.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:42:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.8 AAH] problem z uruchomieniem po wymianie silnika
PostNapisane: 02.gru.2010 10:24:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2010 19:09:29
Posty: 17
Lokalizacja: częstochowa
Witajcie KLUBOWICZE.

Niedawno powstał w moim Audi mega problem a mianowicie po zmianie silnika nie chce odpalic. Dodam, że przed zmiana odpalał mimo, że byly wypalone zawory ssace.
Wymienię co zostało posprawdzane i istniał nadal problem.

- świece (nowe dają iskrę)
- przewody (nowe BERU)
- pompa paliwa (sprawna)
- cewka zapłonowa (sprawna)
- czujnik HALA (sprawny z poprzedniego silnika)
- listwa wtryskowa i wtryski (sprawne z poprzedniego silnika)
- rozrząd prawidłowo ustawiony
........................................................................................

Na chwile obecna nasuwa mi się kilka rzeczy które mogły by miec jakiś
wpływ na rozruch lecz nie wiem czy oby na pewno.
Moje sugestie odnośnie usterki.

- komputer sterujący praca silnika (brak mozliwosci sprawdzenia)
- zle podłączone przewody podciśnienia (nie wiem czy mają jakiś wpływ)
- bądz któryś z czujników ( HALA jest sprawny wiec wykluczam)

Klubowicze liczę na waszą pomoc w rozwiązaniu problemu. Czekam również
na wasze sugestię i pomysły, sprawdzę każdą mozliwośc i poinformuję o tym na forum.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 10:54:41 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Duża szansa że pomogą, postarałeś się, ładnie nazwałeś temat :diabel:
Może ktoś w okolicy ma VAG-a i spróbuje Ci zczytać błędy ...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 12:20:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2010 19:09:29
Posty: 17
Lokalizacja: częstochowa
Tylko jest mały problem z odczytem.
podaje ze brak błędów.

Jest taki dylemat, ze poprzedni silnik był z roku 92r a obecny z 94r
może to jest problemem.

Dzięki za podpowiedz MorgothV8.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 12:24:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
oki
a jakie badania diagnostyczne wykonałeś

iskra jest ?
paliwo jest ?

sprawdzałeś to czy uznałeś że skoro banglało w innym motorze to teraz też działa.

Rozrusznik rozumiem kręci motorem ale ten nie gdacze czy próbuje chociaż kopnąć ?

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 12:29:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2010 19:09:29
Posty: 17
Lokalizacja: częstochowa
Otóż tak iskra jest i to taka, że na pewno konia by powaliło.
Wtryski podają paliwo bardzo ładnie nie leją tylko ładnie rozpylają.
dzięki za sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 12:36:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2010 19:09:29
Posty: 17
Lokalizacja: częstochowa
Acha zapomniał bym.

dwa razy załapał i nie mógł wkręcic na obroty poprostu obawiam się, ze którys czujnik padł tylko pytanie który.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 15:08:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
bolec na kole zamachowym ?
niestety gdybam bo nie mam tego motoru niemniej skoro wszystko do odpalenia jest to powinien zagdakać

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 16:27:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2010 19:06:55
Posty: 75
Lokalizacja: WaWa/S-ki
Raczej czujniki bym od razu wykluczył bo jeśli motor podobny to u mnie w ABC jak padł ten na kole zamachowym to iskry nie było bo przecież to synchronizacja zapłonu

_________________
100 C4 [ABC] `94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 16:38:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2010 19:09:29
Posty: 17
Lokalizacja: częstochowa
Bolec na kole zamachowym? a można trochę jaśniej???

Zdawało by się, że wszystko jest OK. Rozrusznik zapodaje koło zamachowe wprawia w ruch tłoki (koło jest dwumasowe wraz z kompletnym sprzęgłem) taki był zestaw jak kupiłem silnik. Tłoki pracują tak jak powine.

___________________________________

ZACZYNAM BYC W TOTALNEJ KROPCE

___________________________________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 16:47:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2010 19:09:29
Posty: 17
Lokalizacja: częstochowa
Kolego [ KeRaD ] otóż czujników odpowiedzialnych za iskrę w tym motorze to jest tak jak wspomniałeś ( czujnik na kole zamachowym) ale tez bardzo ważnym czujnikiem odpowiedzialnym za iskrę jest to (czujnik HALA).

Ale jesli chodzi o czujniki to jeszcze jest bardzo ważny czujnik
(temperatury cieczy) i zawór (ERG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.8 AAH] problem z uruchomieniem po wymianie sil
PostNapisane: 03.gru.2010 15:03:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2010 19:06:55
Posty: 75
Lokalizacja: WaWa/S-ki
quattroc4 napisał(a):
Witajcie KLUBOWICZE.


- świece (nowe dają iskrę)


Tak tak tylko chyba źle zrozumiałem że świece dają iskrę paliwo jest podawane więc tak jakby brak synchronizacji zapłonu

_________________
100 C4 [ABC] `94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2010 15:23:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2009 06:43:11
Posty: 82
Lokalizacja: Wa-wa i okolice
A czujnik położenia walu korbowego ? O tym nie wspomniałeś bez niego nie ma opcji żeby odpalił. Znajduje się niedaleko filtra oleju kręcony w blok.

_________________
Tam gdzie kończy się logika, zaczynają się kobiety:) Aha i znaki drogowe :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2010 08:55:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2010 19:09:29
Posty: 17
Lokalizacja: częstochowa
Kolego chybo101 wiesz nie wpadłbym na tą opcje, że jest jeszcze ten czujnik.
Dzięki za tą sugestie.
Sprawdzę to i o postępach poinformuje na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 10:24:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2010 19:09:29
Posty: 17
Lokalizacja: częstochowa
Witajcie Klubowicze.

Zacznę od tego, że problem został rozwiązany i auto odpaliło :)

Przyczyna bardzo prosta i dzięki koledze chybo101 problem został rozwiązany.
Faktycznie był to czujnik lecz połozenia koła zamachowego.
W tym momencie auto odpala na dotyk. Wielkie dzięki za wszelkie wskazówki i rady.

W razie problemów służę pomocom.

POZDRAWIAM.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: