Witam wszystkich użytkowników tego forum, jest to moj pierwszy post tutaj i odrazu chciałem prosić was o pomoc
Ostatnio przezywam straszne męki z moim samochodem wszystko zaczęło się od tego jak obroty zaczęły falować mi od 100 do 2000 obrotów okazało się ze działo się tak za sprawa wytartego potencjometru przepustnicy wiec zakupiłem nowy oryginalny. Potencjometr zamontowałem miej więcej w pozycji starego(zaznaczyłem sobie przed zdjęciem starego potencjometru). Później chciałem sobie ustawić skład mieszanki pb/powietrze za pomocą śruby w przepływomierzy z wpiętym w obwód regulatora ciśnienia miliamperomierzem ale tu pojawił się problem bo ile wkręcałem/wkręcałem ta śrubę to zawsze na regulatorze ciśnienia mam prąd 13mA zna ktoś możne przyczynę tego? wiem ze mam padnięta lambde ale wydaje mi się ze ona by nie stwarzała tego problemu, sonde mam cały czas odłączona.
Mam podejrzenie ze ECU nie działa poprawnie tak jak by się zablokowało bo np. chciałem sprawdzić czy dochodzi mi prąd do silnika krokowego(sporadycznie spadały mi nisko obroty) i napięcie na korkowcu zawsze było około 12v a potencjometr przepustnicy mam sprawny(sprawdzałem) kolejna rzeczą jaka mnie uświadcza w mojej myśli o padniętym ECU jest to ze wtryskiwacz rozruchowy dostaje zawsze napięcie 12v niezależnie od temp.(czujnik biały dwu pinowy z tylu silnika mam sprawny sprawdzałem), i Jeszcze kolejna żecz mnie dręczy tak jak by moduł wogule nie sterował zapłonem na dniach sprawdzałem zapłon i co mnie zadziwiło był ustawiony na 20stopni(sprawdzałem według koła zamachowego) ale jak go ustawiłem na 6 stopni to silnik wogule się nie wkręcał na obroty(mam przewody WN z czujnikiem na pierwszym cylindrze).Pijąc do tego zapłonu zauważyłem za samochód najlepiej zbierał się w okolicy 2300obr. a analizując mapę zapłonów wynika ze zapłon był ustawiony właśnie pod te obroty i wynikało by z tego ze zapłon nie zmieniał się względem obrotów Jest taka możliwość zęby moduł silnika zepsuł się w ten sposób ze nie daje odpowiedniego sygnału tylko zawsze 12v?
hmmm tak troche przemyślałem to co napisałem ale nie wiem czy zapłonem nie steruje sam moduł zapłonowy??
Troszkę długa wypowiedz ale duży problem to dożo tekstu
będę bardzo wdzięczny jak ktoś mi pomoże rozpracować ten problem