No to teraz oich pomyslow. Jesli chodzi o regeneracje pompy to rzeczywiscie do testu pompy uzywany jest dosc drogi plyn podany do obiegu zamiast oleju napedowego .
Jesli chodzi o diagnostykeni regeneracje tonznam kogos kto jest zaufany w tym wzgledzie. Jako ze regeneracja pomp to sprawa skomplikowana jej cena z definicji nienjest niska. Zwykle pompy w ktorych jest wymieńiany sterownik na fabrycznie nowy Bosch kosztuja nas max 2000 Pln i jest to w pelni sprawdzona pompa po pelnej kalibracji. W skrajnych sytuacjach uszkodzenia obudowy ( wytarcia ) koszt wynosi 2500. Wszystkie pompy ktore nam regenerowal nie przekroczyly w kosztach 2000. Najwazniejsze ze byly pewen. Jak ktos chce moge dac kontakt.
Teraz wtrsykiwacze , czytalem cos o szarpaniu. Pomijam ze moga to byc sprawy rooznicy cisnienia na cylindrach bo zakladam ze ktos to zmierzyl w nalezyty sposob.
Jakis czas temu mielismy Allroada 2.5 Tdi ktory szarpal podcza jazdy w dosc nienaturalny sposob. Klopot polegal na tym ze nic ńie wskazywalo na skrzynie biegow a bylnto automat , a jednak szarpanie bylo podobne do szarpania z uszkodzonym sprzeglem hydrokinetyczym.
Wymyslilismy dziwny w sumie i nowatorski test wtryskiwaczy polegajacy na odczytach kanalu 13 bloku wartosci. Na biegu jalowymnwszystkie dawki bly super ksiazkowe wiec podnosilimy obroty do granicy wylaczenia testu. Wartosci znikaja przy powiedzmy 1400 obrotow wiec do takiej predkosci podnosilismy obroty by odczyty byly aktywne. Okazało sie ze wtryskiwacze a raczej ich teoretyczne wartosci obliczonej dawki wchodza w minus. Wszystkie bez wyjatku 13 i 14 kanal , na tej podstawie podjelismy dezycje o wymianie wszystich wtryskiwaczy , wszytsich szesciu.
Naturalnie pomysl nazemu lientowai sie srednio spodobal bo jak to zwykle bywa zanum trafil do nas wydal juz kase na komputere diagńozy podmiany przemiany wiec ńie bardzo mial ochote na nastepne wydatki.
Decyzja to decyzja zamontowalismy 6 sztuk lacznie ze sterujacym. Silnik pracowal w sumie identycznie ale zrobila sie z tego wyscigowka , a szarpanie poszlo w zaponienie. Dopiero na koniec klient przyznal sie ze zatankowal omylkowo benzyne i troche naniejnpojechal.
Donczego zmierzam , nie do tego czy jechales na benzynie czy nie , ale wtryskiwacze do dosc powazna sprawa wymagajaca dokladnej diagńostyli. Da sie je sprawdzic w brew temu co pisza inni. Mozna to zrobic naciagana lekko diagmoza kanalu 13 i 14 bo jak pisalem to tylko teoria. Mozna to zrobic przyrzadem ktory wymaga dobrego oswietlenia , dobrego zegara zeby odczytac cisnienie otwarcia wtryskiwacza i obserwacji rozbryzgu paliwa. Klopot w tym jednak ze w Polsce czesto diabel nie tkwi w szczegolach a testy i diagnoza trwa 10 sekund. Taki wtryskiwacz trzeba dokladnie obserwowac w dobrze oswietlonej komorze zeby widziec jak uklada sie strumien paliwa.
Inna metoda , taka troche trudno wykonalna bo trzeba do niej kamery albo zdjecia glowicy polega na ocenie denka tloka. Dobry wtryskiwacz rozpylajacy prawidlowo zostawia na tloku sliczna gwiazde wyplukujaca nagar z tloka. Ale tp bardziej jako ciekaowstka bo diagnostycznie nie ma zastosowania.
Teraz ta Twoja pompa o regeneracja . Chce Cie przestrzec przed szukaniem alternatywnych rozwiazan typu Allegro. Aktualna informacja z dnia dzisiejszego. Mam klienta ktory ma awarie pompy 2.5 tdi A6 takiego jak u Ciebie. Zaproponowalismy mu regeneracje pompy u naszego speca od pomp. Nie odpowiadala mu cena poniewaz 2000 to za duzo. Ok , rozumiem kazdy jest kowalem wlasnego losu. Zalatwil pompe gdzies z Plocka a to chyba ze 100 km w jedna strone. Pompa miala byc po stole i po regeneracji. Przywiozl pompe z odwrotńie zamontowanym kolem i do tego ta pompa nie buduje cisnienia. Taki silnik na pompie sprawnej zapalasz po paru obrotach niemal. Slabe pompy maja to do siebie ze nie buduja cisnienia i o ile masz manual zapalisz takie auto po zamontowaniu pompy na sznurku , napewno nie z rozrusznika. Pal licho to odwrocone kolo , ale bez cisnienia paliwa ńie zapalisz. Obawiam sie ze przywiezie nastepna pompe i nastepna pompe i potem nastepno. Teraz najwazniejsze , taka impreza kosztuje go 1400 za pompe + podroz do Plocka z Lodzi. Na ta chwile dwa razy , a ile razy to zobaczymy.
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Przestrzegam tylko przed oszczedzańiem ktore jest czesto drozsze i przed okazjami ktore najczesciej sa okazja do straty pieniedzy.
Zlosliwych infomuje ze nie zajmuje sie regeneracja pomp , a info o firmie ktora jest zaufania ma charakter wylacznie informacyjny wiaze sie bardziej z checia wsparcia w klopocie.
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)