i BDH są równie dobre co BAU i BCZ, jednak układy zasilania oraz determinujący ich sprawność osprzęt elektroniczny - w wielu przypadkach okazują się "dotknięte" cojnajmniej "potrójną" wadą wrodzoną - niebywale trudną w prawidłowym diagnozowaniu i zazwyczaj dosyć kosztowną w naprawie ... . "

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: