.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:28:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 13:18:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
sirpluto napisał(a):
co wiecej
wlasnie dzownilem do serwisu.
okazuje sie ze nie moga podlaczyc pompy do stolu pobierczego bez jej rozebrania,wyczyszczenia,itd(obawiaja sie uszkodzenia stolu). tak wiec laczny koszt demont. rozebrania,czyszczenia,stolu to uwaga 1800zl :)))


To juz totalny debilizm z ich strony :059: Sorry sirpluto, ale pisalem pożegnaj tych panow ...
Demontaż VP44 max 400-500zl, wraz z diagnoza co konkretnie niedomaga pompie...
Dopiero potem moga ewent. wyjsc kwiatki, ktore beda tyle kosztowaly [czarny scenariusz] czyli koszty... ja kompleksowo za regeneracje VP44 bo juz lekko niedomagala zaplacilem 2,1 z wymiana nastawnika rozebraniem, sterownikiem nowym kalibracja / ustawieniem.

Bo na zdrowy rozum, jesli wyjdzie, nastawnik + 600zl, jakies zaworki + 300, hehe i serownik 700 + ich wycena za rozebranie i czyszczenie 1800... chore / no chya ze sie zle wyrazili i oddadza Ci pomimo wszystko za 1,8tys zdrowa pompe to tak.

Meszrum ma racje, IC jest ok T Ci pompuje ok, wiec o tym zapomnij jak i o przeplywomierzu.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 14:59:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
masz racje cena 1800 + czesci to kompletny koszt naprawy pompy.
tylko jest male ale. nie podlacza mojej pompy do stolu pobierczego bez jej uprzedniego rozebrania i wyczyszczenia(czyli patrz cena 1800zl przed podlaczeniem pompy do stolu) poniewaz twierdza ze zabrudenia mojej pompy moga uszkodzic ich stol pobierniczy



grejf jak mozesz daj mi jakies namiary na ten warsztat w ktorym robiles swoja pompe.
wymontuje swoja i wysle do nich spedycja.

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 16:37:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
sirpluto napisał(a):
masz racje cena 1800 + czesci to kompletny koszt naprawy pompy.
tylko jest male ale. nie podlacza mojej pompy do stolu pobierczego bez jej uprzedniego rozebrania i wyczyszczenia(czyli patrz cena 1800zl przed podlaczeniem pompy do stolu) poniewaz twierdza ze zabrudenia mojej pompy moga uszkodzic ich stol pobierniczy



grejf jak mozesz daj mi jakies namiary na ten warsztat w ktorym robiles swoja pompe.
wymontuje swoja i wysle do nich spedycja.


Sirpluto, wszedzie w takim razie sa ceny +/- takie same, jesli zregeneruja Ci kompleksowo to w porzadku. Ja robilem z 3 lata temu po zakupie, nie ma juz tego serwisu. Meszrum podal sensowny serwis Bosch powyżej w poscie. http://www.naprawa-wtryskiwaczy.pl/

o czym pisalem Usługa naprawy: 732 zł brutto + ewent. czesci, a nie 1,8tpln i ewent czesci. ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 23:58:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
Panowie tak mysle i mysle.
Szrpanie pojawilo sie podobno juz duzo szybciej(tak twierdzi poprzedni wlasciciel).
Co wiecej szrpal wtedy i tak samo dokladnie szrpie teraz po wymianie tej pompy. Czy to nie dziwne ze stara i nowa szarpala dokladnie w ten sam sposob ??
Zerknicie na korekty na wtryskiwaczach 013. Jeden z nich ledwo miesci sie w normie. Co wiecej czasami ma on korekcje nawet -2,2-na rozgrzanym silniku. Tak wiec moze to jednak wtryski(wtrysk sterujacy). Powiem wam ze one nie byly wumieniane a samochod ma juz ok. 300k przebiegu. Czyli idealny moment na padniecie wlasnie wtryskow. Chyba zakupie komplecik. Niewatpliwie sa tansze od pompy. Co wy na to ?? Bezsensowny pomysl ?? Czy jest w nim jakas logika ??


ps:mam nowe dokladniejszy opis tego co robi moj samochod: szarpie - jak gdyby jazda po tarce

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 13:16:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sirpluto napisał(a):
Panowie tak mysle i mysle.
Szrpanie pojawilo sie podobno juz duzo szybciej(tak twierdzi poprzedni wlasciciel).
Co wiecej szrpal wtedy i tak samo dokladnie szrpie teraz po wymianie tej pompy. Czy to nie dziwne ze stara i nowa szarpala dokladnie w ten sam sposob ??
Zerknicie na korekty na wtryskiwaczach 013. Jeden z nich ledwo miesci sie w normie. Co wiecej czasami ma on korekcje nawet -2,2-na rozgrzanym silniku. Tak wiec moze to jednak wtryski(wtrysk sterujacy). Powiem wam ze one nie byly wumieniane a samochod ma juz ok. 300k przebiegu. Czyli idealny moment na padniecie wlasnie wtryskow. Chyba zakupie komplecik. Niewatpliwie sa tansze od pompy. Co wy na to ?? Bezsensowny pomysl ?? Czy jest w nim jakas logika ??


ps:mam nowe dokladniejszy opis tego co robi moj samochod: szarpie - jak gdyby jazda po tarce



nie ma w tym żadnej logiki.
korekcje wtryskiwaczy nie stanowią o ich zużyciu.

nie wymienia się czegoś, czego się nie sprawdziło - możesz wymienić pół samochodu i nadal będzie szarpać. napisaliśmy Ci od czego powinieneś zacząć - od sprawdzenia pompy na stole. każda inna metoda jest warta tyle samo, co opowieści baby ze wsi o tym, że nad polem coś w nocy się unosiło.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 10:54:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:31:13
Posty: 17
Lokalizacja: Police
Witam kolego. Nie chciałbym mieszać za bardzo ale drgania które opisujesz i nadmierne zużycie paliwa w mojej ocenie pochodzą od niesprawnych wtryskiwaczy, niestety muszę cie zmartwić ale żaden serwis bosh nie jest w stanie ocenić i sprawdzić na maszynie czy są one sprawne. Tak było w moim przypadku gdy miałem takie same objawy jak ty w swoim aucie. Wtryskiwacze badano mi dwukrotnie w tym raz osobiście byłem przy badaniu a maszyna uparcie pokazywała prawidłowe parametry.Dodam ,że były one regulowane wcześniej przez nich. Po zakupie nowych i wymianie auto śmiga jak nigdy. Ja proponuje ci podmiankę z innego auta jestem prawie pewien ,że będzie ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 20:57:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
hejka
niestety nie doszedlem do ladu.
pezal chcial 1500zl za spr pompy wtryskowej....
tak wiec dalem sobie spokoj. zwazywszy ze moja stara pompa jak i nowa byla by wadliwa w ten sam sposob... ?? malo prawdopodobne. co wiecej odpala prawidlowo na zimnym i cieplym...

co gorsza w pezalu stwierdzili ze mam wadliwy przeplywomierz.
bzdura - podmiana przeplywki nic nie pomogla. co wiecej wskazania podczas logow dynamicznych na moim i na tym drugim byly identyczne....


na ta chwile bylem poza granica Polski i nie mialem czasu na zajecie sie a6.
teraz bede miec troche czasu.


co wiecej rowniez podejrzewam wtryski.
tak wiec w najblizszym czasie wymienie wtryski i dam znac.


pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 21:41:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
No to teraz oich pomyslow. Jesli chodzi o regeneracje pompy to rzeczywiscie do testu pompy uzywany jest dosc drogi plyn podany do obiegu zamiast oleju napedowego .

Jesli chodzi o diagnostykeni regeneracje tonznam kogos kto jest zaufany w tym wzgledzie. Jako ze regeneracja pomp to sprawa skomplikowana jej cena z definicji nienjest niska. Zwykle pompy w ktorych jest wymieńiany sterownik na fabrycznie nowy Bosch kosztuja nas max 2000 Pln i jest to w pelni sprawdzona pompa po pelnej kalibracji. W skrajnych sytuacjach uszkodzenia obudowy ( wytarcia ) koszt wynosi 2500. Wszystkie pompy ktore nam regenerowal nie przekroczyly w kosztach 2000. Najwazniejsze ze byly pewen. Jak ktos chce moge dac kontakt.

Teraz wtrsykiwacze , czytalem cos o szarpaniu. Pomijam ze moga to byc sprawy rooznicy cisnienia na cylindrach bo zakladam ze ktos to zmierzyl w nalezyty sposob.

Jakis czas temu mielismy Allroada 2.5 Tdi ktory szarpal podcza jazdy w dosc nienaturalny sposob. Klopot polegal na tym ze nic ńie wskazywalo na skrzynie biegow a bylnto automat , a jednak szarpanie bylo podobne do szarpania z uszkodzonym sprzeglem hydrokinetyczym.

Wymyslilismy dziwny w sumie i nowatorski test wtryskiwaczy polegajacy na odczytach kanalu 13 bloku wartosci. Na biegu jalowymnwszystkie dawki bly super ksiazkowe wiec podnosilimy obroty do granicy wylaczenia testu. Wartosci znikaja przy powiedzmy 1400 obrotow wiec do takiej predkosci podnosilismy obroty by odczyty byly aktywne. Okazało sie ze wtryskiwacze a raczej ich teoretyczne wartosci obliczonej dawki wchodza w minus. Wszystkie bez wyjatku 13 i 14 kanal , na tej podstawie podjelismy dezycje o wymianie wszystich wtryskiwaczy , wszytsich szesciu.

Naturalnie pomysl nazemu lientowai sie srednio spodobal bo jak to zwykle bywa zanum trafil do nas wydal juz kase na komputere diagńozy podmiany przemiany wiec ńie bardzo mial ochote na nastepne wydatki.

Decyzja to decyzja zamontowalismy 6 sztuk lacznie ze sterujacym. Silnik pracowal w sumie identycznie ale zrobila sie z tego wyscigowka , a szarpanie poszlo w zaponienie. Dopiero na koniec klient przyznal sie ze zatankowal omylkowo benzyne i troche naniejnpojechal.

Donczego zmierzam , nie do tego czy jechales na benzynie czy nie , ale wtryskiwacze do dosc powazna sprawa wymagajaca dokladnej diagńostyli. Da sie je sprawdzic w brew temu co pisza inni. Mozna to zrobic naciagana lekko diagmoza kanalu 13 i 14 bo jak pisalem to tylko teoria. Mozna to zrobic przyrzadem ktory wymaga dobrego oswietlenia , dobrego zegara zeby odczytac cisnienie otwarcia wtryskiwacza i obserwacji rozbryzgu paliwa. Klopot w tym jednak ze w Polsce czesto diabel nie tkwi w szczegolach a testy i diagnoza trwa 10 sekund. Taki wtryskiwacz trzeba dokladnie obserwowac w dobrze oswietlonej komorze zeby widziec jak uklada sie strumien paliwa.

Inna metoda , taka troche trudno wykonalna bo trzeba do niej kamery albo zdjecia glowicy polega na ocenie denka tloka. Dobry wtryskiwacz rozpylajacy prawidlowo zostawia na tloku sliczna gwiazde wyplukujaca nagar z tloka. Ale tp bardziej jako ciekaowstka bo diagnostycznie nie ma zastosowania.

Teraz ta Twoja pompa o regeneracja . Chce Cie przestrzec przed szukaniem alternatywnych rozwiazan typu Allegro. Aktualna informacja z dnia dzisiejszego. Mam klienta ktory ma awarie pompy 2.5 tdi A6 takiego jak u Ciebie. Zaproponowalismy mu regeneracje pompy u naszego speca od pomp. Nie odpowiadala mu cena poniewaz 2000 to za duzo. Ok , rozumiem kazdy jest kowalem wlasnego losu. Zalatwil pompe gdzies z Plocka a to chyba ze 100 km w jedna strone. Pompa miala byc po stole i po regeneracji. Przywiozl pompe z odwrotńie zamontowanym kolem i do tego ta pompa nie buduje cisnienia. Taki silnik na pompie sprawnej zapalasz po paru obrotach niemal. Slabe pompy maja to do siebie ze nie buduja cisnienia i o ile masz manual zapalisz takie auto po zamontowaniu pompy na sznurku , napewno nie z rozrusznika. Pal licho to odwrocone kolo , ale bez cisnienia paliwa ńie zapalisz. Obawiam sie ze przywiezie nastepna pompe i nastepna pompe i potem nastepno. Teraz najwazniejsze , taka impreza kosztuje go 1400 za pompe + podroz do Plocka z Lodzi. Na ta chwile dwa razy , a ile razy to zobaczymy. :) Przestrzegam tylko przed oszczedzańiem ktore jest czesto drozsze i przed okazjami ktore najczesciej sa okazja do straty pieniedzy.


Zlosliwych infomuje ze nie zajmuje sie regeneracja pomp , a info o firmie ktora jest zaufania ma charakter wylacznie informacyjny wiaze sie bardziej z checia wsparcia w klopocie. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: