.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 21:01:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 13:41:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
michasek napisał(a):
lol 18l gazu??? To chyba coś nie tak musi być

Tak jeszcze rozważam właśnie benzynę/lpg bo 90km z tdi to trochę mało do wagi tego auta. Wiem że można podnieść moc do 110km bez problemu ale z tym podnoszeniem to dalej chyba wzrośnie spalanie. Coś za coś.

Szczerze mówiąc to już sam nie wiem czego chcieć żeby dobrze wybrać :/

Chciałbyś dziewicę i do tego w wieku 18 lat, niepalącą , bez nałogów, najlepiej z doktoratem z willą i do tego żeby sama Cię znalazła ? ;)

1Z w serii nie jedzie , podobnie jak zagazowane ABK. Chipsowany 1Z pojedzie na 116-120 KM , ale musi spalić więcej , choć dużo zależy od masy auta i stylu jazdy kierowcy.
Skoro mój Caddy po chipsie mieści się latem w 7/100 mając za sobą ciężką budę i 250 kg stałego obciążenia na pace + żagiel w postaci nadbudówki ( o moim binarnym stylu jazdy nie wspominając), śmiem twierdzić że B4 TDI podciągnięte do stu parunastu KM nie wychleje więcej niż średnie 6,5 /100 km. To dużo ?
Zważywszy na wygodę, brak butli, komfort tankowania średnio co 1000 km, lepsze przyspieszenia (285 Nm dostępne od 2000 rpm o ile robotę zrobił średnio ogarnięty tuner a nie przekleiwszy gotowca zainkasował 1000 PLN) warto zainteresować się taką wersją.
Minusem jest brak opcji z quattro co można mieć z kolei przy 2.0 ABK ...
W 2003 roku poszedłem w TDI i do dziś nie żałuję. To najbardziej optymalny wybór wśród auto o małej mocy z tamtych czasów.
Niestety 3.0 TDI zaczęto montować do A4 wiele lat później ... ;) :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 13:52:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Tu zgodzę się z Basketem. Obie wersje to już dziadki, obie nie jadą, obie mogą być problematyczne w eksploatacji z racji podeszłego wieku, niemniej jednak 1z przynajmniej odwdzięczy się niskim spalaniem.

Gazowanie starego kondona 2.0E instalacją za 2 tys. zł to wg mnie strata pieniędzy. Cokolwiek byś nie kupił w tym wieku i tak będzie wymagało zainwestowania paru groszy. Lepiej więc kupić tdi, odchwaścić i jeździć niż kupić model z silnikiem benzynowym, odchwaścić i zainwestować w instalację LPG.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 13:55:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Basket weź już nie zanudzaj z tymi twoimi czipami w osiemdziesiątkach, koleś i tak kupi co zechce a dobrego dizla w b$ nie kupi bo wszystko to wyje..ane padaki. Lepiej kupić 2,8 Q, zagazować spali tyle co tdi ,a będzie latać jak wściekłe.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 14:10:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Opozycja czuwa, choć ma problemy ze zrozumieniem tekstu czytanego.

MałyV8, zapoznaj się z oczekiwaniami założyciela wątku, bo gdyby napisał wyraźnie że koszta nie grają roli, sam zaproponowałbym mu AAH quattro ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 14:28:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2010 17:20:53
Posty: 33
Auto: A4 b5 [AFN]
JA oczekuję od samochodu aby był po prostu tani w eksploatacji. Jeszcze się uczę i nie mam własnych funduszy na tankowanie auta z silnikiem 2.8 które przyznajmy że ma apetyt.

Wiadomo, quattro to jest quattro i jaka przyjemność jazdy takim autem ale tu będą następne koszta... W tym wieku w którym jestem czyli 18 lat nie stać mnie na to.

Wiem dobrze że nie kupię super auta tylko samochód który będzie z przebiegiem 400-500 tyś. Więc na pewno będę musiał dołożyć trochę żeby to ogarnąć.

Ojciec ma a4 b5 1.9 TDI 90 PS i jak nim czasami chcę przycisnąć to brakuje jednak mocy i sami wiecie że czasami fajnie jest jak ma się trochę więcej mocy pod maską i stąd moje pytania do podciągnięcia mocy w tym TDI.

Już wiem że musze szukać b4 na pierburgu.

Pod uwagę brałem również inne auta typu astra I, civic VI gen, bmw e36 ale gdy bym mial wybierać coś z nich to tylko w gazie a tu mam TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 14:56:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Jak jesteś 18-letnim uczniem to za 10 tys. zł kupujesz coś takiego:
http://moto.allegro.pl/micra-1-4-lift-z ... 13327.html [nic nie sugeruję, ogłoszenie pierwsze z brzegu]

Audi 80 będzie starym, wyeksploatowanym samochodem, przy którym trzeba wykazać się wiedzą przy zakupie, żeby nie wtopić, wiedzą przy eksploatacji, żeby wiedzieć co wymienić nie dając się naciągnąć i pewnym obyciem w serwisowaniu takich aut, żeby wiedzieć gdzie z czym pojechać.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 15:02:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2010 17:20:53
Posty: 33
Auto: A4 b5 [AFN]
Micry nigdy nie kupie. dla mnie to paskudny samochód i za mały. Wiedzy jako takiej trochę posiadam i oczywiście sam nie będę kupował tylko z kimś kto się zna na Tym.

Tak przy okazji to Wesołych Świąt :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 15:10:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Wnioskując z Twoich wypowiedzi, chcesz kupić zarazem oszczędne i dynamiczne auto, tak to tylko w erze.
Kupujesz B4, które jest tanie w utrzymaniu, tankowaniu etc, albo kupujesz mocne auto, na które za przeproszeniem Cie nie stać.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 15:26:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2010 17:20:53
Posty: 33
Auto: A4 b5 [AFN]
Dynamiczne ale bez przesady, wiadomo że jak chce się mieć coś dobrego to trzeba zapłacić. No nie dziwne że mnie nie stać skoro nie mam stałej pracy... i do tego jeszcze się uczę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 15:30:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
B4 TDI będzie dla Ciebie jak znalazł

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 15:44:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
michasek napisał(a):
lol 18l gazu??? To chyba coś nie tak musi być
[...]:/

Mam do pracy kilometr może dwa, stąd takie spalanie. Po trasie nie jeżdżę :P

Basket i Martab dobrze radzą. Jeżeli chcesz Audi 80 B4, to 1.9 TDI.
To pisałem ja, Marian wyznawca wolnossących benzyn z dużą pojemnością :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 15:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Moim zdaniem jak poswiecisz troche casu i nie napialisz sie na pierwszego lepszego strucla to wyrwiesz 80 w tdi w przyzwoitym stanie, bo dysponujesz odpowiednimi srodkami. Pamietaj kupuj z glowa to auto Ci sie odwdzieczy, ze czekales na nie tyle czasu. Wedlug mnie 18L lpg w 2.0E to norma jak sie daje w palnik. Mi palilo pomiedzy 11 a 20 w miescie, zalezalo to od mojego samopoczucia. Sa tez ludzie ktorzy do dzis wierza w bajki, ze 1.9tdi spala w miescie max. do 6L nie zaleznie od stylu. Ja swoim moge dociagnac do 20 a na seryjnych gratach do 15. Jak jezdzisz jak wariat to tak jest... a jak spala ci 6 jezdzac jak wariat to znaczy, ze nie umiesz szybko jezdzic:) Pozdrawiam i powodzenia przy zakupie

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2010 10:02:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
ja kolego tłukłem sie b4 w avancie przez 4 lata i bardzo dobrze wspominam to auto miałem wirusa na 115 KM i 285 NM momentu i powiem szczerze ze zapierdzielaczka była "nieziemska" - zresztą basket moze to potwierdzić - na 1/4 mili szło to w 12,46 tylko 0,2 s gorzej od B6 1.8 T 163 KM wiec jak sam widzisz jezdzio - co do spalania - 6,5 w trasie ale jazda cały czas ok 140 km/h w mieście ok 7-7,5 max nigdy nie było wiecej , co do awaryjności to powiem tak ja na początku zrobisz wszytko co potrzeba to bedziesz sie cieszył w miare bezawaryjną jazdą - wiadomo ze w 18 letnim samochodzie moze zawsze sie coś stać lecz b4 naprawdę nie wymaga wiele - odrobiny pasji i dobrych chęci - z perespaktywy czasu uwazam b4- rkę za jedno z najlepszych aut jakie miałem a uwierz mi ze miałem ich sporo :D , tak wiec polecam i szukaj egzempalarzy z konca produkcji , były lepiej wyposazone i miały lepszy osprzęt silnika

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2010 11:29:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Będę miał dla Ciebie kolego moją jak Ci się spodoba. Wszystko zrobione "z virusem" jak i wzorowo działającą klimą ,dwoma , trzeba kompletami kół "jedne ori. 15 cali alu z bdb oponami) itd. chcesz odezwij się na priv...

Pozdr. i Wesołych Wszystkim
PS

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2010 17:19:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
stawsz hehe pojechales... :)

Mowienie ze B4 1Z nie jedzie to mit i bzdura kompletna.
Ten silnik jest zupelnie wystarczajacy do tej budy komu malo robi czipsa i ma spokoj w kuchni. Za chwile i tak mu bedzie malo i zacznie szukac silnika PD.
Tdi to nie zapitalacz do kilowania wszystkiego po drodze - po to sie kupuje cos na es albo eres.


PS
Myslalałem ze na tym forum nie jedzie tylko 4.2 w automacie a tu jeszcze B4 z 1Z... popatrzcie jaka niespodzianka.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 12:57:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Powracamy do dyskutowania o zasadności zakupu B4 1,9tdi... :(:

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 15:03:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:58:58
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Miałem takie przez ponad 4 lata, przejechałem ponad 150 000 km.
Auto jak najbardziej godne polecenia, pali mało, prawie bezawaryjne, tylko koniecznie wybierz wersję po 94 roku ( przepływmierz Pierburg, oraz 202 Nm a nie 182 jak w starszej wersji, pozatym bezobsługowa pompa paliwa etc )
z minusów to brak dynamiki, słabe nawiewy i w moim przypadku brak klimy, ale jak najbardziej polecam.

_________________
a6 2,7 230 KM quattro tip


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 07:30:05 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8328
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
B4 TDI jedzie nawet całkiem dobrze.
jakby były w quattro to idealna tania buda

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 08:26:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:08:01
Posty: 671
Lokalizacja: Piaseczno
Do autora tematu.
Skoro jeszcze się uczysz i zależy Ci na kosztach to bierz 1Z. Do szybkiej jazdy dorośniejsz jeszcze Ty i Twój budżet. Skoro już na starcie liczysz wszystko dokładnie, to zobaczysz jak po pół roku będzie trzeba wymienić jakieś duperelki. To są już stare samochody i ciągle coś będzie miało prawo się sypnąć. Oszczędnością w paliwie zapracuję sobie samochodzik na jakiś chip i jeżeli uznasz, że stać Cię na spalanie litr większe na 100km to go założysz i będzie git.

Sam 2 lata temu jako 20letni student przesiadłem się z 1.8 na 2.8 i na początku wszystko fajnie, ale życie wszystko weryfikuję. Co z tego, że pojadę szybko i na gazie oszczędnie, jak dobrze zrobiony 1Z będzie jechał tak samo w zakresie do 120km/h, a do takich prędkości zazwyczaj sie poruszamy. A wiadomo gaz miejsce w bagażniku na dodatek zajmuję...

Uwierz mi. Na początek lepiej kupić coś oszczędnego. A jak kupisz porządnego 1Z w dobrym stanie, to jak Ci się znudzi to w dobrych pieniądzach go w każdej chwili sprzedaż :peace:

_________________
B5FL AVANT APU
V70 D5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 10:29:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2010 17:20:53
Posty: 33
Auto: A4 b5 [AFN]
Ok, wielkie dzięki wszystkim za rady. Teraz wiem czego muszę szukać :) Jeżeli coś kupię od razu pochwalę się na forum :) Jeszcze raz dzięki i szerokości hehe

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: