.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 19:11:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b6] Nierówne ścieranie sie klocków
PostNapisane: 21.gru.2010 08:31:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2007 16:35:47
Posty: 44
Witam.
Ostatnio borykam się z problemem nierównościerających się klocków na przedniej osi. Jeden zestaw sciera sie do czujnika a drugi ma jeszcze dobre 60%. Problem pojawia się co pół roku, już drugi zestaw poszedł w śmieci.

Panowie jakaś rada, co to może być ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 08:39:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Rozebrać i wyczyścić zaciski hamulcowe. Zastosować nowe uszczelnienia ,osłony przeciw kurzowe ,prowadnice wyczyścić /wymienić ,przesmarować całość układu smarem do zacisków ATE i poskładać do kupy. Przejdzie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 15:18:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2007 16:35:47
Posty: 44
Ok zaczyna mnie to irytować ta wymiana klocków co pół roku. Jakie możecie polecić dobre klocki ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 15:38:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
ADAM 12 napisał(a):
Rozebrać i wyczyścić zaciski hamulcowe. Zastosować nowe uszczelnienia ,osłony przeciw kurzowe ,prowadnice wyczyścić /wymienić ,przesmarować całość układu smarem do zacisków ATE i poskładać do kupy. Przejdzie ;)


Z moich doswiadczeń wynika, że do końca ,czyli całkowicie to NIE PRZEJDZIE :peace:

Jezeli dobrze zrozumialem autora tematu to klocek z czujnikiem (wewnetrzny), ściera mu się szybciej niz zewnętrzny.

To jest normalne zjawisko, zawsze mi się tak dzieje, a swoje hamulce obsługuje sam i wiem jak to robic.

Jest kilka przyczyn, które uzasadniaja takie zjawisko, ale to inny temat.

Pytanie tylko, czy te 60 % pozostalej okładziny to właściwa ilośc ?
Wydaje się że trochę duzo :<

Zrób wszystkie czynności, które podał ADAM 12, powinno byc lepiej :peace:

Co do klocków to jeden woli córkę, a drugi tesciową, wiadomo :diabel:

Ja uzywam ATE, dobrze hamują, nie piszczą, ale sa miekkie i duzo pylą. Dosyć szybko znikają (mam skrzynie tiptronik, wiec tym bardziej) - ostatnio jakies 30 kkm (mam na mysli przód).
Ale jak załozysz zbyt twarde (będą wieczne :): ) to z kolei szybciej zajedziesz tarcze niż klocki albo będą kiepsko hamować ;)

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 19:53:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 23:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
ADAM 12, z całym szacunkiem, ale ten materiał nie jest zbyt powazny.

Tytuł: "Rózne zużycie klocków hamulcowych jednego koła" należałoby rozumieć wg mnie tak jak jest to napisane, czyli że np. klocek wewnetrzny jest zuzyty bardziej niż zewnętrzny (co przy naszych zaciskach w mniejszym lub większym stopniu ma miejsce).

Opis uszkodzenia natomiast: "Jeden lub dwa klocki hamulca jednego koła są nadmiernie lub za mało zuzyte w porównaniu z klockami ...drugiego koła", czyli jest to co innegi niż w tytule. :!:

Autor chyba nie widział nigdy zacisku hamulcowego, albo co :diabel:

Reszta to oczywista oczywistość.

Ciekawi mnie o co pytał luk 135 :?:

Jesli o to, że zuzywają mu się nierówno klocki w jednym zacisku (tak ja zrozumiałem pierwotnie, ale teraz już nie jestem całkiem pewien) to oczywiscie nalezy zrobic wszystko co opisałeś, ale i tak w jakimś stopniu tak będzie się działo.

Jesli natomiast miał na myśli, że w jednym zacisku zużywają mu się szybciej niż w drugim to tu nie ma o czym zbytnio się rozpisywać, bo po prostu jeden zacisk musi usprawnić lub przynajmniej wyczyścić i tyle :peace:

luk 135, co miałeś na myśli :?: :):

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2010 07:16:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
autorowi wątku chodzi o to, że w jednym zacisku klocki zużywają się szybciej jak w drugim...czyli wiadomo co trzeba zrobić :peace:

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2010 08:02:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2007 16:35:47
Posty: 44
J@rek własnie o to mi chodzi, ze jeden zestaw klocków (od strony kierowcy) zużywają się bardzo szybko (do czujnika) a od strony pasażera są normalne. I po wyjęciu jest różnica dobrych paru mm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2010 08:06:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
czyli jak koledzy wyżej piszą...trzeba zreanimować zacisk w którym klocki zużywają się szybciej :)
chyba, że zacis w którym zużywają się wolniej klocki jest zapowietrzony

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 10:04:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2006 10:17:35
Posty: 116
z tego co ja zauwazylem w autach jeden klocek zawsze bedzie w lepszym stanie od drugiego.Moge sie mylic ale gdy wymieniam klocki u siebie to jeden klocek jest zjechany prawie cały to drugi ma troche mniej niz polowa.To chyba normalne ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 11:53:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
To kolega wyskoczył!!!
Radził bym w pierwszej kolejności czytać wcześniejsze posty w temacie a dopiero później wygłaszać swoje teorie :)
Wesołych Świąt :peace:

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 14:30:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2006 10:17:35
Posty: 116
czytałem posty w poprzednim aucie mialem trłoczki i zaciski w dobrym stanie nigdy nie mialem z nimi problemow idziałały prawidłowo mimo wszystko różnice w klockach były .moze nie tak drastyczne ale zawsze jakies był .Dlatego pytalem sie czy to norma. A nie ze wyjezdzam z teoria


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 21:52:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Na delikatne różnice w grubości klocków ma jeszcze wpływ rodzaj zacisków.
Efekt o którym piszesz ma cęściej miejsce w zaciskach plywających.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b6] Nierówne ścieranie sie klocków
PostNapisane: 08.gru.2017 12:55:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2008 10:58:22
Posty: 2
Witam
audi A6 B5 2,4 1998 R. U mnie jest problem z krzywo ścierającymi się klockami przód , zarówno lewe , jak i prawe koło. Klocki muszą nierównolegle dociskać do tarczy , i to mocno . na górze ( przy zewnętrznej części tarczy) klocek jest wytarty około pół centymetra więcej jak na dole. na dodatek odstaje od tarczy , można tam włożyć pół palca. występowało to na starych tarczach i klockach , wymieniłem na nowe tarcze i nowe klocki i problem nadal występuje. Mechanik twierdzi ze regenerował zaciski. wymiana tarcz i klocków była pół roku temu , przejechałem może 3000 km. na przeglądzie siła hamowania wyszła prawidłowa. co może być przyczyną krzywego dociskania klocków ? zamieszczam zdjęcie tam dobrze widać o co chodzi. Proszę o pomoc.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/c1b851cdcd39d467

_________________
Audi A6 2.4 1998 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b6] Nierówne ścieranie sie klocków
PostNapisane: 08.gru.2017 13:17:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nowe klocki są tak zfazowane, one się zwyczajnie jeszcze nie dotarły , nic nie reperuj, tylko jeździj :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b6] Nierówne ścieranie sie klocków
PostNapisane: 08.gru.2017 17:02:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2008 10:58:22
Posty: 2
Są sfazowane , ale w kierunku toczenia się tarcz , a tu wycierają się od góry.

_________________
Audi A6 2.4 1998 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b6] Nierówne ścieranie sie klocków
PostNapisane: 08.gru.2017 18:39:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Przeanalizuj co się może dziać robiąc "sekcję zwłok". Zobacz po rozebraniu zestawu hamulców w jaki sposób zużywa się wewnętrzny klocek w stosunku do klocka zewnętrznego, oraz samej tarczy. Czyli: \ \\ \ albo: \ \l l albo \ ll \ albo \ ll l

Może wina tkwi w prowadnicach zacisku... Tu trzeba inteligentnie, rozebrać wszystko, pomierzyć, pomyśleć... Ja wiem, że się nie chce :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b6] Nierówne ścieranie sie klocków
PostNapisane: 10.gru.2017 21:52:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Panowie, przyjrzyjcie się jak wygląda/jaki kształt ma wewnętrzna strona klocka, a później wróccie do postu @mały v8 i zapomnijcie o temacie ;)

Trochę pomogę https://www.google.pl/search?q=klocki+h ... 38Sv_nqxTM:

Pozdr

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b6] Nierówne ścieranie sie klocków
PostNapisane: 10.gru.2017 22:02:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
staniek napisał(a):
Panowie, przyjrzyjcie się jak wygląda/jaki kształt ma wewnętrzna strona klocka, a później wróccie do postu @mały v8 i zapomnijcie o temacie ;)

Trochę pomogę https://www.google.pl/search?q=klocki+h ... 38Sv_nqxTM:

Pozdr




Każdy z nas wie o tym że klocek hamulcowy ma delikatnie "ścięte" krawędzie w kierunku obrotu tarczy. Ale tu chodzi o coś zupełnie innego. Zerknij dokładnie na zdjęcie. Dla mnie ten klocek jest jakby pochylony względem tarczy, możliwe że to kwestia sposobu robienia zdjęcia. Uważam że właściciel widział nowe klocki i rozumie że rant klocka był fabrycznie ścięty i nie o to mu chodziło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b6] Nierówne ścieranie sie klocków
PostNapisane: 13.gru.2017 00:11:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
mały v8 napisał(a):
Nowe klocki są tak zfazowane, one się zwyczajnie jeszcze nie dotarły , nic nie reperuj, tylko jeździj :D



Potwierdzam , ... mam tak samo w swoich Ferrodo z tyłu .... , żebyś tego przypadkiem jakąś szlifierką nie zechciał naprawiać , bo i takich januszów mechaników znam :diabel:

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: