.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:11:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 AJM] Ciężko odpala
PostNapisane: 24.gru.2010 17:24:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:58:58
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Witam
Na początek mówię, że szukałem
A problem polega
Po zatankowaniu na stacji i przejechaniu około 20 km (pierwsze odpalanie na stacji było oczywiście ok), auto, nawet już po 5 minutach gorzej pali. Chodzi o to, że muszę trochę pokręcić. Im dłużej stoi, tym dłużej trzeba kręcić. Wygląda to tak jak cofające się paliwo. Identyczna sytuacja w brata ATJ-cie, po zatankowaniu na tej samej stacji. Co się mogło stać, od czego zacząć sprawdzanie?
Dodam, że filtr paliwa był zmieniany miesiąc temu, i nie było żadnych problemów aż do czasu tego tankowania.
Kąt synchronizacji waha się od 0,5 do 1,6
Korekcje od 0,2 do 0,4, w kanale 22 wartości na dwóch cylindrach po 22 i 31 jednostek, na dwóch pozostałych -1 i - 12.
Wystarczy, że auto postoi nawet z 5 minut, a im dłużej tym gorzej odpala. Jak już odpali to kolejne odpalanie, zanim tak jakby cofnie się paliwo jest normalnie. Dodam jeszcze, że nawet przy tych - 20 stopniach dawał rade sobie spokojnie z odpalaniem, a teraz za oknem +5 a tu taka heca.
Od czego zacząć? (Oprócz zmiany stacji) ?

_________________
a6 2,7 230 KM quattro tip


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 17:41:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Idąc tropem serwisowym , skoro w obu identycznych motorach występuje identyczny problem po wyjeździe z tej samej stacji , sugeruję zmianę stacji a w konsekwencji po wyjaśnieniu sytuacji awanturę na pierwotnej stacji.
Współpracuję z firmą transportową przepalającą tysiące litrów miesięcznie i obserwuję próbki paliwa, które są przez nich zamrażane.
Szkoda słów aby opisać co się dzieje z niektórymi ... :(
Firma o której mowa zakupiła pakiet specjalnego paliwa z gwarancją zapchania filtra przy -40 st C i widać różnicę.
W stosunku do pozostałych paliw, które w temperaturze panującej w zamrażalniku (-18 st C) "puszczają" parafinę , owo paliwo wygląda jak czysta oranżada.
Zalano mi Caddillaka owym paliwem i skutek jest następujący:
O ile Caddy normalnie palił z tzw "półobrotu" o tyle teraz pali jeszcze szybciej, dosłownie od dotknięcia kluczykiem (teraz będę złośliwy i napiszę , że kilkanaście razy szybciej niż 4,2 benzyna :D ).
Jakość paliwa jest kluczowa.
Zacznij od zmiany stacji, ale w konsekwencji fatalnego paliwa zaparafinowaniu (neologizm ? :): ) mógł ulec filtr paliwa. Natenczas będzie kwalifikował się do wymiany.

Powodzenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: